Gå til innhold

Oppholdstid 1.5 åring i bhage.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange timer er passende for disse små? Enkelte dager må vi levere kl 07. Når er da passende hentetid? 

Anonymkode: bdf77...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så tidlig som du kan hente

Anonymkode: bb553...b4e

Feks? Kan hente tidlig, men tenker også på dette med kjernetid?eller funker det å hente kl 12?

Anonymkode: bdf77...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Feks? Kan hente tidlig, men tenker også på dette med kjernetid?eller funker det å hente kl 12?

Anonymkode: bdf77...44c

Hvis ungen er 1.5 år så hviler hn sikkert i barnehagen på den tiden. 

Anonymkode: 55c5f...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Feks? Kan hente tidlig, men tenker også på dette med kjernetid?eller funker det å hente kl 12?

Anonymkode: bdf77...44c

Bare avtal med bhg så går det fint

Anonymkode: bb553...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er stort sett i bhg 8:30-15:30, og stortrives med det. Henter vi for tidlig, er hun ikke klar til å bli med hjem, så det er lite poeng. Det hender vi leverer nærmere 9, men samlingsstunden starter da, så senere blir for sent. 
 

Hun begynte i bhg da hun var 11 mnd, og den første tiden var hun stort sett fra 9-14, altså fra samling og til hun hadde sovet ferdig luren sin. 

Anonymkode: 63092...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis ungen er 1.5 år så hviler hn sikkert i barnehagen på den tiden. 

Anonymkode: 55c5f...445

Ja det er sant. Sover fra 1-2timer fra ca kl 12. Da blir jo klikka fort 14 da. Å da ble det plutselig mange timer i bhagen.. Ikke enkelt dette. Ikke hver dag vi må levere kl 7 da heldigvis. 

Anonymkode: bdf77...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vår er stort sett i bhg 8:30-15:30, og stortrives med det. Henter vi for tidlig, er hun ikke klar til å bli med hjem, så det er lite poeng. Det hender vi leverer nærmere 9, men samlingsstunden starter da, så senere blir for sent. 
 

Hun begynte i bhg da hun var 11 mnd, og den første tiden var hun stort sett fra 9-14, altså fra samling og til hun hadde sovet ferdig luren sin. 

Anonymkode: 63092...763

Ok, tror jeg prøver det slik jeg også. Med henting kl 14.blir litt lang tid de dagene vi må levere kl 7 da. Bør jeg heller hente før dupp de dagene? Slik at det ikke blir over 5 timer daglig? 

Anonymkode: bdf77...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levere før dere drar på jobb og hente når dere er ferdig på jobb. 

Anonymkode: aee94...e39

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst hun uansett sover så tenker jeg det ikke spiller noen rolle om du henter 12 eller etter soving 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henter ca 30 min etter ungen våkner fra dupp :) 

Anonymkode: 33812...d1d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, tror jeg prøver det slik jeg også. Med henting kl 14.blir litt lang tid de dagene vi må levere kl 7 da. Bør jeg heller hente før dupp de dagene? Slik at det ikke blir over 5 timer daglig? 

Anonymkode: bdf77...44c

Jeg ville hentet etter måltidet etter dupp

Anonymkode: f02de...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er passende? Hvilken jobb er det folk har??

Jeg og samboer har fast arbeidstid på 8 timer, dette kan vi ikke styre selv. Utenom dette har vi arbeidsvei slik at ungen må i barnehagen 9 timer om dagen for at vi skal rekke å jobbe i 8 timer, uansett om ungen er 1 år eller 5 år.

Kan du styre dagene selv så må du gjøre det som føles greit ut for deg. 

Anonymkode: ec2e4...6b0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva som er passende? Hvilken jobb er det folk har??

Jeg og samboer har fast arbeidstid på 8 timer, dette kan vi ikke styre selv. Utenom dette har vi arbeidsvei slik at ungen må i barnehagen 9 timer om dagen for at vi skal rekke å jobbe i 8 timer, uansett om ungen er 1 år eller 5 år.

Kan du styre dagene selv så må du gjøre det som føles greit ut for deg. 

Anonymkode: ec2e4...

Turnus/natt

Anonymkode: bdf77...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja det er sant. Sover fra 1-2timer fra ca kl 12. Da blir jo klikka fort 14 da. Å da ble det plutselig mange timer i bhagen.. Ikke enkelt dette. Ikke hver dag vi må levere kl 7 da heldigvis. 

Anonymkode: bdf77...44c

Tror du hun bryr seg om hvor hun sover? Hun sover sikkert i vogna si uansett? 
Det beste er at hun blir levert og hentet på samme tid hver dag. Rutine er gull for de minste og hvis de er vant til å bli henta etter soving/mat så er de gjerne klare til å bli med hjem på den tiden. 
Hvis du må levere kl 7 noen ganger så er ikke det krise heller. Ofte er det rolig på morgenen frem til rundt 8, så hun får nok en grei start på dagen de dagene og. Ikke ha dårlig samvittighet for å levere barnet ditt i barnehagen! 

Anonymkode: 828bd...a4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppholdstid fra 7.00 til 14.30/15.00 er helt greit og vanlig i barnehage. Rundt 13.30 er de små ferdig å sove, så får de ny bleie og kommer i gang med lek og aktivitet igjen. Rundt kl 14.00 er det for mange et ettermiddags-/ fruktmåltid, som er hyggelig å få med seg. 

Anonymkode: 1d2a9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7,5 time i bhg er helt ok for en unge på 1,5 år. Etter tilpassing er ferdig, har vi levert 07:30 (vår bhg åpner ikke før), og henter kl 15. Har gjort det med begge ungene. 

Det er helt dønn normalt å ha ungene i bhg en hel arbeidsdag.. 

Anonymkode: 35888...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du jobber natt, så trenger du vel mer søvn enn å sove til å rekke henting kl 12? Da kan like godt barnet sove i barnehagen så du får sove lengre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hentet etter lur :) Greit når de er små og sover! :)

Husk å passe godt på deg selv, så blir du en ekstra god mamma - hvis du er hjemme på dagen pga kvelds/natt jobbing få unna soving og kjedelige praktiske ting når barnet er i bhg sånn at du får en fin ettermiddag med barnet 😊

 

Anonymkode: 4a9e4...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva som er passende? Hvilken jobb er det folk har??

Jeg og samboer har fast arbeidstid på 8 timer, dette kan vi ikke styre selv. Utenom dette har vi arbeidsvei slik at ungen må i barnehagen 9 timer om dagen for at vi skal rekke å jobbe i 8 timer, uansett om ungen er 1 år eller 5 år.

Kan du styre dagene selv så må du gjøre det som føles greit ut for deg. 

Anonymkode: ec2e4...6b0

Stakkars barn. 

Anonymkode: 71294...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...