Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sola de skrev (2 minutter siden):

ac71d445-4037-47c3-a55f-6e42d0aa9094.jpedenne

Den ja! Den er skikkelig god :jepp: og ekstra god når den er romtemperert :nikke:

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (19 minutter siden):

Den ja! Den er skikkelig god :jepp: og ekstra god når den er romtemperert :nikke:

:nikke: :spise:

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Cid skrev (3 timer siden):

Jeg har kjøpt inn Dumle is og skal kose meg etterpå 😄 (Dumle/Rumle 😅)

Skal du kose deg med begge to😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (20 minutter siden):

Skal du kose deg med begge to😲

Helaften:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt og så på hovtrimming av kyr på youtube. Liker å høre på irer og skotter prate :ler: Kom til å tenke på en ungdomskompis. Han kom fra Skottland. Han skulle ha muntlig eksamen i engelsk på videregående. Han fikk 3. De mente han ikke snakket korrekt engelsk :skratte: Er det mulig :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sola de said:

Satt og så på hovtrimming av kyr på youtube. Liker å høre på irer og skotter prate :ler: Kom til å tenke på en ungdomskompis. Han kom fra Skottland. Han skulle ha muntlig eksamen i engelsk på videregående. Han fikk 3. De mente han ikke snakket korrekt engelsk :skratte: Er det mulig :ler:

Herre! :skratte:

På muntlig eksamen så er jo også både læreren og sensor der. Så her er det ikke bare en som har gjort en kjempebommert, men to!

Håper denne eleven ikke var avhengig av god karakter på eksamen. Surt å ikke komme inn på studiet man ønsker fordi læreren og sensor ikke skjønte at skotsk er engelsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 minutter siden):

Herre! :skratte:

På muntlig eksamen så er jo også både læreren og sensor der. Så her er det ikke bare en som har gjort en kjempebommert, men to!

Håper denne eleven ikke var avhengig av god karakter på eksamen. Surt å ikke komme inn på studiet man ønsker fordi læreren og sensor ikke skjønte at skotsk er engelsk. 

Tror det gikk greit med ham. Han bor i Skottland nå.

Hadde samme lærer og husker vi som hadde ham lærte engelsk som de snakker i England. Ikke noe amerikanisering der i gården.  Var mye analysering av Wordsworth sine dikt osv. Andre engelskklassene hadde mer businesspreget engelsk. Var så mye pirking i uttalelsene :ler: Man skulle snakke som man var innfødt engelskmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sola de said:

Tror det gikk greit med ham. Han bor i Skottland nå.

Hadde samme lærer og husker vi som hadde ham lærte engelsk som de snakker i England. Ikke noe amerikanisering der i gården.  Var mye analysering av Wordsworth sine dikt osv. Andre engelskklassene hadde mer businesspreget engelsk. Var så mye pirking i uttalelsene :ler: Man skulle snakke som man var innfødt engelskmann.

Så du snakker britisk-engelsk? Så kult!

Selv snakker jeg engelsk med kraftig norsk aksent. Var aldri god i engelsk, men jeg hadde heldigvis forståelsesfulle engelsklærere som forstod at ikke alle syntes engelsk var lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (10 timer siden):

Så du snakker britisk-engelsk? Så kult!

Selv snakker jeg engelsk med kraftig norsk aksent. Var aldri god i engelsk, men jeg hadde heldigvis forståelsesfulle engelsklærere som forstod at ikke alle syntes engelsk var lett. 

Nei, jeg gjør ikke det. Tror jeg :vetikke: Jeg er som en svamp mot engelskspråklige uttalelser som klinger fint i mine ører. Så tror jeg mer skriver britisk engelsk mens snakker kanskje en blanding av alle :vetikke: 

Hovedsaken er å gjøre seg forstått. Folk som ikke har engelsk som morsmål, kan en ikke forvente skal snakke, som om man aldri har snakket annet. Tror jeg er bedre i engelsk i dag enn jeg var som ung. Fikk ikke engelskundervisning før 4 klasse på barneskolen. Synes det er litt sent å begynne med språkundervisning. Jeg hadde fordypning i engelsk på videregående og likte egentlig språket godt. Hvertfall bedre enn norsktimene :ler:  De var KJEDELIGE :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen forresten :sol:

I dag har jeg vannet balkong- jungelen min. Glemte litt av at jeg hadde plantet ut tomatplantene, så de trengte vann.

Ellers i dag, må jeg ut med søppel og har en massiv oppvask som venter på meg.

Magen begynte å slå kollbøtte i går kveld. Jeg tåler ikke druer så godt, og hadde det som pynt på snittene 😕 Har lurt på det før om det er druer jeg reagerer på, men må jo være det. De andre grønnsakene spiser jeg i det daglige uten trøbbel.

Nå blir det frokost. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ekstremt med pollen her nå. Øynene og ørene mine er irriterte. Ørene kløøøøøøøøøøøøøøør og øynene har det bare ubehagelig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto og laget middag. Plutselig var den svære vepsen på kjøkkenet :dåne: De er søren meg store i år :dåne:  Synes humlene og så er store. Ser for meg en hyyyyyylene sommer for min del :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å :dåne: jeg er så hodestups forelsket i alt jeg har kjøpt meg i dag :ler: Har vært på shopping i sentrum, her jeg bor. Skulle på apoteket en tur, så slo flere fluer i en smekk og hadde meg en liten runde på interiørbutikkene :rodmer: Kunne seriøst bodd i en :fnise: Fant meg en nydelig vase og litt pynt. Mange serviettpakker :rodmer: Så de hadde salg på lampeskjermer på en butikk, så må måle skjermen på gulvlampen min, for å se om den blir stor nok. Den lampen er vel nesten like gammel som meg. Husker vagt den ble kjøpt da jeg var veldig liten. Liker lampefoten så veldig godt på den. I tre, med fin pynt nede ved foten. Opprinnelig var det en hvit skjerm på den. De har det med å bli ødelagt under flytting. Skjermen som nå er på, er en smule skjev, så har sett en stund etter en fin ny skjerm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur på nærbutikken og hentet pakken med favorittbuksene :rodmer: Tenkte å spare disse, så jeg har å ta av når de jeg bruker nå, blir ødelagt :)

Fikk handlet inn melk, gulrot og ost. Har funnet ut at slike tunge ting kan jeg kjøpe på nærbutikken, men det meste annet kan jeg kjøpe andre steder. Vil tro jeg havner på samme sum denne måneden som den forrige :risterpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten mystisk hvor likt det blir til tross for at en har bestemt seg for å stramme inn. :fnise: 

Gratulerer med bare blinkkjøp til Sola vår. :klappe: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Det er nesten mystisk hvor likt det blir til tross for at en har bestemt seg for å stramme inn. :fnise: 

Gratulerer med bare blinkkjøp til Sola vår. :klappe: 

Ja, :sukk: Har ikke regnet over enda, men vil tro det vil havne på rundt omkring samme sum som forrige månedene. Var 300 kr lavere i april enn i mars, men denne måneden :vetikke: Tror jeg skal regne over :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...