Iritert dame Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Min søster og hennes familie på 2 barn har en omplasseringshund som er miks av chihuahua og Yorkshire terrier. Og noe annet smått. Denne hunden er skikkelig irritabel og bjeffer/knurrer sint så fort noen beveger seg i nærheten når hun tilfeldigvis vil være i fred. Noe som varierer ofte. Hun drar No sinnsykt i båndet og prøvd både sele og vanlig halsbånd. Med halsbånd kveles hun til hun nesten gulper opp mat og hoster. Hun klikker i vinkel av å se andre hunder uansett ossen andre hunden reagerer eller ikke. Hun tisser inne etter å ha vert alene i bare 2/3 timer og går helt bananas når vi kommer tilbake. Selv etter en halvtime. (På natten er dette seriøst iriterende ettersom hun bjeffer og klynker skikkelig høyt) Hun kommer fra et hjem hvor hun var fullstendig innestengt på et lite rom alene og gjorde sitt fornødne der. Fikk aldri turer eller annen normal hundeoppvekst. Det er nå over 2 år siden de fikk henne om ikke mer. Og hun blir bare mer og mer grumpy og sint for nermest ingenting. Hun tigger intenst, hun bjeffer intenst, hun drar intenst, og glefser etter barna når hun ikke vil bli tatt på. Jeg hater denne hunden selv om det selvfølgelig ikke er dens feil. Er det feil av meg å ønske at de omplassere den til noen andre som har tid erfaring og oooork til den. Min søster hadde omplassert henne for lengst hadde det ikke vert for barna. Hovedsakelig for dem hun har den. De har også en katt som aldri gjør noe galt men som nylig gikk en skade og måtte operere beinet. Hunden utnytter dette til å mobbe katten og glefse etter og fly på den bare vi sier navnet til pus. Hunden er sinnsykt sjalu. Kan noen gi tips til hvordan vi kan få omplassert bikkja på en måte som får barna til å forstå det. Hunden gir bare problemer og virker ikke spesielt glad for å være her heller. Min søster har ikke penger til noe kurs og har prøvd å lære opp hunden på alle måter Hu kan finne. Uten hell. Ser ingen andre løsninger.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Avliv den, døde dyr lider ikke. Kan knapt kalles hund det der. Anonymkode: d7c9b...618
Tabris Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Hunden er ikke ulydig, den er dårlig sosialisert og lider dermed av mye redsel og høyt stress. Det er vanskelig å omplassere en problemhund. Vanlige folk vil bare ha en familiehund og har ofte verken tid, lyst eller kompetanse nok til å ta den jobben som kreves for å gjøre hunden tryggere og roligere. Folk som innehar den kompetansen vet hvor mye jobb det er, og vil derfor heller ikke ha en slik hund som regel. Hvis eier ikke er villig til å ta ansvaret med å skaffe seg kompetansen og prioritere tiden for å gjøre hundens livskvalitet bedre, så er det mer riktig å vurdere avlivning. En viktig del av å lære barn om dyr er å lære dem at man noen ganger tar valg man ikke liker for dyrets beste. Barna lærer ikke noe positivt om man holder en redd hund i live for å være lekekamerat for dem. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Hvorfor er dette ditt problem? Bor du der? Anonymkode: 6293a...219 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Er bildet av din søsters hund? Anonymkode: 9d01b...ed3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Morsomt om søsteren er her inne å plutselig ser at du driver å henger henne ut med bilde av hunden, som folk lett kan kjenne igjen. Anonymkode: 6293a...219 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Har egentlig litt vondt for å tro dette. For det første - hvorfor vil noen beholde en så lite sosialisert hund for barnas del? Ville tro tankegangen var motsatt - om hunden glefser og er uforutsigbar, er den ikke en barnafamiliehund. For det andre - hvis din søster har så dårlig råd, hvorfor har hun både hund, katt og unger? For det tredje - det er jo ikke det forrige hjemmets feil at din søster ikke har fått kontroll på hunden på to år. Om det du skriver er sant, er sannheten den at hunden er stresset, engstelig og lite sosialisert fordi hundens nåværende hjem ikke legger til rette for det. Og da blir det bare verre. Det er hunden det er synd på, hverken deg eller din søster. Som du tydeligvis bor sammen med siden du har så god kontroll på hva som skjer både dag og natt. Evnt ektemann som ikke vil bli gjenkjent og dermed omskriver seg selv som søsken, og i all hemmelig legger ut bilde av hunden. Anonymkode: b397a...445 2
Iritert dame Skrevet 9. august 2022 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har egentlig litt vondt for å tro dette. For det første - hvorfor vil noen beholde en så lite sosialisert hund for barnas del? Ville tro tankegangen var motsatt - om hunden glefser og er uforutsigbar, er den ikke en barnafamiliehund. For det andre - hvis din søster har så dårlig råd, hvorfor har hun både hund, katt og unger? For det tredje - det er jo ikke det forrige hjemmets feil at din søster ikke har fått kontroll på hunden på to år. Om det du skriver er sant, er sannheten den at hunden er stresset, engstelig og lite sosialisert fordi hundens nåværende hjem ikke legger til rette for det. Og da blir det bare verre. Det er hunden det er synd på, hverken deg eller din søster. Som du tydeligvis bor sammen med siden du har så god kontroll på hva som skjer både dag og natt. Evnt ektemann som ikke vil bli gjenkjent og dermed omskriver seg selv som søsken, og i all hemmelig legger ut bilde av hunden. Anonymkode: b397a...445 Du har obv sterke problemer med innlegget mitt. Ungene vil ikke gi bort hunden til en bedre eier fordi de rett og slett elsker henne trass i hvordan hun oppfører seg. Folks situasjon forandrer seg. Har du aldri levd? Hun hadde ikke så dårlig råd før når hun fikk alt dette. Men så skjedde det ting du ikke har noe med å gjøre som gjorde det vanskeligere for Hu. Aldri sagt det er pga gamle hjemmet den enda er ødelagt. Sier at jeg ber om hjelp til å omplassere bikkja til noen som har erfaring og tid og ork til den, siden min søsters familie obv ikke har det! Les. Bildet er for å vise rasen og jeg har ikkenoe imot at min søster skulle sett dette. Spesielt siden hun har hatt lyst å gi bort MEN SOM SAGT ikke vil pga barna ikke vil. Det jeg spør om er råd på hvordan hun skal få omplassert hunden på et måte barna forstår. Les alt før du er skeptisk og dømmer andre for å ha dårlig råd. 1
Iritert dame Skrevet 9. august 2022 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2022 Tabris skrev (1 time siden): Hunden er ikke ulydig, den er dårlig sosialisert og lider dermed av mye redsel og høyt stress. Det er vanskelig å omplassere en problemhund. Vanlige folk vil bare ha en familiehund og har ofte verken tid, lyst eller kompetanse nok til å ta den jobben som kreves for å gjøre hunden tryggere og roligere. Folk som innehar den kompetansen vet hvor mye jobb det er, og vil derfor heller ikke ha en slik hund som regel. Hvis eier ikke er villig til å ta ansvaret med å skaffe seg kompetansen og prioritere tiden for å gjøre hundens livskvalitet bedre, så er det mer riktig å vurdere avlivning. En viktig del av å lære barn om dyr er å lære dem at man noen ganger tar valg man ikke liker for dyrets beste. Barna lærer ikke noe positivt om man holder en redd hund i live for å være lekekamerat for dem. Nei du sier noe der... :/ men avlivning høres så drastisk ut. Vi vil ikke hun skal dø. Derfor vi snakker om omplassering. Men joda sant at fleste velger en familiehund fremfor en problemhund. Vil ikke hunden skal lide ved å være så stressa som den er men ønsker jo heller den skal få et lykkelig liv et annet sted versus å dø....
Tabris Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Just now, Iritert dame said: Nei du sier noe der... 😕 men avlivning høres så drastisk ut. Vi vil ikke hun skal dø. Derfor vi snakker om omplassering. Men joda sant at fleste velger en familiehund fremfor en problemhund. Vil ikke hunden skal lide ved å være så stressa som den er men ønsker jo heller den skal få et lykkelig liv et annet sted versus å dø.... Spørsmålet er om det et realistisk å finne en ny eier som har vilje og kompetanse til å ta på seg den jobben.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Avliv den, døde dyr lider ikke. Kan knapt kalles hund det der. Anonymkode: d7c9b...618 Så tøff du er. Gjør verden en tjeneste og logg av. Anonymkode: 0ced3...1b6 2
Iritert dame Skrevet 9. august 2022 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2022 Tabris skrev (5 minutter siden): Spørsmålet er om det et realistisk å finne en ny eier som har vilje og kompetanse til å ta på seg den jobben. :/ joa.... vet ikke tilfeldigvis om isåfall hvor man kunne spurt? En hundegruppe? Tviler på at finn.no finner riktig eier...
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Det kan jo være at en del av problemene løses ved å omplassere den til voksne eiere uten hjemmeboende barn eller andre dyr, kanskje til og med pensjonister som er mye hjemme? Så kunne de jobbet med trekkingen, tiggingen og knurringen. Anonymkode: e9835...89e
Iritert dame Skrevet 9. august 2022 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo være at en del av problemene løses ved å omplassere den til voksne eiere uten hjemmeboende barn eller andre dyr, kanskje til og med pensjonister som er mye hjemme? Så kunne de jobbet med trekkingen, tiggingen og knurringen. Anonymkode: e9835...89e Joa det var det jeg tenkte på, men problemet med hvordan man skal få barna til å akseptere det er litt av problemet her
Tabris Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 1 minutt siden, Iritert dame said: 😕 joa.... vet ikke tilfeldigvis om isåfall hvor man kunne spurt? En hundegruppe? Tviler på at finn.no finner riktig eier... Det er uansett ikke finn.no som finner riktig eier, det er dere. Dere kan jo høre i en FB-gruppe for hunder der dere bor, evt i en lokal hundeklubb. Men da må dere være ærlige om hvilke utfordringer hunden har og hvilken bakgrunn den kommer fra. Hvis dere ikke finner noen, så mener jeg for hundens del så har dere to alternativer: 1. Dere må sette dere ordentlig inn i hva hunden har behov for og jobbe med utfordringene hunden har. Det må være prioritet. 2. Hunden bør vurderes avlivet. Se for deg selv hvordan det er å være konstant stresset og redd, så redd at du blir aggressiv. Hver eneste dag, flere ganger om dagen. Det er livet til denne hunden. I tillegg har din søster et ansvar ovenfor sine barn. Du skriver at hunden glefser etter barna hvis de tar på den når den ikke ønsker. Hva om hunden en dag biter barna?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 Iritert dame skrev (4 minutter siden): 😕 joa.... vet ikke tilfeldigvis om isåfall hvor man kunne spurt? En hundegruppe? Tviler på at finn.no finner riktig eier... Jeg tror at du, som nyopprettet bruker, kun er inne for å provosere. Hadde du vært seriøs, ville du googlet deg frem til forskjellige omplasseringsorganisasjoner. Ikke trollet her inne! Anonymkode: 9c2e6...d60
Iritert dame Skrevet 9. august 2022 Forfatter #17 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg tror at du, som nyopprettet bruker, kun er inne for å provosere. Hadde du vært seriøs, ville du googlet deg frem til forskjellige omplasseringsorganisasjoner. Ikke trollet her inne! Anonymkode: 9c2e6...d60 Ok beklager at du føler deg fornærmet. La være å lese og svare hvis det er så ille. Spm var råd til å få barna enige.
Iritert dame Skrevet 9. august 2022 Forfatter #18 Skrevet 9. august 2022 Tabris skrev (59 minutter siden): Det er uansett ikke finn.no som finner riktig eier, det er dere. Dere kan jo høre i en FB-gruppe for hunder der dere bor, evt i en lokal hundeklubb. Men da må dere være ærlige om hvilke utfordringer hunden har og hvilken bakgrunn den kommer fra. Hvis dere ikke finner noen, så mener jeg for hundens del så har dere to alternativer: 1. Dere må sette dere ordentlig inn i hva hunden har behov for og jobbe med utfordringene hunden har. Det må være prioritet. 2. Hunden bør vurderes avlivet. Se for deg selv hvordan det er å være konstant stresset og redd, så redd at du blir aggressiv. Hver eneste dag, flere ganger om dagen. Det er livet til denne hunden. I tillegg har din søster et ansvar ovenfor sine barn. Du skriver at hunden glefser etter barna hvis de tar på den når den ikke ønsker. Hva om hunden en dag biter barna? Huff nei vikke barna skal bli skadet av hu. Det er worst case scenario. Tusen takk. Svaret ditt hjelper meg ❤ skal vise min søster tankene dine og prøve å overtale Hu.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 Det er vel relevant å vite hvor gamle disse barna er da? Jo eldre de er, desto mer kan man forklare at hunden ikke har det bra og bør bo hos noen som har tid og kunnskap til å hjelpe den til å få det bedre. Anonymkode: e6901...983
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå