Bettie Skrevet 18. november 2002 #41 Del Skrevet 18. november 2002 Skal tenke mange oppmuntringstanker til deg nå i eksamensstida. Har alltid syntes det er morsomt å studere - men jeg haaaaaaater eksamen. Vel den siste var ikke så ille, for det var en gruppeeksamen. Fire uker går fort....... Og salget går strykende ser jeg. Du skal se noen kjøper kurven også - etter hva jeg forstår må jo den være et samleobjekt????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 21. november 2002 Forfatter #42 Del Skrevet 21. november 2002 To eksamener er overstått, to igjen til uka. Det var multiple choice så jeg gjetta i vei jeg. Og salget ja..... i går fikk jeg solgt kjøleskapet og printeren! :D Det var en person som kjøpte begge så da fikk hun avslag for 30 dollar, så hun fikk begge for 200. Hun tenker på å kjøpe høytalera mine OG tørkestativet med klesbalja, så dette lover godt dette. Får vel slå av litt på prisen igjen hvis det blir noe av.... Og så har jeg vært kjempeflink i dag hvis jeg skal få si det selv! Hadde egentlig bare tenkt å støvsuge gulvet for det var så fælt med bøss og støv der kjøleskapet hadde stått. Og så fant jeg ut at jeg hadde ikke noe sted å sette telefon som før sto på kjøleskapet, for ledningen var ikke lang nok til rekke helt til hylla mi eller skrivebordet. Syns ikke det var noe særlig å plassere den på golvet heller. Så jeg begynte å flytte hyllene da og vasket dem og alt som står på dem, når jeg var ferdig med det, tenkte jeg at pytt, da kan jeg like gjerne vaske hele rommet. Så nå er det helt rent og ryddig her. Deilig er det! Har bare igjen å sette på en vask med sengetøy og håndkler så har jeg vasket alt tøy i dag også. Og så har jeg skrevet to lange brev til venner hjemme. Syns det er koselig med håndskrevne brev jeg, men det er bare tre som gidder å bruke tid på det tilbake, resten får jeg nøye meg med email. Koselig det også da, men det er noe spesielt med håndskrevne brev, akkurat som med selvlagde julegaver. Klokken er nå ti på kvelden her nede. De fleste andre skal ut på siste Chemistry Night (trance-musikk kveld) på Heaven, den siste vi får vært med på før vi drar. Men jeg føler rett og slett ikke for å være sosial i kveld. Mest fordi jeg vil spare pengene mine til noe annet, og med alkohol som er vesentlig billigere enn den i Norge, så sparer ikke jeg penger!! Blir godt å komme hjem til dyr alkohol, da er den ikke så fristende lenger . Skjønt jeg bor jo 20 minutter fra svenskegrensa da..... Men uansett så blir jeg hjemme i kveld, vasker sengetøy og se på en film kanskje. Venninna mi er litt sur på meg nå trur jeg. Hun har ei diger innleveringsoppgave til mandag som hun har hatt helt siden juli på å gjøre, men hun har altså ikke begynt før i går kveld. Hun tar det helt for gitt at hun skal få låne laptopen min så hun slipper å overholde bibliotekets åpningstider for datalaben der. Men i går lot jeg som om jeg hadde sovnet allerede da hun kom på døra mi for å spørre om å låne den. Jeg hadde lagt så det var helt mørkt og stille. Hun fikk låne datan til en annen da og så fortsatte hun på biblioteket i dag. Men så etter at hun hadde skrevet 1500 av 3000 ord, gikk disken hennes føyken så hele oppgava gikk tapt. Og denne jenta lærer aldri asså, for det første skjedde dette mange ganger i forrige semester og likevel gidder hun ikke å lage en backup (tar det sååå lang tid.....), og for det andre så bruker hun samme diskett som hun har gjort hele året, en diskett som har sviktet henne flere ganger før. Jeg sa det til henne at det er ikke for ingenting at det lønner seg å lagre en backup, og så ga jeg henne to nye disketter som jeg ikke har brukt. Og så oppå det hele så skal hun jo ut til Heaven i kveld, men jeg spurte henne om at det ble vel ikken oe av det nå? Joda, hun skulle dit, måtte ha med seg det! Jeg prøvde å minne henne på da at innleveringsfristen er på mandag (egentlig i morra, men hun fikk extension). Da ble hun ganske skarp i tonen til meg og sa at jeg ikke akkurat fikk henne til å føle seg noe bedre som jeg holdt på å kritisere! Kritisere!? Jeg prøvde jo bare å komme med noen gide råd, selv om det kanskje ikke er de rådene hun gjerne ville høre. Jeg gidder ikke jatte med sånne selvmedlidere i det uendelige, så jeg sa det til henne at det er lov å bruke hodet. Hun burdte ha lært til nå at å ikke lagre backup innebærer en viss risiko, og så bruker man ikke en diskett som man vet er defekt! Og så fikk jeg føyd til at det ikke er noen vits i komme til meg å syte og klage på søndags kveld for hun har så mye igjen å gjøre på oppgava si! Så det så!!! Ho ble nok overraska da, for jeg er kjent for å være ganske stille og alltid stryke med hårene. Men se; Majken hadde ei grense hun også.... Hoi, det ble langt gitt! Nå skal jeg sette på denne sengetøysvasken min, og kose meg med film.... hmmm... har jeg popcorn tro????? *sjekke* JAAAAAA! Det har jeg! Nam nam...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. november 2002 #43 Del Skrevet 21. november 2002 Popcorn og film... hørtes ut som en bra kveld det. Backup er viktig, og selvsagt på disketter man kan stole på. (samt, send det hele på mail til deg selv, så kan du finne det igjen i vedlegget Ha det fint den siste tida der langt vekke... snart er du tilbake i iskalde Norge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. november 2002 #44 Del Skrevet 22. november 2002 Etter det krafttaket du har tatt, er det helt klart at en film med noe attåt er passende selvpleie....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 22. november 2002 #45 Del Skrevet 22. november 2002 hei Majken Jeg er innom og ser hvordan du har det .... har ikke hatt så mye energi i det siste så jeg har ikke lagt fra meg et "visitt kort" Tenker på deg:) Hvordan kjennes det å skulle tilbake til kalde nor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 23. november 2002 Forfatter #46 Del Skrevet 23. november 2002 Akkurat nå kjennes det veldig bra å tenke på at jeg skal opp til snø og ti kuldegrader.... for i dag er det nesten ulevelig varmt: 39 grader!!!! Peeees! Måtte ta en liten tur på stranda og dukke under litt, og det var deilig kan du tro. Havet var rolig for en gangs skyld, så vannet var herlig klart. Ellers har jeg sitti på rommet mitt foran vifta mi i omtrent hele dag. Nå på kveldingen blåser det stiv kuling omtrent, og så har det regna en skur. Hadde nok ikke vondt av det. Blir det like varmt i morra så trur jeg at jeg går på kino du, der er det airconditioning..... Har egentlig ikke så mye mer å oppdatere. Er så vanskelig å tenke ordentlig i sånn tung luft. Kanskje i morra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. november 2002 #47 Del Skrevet 23. november 2002 Send noen av varmegradene hit! Her er det 13 grader inne (muligens 15 i de varmeste romma) og vifteovnen tok konken da jeg satte den på i morges. I stedet for å begynne å gå rundt og sende varm luft på meg begynte det å ryke fra den... Jaja, kos deg i varmen, og gled deg til du kommer tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 24. november 2002 Forfatter #48 Del Skrevet 24. november 2002 Hei å hå! Nå har jeg sendt noen varmegrader til Norge (ble det litt varmere eller brukte jeg ikke riktig frekvens?), så i dag er det overskyet og regnskurer i dag. Herlig egentlig for i går var det altfor varmt. Syns det egentlig er jævlig for tida jeg. Venninna mi snakker ikke med meg mer, og så mange andre venner å henge med har jeg ikke for noen har allerede reist hjem. Så jeg sitter alene dag ut og dag inn. Folk har begynt å hive søppel inn på rommet mitt om natta når jeg sover. Må ha luka over døra åpen så jeg får litt trekk. Lufta er varm og tett, så den må være åpen. Og dermed hives det søppel inn. Er ikke sikkert at jeg er eneste offeret, har ikke spurt andre om de har samme problem. Vil ikke snakke med folk. Vil bare gjemme meg på rommet.... kanskje snike meg ut på stranda hvis det er varmt og sol. Er skikkelig deppa for tida. Griner i tide og utide. På fredag når jeg hadde vært og handla begynte jeg og grine på bussen hjem. Dermed turte jeg ikke å gå av bussen der jeg skulle for da ville alle sett at jeg grein. Så dermed krølla jeg meg litt sammen i setet bak i bussen og gjemte meg der, og kjørte rundt i vel en time. Da skulle ikke bussen kjøre mer for det var endestasjonen. Da hadde jeg kommet såpass på avveie at det tok meg to og halv time og komme meg hjem igjen. I går når jeg var på stranda kjente jeg tårene presse på i bussen på vei hjem da også, men da klarte jeg og dytte de tilbake igjen. Og ellers har jeg gjemt meg på rommet og grini i tre dager nå. Aner ikke hva jeg griner for egentlig. Det var i hvert fall godt å få vært på stranda og få svømt litt i går og la sola pleie kroppen. Puta og dyna mi er også god trøst hvis det er overskyet og regn som i dag...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. november 2002 #49 Del Skrevet 24. november 2002 Huff, virker ikke som om det er direkte koselig å ha det på den måten nei. På bussen SOVER jeg... :-? Vel, jeg vet egentlig på en måte hvordan du har det. Nå har vel og merke ingen kastet søppel in på rommet mitt mens jeg sov, men jeg mente det med ingen å snakke med, gjemme seg på rommet. Levd sånn i noen år jeg (men "gjemte" meg da hjemme hos mine foreldre, bodde fortsatt hjemme). Og det med å grine uten noen logisk forklaring... dessverre har jeg det sånn stadig vekk jeg. Altså, dvs, jeg griner veldig lett, men det er jo noe som utløser det. Men det kan være så små ting at det egentlig er ikke noe som helst. Og det er frustrerende, og så gråter jeg litt for at jeg ikke klarer å kontrollere det også. Helgdigvis for meg skjer dette stort sett bare hjemme da, slik at ingen andre enn smbo legger merke til det, (eksen la ofte ikke merke til det, selv om jeg gråt inn mot armkroken hans. En gang, på stua hjemme hos hans foreldre.. ville for all del at mora hans ikke skulle oppdage det. Og delvis gråt jeg vel fordi han ikke oppdaga det, enda jeg på en måte ikke ville han skulle oppdage det. Men han oppdaga rett og slett ikke slikt. Sambo merker det, og trøster meg..) Huff, nei, nå ble det mye om meg, i DIN dagbok. Ser du har vært på visittrunde i maaaange dagbøker i dag. Koselig med slikt. Håper du får det litt bedre, og snart skal du hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. november 2002 #50 Del Skrevet 24. november 2002 hellluuuuuuu.. Det snøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør Julebordet igår var artig.. jeg drakk meg i glad form og observerte mange fra jobben på en litt annen side enn tidligere hm snakker ikke veninna di med deg mer ? :cry: uff..høres litt ut som du har hatt en røff tid i det siste *følemeddeg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. november 2002 #51 Del Skrevet 24. november 2002 Hei Majken Sender via regnbuen både noen poser tålmodighet, en krukke håp, et STORT glass kjærlighet og så valgte jeg den store esken uforpliktende glede. Håper det kommer trygt fram. Bølleføret har overvåket sendingen og godkjent den. Sender med en liten klem også....... Det er egentlig ikke så rart om man blir litt trist og deppa når man avslutter et kapittel, som du gjør når du skal hjem snart. Man er bekymret for hva som vil skje når man skal begynne på nytt, og man har lagt igjen noe av seg selv der man har vært. Sender noen varme tanker også, jeg, når jeg først er igang..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 24. november 2002 #52 Del Skrevet 24. november 2002 Halloen Majken!! Takker og bukker for koslige hilsner i min dagbok Høres ikke ut som om du har det morsomt for tiden... Håper det ordner seg snart!! Det gjør det nok helt sikkert... 8) Har ikke fulgt så godt med i dagboka di til nå, men skal du hjem til jul eller??! Og hvor lenge skal du studere ''Down Under''? Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 20. februar 2003 Forfatter #53 Del Skrevet 20. februar 2003 Ja, så har det gått ca tre måneder siden sist da! Hvor blir det av tida? Nå er jeg i hvert fall tilbake i Norge. Nyter kulda, og blir skuffet hvis jeg våkner til 0 grader og over. O'du herlige snø og vinter! Har nå gått arbeidsledig i to og en halv måned, og nå begynner det å tære litt på hele meg. Det var herlig å ha de ukene før jul uten andre forpliktelser enn juleshopping. Men rett etter nyttår, begynte jeg å håpe at hver eneste telefon var en mulig arbeisgiver. Men neida. Har bare fått avslag og attester returnert i posten jeg. Men jeg venter nå svar på noen søknader enda, har en ekstra time med både arbeidskontoret og sosialkontoret til uka, og sosialen bearbeider fortsatt søknaden min. Syns ikke jeg har fått noe bra hjelp fra Aetat. Siden jeg har vært i utdanning har jeg ikke tjent opp nok til å få arbeidsledighetstrygd. Det blir spennende å se om jeg får noe som helst fra sosialen, men helst vil jeg nå ha en jobb. Bor hos foreldrene mine for tiden. Det går forbausende bra det også. Mamma har nok tatt noen hint, men hun går bare rundt og later som om alt alltid har vært perfekt. Det er greit nok for meg. Syns ikke jeg orker noe mer bråk og krangel akkurat der. Men jeg gleder meg til å få jobb så jeg kan flytte ut, og bare rå meg sjøl. Og jeg savner vennene mine fra Australia, og mest bestevenninnen min fra Singapore. Vi hang jo sammen som erteris. Hun skal tilbake til Australia i 2005. Da har jeg tenkt å besøke henne i singapore og bli med når hun reiser nedover. Det forutsetter jo at jeg får jobb da, så jeg får spart opp penger. Alle vennene mine i Norge er jo plutselig blitt så opptatt det året jeg var borte. Nå har alle kjæreste, sambo og en er gift til og med. Men jeg forventet jo at noe sånt skulle skje. Vi er jo i en alder hvor mye skjer på mange fronter, så man kan ikke forlange at en skal klare å klore seg fast for å henge med. Så jeg går som regel og suller rundt alene jeg da. Nåja ikke helt alene, bikkjene blir så gjerne med meg på hva som helst. Også er kusina mi ofte ledig til å finne på noe. Hun er som meg. Litt av en einstøing, vil gjerne ha venner, men for sjenert... eller usikker... så det blir vanskelig å finne noen. Så vi treffes en del. Men hun bor litt langt unna, så det blir en helg i ny og ne. Vel, det var stort sett det som har skjedd siden jeg kom hjem. Får vel gå nå, så jeg rekker bussen hjem. (bruker datan på biblioteket, siden vår er helt kaputt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 20. februar 2003 #54 Del Skrevet 20. februar 2003 Så bra at du er tilbake! Har tenkt på deg, hvordan det har gått med deg etter at du kom tilbake til Norge. Håper du vil fortsette å oppdatere dagboken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. februar 2003 #55 Del Skrevet 20. februar 2003 Kos å se at du er tilbake ja. Ja, livet forandrer seg, og venner forandrer seg, livet rett og slett kan ikke planlegges SÅ godt, (at vi planlegger for våre venner også...) Ja, kjekt å ha deg tilbake i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 25. april 2003 Forfatter #56 Del Skrevet 25. april 2003 Så var vi tilbake på KG igjen ja. Klarte ikke holde meg unna så lenge nei. VEt liksom ikke så mye hva jeg skal skrive her i dag.... egentlig skulle jeg bare rykke opp dagboka mi som nå lå på side to i forumet... Det gåkke an. Fortsatt arbeidsledig, men nå begynner det i hvert fall å skje ting og tang. Skal på et jobbintervju på mandag. Håper på det beste der. Også har jeg en annen jobb i kikkerten, siden den andre bare er sommerjobb. Det er en fabrikk her oppe som trenger arbeider, betaler godt, men litt ensidig kjedelig arbeid, lang varighet. Sommerjobben er mer fri muligens mer spennende, betaler ikke så bra, men varer bare ut juli. Fabrikkjobben frister faktisk mest for en periode fremover, slik at da kan jeg ta nettkurs fra NKI mens jeg jobber. Skal ned å snakke med de nå etterpå. Kanskje jeg kan ordne slik at jeg kan ta denne sommerjobben først, så kan jeg begynne på fabrikken i august......... Skal vel mye til for at jeg får i både pose og i sekk, men jeg kan jo spørre meg for. Så får jeg kanskje flyttet ut snart også. Bor jo fortsatt hos foreldrene mine, og det er ingen drømmesituasjon når man har stått på egne bein i noen år allerede. Det er i det store og hele det som fyller min dyrebare tid for tiden. Også vant jeg en telefon her i helga da. Nokia 3510i. Den hadde jeg tenkt at jeg skulle kjøpe meg når jeg en gang fikk jobb. Og den gamle jeg hadde var nær ved å gå fra hverandre, så dette passet veldig bra. Ellers pleier jeg aldri å vinne. Lurer på om jeg skal slenge inn en femukers lotto i morra jeg......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå