Gå til innhold

Hva er den sunneste frukten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og tenker da på blodsukkeret.. for å holde det stabilt.. Jeg er så plaget med uren hud, og tenkte jeg skulle prøve å spise mat som ikke får blodsukkeret til å svinge hele tiden..

Noen tips til matvarer?

Og frukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frukt, grønt og nøtter feks... Veldig grovt brød er vel greit.

Det som i alle fall er viktig for å holde et stabilt blodsukker hele dagen er at du ikke får topper og bunner, men at linjen er jevn over hele dagen. Spiser du feks mye sukker/karbohydrater(hvitt mel) går blodsukkeret til topps og deretter rett til bunns igjen...

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

De fleste fruktene inneholder jo store mengder karbohydrater.. Kan jeg spise det alikevel?

Skrevet

Ja, fordi med fruktsukker bruker kroppen lenger tid på opptaket. Fordelene er dermed at svingede blodsukkernivå forebygges og dermed også sultfølelse.

Skrevet

Hva er sammenhengen mellom svingninger i blodsukkeret og uren hud?

Skrevet

Vet ikke den direkte sammenhengen. Men mangel på ulike typer vitaminer og kostfiber kan i alle fall føre til uren hud. Vitaminer og kostfiber får du i alle fall gjennom frukt og grønnsaker.

Gjest LoisLane
Skrevet
Vet ikke den direkte sammenhengen.

Nei, finnes det noen?

Skrevet

Aprikos virker stabiliserende på blodsukkeret. I moderate mengder selvsagt. :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg har lest flere steder på nettet og i et blad hvor det sto at høyt blodsukker kan gi kviser.. I shape up er det en som skriver noe om krafttiltak mot kviser.. Og i denne artikkelen sier han at "forskerne mener å kunne påvise at høyt innsulinnivå er en årsak til kviser, og som vi vet er det sukker som får innsulinnivået til å øke".

Skrevet
Nei, finnes det noen?

Det er det jeg ikke er sikker på, mulig noen mener de kan bevise det, andre ikke.

Insulin er et hormon som hjelper cellene i kroppen med å ta opp sukker, slik at sukkeret kan brukes som energi i muskler blant annet. Insulin dannes og sendes ut i blodet når vi spiser, uansett hva det er vi spiser. Mangel på insulin som hos diabetikere fører til høyt blodsukker fordi cellene ikke får tatt opp sukkeret, men det blir igjen i blodet...

Vet ikke hvordan dette hjelper deg i forhold til hva du spurte om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...