Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så langt forbi alt for varmt, både inne og ute. Håper dette ikke er varsel på hvordan resten av sommeren blir. Er så ukomfortabel i denne heten. Er 31 grader inne :risterpåhodet: Ute 24 nå og sola skinner på vindusveggen min :dåne: Er som et drivhus til vanlig, men dette er bare langt forbi alt. Har vært i så mange dager nå, og skal fortsette i over en uke til :(

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sitti på balkongen i halvannen time for å kjøle meg litt ned. Gjemte meg bak veggen når sola begynte å bevege seg vekk herfra, så jeg fikk litt skygge. Den gikk akkurat ned her:dåne:

Er så jævlig varmt. Inne har jeg gitt opp å få ned temperaturen. Må noen kalde dager til for å få den nevneverdig ned. Blir så ukomfortabelt, når det ligger mellom 28-31 grader inne over lengre tid. Er meldt ekstremvarme en uke til, så blir ille. 

Jeg er ikke av dem man finner på ferietur til sydligere strøk, men det har vel de fleste skjønt :fnise: Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å ligge som sild i tønne på en strand i flere timer hver dag :risterpåhodet: Ikke min greie. Pleier i jobb kun å ta ut påtvungen ferie, om sommeren. Ellers var det vinter, vår og høst som var min ferietid. Passet meg bedre :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Sola de said:

Jeg er ikke av dem man finner på ferietur til sydligere strøk, men det har vel de fleste skjønt :fnise: Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å ligge som sild i tønne på en strand i flere timer hver dag :risterpåhodet: Ikke min greie. Pleier i jobb kun å ta ut påtvungen ferie, om sommeren. Ellers var det vinter, vår og høst som var min ferietid. Passet meg bedre :nikke: 

Sydenturer har aldri jeg skjønt meg på heller. Alt for varmt! De få sydenturene jeg har vært på har jeg brukt mye tid på å kun sitte inne på hotellrommet og kjøle meg ned med aircondition. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (10 timer siden):

Sydenturer har aldri jeg skjønt meg på heller. Alt for varmt! De få sydenturene jeg har vært på har jeg brukt mye tid på å kun sitte inne på hotellrommet og kjøle meg ned med aircondition. 

Ja, samme her, samt at jeg ikke blir brun, bare brent, så fungerer dårlig for meg. Mine sine pleier å dra årlig til Mallorca og Gran Canaria. Kunne ikke falt meg inn :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emballasje på ting.. Jeg var og hentet en pakke. Den store eska på noen få ting, som de fint kunne hatt i en pose i stedet :risterpåhodet: Hadde vært lettere å få med seg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg tenkt mange ganger. En stor eske med massevis av bobleplast i!     :kjefte:

Noen ganger er bestillingen slik at jeg forventer den i min postkasse, men neida....bobleplast og hentes i butikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Det har jeg tenkt mange ganger. En stor eske med massevis av bobleplast i!     :kjefte:

Noen ganger er bestillingen slik at jeg forventer den i min postkasse, men neida....bobleplast og hentes i butikk! 

Nettopp hva det var jeg mottok :risterpåhodet:  De vil ikke bruke plastpose til å sende i, men eske full av bobleplast er ok :risterpåhodet:

Har flere ganger fått hentemelding på ordinær post, som skal i postkassen. Får samtidig med hentemelding, beskjed om at forsendelse er for stor for postkassen.  Så min teori er at de ikke er innom her engang. De som driver post i butikk, er fly forbannet hver gang en avis, en vanlig konvolutt osv havner der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist den gode grandiosaen til middag I dag og :spise: kjøper den hver gang jeg er der den selges.

Gleder meg til jeg får kjøpt den gode grønnsakspizzaen til ikea igjen :spise: Ikke lenge til jeg skal dit :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Har spist den gode grandiosaen til middag I dag og :spise: kjøper den hver gang jeg er der den selges.

Gleder meg til jeg får kjøpt den gode grønnsakspizzaen til ikea igjen :spise: Ikke lenge til jeg skal dit :)

Hvilken er det? :)

Og god lørdag og helg i varmen :blomst2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (11 minutter siden):

Hvilken er det? :)

Og god lørdag og helg i varmen :blomst2:

156006.pngJeg pleier å ha på litt jarlsberg på også. Er sååååååååååå god :spise:

God lørdag og helg til deg også i heten :dåne: Hvordan går det med hagen din?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

156006.pngJeg pleier å ha på litt jarlsberg på også. Er sååååååååååå god :spise:

God lørdag og helg til deg også i heten :dåne: Hvordan går det med hagen din?

Aha, den skal jeg prøve :jepp:

Der er det meeeget tørt! Stakkars hage! :sukk:Fikk vannet en del i går da, men, det hjelper så lite når det er så tørt. Hos deg da?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus som virker såååååååååå perfekt helt til man leser tilstandsrapporten :dåne:

Trenger ny drenering, ny kledning, nye vinduer, total renovering av bad og kjøkken, nytt elektrisk anlegg, nye rør osv osv osv :dåne: Fin tomt om ikke annet 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (4 timer siden):

Aha, den skal jeg prøve :jepp:

Der er det meeeget tørt! Stakkars hage! :sukk:Fikk vannet en del i går da, men, det hjelper så lite når det er så tørt. Hos deg da?

En blomst har ikke klart seg. Den visnet. Vanner rikelig hver kveld, men ble tydelig for vamt innen jeg igjen skulle vanne i går kveld, så den lå visnet. Skal vanne igjen når solen går ned. Vurderer å vanne både morgen og kveld :S

Ripsen er begynt å bli rød og alt annet er snart i full blomst. Kjøpte en pakke med blomsterfrø jeg sådde. Var kun rosa blomster på pakken, men en blomst som gikk i blomst i morges, er blå, så blir interessant å se hvilke farger resten blir.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

En blomst har ikke klart seg. Den visnet. Vanner rikelig hver kveld, men ble tydelig for vamt innen jeg igjen skulle vanne i går kveld, så den lå visnet. Skal vanne igjen når solen går ned. Vurderer å vanne både morgen og kveld :S

Ripsen er begynt å bli rød og alt annet er snart i full blomst. Kjøpte en pakke med blomsterfrø jeg sådde. Var kun rosa blomster på pakken, men en blomst som gikk i blomst i morges, er blå, så blir interessant å se hvilke farger resten blir.

Kjedelig :sukk:Ga du den vann likevel, for sikkerhets skyld?

Artig, du får holde oss oppdatert på hvilke farger det blir :jepp:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (9 timer siden):

Kjedelig :sukk:Ga du den vann likevel, for sikkerhets skyld?

Artig, du får holde oss oppdatert på hvilke farger det blir :jepp:

Ja, gjorde det, men ligger død, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :sol:

Da er jeg i gang med klesvask. Blir ekstreme mengder. Har hatt flere klesskift for dagen, siste uken, så klesvask deretter.

Jeg dagdrømmer om regn. Temperatur rundt 13-16 grader :rodmer: Det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva det nå er jeg ikke tåler. Magen slår kollbøtte. Har spist brødskiver med majones og trønderfår i dag og fiskekaker. That`s it, så hva tåler jeg ikke? :risterpåhodet: :raven:

Er litt skyer på himmelen, så heldigvis dekket de for solen nå på kvelden. Er meldt nedbør til uken, men det tror jeg ikke noe på før jeg ser.

Hører på en av mine favorittsanger. Supergrass med Roxy. Noe av hva jeg liker med musikken til Supergrass, er alt fra første tone til slutt. Av en eller annen grunn, nynner jeg ofte på denne sangen når jeg går tur. Da med all musikken som den er og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene potten på balkongen er igjen blitt tett. Jeg tømte den for jord og alt var åpent før jeg hadde leca og duk over før ny jord. Nå tett igjen  🤔 Har 5 stk av den potta, men er kun denne som går tett hele tiden. Er ripsbærbusk i den, så får stå slik til bærene er modne blitt. 

God morgen forresten.  Våknet av at solen skinte på meg. Er så varmt inne, så rømte ut på balkongen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos fysioterapeuten. Hun kom fram med laser :risterpåhodet: Har ikke fungert tidligere på meg, men hun fikk bare holde på.

Er svært varmt her i dag. Lite vind. Er heldigvis noen skyer på himmelen. Går og dagdrømmer om det regnværet som er meldt :rodmer: Heller regn hver dag en sol :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...