Sola de Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #1821 Del Skrevet 3. juni 2023 Rumle skrev (10 timer siden): Enig med deg, det hører nesten med å gå litt på slang når man er liten Nå er det rabarbra i salg på nærbutikken Kjøpte 1 kg, som jeg har hakket opp i biter og skal koke til syltetøy om litt. Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Der har du meg kort fortalt i en liten setnings historie. 🧝♀️ Alveprinsesse hoppealvjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #1822 Del Skrevet 3. juni 2023 Var og hentet pakke. Er misfornøyd med den butikken. Første pakken var ene tingen knust og de hadde glemt å sende en ting. Så kommer det ny pakke. Der er tingen de glemte nesten helt i stykker. Pakkingen er elendig. Gidder ikke handle der flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #1823 Del Skrevet 3. juni 2023 Skal være glad når pollensesongen er over. Svir i øyne, nese, svelg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. juni 2023 Forfatter #1824 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) Så var det klesvask. Mennesket som vasket før meg må ha vasket gjørmete klær, for var så mye dritt i vaskemaskinene. Gress, jord, stein I tillegg, så blir det svært varmt i dag. Må bare så ærlig innrømme at juni, juli og august aldri har vært mine favorittmåneder. Da liker jeg bedre tiden når vinter går over til vår eller sommer på hell. Tidlig september Endret 4. juni 2023 av Sola de Jeg nevnte første jeg skrev her for en nabo og best å fjerne herfra om mot formodning hun skulle lese det og kjenne meg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. juni 2023 Forfatter #1825 Del Skrevet 4. juni 2023 I går fikk jeg kjøpt noen julegaver. Er helt ferdige med gaver til min kusine, tanter, grandtante, ene onkel. Er nesten i mål med de fleste andre også. Skal kjøpe pc til pappa, så venter til jeg finner en god en, så mye mulig han får den før jul. Søskenet mitt "lånte" pc hans for noen år siden, og brukte den som back up pc til studiene sine, så best å finne en ny til pappa Muttern samler på noe som kommer en av i året- ting, så den må jeg vente til kommer i salg, før jeg får kjøpt, ellers er jeg ferdig med gaver til henne. Besteforeldrene har jeg kjøpt en del til, men venter til litt nærmere jul med noen ting. Om de ønsker å bytte, så går det greit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. juni 2023 #1826 Del Skrevet 4. juni 2023 Du altså Jeg er glad for at jeg slipper å tenke på julegaver på denne tiden, jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. juni 2023 Forfatter #1827 Del Skrevet 4. juni 2023 Rumle skrev (36 minutter siden): Du altså Jeg er glad for at jeg slipper å tenke på julegaver på denne tiden, jeg Jeg liker å bli ferdige med dem. Greit å slippe de utgiftene i desember også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. juni 2023 Forfatter #1828 Del Skrevet 4. juni 2023 Var og vannet balkongjungelen min. Hørte plutselig en lyd. Hva i alle dager er det tenkte jeg. Under hvor 3 planter står, sto askebøtten min. Var også en plass å plassere den Var vann i den, så tømte det i takrennen. Var blitt litt grønnflekkete der vær og vind har kommet til, men kobberet ser egentlig ganske pent ut, til å ha stått ute i noen år. Der jeg bodde før jeg flyttet inn i bygningen her, måtte jeg fyre i ovnen. Askebøtten var i flittig bruk. En dag hadde jeg ikke brukt ovnen på halvannen dag eller to husker ikke helt, og asken virket kald, så hadde den oppi bøtten. Noen timer senere skulle jeg sette meg ned med studiene mine og oppdaget i sideblikket noe oransje. Hva er det tenkte jeg og reiste meg for å se nærmere Asken var rødglødende i askebøtta. Kunne gått gæli det der. Like ved tørket jeg klær 😕 Skyndte meg til å hente vann og tømte oppi. Tror jeg alltid tømte litt vann i askebøtten når jeg tømte ovnen deretter. Var vel grunnen til den ble satt ut, når jeg tenker meg om. Var for å tørke den ut, og der har den blitt værende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 5. juni 2023 Forfatter #1829 Del Skrevet 5. juni 2023 Føles litt sånn i dag. Har vært på behandling. Kom meg så vidt hjem derfra. Sånn haltende vagge seg i dovendyr- fart. Skal søren meg så lite til for å sette meg ut av spill Blir ikke noe mer gjort i dag. I morgen, skal visst en pakke komme. Får se om jeg vil være i stand til hente den, eller om jeg må vente en dag eller to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. juni 2023 #1830 Del Skrevet 5. juni 2023 Sola de skrev (9 timer siden): Føles litt sånn i dag. Har vært på behandling. Kom meg så vidt hjem derfra. Sånn haltende vagge seg i dovendyr- fart. Skal søren meg så lite til for å sette meg ut av spill Blir ikke noe mer gjort i dag. I morgen, skal visst en pakke komme. Får se om jeg vil være i stand til hente den, eller om jeg må vente en dag eller to. Uff, ikke godt med sånne dager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. juni 2023 Forfatter #1831 Del Skrevet 7. juni 2023 God formiddag. Har vært og handlet inn melk og slikt for en lang stund. Er meldt supervarmt vær i lange tider fremover, så best å få i hus før det blir for varmt. Jeg beveger meg minst mulig ute i slik hete. Hadde det bare holdt seg på 13-14 grader, men neida, skal bli langt opp i 20- tallet Synes det allerede er alt for varmt. Var en tur på togstasjonen i dag. Det er lenge siden jeg sist var på tog. Var i 2019. Liker å reise med tog. Bedre enn fly Har ikke vært noen steder siden før pandemien. Blir ikke til å reise noe sted i år heller. Vurderte en tur til Aalborg, men blir for dyrt synes jeg. Min tante var i København forrige uke, og tror kronekursen var sånn 164 norsk kroner for 100 danske. Det blir fort til å koste mer enn det smaker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. juni 2023 Forfatter #1832 Del Skrevet 7. juni 2023 Har vasket rundt på badet. Skuret først taket. Var egentlig bare det jeg skulle vaske, men så fant jeg ut at resten trengte seg en vask også, så da ble det slik. Kan ikke si jeg synes det er noe stor fornøyelse, men nå er det unnagjort for denne gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. juni 2023 Forfatter #1833 Del Skrevet 7. juni 2023 Skulle spise kveldsmat. Klarte å velte et glass med melk utover hele stua. Over under ved siden av av. Overalt Under bordbeina, på sofakrakken min, pc, hele bordet, gulvet. Fant melk 2 meter unna hvor jeg veltet glasset. Under en krakk til. Langs med hele siden på den. Crocsene mine var druknet i melk. Samme med bordviften min. Har dynket sofakrakken i vann og gnikket så godt jeg kunne, men synes jeg kjenner duft av sur melk 😕 Har vasket og vasket og vasket, men er sikkert noe et sted jeg ikke har fått med meg enda Måtte kaste 2 håndklær, 1 kjøkkenhåndkle og en gulvklut. Går ikke an å vente helt til søndag med å få vasket dem. Er meldt supervarmt vær neste dagene. Blir til å stinke så jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #1834 Del Skrevet 8. juni 2023 Jeg skal i operaen, sa muttern. Hvorfor det sa jeg i en tydeligvis tone, som hun ikke likte, fordi jeg vil vel. Jeg har aldri hatt noe interesse av opera eller den slags, så må innrømme deter det siste jeg hadde meldt meg frivillig til å gå på Har vært og hentet pakke med en superfin lampe Venter en hel del med lamper til i dag. Skal bytte ut noen av dem jeg har i stua. Har tenkt å sette mine gamle lamper i en plastkasse eller to og heller bruke dem som ekstralamper senere. Jeg er så lei av dem. Tror jeg kjøpte flere av dem for 10-12 år siden. Alle er helt like. Er pene, men kanskje litt mer shabby chic/ farmhouse/ romantisk stil enn hva jeg liker nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #1835 Del Skrevet 8. juni 2023 Gress. Er svært allergisk mot det. Satt på balkongen. skulle lese en bok. Ble 1 kapittel før jeg måtte gå inn igjen. Kjente det først i nesa, men tenkte jeg skulle lese litt til. Øynene neste ut. Så begynte jeg å kremte før hostingen begynte. Måtte bare gå inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #1836 Del Skrevet 8. juni 2023 Da har jeg hentet nye lampene. venter en til i posten, men den er ikke sendt enda, så tar vel en stund før den kommer. Men synes jeg lampene er verdt hva jeg betalte for dem. overhodet ikke. Ene er så pen så den hadde jeg nok kjøpt likevel, men disse andre to :/ de så bedre ut på nett. De er pene, men passer kanskje ikke helt inn. Eller jeg trenger å bli vant til dem. Da jeg flyttet inn i andre leiligheten jeg bodde i her, så var det meste nytt. Tok litt tid før jeg følte meg som hjemme blant mine egne møbler og ting. Lampene er fine, bare litt mer dominerende enn mine gamle var. Jeg kjøpte dem for å ha ved siden av tv og like høye som tv, som er som en liten kino nærmest, så de er store. Ser dem egentlig mer for meg i en stue med plassbygde bokhyller. Var hva jeg så for meg da jeg kjøpte de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. juni 2023 Forfatter #1837 Del Skrevet 9. juni 2023 Er alt for varmt og skal vare ut neste uke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. juni 2023 #1838 Del Skrevet 9. juni 2023 Sola de skrev (9 timer siden): Er alt for varmt og skal vare ut neste uke Enig, har vært mye sukk og stønn og akk o(g) ve her i gården i dag, orker ikke at det skal bli enda varmere! God helg uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. juni 2023 Forfatter #1839 Del Skrevet 10. juni 2023 Rumle skrev (11 timer siden): Enig, har vært mye sukk og stønn og akk o(g) ve her i gården i dag, orker ikke at det skal bli enda varmere! God helg uansett Var vel akkurat sukk og stønn som kom ut av meg da jeg kom hjem fra butikken i sted. Fikk nesten ikke puste. Like varmt inne som ute. Har nettopp vannet godt på balkongen. De tørker fort ut nå plantene. God helg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. juni 2023 #1840 Del Skrevet 10. juni 2023 Om mulig enda godere helg til Sola og hennes skribentvenner her inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå