Gå til innhold

Jeg lever visst under fattigdomsgrensa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 25 og singel og jeg er tydeligvis en av de fattigste i Norge, skal man tro Google. Jeg jobber i matbutikk og tjener alt fra 15-22 000 i mnd. Jeg visste ikke at jeg var fattig, syns ikke jeg gjør annet enn å shoppe og prioritere det jeg selv vil. Men mulig det hadde stilt seg annerledes om jeg hadde barn osv.. uansett interessant at man kan være så fattig uten å vite det. Godt man ikke har sammenlignet seg med andre, så kan man leve lykkelig uten å vite at man er så fattig 😅

Flere som lever under fattigdomsgrensa??

«Hvor lite penger har du i inntekt dersom man regnes som fattig i Norge? Bor du alene og har inntekt på under 237.600 kroner i året etter skatt, da regnes du som fattig i Norge.»

Anonymkode: 86867...261

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er student, og har 8k i mnd, og en hybel som koster 6300kr i mnd😒 Det kan alltids bli verre

Anonymkode: 7df45...16d

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maskinfører

EU.S fattigdomsgrense er 246 000 om jeg ikke husker feil uvisst om det er netto eller brutto 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er student, og har 8k i mnd, og en hybel som koster 6300kr i mnd😒 Det kan alltids bli verre

Jeg syns det er rart å sette en fattigdomsgrense egentlig. De tar jo ikke høyde for at mange er studenter osv.. Og så kommer det jo helt an på personen og hva den enkelte bruker av penger.

Ts

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

EU.S fattigdomsgrense er 246 000 om jeg ikke husker feil uvisst om det er netto eller brutto 

Ja.

Jeg regnet ut at jeg har ca 220 000 i året. Og jeg jobber ganske mye i butikken. Ettersom veldig mange jobber i butikk, må det finnes veldig mange fattige i Norge?!

Ts

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker