Gå til innhold

iPad til 2åringen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe iPad til mitt 2 år gamle barn. Men jeg er usikker på hvilken jeg skal velge. Er det mest praktisk å kjøpe iPad mini pga størrelsen på nettbrettet, eller vanlig med tanke på opplevelsen ved bruk? Er det noen apper for barn som virker kun på den ene typen, men ikke den andre? 

Endret av AllGoodNamesRGone
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantorangen er kjempe morsomt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hege q skrev (8 minutter siden):

Hva skal en 2 åring med iPad? Nahh

Hva bruker man ipad til? 

Skrevet
AllGoodNamesRGone skrev (10 minutter siden):

Hva bruker man ipad til? 

Synes bare ikke 2 åringer burde sitte på skjermen, spesielt ikke så tidlig, kanskje gå ut og leke istedet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kom ikke helsedirektoratet akkurat med anbefalinger om at barn under 2 år ikke burde ha kjermtid i det hele tatt, mens 2-5 åringer ikke burde ha mer enn 1t pr. dag? Studier viser at skjermbruk kan påvirke barns hjerneutvikling negativt. Som en person som vokste opp i overgangen til smarttelefoner, ser jeg tilbake nå og tenker på hvor mye jeg skulle ønsket mine foreldre ventet med å gi meg en smarttelefon. Jeg kjenner folk som er avhengige av telefonen, og det er ikke sunt. Ja, voksne blir jo avhengige de også, men barn blir jo lettere påvirket. Jeg ser jo ikke noe problem i å la barn se på tv-serier osv. av og til, men å gi dem ipad i en så ung alder? Barn skal jo leke seg ute, hoppe i gjørma og leke sjørøvere.

Jeg sitter barnevakt en del, og har gjort det i flere år. Jeg legger merke til hvor mye ipaden ødelegger for barna, og jeg synes det er så trist. Det finnes barn som allerede i femårsalderen er avhengige av ipaden, så de sitter med den når de spiser, ellers går de helt amok. Og foreldrene vet ikke hva de skal gjøre, da de alltid har trodd de ikke har bortkjemt ungene sine, men så skjønner de at de ikke skulle gitt den ipaden til barna. 

Jeg har jobbet i barnehager der ungene går helt amok dersom de ikke får se på ipaden/tv-en til hvert måltid. For ett år siden hadde jeg sommerjobb i en liten barnehage, der det var ei dame på litt over 60 år som hadde jobbet i barnehage i 40 år. Hun sa at helt siden ipaden kom har barn blitt helt oppslukt i ipaden i stedet for å leke seg ute. Hun syntes det var så synd.

For all del, vær så snill, ikke skap flere ipad-unger. Jeg skal ikke fortelle folk hva de kan og ikke kan, men vær så snill tenk på hvordan det påvirker deres barn.

Anonymkode: 2e780...800

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bring the action... 

Anonymkode: 6b745...93c

• Liker 1
Skrevet

He he skulle tru folk her inne tror ts legger barnet i sengen med iPad og lar den ligge der i flere timer.

Vi hadde ikke iPad når vi fikk nr 1..men han fikk sitte på fanget og se far spille he he . senere fikk han se på YouTube videor på laptop og barnet snakket engelsk før han kunne norsk. Og var mer frempå en de andre barna i barnehagen...

Med nr 2 hadde vi iPad og hun fikk se på bæ bæ lille lam og andre barn sanger...og vet du hva...med litt iPad titting fikk mor dusje i 5 minutter... balsam og sjampo 🤣

Det er stor forskjell å la barn sitte flere timer til å se litt. Det er masse flotte apper som barn kan øve seg på farger, motorikk, tale, synge, tall etc.

Om du ikke vet hva cocomelon er... don't talk 🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet

Alle app’er og slikt funker like fint på iPad mini som på den vanlige. Skjermen er bare litt mindre.

Har iPad mini selv, og er veldig fornøyd. Til et lite barn ville jeg valgt en mini, den er lettere å håndtere rett og slett. Sett den inn i en barnevennlig beskyttelse med håndtak.

Anonymkode: ddeae...482

Skrevet
AllGoodNamesRGone skrev (10 timer siden):

Jeg skal kjøpe iPad til mitt 2 år gamle barn. Men jeg er usikker på hvilken jeg skal velge. Er det mest praktisk å kjøpe iPad mini pga størrelsen på nettbrettet, eller vanlig med tanke på opplevelsen ved bruk? Er det noen apper for barn som virker kun på den ene typen, men ikke den andre? 

Har 2 barn. Eldste har ipad. Yngste har lenovo M10. Vi er kjempe fornøyd med begge. Sammenligner man begge så er selvfølgelig ipad den beste. Men begge er fine 🥰 og var sror pris forskjell også. Lenovo for 2500 kr og ipad for 7000 kr

Anonymkode: 420c7...bb7

Skrevet
AllGoodNamesRGone skrev (På 9.8.2022 den 18.40):

min var 20mnd, han fikk en kurio, er helt greit i den alderen, trenger ikke en ipad

Anonymkode: 7af18...416

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

min var 20mnd, han fikk en kurio, er helt greit i den alderen, trenger ikke en ipad

Ipad kan de bruke lenger da. Mitt barn fikk det da han var 2 og brukte den til han fikk ny på 8-årsdagen. Hadde sikkert ikke vært så kult med kurio på slutten. 😛

Anonymkode: b3c08...3db

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ipad kan de bruke lenger da. Mitt barn fikk det da han var 2 og brukte den til han fikk ny på 8-årsdagen. Hadde sikkert ikke vært så kult med kurio på slutten. 😛

Anonymkode: b3c08...3db

min hadde kurio til han nesten begynte på skolen :) så de varer lenge så lenge man tar vare på dem

Skrevet

og når han begynte på skolen fikk han ipad, han har hele barneskolen, og den er gratis siden det er via skolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...