AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Jeg tenkte å ordne det, men ikke av de dyreste. Er jo så mange å velge mellom. Hvilken har du, og hvor mye koster det i mnd? Anonymkode: 9b7e2...14d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Jeg kan svare deg som tidligere agent i forsikringsbransjen, du bør gå for Agria eller Gjensidige. Eventuelt om du er totaltkunde ett sted eller vurderer bli det så ville jeg sjekket vilkårene der. Om jeg var i din situasjon så ville jeg personlig valgt Agria, de har kalkulator på sin hjemmeside. Generelt anbefaler jeg deg høyest veterinærforsikring, 15% bevegelig egenandel og fast egenandel på 1800kr eller 2300kr. Pris kommer ann på hvor du bor, kjønn,rase og alder på katten. Du vil nok regne med 250-350kr i mnd for forslaget jeg ga deg. Anonymkode: 6761a...241
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg kan svare deg som tidligere agent i forsikringsbransjen, du bør gå for Agria eller Gjensidige. Eventuelt om du er totaltkunde ett sted eller vurderer bli det så ville jeg sjekket vilkårene der. Om jeg var i din situasjon så ville jeg personlig valgt Agria, de har kalkulator på sin hjemmeside. Generelt anbefaler jeg deg høyest veterinærforsikring, 15% bevegelig egenandel og fast egenandel på 1800kr eller 2300kr. Pris kommer ann på hvor du bor, kjønn,rase og alder på katten. Du vil nok regne med 250-350kr i mnd for forslaget jeg ga deg. Anonymkode: 6761a...241 Det er litt for dyrt. Agria synes jeg ikke er helt nødvendig. Er det noen som har forsikring andre steder? Anonymkode: 9b7e2...14d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Hvis 250-350kr mnd er for dyrt, hvorfor skal du i det hele tatt ha en katt? Anonymkode: 37d1e...387 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Jeg har forsikring hos Gjensidige, og er fornøyd med det. De dekker opp til 30 000 årlig med 25% egenandel. Jeg betaler ca 230 pr måned. Eneste ulempen med Gjensidige er at de ikke dekker tannsykdom, og det er jo veldig utbredt hos katter. Min katt begynner å bli eldre, og de siste årene har tannbehandling kostet rundt 5000 pr år. Så jeg vil anbefale å sette av penger til tennene hvis du velger en forsikring som ikke dekker dette. Anonymkode: f1556...154
Ella-2 Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Ubdersøk med fagforeningen din, hvis du er medlem av en. Min fagforening bruker Tryg. Vi valgte den. Det er nok lurt å bestille dette ganske raskt mens katten er ung. Blir sikkert dyrere å tegne forsikring når den blir eldre. Jeg måtte i vertfall svare på når katten var født, hvilket kjønn den hadde, om den var kastrert osv. Er sikkert noe dyrere hvis den ikke er kastrert, for da er den mer utsatt for slåsskamper osv. Noen vil sikkert si at det ikke er nødvendig å forsikre en huskatt(ikke rasekatt), men det er jo trist om man må avlive pus bare firdi man ikke har råd til behandling hvis den blir syk/må opereres. Jeg kjenner folk som har fått god bruk for forsikringen. Selvsagt kan du gamle på at det ikke vil skje noe, og sannsynligheten for at man ikke trenger den i løpet av kattelivet. Men hvis man trenger den, så trenger man den veldig. Det gjelder jo all forsikring. Fordelen med Agria har jeg hørt, er at regningen trekkes fra med en gang. Med andre forsikringsselskaper må du nok legge it utgiften først, og så få igjen penger etterpå
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har forsikring hos Gjensidige, og er fornøyd med det. De dekker opp til 30 000 årlig med 25% egenandel. Jeg betaler ca 230 pr måned. Eneste ulempen med Gjensidige er at de ikke dekker tannsykdom, og det er jo veldig utbredt hos katter. Min katt begynner å bli eldre, og de siste årene har tannbehandling kostet rundt 5000 pr år. Så jeg vil anbefale å sette av penger til tennene hvis du velger en forsikring som ikke dekker dette. Anonymkode: f1556...154 Har sett på flere forsikringer, og de nevner ikke noe om tannbehandling. Det står bl.a veterinærutgifter. Det er vel veterinær som behandler tannsykdom og? Skal ringe litt forskjellige og sjekke opp. Anonymkode: 9b7e2...14d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 Har agria 🙂 betaler ca 8 000,- i året Anonymkode: 30402...581
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 Jeg betalte 107 kr til If i måneden. Sparte meg noen tusenlapper i året. Anonymkode: 42ce8...c42
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 Ikke tegn forsikring i det hele tatt. De hjelper det ikke med mer enn noen hundrelapper når du trenger dem uansett. Får du en regning på 20k kan du ta deg faen på at de lurer seg unna å dekke det. Legg heller til side 200-300kr i mnd Anonymkode: e777a...b1e 2
Brunello Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har agria 🙂 betaler ca 8 000,- i året Anonymkode: 30402...581 For en katt?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke tegn forsikring i det hele tatt. De hjelper det ikke med mer enn noen hundrelapper når du trenger dem uansett. Får du en regning på 20k kan du ta deg faen på at de lurer seg unna å dekke det. Legg heller til side 200-300kr i mnd Anonymkode: e777a...b1e Fullstendig enig! Tannbehandling dekkes heller ikke (som er ca det eneste en ev forsikring kunne vært god for). Anonymkode: c94de...26a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Brunello skrev (45 minutter siden): For en katt? For 3 🙈 Anonymkode: 30402...581
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har sett på flere forsikringer, og de nevner ikke noe om tannbehandling. Det står bl.a veterinærutgifter. Det er vel veterinær som behandler tannsykdom og? Skal ringe litt forskjellige og sjekke opp. Anonymkode: 9b7e2...14d Agria dekker heller ikke tannkjøttsykdom, de dekker noe, men ikke i nærheten av alt som har med tenner å gjøre. Dekket ikke tannsykdommen til vær katt. Lurer på om den bevegelige egenandelen gjelder for hver behandling på samme skade? Syns det er dyrt selv med forsikring jeg! Anonymkode: 905f7...633
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 Jeg tok Gjensidige. Anonymkode: 9b7e2...14d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 20.37): Ikke tegn forsikring i det hele tatt. De hjelper det ikke med mer enn noen hundrelapper når du trenger dem uansett. Får du en regning på 20k kan du ta deg faen på at de lurer seg unna å dekke det. Legg heller til side 200-300kr i mnd Anonymkode: e777a...b1e AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 20.44): Fullstendig enig! Tannbehandling dekkes heller ikke (som er ca det eneste en ev forsikring kunne vært god for). Anonymkode: c94de...26a Helt enig her også, spesielt hvis du har flere dyr/katter samtidig. Jeg vil nok si at det spørs på katten og dens helse/rase/historie. Hvis katten ikke er i topp stand, eller har stor sjanse for å få sykdommer og ulike helsetilstander, så er det kanskje verdt å velge en forsikring som kan dekke disse utgiftene. Er det derimot en frisk katt uten kjente arvelige sykdommer eller tilstander, så anbefaler jeg heller å sette av et beløp hver måned i egen sparekonto. Du kan se på det som å tegne en privat forsikring. Jeg tenkte mye på dette temaet selv, og fant ut at det å spare på egenhånd er mer logisk for mine katter, da de har vært friske så langt. Man veit heller aldri om man får noe særlig bruk for forsikringen, eller om den i det hele tatt dekker utgiftene når det først skjer noe. Da vil jeg heller ha alle de tusenlappene i egen konto enn å "kaste dem bort" på en forsikring som ikke forsikrer. Og om kattene lever alle sine år uten noen store utgifter, så kan pengene bli brukt på neste kjæledyr også!😁 Forsikring er tross alt for å ha økonomisk sikkerhet! Om man føler det blir mer stress og ikke skjønner helt hvorfor det er bedre enn å bare ha penger satt til side, så trenger man strengt talt ikke å skaffe en. Føler at å skaffe forsikring på dyra har blitt til noe man bare "må" eller så er man en dårlig eier og burde ikke ha dyr. Det finnes mange måter å gjøre ting på, så om kattene dine blir godt tatt vare på, så spiller det ikke noe rolle hvordan du ordner det økonomiske😊 Kort sagt: Vurder hver enkelt dyrs helse opp mot forsikringer som kan dekke utgifter til kjente arvelige sykdommer. Hvis du vurderer disse til å ikke være tilfredsstillende/brukbart for én eller flere kjæledyr, så kan du heller velge å sette av et beløp inn i egen sparekonto egnet for veterinærutgifter. Anonymkode: a63a3...f98 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #17 Skrevet 15. august 2022 Jeg har gjennom storebrand, de har avtale med fagforeningen min. Betaler 120 i md per katt. Har brukt forsikringen 2 ganger og de har vært lynraske med å utbetale begge gangene. Veldig fornøyd. Anonymkode: 394b8...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå