Gå til innhold

Spøkjakt, det svenske - på jakt etter spøkelser på Discovery

drivhus

Anbefalte innlegg

Røffetøffa skrev (På 8.11.2024 den 0.44):

Noen som følger med? Synes siste sesong så langt har vært veldig bra

Ja! Følger med. Er litt skuffa over siste episode, de kunne dratt den over to episoder og evt hatt flere netter hvor de observerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig merkelig at Jocke plutselig ikke ville bli med da de skulle gjøre den seansen med healer. Ikke så opptatt av å bli kvitt "Bael" som han påstår kanskje? 🤪 

Jeg synes forøvrig siste sesongen har vært ganske bra. Gøy at de besøker steder de har vært før, og veldig spesielt at nettopp Bael dukker opp overalt. Virker som det er genuine reaksjoner og hendelser, MEN! Jeg blir sååå irritert når de går rett på "ÄR DU EN DEMÅÅÅÅN?????" hver jævla gang! 😆 De stiller så lite åpne spørsmål, så man skjønner jo at de prøver å vri alt om til å være demoner, onde ånder og lage det så dramatisk som mulig. Hadde vært mye mer spennende om de lot spøkelsene svare litt mer fritt 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besina skrev (På 13.11.2024 den 0.44):

Veldig merkelig at Jocke plutselig ikke ville bli med da de skulle gjøre den seansen med healer. Ikke så opptatt av å bli kvitt "Bael" som han påstår kanskje? 🤪 

Jeg synes forøvrig siste sesongen har vært ganske bra. Gøy at de besøker steder de har vært før, og veldig spesielt at nettopp Bael dukker opp overalt. Virker som det er genuine reaksjoner og hendelser, MEN! Jeg blir sååå irritert når de går rett på "ÄR DU EN DEMÅÅÅÅN?????" hver jævla gang! 😆 De stiller så lite åpne spørsmål, så man skjønner jo at de prøver å vri alt om til å være demoner, onde ånder og lage det så dramatisk som mulig. Hadde vært mye mer spennende om de lot spøkelsene svare litt mer fritt 😆

Og det er veldig rart at demoner og ånder forstår alle språk (spesielt svensk) i denne serien. 

Og ja, rart med Jocke som ikke ønsket å være med i sitt eget hjem når han selv er "sliten". Jeg ville stått på skuldrene til de andre og observert iallefall. I det minste sittet i en bil og sett på skjermen, og hatt en dialog med de der inne. Hvis noe har fulgt med han hjem, så er det vel naturlig at han er til stede... eller? 

Men det er jo ikke så rart at "noe" blir med de folka hjem når crewet samlet på minner fra de enkelte stedene. Er det noe jeg har lært fra slike serier, så er det at man ikke tar med seg noe hjem fra minnesteder/åndelige plasser. Da følger det lett noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos Jocke og Jonna var det ikke bare onde ånder heller. Det var ånder som passet på de også, men det var vel nevnt i sånn en setning før de gikk over på demoner og Bael igjen.

Føler kanskje at dette enten ble siste sesong, eller at de nærmer seg slutten på det meste.

Også er jeg ganske interessert i å høre om "rensingen" hjalp og at det ble roligere i huset til J&J. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (1 time siden):

Og det er veldig rart at demoner og ånder forstår alle språk (spesielt svensk) i denne serien. 

Og ja, rart med Jocke som ikke ønsket å være med i sitt eget hjem når han selv er "sliten". Jeg ville stått på skuldrene til de andre og observert iallefall. I det minste sittet i en bil og sett på skjermen, og hatt en dialog med de der inne. Hvis noe har fulgt med han hjem, så er det vel naturlig at han er til stede... eller? 

Men det er jo ikke så rart at "noe" blir med de folka hjem når crewet samlet på minner fra de enkelte stedene. Er det noe jeg har lært fra slike serier, så er det at man ikke tar med seg noe hjem fra minnesteder/åndelige plasser. Da følger det lett noe med. 

Ja, du sier noe der, men har hørt flere medium si at de kommuniserer egentlig ikke med ord, men med energi, så språk har ikke noe å si 😅 Ikke vet jeg..

Jocke er kanskje redd for at det blir mindre action og dermed dårligere content om de blir kvitt åndene. Mindre ånder = mindre penger. Så kan de skylde på at det er demonen til Jocke som påvirker han til å ikke ville "heales". Merker godt at de vil ha mest mulig action, og så skummelt som mulig. 

Savner litt at de gjør research i ettertid på navn og diverse info som dukker opp. De fikk vel både navn og til og med hvilket husnr mannen som passet på dem bodde i eller noe sånt i forrige episode. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...