Gå til innhold

Navlepiercing - 15 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jenta mi på 15 ønsker å ta en navlepiercing. 
Hun har allerede to hull i hvert øre og nesepiercing, men ønsker dette også.

jeg syntes hun er bitte litt ung, men ting er jo annerledes nå enn det var før. Aldersgrensen på piercingstudioet er 15 år. Hun er en veldig ansvarlig og moden jente. Hun sier hun betaler for den helt selv

Hva tenker dere? Hadde dere latt en 15 åring ta navlepiercing?

Anonymkode: 8e6a2...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eller tar hun vel å stikker hull selv sånn vi gjorde på slutten av 90 tallrt.

Anonymkode: 486d2...3c1

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min datter som er 13 år nå kan godt få lov når hun er 15 år å ta piercing i navlen, hvis hun ønsker. Jeg tok piercing der selv når jeg var rundt den alderen og har den faktisk enda, føler meg fin med den. Har en enkel sten i nå som voksen 😊

Anonymkode: 95700...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine døtre har fått beskjed om at de får lov til å ta slikt når de har passert 30.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om kroppen hennes avviser den så er den ute om et år etter hun setter den inn og da vil det bli et evig arr der. Hilsen ei som tok når hun var 16 og hadde den et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med navlepiercing enn nesepiercing. Nå har hun jo et ekstra hull i nesen resten av livet. Det i navlen er heldigvis mer diskret. Det er ikke så mange år til hun ikke vil ha piercing hverken i nesen eller i navlen. Bare vent til hun blir gravid 🤪

Anonymkode: cfd8a...4e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt innafor. 

I tunga derimot hadde jeg vært mer restriktiv med. Jeg tenker det signaliserer invitasjon til seksuell nytelse 

Anonymkode: ff1a6...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel fint. Jeg rant ned piercingstudioet da jeg var yngre. Fikk min første da jeg var 16 da, det var aldersgrensen. Sålenge man tar godt vare på den, så går det jo bra. Jeg har min i navlen fremdeles,  selv om jeg er over 30. Det eneste negative jeg kan komme på, er at om jeg tar den ut, vil det bli igjen merke etter hullet, altså et lite arr. Men det er bedre enn masse arr i ansiktet etter piercing, som jeg også har 😅

Anonymkode: c187b...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er 15-års aldersgrense er det ikke stort du kan gjøre med det. Min 15-åring tok i går, helt uten min tillatelse eller at jeg visste noe om det. Hun betalte også selv. 

Jeg tenker at det er hennes kropp, og synes ikke det er noen stor greie. 

Anonymkode: 24d2a...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt nei. Har selv navlepiercing som ble utrolig stygg etter jeg har gått gravid. Huden strakk seg, og det ser ut som en eneste stor rynke. Skulle ønske jeg aldri tok den. Men som 14 åring syns jeg selvfølgelig det var super kult. Jeg kan heldigvis vise til mine barn hvorfor de ikke bør ta, for det er kanskje vanskelig å få henne til å endre mening uten å vise et konkret skrekkeksempel. 15 åringer tenker gjerne ikke så langt...

Anonymkode: c61ef...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede har latt henne på nesepiercing ser jeg ikke problemet med navlepiercing. Men du burde advare henne mot hvor stygt det kan bli på sikt. Oppfordre henne til å tenke litt lenger frem i tid 

Anonymkode: 8cade...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser slutty ut, men det er vel lite du kan gjøre for å forhindre at hun tar det. Burde vært ført mye strengere regelverk ovenfor piercingstudioer som tilbyr kropps-piercings til barn og unge under 18 år. 

Anonymkode: 72b5c...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville sagt nei. Har selv navlepiercing som ble utrolig stygg etter jeg har gått gravid. Huden strakk seg, og det ser ut som en eneste stor rynke. Skulle ønske jeg aldri tok den. Men som 14 åring syns jeg selvfølgelig det var super kult. Jeg kan heldigvis vise til mine barn hvorfor de ikke bør ta, for det er kanskje vanskelig å få henne til å endre mening uten å vise et konkret skrekkeksempel. 15 åringer tenker gjerne ikke så langt...

Anonymkode: c61ef...3be

Men bryr du deg virkelig om den er stygg i dag? 

Anonymkode: a25ff...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 15 åring har det, hun fikk det vel i 9ne klasse, starter på videregående nå. Det var 15 års grense, men med foreldre så gikk der greit at de var yngre. Tok det på den posh piercing i Oslo. 
 

Mange av venninnene har det, tok det også sammen med en annen venninne + moren hennes. 

Anonymkode: a9a1a...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er helt innafor. 

I tunga derimot hadde jeg vært mer restriktiv med. Jeg tenker det signaliserer invitasjon til seksuell nytelse 

Anonymkode: ff1a6...c52

😂

Janei det finnes andre grunner til at man vil ta piercing i tunga da, men jaja.

Har man lyst på piercing og foreldre nekter, så ender man ofte med å ta den piercingen likevel. 

Anonymkode: 760ba...ad3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (23 timer siden):

Mine døtre har fått beskjed om at de får lov til å ta slikt når de har passert 30.

🙄

Anonymkode: d0393...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drit deg ut som jeg gjorde. Jeg sa nei til min datter da hun var 15. Hun dro på piercing studioet med passet sitt og tok det likevel. Aldersgrensa er jo 15 så hva skulle jeg liksom gjøre?? Dra den ut av kroppen hennes?!?! Så der stod jeg med lang nese for jeg hadde jo sagt nei og kunne derfor ikke la være å bli sint når jeg hadde sagt nei. Det ble småkrangling mellom oss nesten gjennom hele sommeren i fjor før jeg innså at jeg hadde tapt. Si ja du og vis interesse for hva hun syntes er fint, kanskje du får bli med henne når hun skal ta den også. Og så kan du hjelpe henne med å huske på rens og stell av den og sånn, ikke alltid de husker på det i den alderen og betennelse i piercing er skikkelig vondt. 

Anonymkode: 7736e...d8b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mamma nektet meg (og jeg hadde ikke penger)
Jeg fikk lånt meg nål, og gjorde det selv da! Mye enklere og billigere! 
Fikk selvfølgelig skikkelig betennelse, og godt synlig arr. 

Anonymkode: 1d6b9...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 7.36):

Siden det er 15-års aldersgrense er det ikke stort du kan gjøre med det. Min 15-åring tok i går, helt uten min tillatelse eller at jeg visste noe om det. Hun betalte også selv. 

Jeg tenker at det er hennes kropp, og synes ikke det er noen stor greie. 

Anonymkode: 24d2a...fe4

Så lenge hun bor under mors tak så er det mor som bestemmer. 

Anonymkode: a9e4b...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...