Gå til innhold

Oppvaskkost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får dere den til å vare lenge slik at man slipper å kjøpe ny ofte? Her går den i oppvaskmaskinen så ofte den går men jeg synes forbruket er høyere enn ønsket på disse oppvaskkostene. Til tross for at de stort sett kun brukes til kniver, stekepanner og skjærebrett. 

Hvordan gjør du det?

Anonymkode: ebabc...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker DeLaval børste fra FK. Beste børsta jeg har hatt da den varer lenge uten å bli bustete og flat. Slenger den i oppvaskmaskinen nå og da.

Anonymkode: c7315...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker oppvaskkost med naturbust. Fås blandt annet på Clas Ohlson. Kan bytte ut børstehodet. Men de varer lenge og jeg synes de vasker bedre enn en plastbørste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 19.35):

Hvordan får dere den til å vare lenge slik at man slipper å kjøpe ny ofte? Her går den i oppvaskmaskinen så ofte den går men jeg synes forbruket er høyere enn ønsket på disse oppvaskkostene. Til tross for at de stort sett kun brukes til kniver, stekepanner og skjærebrett. 

Hvordan gjør du det?

Anonymkode: ebabc...cf4

Har fra IKEA, har alltid 2 

En for grovt og en for fint siden jeg har endel som ikke tåler maskin vask. Er det skikkelig ille går jeg i campingboksen og henter ut skrubben jeg har der (er en tosidig skrubb jeg bruker til oppvask og skrubbing av grill når jeg er på tur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 19.39):

Bruker DeLaval børste fra FK. Beste børsta jeg har hatt da den varer lenge uten å bli bustete og flat. Slenger den i oppvaskmaskinen nå og da.

Anonymkode: c7315...caf

Jøss, de hadde børster, supert tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å bytte den ut innimellom? Det koster 10kr for en børste. 

Eneste tipset jeg har, er å la panner osv stå i varmt vann med zalo noen minutter før du bruker børsten. Da får rester tid til å løse seg opp. Også bruke stålull ved behov i stedet for å gnikke masse med oppvaskkosten. 

Anonymkode: b3e6a...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en fra Ikea, sort en. Hatt den siden jeg flytta inn for tre år siden. Kanskje jeg burde sjekke om jeg trenger ny😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er problemet med å bytte den ut innimellom? Det koster 10kr for en børste. 

Eneste tipset jeg har, er å la panner osv stå i varmt vann med zalo noen minutter før du bruker børsten. Da får rester tid til å løse seg opp. Også bruke stålull ved behov i stedet for å gnikke masse med oppvaskkosten. 

Anonymkode: b3e6a...951

Fordi det er plast og ikke bærekraftig og kaste en i mnd. 

Anonymkode: 0c800...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Maestro skrev (10 timer siden):

Har en fra Ikea, sort en. Hatt den siden jeg flytta inn for tre år siden. Kanskje jeg burde sjekke om jeg trenger ny😂

 

Hvilken har du? https://www.ikea.com/no/no/search/products/?q=oppvaskbørste

Jeg foretrekker Jordan sine fordi de har liksom den rette mykheten på børsten. Det er så mange av de billige som føles for harde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 19.35):

Hvordan får dere den til å vare lenge slik at man slipper å kjøpe ny ofte? Her går den i oppvaskmaskinen så ofte den går men jeg synes forbruket er høyere enn ønsket på disse oppvaskkostene. Til tross for at de stort sett kun brukes til kniver, stekepanner og skjærebrett. 

Hvordan gjør du det?

Anonymkode: ebabc...cf4

Hvor ofte bytter du? Jeg kjøper fra Jordan og synes de varer lenge. Setter ting i bløt før jeg vasker ting som sitter hardt og putter den i vaskemaskinen med jevne mellomrom. Vil tro forbruket er 1-2 i året. Har alltid to stk stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Jordan Trend siden den har det mest behagelige grepet for meg. Jeg vet ikke hvor lenge den varer, men det er i alle fall mange måneder. Hiver den i oppvaskmaskinen  nå og da. Har som en annen to i bruk, den som til enhver tid er mest "sliten" brukes til å skrubbe gryter osv.

Min mor kjøper en kost som er "butikkens merke" (husker ikke hvilket) og som selges i flerpakning. Det har bustene gitt opp tilværelsen kort tiid etter at de blir tatt i bruk, og ligger sidelengs som panneluggen på en emo tenåring i 2003.

Anonymkode: 2af33...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Jordan trend holder godt. Obs har de reglemessig til 10 kroner. 

Går bare i oppvaskmaskinen en gang i uka. 

Anonymkode: 471c1...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...