Gjest Karitrestakk Skrevet 22. november 2005 #1 Skrevet 22. november 2005 Jeg har et vikaroppdrag gående. Da jeg kom dit ble jeg tatt vel imot osv,men så kom hverdagen. I pauser kan de sitte rundt bordet og ikke si noen verdens ting. jeg synes det er pinlig og har beg. å gå ut i matpausene. Spør jeg om noe, så kan jeg få svar,men det er faktisk folk der som har sagt en setning pr.uke til meg. Jeg tror ikke det er pga meg,men at de bare er slik? Nå har jeg tatt imot mang en vikar på min faste arb.plass. For meg har det vert viktig at vikaren som oftest er ny, skal føle seg hjemme. Jeg introduserer de for alle, tar de med på samtaler,kaffepauser ol. Jeg har alltid fått skryt av hvordan jeg har tatt meg av nye folk på arb.plassen Jeg er kjent for å være blid, sosial og omgjengelig. Min overordnede snakker til meg da vi er alene,men ikke da vi sitter sammen med de andre. Denne opplevelsen føler så ille at jeg ikke vil tilbake ved en senere anledning Tar du vel imot nye eller vikarer?
Gjest LoisLane Skrevet 22. november 2005 #2 Skrevet 22. november 2005 Hørtes ut som en sær arbeidsplass. Jeg er redd det er litt opp og ned hvor flink jeg er til å ta imot nye på jobben. Prøver å være flink og parte med dem, men har det ofte så hektisk selv at jeg ikke helt finner overskuddet.
Malama Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Jeg jobber en plass med mang vikarer (jeg er en av dem selv) og her behandles helsigvis vikarene som en del av "gjengen". Her er konstant flere vikarer, og noen vikarer er her lenge, noen vikarer kommer tilbake flere ganger, og noen vikarer ender opp fast ansatt. Heldigvis, her er det greit å være vikar. Jeg har jobbet en plass der jeg også var vikar og ble behandlet som "lavtstående" rett og slett fordi jeg "var jo bare vikar" og hadde liksom ikke rett til noe...
Gjest Varg-Menja Skrevet 22. november 2005 #4 Skrevet 22. november 2005 Jeg har lang erfaring som vikar, og dette varierer veldig fra sted til sted. Noen steder har de godt arbeidsmiljø, og man blir inkludert øyeblikkelig, noen steder overser de vikarene fullstendig, mens på de verste stedene blir vikarer herset med av faste ansatte. Dersom du ikke trives der er det bare å takke nei til videre oppdrag på samme sted, og man kan godt nevne hvorfor også.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #5 Skrevet 22. november 2005 Jeg jobber som vikar på et sted hvor jeg ikke har noen formell utdannelse eller trening i den aktuelle jobben. Alikevel ble jeg øyeblikkelig tatt godt i mot og inkludert i staben. Jeg opplever også å få mye skryt for det jeg gjør, noe som jeg synes er den største belønningen med tanke på at de andre har jobbet der i 15-20 år og jeg er helt ny.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå