Gå til innhold

Jeg orker ikke trene fullt ut. Noen tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trener på gym, har gjort i flere mnd. Noen dager orker jeg veldig mye , noen dager får jeg ikke en like bra økt. Og det er greit. Pleier og ta koffeinshot iblandt før jeg ska trene men ikke hvar gang. Jeg fokuserer ofte på 3-5 øvelser per økt. Men nå siste tiden så har jeg lagt merke til at jeg ikke orker siste øvelsen, kroppen er slapp og jeg har mye sån ”endorfin”. Deilig følelse men ikke like gøy når jeg vil gjøre en øvelse så orker jeg ikke 😅 hvorfør blir det slik? Er det normalt? 

Fex idag: markløft , lats, militærpress, pull, greppovelser og sist mage. Jeg ga nesten opp nest siste som var millitærpress og på siste mage, klarte jeg nesten ingen ting. Avsluttet og dro hjem. 

Anonymkode: adb8e...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei. Jeg trener på gym, har gjort i flere mnd. Noen dager orker jeg veldig mye , noen dager får jeg ikke en like bra økt. Og det er greit. Pleier og ta koffeinshot iblandt før jeg ska trene men ikke hvar gang. Jeg fokuserer ofte på 3-5 øvelser per økt. Men nå siste tiden så har jeg lagt merke til at jeg ikke orker siste øvelsen, kroppen er slapp og jeg har mye sån ”endorfin”. Deilig følelse men ikke like gøy når jeg vil gjøre en øvelse så orker jeg ikke 😅 hvorfør blir det slik? Er det normalt? 

Fex idag: markløft , lats, militærpress, pull, greppovelser og sist mage. Jeg ga nesten opp nest siste som var millitærpress og på siste mage, klarte jeg nesten ingen ting. Avsluttet og dro hjem. 

Hvor mange sett og repetisjoner, hvilken intensitet, hvor lange pauser, hvor mange dager mellom økter, hvordan er matinnaket, hvordan sover du, har du en livsstil preget av mye stress, og til slutt, har du en aktiv jobb? 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (9 minutter siden):

Hvor mange sett og repetisjoner, hvilken intensitet, hvor lange pauser, hvor mange dager mellom økter, hvordan er matinnaket, hvordan sover du, har du en livsstil preget av mye stress, og til slutt, har du en aktiv jobb? 😊

Jeg kjører mellom 3-4 sett. 6-10 rep. Starter ofte med vekt som jeg klarer godt 10 rep, andre setter kjører jeg med mer vekt på og siste / fjerde sett kjører jeg så jeg nesten ikke klarer- helt tils jeg ikke klarer. Det varrierer lit:) iblandt kjører jeg samme vekt alle settene men fler reps. Jeg viler mellom 2-3 min mellom hvart sett, spørs hvor hardt jeg tokk i. Jeg trener 3 dager i uken, a+b pass. Ulike muskler men også basøvelser. 

sover som regel mellom 7,5-9 timer , varrierer. Stresser lite sån generellt. Jobber ca 3-6 dager per uke / turnus. Går 12-15 k skritt var vakt. Når jeg trener på du dagene jeg ska jobbe så trener jeg før jobb. 

Spiser sund mat med mye protein, men også karbs, fibrer og fett. Inget sukker eller søppel mat. Skjer svært sjeldent. Spiser mye synd jeg da, men prøver å holde meg på 1500-2000 kcal per dag. Går mye i egg, grekisk yougurt , honning, bær, kylling, ris, fisk, kjøtt, men også iblandt pasta og potatis. Ofte sallat til og. Spiser brød iblandt også , og proteinshake Whey star nutrission med melk. Spiser altid etter jeg har trent + shake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å komme med en fasit. Noen ganger butter det rett og slett bare imot, andre ganger brygger man på noe, og andre ganger blir bare totalbelastningen i løpet av en uke for høy. Det ser ut som du gjør det meste riktig 😊

Kanskje du kan eksperimentere med litt større matinntak en periode, spesifikt mer karbohydrat rundt treningsøktene? Bare for å teste vannet litt og se om det hjelper!

Og pass på å være godt hydrert før trening. Det kan spille inn på prestasjon 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kjører maks hver gang. Hvis jeg gjør maxinnsats en dag, så klarer jeg ikke like  mye neste dag. Hvis jeg har hvilt i  to dager kan jeg sette personlige rekorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...