Sola de Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #1801 Skrevet 2. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): God, sportslig dag til Sola vår. Ble ikke mye sportslig i dag. Jeg avbestilte en time Bare orket ikke å dra avsted noe sted med buss i dag. Er sol ute og det orket ikke jeg å bevege meg ut i. Har vært ute med søppel og på nærbutikken, men noe mer Det får holde. Er mye pollen nå og jeg er giddalaus. God dag til deg 2
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1802 Skrevet 2. juni 2023 God helg til deg og alle andre her inne, Solamiiiio 1
Sola de Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #1803 Skrevet 2. juni 2023 Rumle skrev (13 minutter siden): God helg til deg og alle andre her inne, Solamiiiio God helg til deg også rumlemoren min 1
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1804 Skrevet 2. juni 2023 Sola de skrev (10 minutter siden): God helg til deg også rumlemoren min Takk for det
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1805 Skrevet 2. juni 2023 Hvordan står det til på balkongen om dagen, mye nytt på gang nå? 1
Sola de Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #1806 Skrevet 2. juni 2023 Rumle skrev (1 time siden): Hvordan står det til på balkongen om dagen, mye nytt på gang nå? Nei. Lite nytt. Nå er det egentlig bare hva som allerede var sådd og var fra før av, som er. Jeg sorterte de forskjellige frøene i en sommermixpose, og ser to av pottene med bare gudene vet hva, er i ferd med å slå ut i blomst. Er noen potter til med de frøene, så blir moro å se hva som måtte bli av dem etterhvert. Har rabarbra. Det jeg klarte å berge fra potten det var i, så er bare 4 stk. Har pleid å velte 20-30 stk ut av potten vanligvis, så lite som jeg fikk berget. Var så mye mose og gørr i potten de var i, så tror mye tok knekken der. Så det var nærmest råtnet før det fikk spiret skikkelig mye. Ripsbærbuskene er det ikke så mye på i år heller. Har fuglenetting på, men ser ikke ut til å hjelpe. Et eller annet sted tar bærene veien. Ligger ikke i pottene eller på balkonggulvet, så antar fuglene får tak i Ser de av og til er utpå der. Mandelpotet spirer, tomat har hatt en litt ned- periode. Har vært for kaldt om nettene. Har hørt at det må være over 10 grader om natten før de skal kunne trives Solsikkene er blitt kjempelange, men er ikke i blomst enda. Pleier å komme i blomst sånn slutten av september/ begynnelsen av oktober her. Har sådd noe i fjor. Aner ikke hva det er for noe, men spirer sakte oppi pottene sine. Får bare følge med på hva det er etter hvert. Så er det plommetreet da 😕 Ingenting skjer der i år. Ikke en eneste blomst, ikke noe. Så det blir nok ikke med meg når jeg flytter. Enten får det nytt hjem, eller så blir det kastet. Ingen vits med et plommetre som ikke får frukter 😕 Hvordan står det til i hagen din? 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. juni 2023 #1807 Skrevet 2. juni 2023 Ordet lurer på om du skal plante mange jordbærplanter som det kan komme og "passe på" når de blir modne? 1
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1808 Skrevet 2. juni 2023 (endret) Sola de skrev (1 time siden): Nei. Lite nytt. Nå er det egentlig bare hva som allerede var sådd og var fra før av, som er. Jeg sorterte de forskjellige frøene i en sommermixpose, og ser to av pottene med bare gudene vet hva, er i ferd med å slå ut i blomst. Er noen potter til med de frøene, så blir moro å se hva som måtte bli av dem etterhvert. Har rabarbra. Det jeg klarte å berge fra potten det var i, så er bare 4 stk. Har pleid å velte 20-30 stk ut av potten vanligvis, så lite som jeg fikk berget. Var så mye mose og gørr i potten de var i, så tror mye tok knekken der. Så det var nærmest råtnet før det fikk spiret skikkelig mye. Ripsbærbuskene er det ikke så mye på i år heller. Har fuglenetting på, men ser ikke ut til å hjelpe. Et eller annet sted tar bærene veien. Ligger ikke i pottene eller på balkonggulvet, så antar fuglene får tak i Ser de av og til er utpå der. Mandelpotet spirer, tomat har hatt en litt ned- periode. Har vært for kaldt om nettene. Har hørt at det må være over 10 grader om natten før de skal kunne trives Solsikkene er blitt kjempelange, men er ikke i blomst enda. Pleier å komme i blomst sånn slutten av september/ begynnelsen av oktober her. Har sådd noe i fjor. Aner ikke hva det er for noe, men spirer sakte oppi pottene sine. Får bare følge med på hva det er etter hvert. Så er det plommetreet da 😕 Ingenting skjer der i år. Ikke en eneste blomst, ikke noe. Så det blir nok ikke med meg når jeg flytter. Enten får det nytt hjem, eller så blir det kastet. Ingen vits med et plommetre som ikke får frukter 😕 Hvordan står det til i hagen din? Mye som skjer, med andre ord! Det blir spennende å høre hvilke blomster det blir, du må holde oss oppdatert! Plommetreet er vel avhengig av at det er andre trær i nærheten for å frukt, kanskje det er det som er problemet? 4 rabarbraplanter høres nå veldig bra ut, det skulle jeg gjerne hatt selv og! De planter du i hver sin krukke da eller? Får du skikkelig avkastning første sesongen? Går greit her, det vokser seg til litt av et villniss! Jeg har ikke krefter til å få gjort så mye, men jeg kan jo kikke på vakre blomster i alle fall Akkurat nå er det mange nydelige rhododendroen som er i full blomst. Og fugler og insekter stortrives i villnisset i alle fall! Har planer om å prøve å direkteså litt sommerblomster i helgen. Du må ha sådd veldig tidlig i år, sådde du inne først kanskje? Endret 2. juni 2023 av Rumle 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. juni 2023 #1809 Skrevet 2. juni 2023 "Villniss" må være et ord like godt som "Edens Hage". All slags frodighet er av mitt slag. 2
Sola de Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #1810 Skrevet 2. juni 2023 Rumle skrev (12 minutter siden): Mye som skjer, med andre ord! Det blir spennende å høre hvilke blomster det blir, du må holde oss oppdatert! Plommetreet er vel avhengig av at det er andre trær i nærheten for å frukt, kanskje det er det som er problemet? 4 rabarbraplanter høres nå veldig bra ut, det skulle jeg gjerne hatt selv og! De planter du i hver sin krukke da eller? Får du skikkelig avkastning første sesongen? Går greit her, det vokser seg til litt av et villniss! Jeg har ikke krefter til å få gjort så mye, men jeg kan jo kikke på vakre blomster i alle fall Akkurat nå er det mange nydelige rhododendroen som er i full blomst. Og fugler og insekter stortrives i villnisset i alle fall! Har planer om å prøve å direkteså litt sommerblomster i helgen. Du må ha sådd veldig tidlig i år, sådde du inne først kanskje? Jeg sådde inne først. Hadde kjøpt noe greier på felleskjøpet. Kommer ikke på hva de heter. Briketter eller noe La noen i litt vann til de ble flerdobbel i størrelse, så hadde jeg noen frø i hver. Hadde dem så oppi noen såpotter. Vannet dem hver dag og gikk vel et par uker, så var de superstore blitt, så plantet dem ut. Er vel halvmeteren om ikke høyere nå, de største. Jeg sådde vel blomstene to tre uker før jeg plantet ut tror jeg. Det gjorde jeg i for en måned eller så siden Direktesåing har jeg gjort flere år, og kommer blomster utover hele høsten da Er vakkert med villniss Rhododendron er så vakkert De er i samme svære potte. Er flere år siden jeg sådde rabarbraen. Den kommer igjen år etter år. De første skal man ikke høste av den. Blir visst sterkere plante av det. Så er først siste par årene at jeg har kunnet høste, men siden jeg sår i potte, så er de mindre i tykkelse enn de som vokser i hagebed. Hageland mener jeg har rabarbrastiklinger. Eller var det plantasjen Ja. Er vel det som er problemet. Naboen har epletre, men hjelper vel lite. 1
Sola de Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #1811 Skrevet 2. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): "Villniss" må være et ord like godt som "Edens Hage". All slags frodighet er av mitt slag. Drømmehagen 1 1
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1812 Skrevet 2. juni 2023 Sola de skrev (Akkurat nå): Jeg sådde inne først. Hadde kjøpt noe greier på felleskjøpet. Kommer ikke på hva de heter. Briketter eller noe La noen i litt vann til de ble flerdobbel i størrelse, så hadde jeg noen frø i hver. Hadde dem så oppi noen såpotter. Vannet dem hver dag og gikk vel et par uker, så var de superstore blitt, så plantet dem ut. Er vel halvmeteren om ikke høyere nå, de største. Jeg sådde vel blomstene to tre uker før jeg plantet ut tror jeg. Det gjorde jeg i for en måned eller så siden Direktesåing har jeg gjort flere år, og kommer blomster utover hele høsten da Er vakkert med villniss Rhododendron er så vakkert De er i samme svære potte. Er flere år siden jeg sådde rabarbraen. Den kommer igjen år etter år. De første skal man ikke høste av den. Blir visst sterkere plante av det. Så er først siste par årene at jeg har kunnet høste, men siden jeg sår i potte, så er de mindre i tykkelse enn de som vokser i hagebed. Hageland mener jeg har rabarbrastiklinger. Eller var det plantasjen Ja. Er vel det som er problemet. Naboen har epletre, men hjelper vel lite. Åja, stemmer det, når jeg leser det med at de ikke skal høstes av første året tror jeg at jeg har spurt om akkurat dette før, sorry! Hmm ja, kanskje jeg skal prøve det? Har masse gode minner fra jeg gikk på rabarbraslang som liten! Dyppet de i et glass med sukker, det var skikkelig smak av sommer! Smart å plante inne først!
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1813 Skrevet 2. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden): "Villniss" må være et ord like godt som "Edens Hage". All slags frodighet er av mitt slag. Ja, enig i at det kan være ganske fint, inntil en viss grense iallefall En hage trenger mye mer omsorg enn man egentlig er klar over når man går og jobber jevnt og trutt året gjennom, det merker jeg nå! Jeg trenger noen flittige hagegnomer! Sola de skrev (4 minutter siden): Drømmehagen ❤️
Hoppetaujenta Skrevet 2. juni 2023 #1814 Skrevet 2. juni 2023 Litt vennlig kløing bak bladene (luking) og daglig sang...holder ikke det sommerstid? 1
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1815 Skrevet 2. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Litt vennlig kløing bak bladene (luking) og daglig sang...holder ikke det sommerstid? Det hadde vært fint om det holdt
Hoppetaujenta Skrevet 2. juni 2023 #1816 Skrevet 2. juni 2023 Rumle skrev (4 minutter siden): Det hadde vært fint om det holdt Sånn hadde det vært i min hage om jeg hadde hatt noen. "Den usedvanlig frodige hagen" hadde den blitt kalt. 1
Sola de Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #1817 Skrevet 2. juni 2023 (endret) Rumle skrev (32 minutter siden): Åja, stemmer det, når jeg leser det med at de ikke skal høstes av første året tror jeg at jeg har spurt om akkurat dette før, sorry! Hmm ja, kanskje jeg skal prøve det? Har masse gode minner fra jeg gikk på rabarbraslang som liten! Dyppet de i et glass med sukker, det var skikkelig smak av sommer! Smart å plante inne først! Jeg leste det bak på frøposen før jeg sådde dem. Så har liksom mer bare vært en grønnlig vekst. Den sto ved siden av julerosene i flere år, som igjen var så frodig at den lå vel over halve potten rabarbraen er i. Det kan vel kanskje være grunnen til at det ble så mye mose og slikt. At det ble lite sol, holdt på regn osv. Det gjorde jeg også! nam nam var så godt! Husker vi listet oss inn i hagene til dem som hadde rabarbra. Mer enn en gang ble vi tatt på fersken. Vi hadde hjemme i hagen også, men det lot vi være i fred. En annen gang var vi hos en venninne. De leide bolig. Eieren av huset kjeftet oss huden full da vi hadde tatt et eneste gressløkstrå hver i hagen. Vi måtte komme bort og be om unnskyldning og fikk formaninger om stjeling 😕 Kunne han spart seg for. Vi var 5-6 år. Ja. Er nesten nødvendig synes jeg. Alt etter hvor man bor, om man får en tidlig vår eller ei. Rumle skrev (28 minutter siden): Ja, enig i at det kan være ganske fint, inntil en viss grense iallefall En hage trenger mye mer omsorg enn man egentlig er klar over når man går og jobber jevnt og trutt året gjennom, det merker jeg nå! Jeg trenger noen flittige hagegnomer! ❤️ Så ikke denne før nå. Du har verdens fineste hage Endret 2. juni 2023 av Sola de 1
Sola de Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #1818 Skrevet 2. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (29 minutter siden): Litt vennlig kløing bak bladene (luking) og daglig sang...holder ikke det sommerstid? Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden): Sånn hadde det vært i min hage om jeg hadde hatt noen. "Den usedvanlig frodige hagen" hadde den blitt kalt. Så plutselig for meg en alv som spiller og synger for sine blomstrende venner 1 1
Rumle Skrevet 2. juni 2023 #1819 Skrevet 2. juni 2023 Sola de skrev (4 timer siden): Jeg leste det bak på frøposen før jeg sådde dem. Så har liksom mer bare vært en grønnlig vekst. Den sto ved siden av julerosene i flere år, som igjen var så frodig at den lå vel over halve potten rabarbraen er i. Det kan vel kanskje være grunnen til at det ble så mye mose og slikt. At det ble lite sol, holdt på regn osv. Det gjorde jeg også! nam nam var så godt! Husker vi listet oss inn i hagene til dem som hadde rabarbra. Mer enn en gang ble vi tatt på fersken. Vi hadde hjemme i hagen også, men det lot vi være i fred. En annen gang var vi hos en venninne. De leide bolig. Eieren av huset kjeftet oss huden full da vi hadde tatt et eneste gressløkstrå hver i hagen. Vi måtte komme bort og be om unnskyldning og fikk formaninger om stjeling 😕 Kunne han spart seg for. Vi var 5-6 år. Ja. Er nesten nødvendig synes jeg. Alt etter hvor man bor, om man får en tidlig vår eller ei. Så ikke denne før nå. Du har verdens fineste hage Enig med deg, det hører nesten med å gå litt på slang når man er liten 1
Hoppetaujenta Skrevet 3. juni 2023 #1820 Skrevet 3. juni 2023 Sola de skrev (12 timer siden): Så plutselig for meg en alv som spiller og synger for sine blomstrende venner Der har du meg kort fortalt i en liten setnings historie. 🧝♀️ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå