Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Har på meg sykkelbukse og singlet. Og en lys rosa sommerjakke. Sitter på balkongen før sola kommer for alvor på denne siden. Er heldigvis litt skyer på himmelen. Beina mine er jo alltid blekere enn blekest, så tror om jeg skal ut i solen må jeg kle på meg bukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Om mulig enda godere helg til Sola og hennes skribentvenner her inne. :D 

God helg hoppemor :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal ha grillskiver til middag i dag. Eventuelt steke dem på en ribberist i ovnen, så fettet renner ned på stekebrettet. Sist jeg laget ble de nesten mer kokt enn stekt. hadde lagt dem i en ildfast form. Det fungerte dårlig. Har litt ekstra sprø pommes frites igjen, så jeg i fryseren, så kanskje steke den, ha salat og dressing til. Må bli godt. Er ikke lov å grille her jeg bor, så får ikke gjort det dessverre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 timer siden):

Var vel akkurat sukk og stønn som kom ut av meg da jeg kom hjem fra butikken i sted. Fikk nesten ikke puste. Like varmt inne som ute.

Har nettopp vannet godt på balkongen. De tørker fort ut nå plantene. 

God helg :klem3:

Ja, må vel snart ut og vanne her og :nikke:

:klem3:

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Om mulig enda godere helg til Sola og hennes skribentvenner her inne. :D 

God helg, hoppen! :blomst2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri laget slike grillskiver, men forstår fra ei bekjent at det er verdens beste oppfinnelse,
for hun spiser det absolutt hele sommeren. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri laget slike grillskiver, men forstår fra ei bekjent at det er verdens beste oppfinnelse,
for hun spiser det absolutt hele sommeren. 

Er supergodt! Den naturelle som man krydrer selv, vel å merke. Liker ikke ferdigmarinert kjøtt :nei: 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (1 time siden):

Ja, må vel snart ut og vanne her og :nikke:

:klem3:

God helg, hoppen! :blomst2:

Har du sånn sprinkelsystem i hagen? Synes det begynner å se rimelig svidd ut på plenen utenfor her. Vaktmesteren var og klippet gresset for halvannen uke siden og nå ser det ikke ut.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser dere på å allerede nå kun vanne i hagen med kanne?
Det kommer antagelig til å bli styggtørt snart og da må en åkke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Har du sånn sprinkelsystem i hagen? Synes det begynner å se rimelig svidd ut på plenen utenfor her. Vaktmesteren var og klippet gresset for halvannen uke siden og nå ser det ikke ut.

Nei, bare vannslange her.

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Det kan jeg bare glemme i alle fall, da kommer jeg til å miste mye :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Jeg vanner kun på balkongen min, og går vel 10 liter om dagen nå der. :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Nei, bare vannslange her.

Det kan jeg bare glemme i alle fall, da kommer jeg til å miste mye :sukk:

Kommer langt med vannslangen :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :sol:

Er supervarmt i dag. Våknet av at solen skinte på meg. Har lukket gardinene, men hva hjelper det når gardinene er flortynne.

Holder på med ukens klesvask. Kokevasken er snart ferdig. Fikk dobbel vasketid i dag, da ingen hadde skrevet seg opp før meg. Tro meg det trengs.

Vet ikke helt hva som blir middagen i dag. Er ikke så sulten når det er så varmt ute. Frister ikke med varm middag, men kanskje det blir fløtegratinerte poteter, tynne skiver av ytrefilet og stekt sopp. Er hva som er kjøpt inn, men mye mulig det ikke blir noe i det hele tatt. En is frister mer :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Sola hadde hatt bruk for noen fine lyshindrende gardiner?
Jeg har vurdert det selv, men ikke kommet så langt ennå. :) 

Godmorgen til deg. 🏵️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Kanskje Sola hadde hatt bruk for noen fine lyshindrende gardiner?
Jeg har vurdert det selv, men ikke kommet så langt ennå. :) 

Godmorgen til deg. 🏵️

Jeg har vurdert det, men hele høst/ vinter og vår, har jeg ikke gardinene trukket igjen en gang, så tenker det kan bli litt vel mørkt? Liker at det er lyst, bare ikke selve sola, som skinner inn 😕

God morgen :hoppe:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sliten. Det ble litt for mye i varmen. Har vasket 8 maskiner. Fant ut jeg skulle vaske sengetøy også, så dyna og madrassbeskytter på ene sengen ble vasket også. Må få tak i slike ullballer, så jeg kan få vasket og tørket putene mine også. Får bli neste gang jeg får litt ekstra tid.

Tror jeg dropper middag i dag. Er for varmt til tung middag. Er ikke så særlig sulten heller. Tror det får bli ostesmørbrød i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du heldig om du kan vaske dyna di...min er altfor stor til det i min vanlige A4-maskin.
Kjøpte min digre og egentlig gode dyne på nett en gang og ble etter hvert klar over at fjørene ikke ligger stille i hver sine sydde  lommer, men sirkulerer akkurat som de vil i hele dyna. Akkurat for tiden finnes det noen få fjær midt på (over meg altså) og resten ligger som kjempeklumper ytterst til høyre og venstre. Vanskelig å riste det på plass også. Dyna er for stor til slik manøver alene. :sukk: 

En gang skal jeg investere i skikkelig dyne kjøpt i kvalitetsbutikk. :opplyser: Pluss noen puter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Da er du heldig om du kan vaske dyna di...min er altfor stor til det i min vanlige A4-maskin.
Kjøpte min digre og egentlig gode dyne på nett en gang og ble etter hvert klar over at fjørene ikke ligger stille i hver sine sydde  lommer, men sirkulerer akkurat som de vil i hele dyna. Akkurat for tiden finnes det noen få fjær midt på (over meg altså) og resten ligger som kjempeklumper ytterst til høyre og venstre. Vanskelig å riste det på plass også. Dyna er for stor til slik manøver alene. :sukk: 

En gang skal jeg investere i skikkelig dyne kjøpt i kvalitetsbutikk. :opplyser: Pluss noen puter også. 

Du har dundyne? Det blir alt for varmt for meg. Har tynn helårsdyne og litt tynnere sommerdyne. Har en tykk vinterdyne også, men blir som oftest til at jeg dytter den av meg, da det blir for varmt.

Er det mulig å sy nye lomme? Som quilte over den for å holde fjærene mer på plass? Hvilken størrelse har du på den? Sånn dobbeldyne eller enkel?

Er en maskin her med 7 kg kapasitet og en på 8 kg , men tror den er større. Er plass til veldig mye mer i den maskinen enn i den andre. Vinterdyna går kun inn i den på 8 kg, men får plass til både sommerdyna og madrassbeskyttelsen i den samtidig.

Synes tørketrommelen tørker sengetøy så veldig dårlig. Putene setter jeg på ekstra tørking, men tørketrommelen kutter tørketiden til en halvtime, så ingenting blir tørket. Setter den på igjen og igjen, men uten baller i trommelen, så er putene svært våte når de kommer ut. Som om fjærene holder på vannet. En pute tok flere dager å tørke. Skal få tak i slike ullballer. Håper det kan få fortgang i tørking.

Har du forsøkt dunputene de har på ikea? Liker dem jeg. Vet ikke om de selger dem lenger, da jeg ikke har funnet dem på noen år, men jordrøk og gosa pinje liker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en enda litt større enn de vanlige doble.  :lur: Skulle være en helårsdyne sto det, men jeg kan ikke fordele innholdet først og sy alle radene etterpå. Må nok ha proff hjelp til dette og da blir det proff pris også...tror jeg. 

Har ikke vært på IKEA på år og dag. Orker ikke å ta busser dit og bære rundt med busser tilbake igjen. For mye styr. 

Akk ja, det blir jo salg igjen på Kid og Prinsessebutikken hvert år, så jeg skal nok finne meg en om en stund. 
Tenker med glede på de store maskinene de har på renserier. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (17 timer siden):

Jeg har en enda litt større enn de vanlige doble.  :lur: Skulle være en helårsdyne sto det, men jeg kan ikke fordele innholdet først og sy alle radene etterpå. Må nok ha proff hjelp til dette og da blir det proff pris også...tror jeg. 

Har ikke vært på IKEA på år og dag. Orker ikke å ta busser dit og bære rundt med busser tilbake igjen. For mye styr. 

Akk ja, det blir jo salg igjen på Kid og Prinsessebutikken hvert år, så jeg skal nok finne meg en om en stund. 
Tenker med glede på de store maskinene de har på renserier. :hjerter:

Blir det ikke svært varmt i en så stor dyne og surrer du deg ikke fast?

Når jeg har vært på hotell med slike dyner, så har jeg viklet meg så rundt i dyna når jeg våkner at må vikle meg løs igjen :fnise:

De har nettbutikk også, IKEA. Etter pandemien kom har det vel heller vært den jeg har benyttet meg av. Drar innom der når feriebesøk er her, men ellers bestiller jeg. mener det er 49 kr i frakt.

Har allerede benyttet meg av salgene deres. Var innom Kid for et par uker siden. men de har jo hele tiden salg på et eller annet.

Før i tiden pleide muttern å sende gulvteppene til vask på sykehuset sitt vaskeri.  Vet ikke om det er tillatt i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på trening i dag. Hos fysioterapeuten. Lang historie kort- Gamle skader jeg hadde før, har begynt å la seg kjenne igjen. I kombinasjon med nye skader, som har fått alt fokus, påvirker de hverandre, så alt må i fokus heretter. I tillegg til behandlingen jeg får ellers, så blir det trening. Pinglete Sola trenger det :nikke: :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...