Gå til innhold

Valp tisser hele tiden.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en valp for 4 uker siden, hun er 12 uker i dag. Vi har øvd mye på å tisse fra oss ute, sikkert gått ned noen kilo pga må gå ned flere etasjer med trapper. Hun var kjempe flink de få ukene. Og nå tisser hun på pure faen føler jeg! Hun tissa først inne 2 ganger, så dro hun på badet for å bæsje, for å så gå opp i senga å tisse!! Og dette gjorde hun ikke før. Vi var ute for 30 min siden. Hun peser så jeg pleier å gi hun litt vann på natta, noe  jeg må slutte med siden hun tisser det bare ut igjen, i senga. Hun ligger i senga for hun skal få føle seg tryggere. Det har jo gått så fint fram til nå!! Når skal siste måltid for en valp være? Og skal jeg ikke gi hun vann etter "siste" turen på kvelden? Vi pleier gå i 11/12 tiden, men nå begynner det å bli mørkere og det er ikke så trygt nabolag man bor i. Så pleier hun å si fra ca kl 5 att hun vil ut. Så hva er det jeg gjør galt egentlig? Hun gjør fra seg ute, men når vi skal legge oss, så er hun den djevel hunden. Det er som hun gjør det på pure faen. Og jeg vet hun er valp ennda, og er klar over hun vil gjør fra seg inne en stund til. Men hvorfor gjør hun så mye inne rett etter vi har vært ute? 

Anonymkode: 77c47...ccf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tisser hun ofte og lite kan det være tegn på urinveisinfeksjon. Hvordan er almenntilstanden? 

Anonymkode: 5afb8...85b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også valp. I begynnelsen gikk vi ut hele tiden. Vi har ofte doturer i tillegg til lengre turer. Om hun har uhell inne er det fordi vi ikke har vært flink nok til å følge med på signalene hun gir oss at hun må på do, så sikkert noe sånn med dere også. Om vi er oppe tar vi henne med ut før vi legger oss og da holder hun seg til sånn 7-8 på morningen.

Anonymkode: 67e27...bd9

Skrevet

Valper (og hunder generelt) gjør ikke ting på trass. Små valper har ikke utviklet blærekontroll enda - må de så må de!

En valp på 12 uker er en baby som ikke er fysisk eller mentalt moden nok til å kontrollere slike ting. Uhell er å forvente. Du kan holde igjen vannet om natten hvis hun ikke virker veldig tørst. Som andre nevner så kan det være UVI hvis det er veldig hyppig tissing.

Du får prøve deg litt frem med når du gir måltidene med tanke på når hun må bæsje for å finne en balanse og en "timeplan" som fungerer for dere. Men det er helt normalt at det er litt "armer og bein" når valpen er liten.

• Liker 2
Skrevet

Har valpen faktisk gjort fra seg ute da? Her går det litt opp og ned, har 4 med gammel valp. Vi går ofte ut, men det er ikke alltid det blir gjort noe ute og valpen holder seg til hun kommer inn igjen, slapper av og kjenner at NÅ MÅ jeg.... 🙈 

På natten har vi tissematter inne som valpen er ganske flink til å bruke om den må. Noen netter soves det igjennom, andre ganger har valpen vært og tisset. Når det er varmt og det drikkes mye, så tisser valpen mer naturlig nok, men den får selvfølgelig vann likevel. 

Anonymkode: bca62...24f

Skrevet

Urinveisinfeksjon er noe en bør tenke på, det er ikke normalt at de tisser der de sover.
"regelen" er å gå ut etter måltid og lek samt etter de har tisset inne. Jeg hadde også kladd inne som hun tisset på. 

Min jente har også nervøs blære som jeg kaller det, hun tisser inne når hun er nervøs eks som alene hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...