Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hovedsaken er at det er en god kake.  :)  Blir dere mange? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var og hentet pakken min i det post i butikk åpnet. Hadde bestilt en duk, men den var feil. Hadde bestilt en blå duk og kom en beige en 😕 Skal visst aldri få de dukene jeg bestiller :ler: Sist jeg bestilte en duk, fikk jeg både feil farge og feil størrelse.

Skrevet

De er stressede inne på netthandellagrene i dukavdelingen, kan det virke som da. :fnise: 
Alle skal ha fin duk til søttendemai. Var den ubrukelig fullstendig? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

De er stressede inne på netthandellagrene i dukavdelingen, kan det virke som da. :fnise: 
Alle skal ha fin duk til søttendemai. Var den ubrukelig fullstendig? 

Må det være :risterpåhodet:

Neida, men hadde forventet en blå duk med fine maritime mønstre på. Fikk en kjedelig beige en i stedet :ler:

Skrevet

Er vel for sent å gjøre noe med det før D-dagen. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Er vel for sent å gjøre noe med det før D-dagen. 

Ja. så får bli beige duk med en 17 mai løper i midten. får duge det og. 

Skrevet

Nå er jeg sliten. Har ryddet av spisebordet. Skiftet til 17 mai lys i lysestakene, hatt 17 mai- sløyfebånd rundt annen pynt. Lagt på ny duk og gått igjennom alt som lå oppå bordet. Bruker bordet til både å spise ved, tegne, male, klippe, lime, skru osv, så lå en del hobbyting oppå det også.

Det som gjorde meg sliten var å få bordet frem og tilbake hvor det sto. Er litt trangt der det står, så er på en måte kilet fast mellom sofaen og en stol, så må flytte på sofaen og fjerne stolen for å få dratt fram bordet. Men nå har det fått på seg ny duk og plassert tilbake hvor det sto. Fikk støvsuget bak sofaen også i samme slengen. Må få støvsuget resten av gulvet og vasket over, men får bli senere i dag.

Skrevet

Det ble pølsestappe til middag i dag. Guri så tørt! Blir lenge til neste gang. Føltes som om maten satt igjen i halsen etter den var spist opp, så noen host og glass med vann for å få ned :risterpåhodet:

Har vært og hentet kjolene og dressjakken :rodmer: 17- mai kjolen er såååååååååååååååååååå pen på :rodmer: Den andre kjolen er litt mer formell og passer sammen med dressjakka når jeg må være slikt kledd. Har ikke vært så mye av det de siste årene, da jeg brukte uniform i jobben, men jobber jeg hadde før den, krevde ofte slikt antrekk.

Venter noen andre pakker også. Oppdaget favorittbuksene mine var i ferd med å bli utsolgt, så hamstret 4 stk, så jeg har å ta av, av dem. For mange år siden fant jeg en god bukse. Kjøpte slike over flere år, så hadde mange av dem. Så plutselig forsvant de. For to år siden mens jeg letet etter bukser, så jeg noen som minnet meg om dem. Kjøpte en bare for å se om det var samme og det var det :juhu:Skyndte meg til å bestille noen og er egentlig kun dem jeg stort sett har brukt siden. De jeg har er litt store blitt, så tenkte å kjøpe en størrelse mindre, men oppdaget de ikke hadde det og enda verre at det ikke virket til at de skulle ha dem lenger, så da måtte jeg kjøpe det de hadde igjen av bukser i størrelsen jeg har. Får heller sy dem litt inn i livet enn å være uten :nikke:

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (15 timer siden):

God helg, Sola :blomst2:

God helg til deg og rumlemoren min :klem3:

• Hjerte 1
Skrevet

:dåne: Hva man drømmer om :ler:

Drømte jeg var i Newfoundland og vandret en plass hvor ingen skulle tro at nokon kunne bo. En buss skulle hente meg litt ut på dagen, men kom aldri. Jeg måtte gå i mange timer for å komme tilbake til sivilisasjonen. Var ingen signaler for hverken telefon eller internett. Hadde gått i mange timer uten væske. Det kom noen endelig kjørende. Hvor skal vi dra hen spurte han. To the moon and back svarte jeg og så våknet jeg. og bare eeeeehhhhhh :ler: Begynte å nynne på denne

:ler: :ler:

• Hjerte 1
Skrevet

Har vært på kjøpesenteret og hentet medisin og handlet litt. De hadde ikke laktosefri melk på butikken jeg var på :sjokkert: Kanskje ikke hva de selger mest av, men bør være i det minste 1 variasjon tilgjengelig mener jeg. Fikk kjøpt reker i lake og stryhns leverpostei :spise: Var innom bakeriet og kjøpte 3 brød :spise: Hjemme igjen gikk jeg innom nærbutikken og kjøpte laktosefri melken. Har en følelse av at jeg har glemt å kjøpe noe :S

Skrevet

Skal plante ut sommerplantene jeg sådde. De har vokst seg frodige inne, så må få dem ut. Tror jeg må plante ut tomatplantene også. Hadde tenkt å ha dem inne, men jeg glemmer bare å vanne dem, så da får de det nok bedre ute :nikke: 

Skrevet

God morgen :sol:

Satt og så på poengutdelingen på MGP i natt. Hvorfor i alle dager beholder de jury- stemmene? Er jo ingen sammensvar mellom hva juryen stemmer og hva folket stemmer.

Skal vaske klær i dag. Mennesket som skal vaske før meg, har ikke begynt enda. Irriterende når de skriver seg opp og så lar de være å vaske. Gjør jo bare at det blir mindre tid på andre. Rekker bare å vaske kokevask og en maskin med bukser. Resten får vente til en annen uke 😕

Skrevet

Fikk overraskelsebesøk av søskenet mitt. Jeg kom opp fra å ha vasket klær, og syntes det var så vindfullt i gangen. Tenkte ikke noe mer på det før jeg kom inn i stuen og balkongdøren sto på vid gap og søskenet mitt satt der :ler: Har ikke sett det på lange tider. Og det var ikledd grønne klær. Tror jeg aldri noen sinne har sett søskenet mitt i grønt før :ler: Så grønn du er sa jeg. Ja, jeg liker grønn :fnise: Javel, da vet jeg det, til når jeg skal kjøpe gaver :nikke:

• Hjerte 1
Skrevet

God morgen :regn: Tror det regner. Hvertfall vått på veien. 

Har mye å rydde opp i, i dag. Ser ut som jeg ikke har ryddet og bare rotet på lange tider. Så skal rydde. Blir torskeloin, stekt løk, mandelpotet og råkost til middag i dag. Men det er senere nå er det bare å brette opp ermene og sette i gang :nikke: :vinke:

• Hjerte 1
Skrevet

Da er det ryddet på kjøkkenet, oppvasken er tatt. Alt sammen. Tørket den til og med! Helt sant :ler: Pleier vanligvis å la den lufttørke i stativet, men venter besøk både i dag, i morgen og på 17 mai, så da må jeg ha det nogenlunde ryddig.

Har vært på butikken en tur. Dagens gjester ønsker bacon ved siden av torskemiddagen, så da må de få det. Kjøpte inn grønnsaker til snittene jeg skal lage til 17 mai også. Kjøpte egg også. Har vært lite både kylling og egg å få tak i her jeg bor, siste tja uka/ halvannen uke. Jeg vurderer å lage en kake til 17 mai. Har kjøpt en sjokoladekake på rema, og tenkte det får holde, da jeg ikke hadde helt ork til å lage kake, men blir kanskje litt stusselig for gjestene å ikke få kaker som de pleier å få :S Får se hva jeg gidder i morgen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gjester tre dager på rad? Det er skikkelig stil over din nasjonaldagsfeiring altså! :jepp:

Håper du får noen fine dager og at du ikke stresser for mye ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (10 timer siden):

Gjester tre dager på rad? Det er skikkelig stil over din nasjonaldagsfeiring altså! :jepp:

Håper du får noen fine dager og at du ikke stresser for mye ❤️

Feire tre dager til ende :ler: Høres ut som bryllupsfester som varer i dagevis :fnise: Nei, bare passet seg slik, da det er inneklemte dager og fri for folk.

Jeg stresser litt med å få det ryddig nok. Jeg er jo en rotekopp og selv om jeg liker å ha det ryddig, så er jeg ikke så flink til å holde det "strøkent"-ryddig til enhver tid. Men nå får det bare være som det er.

Har du planer for 17 mai?

• Hjerte 1
Skrevet

God morgen :sol:  Våknet av sola skinte på meg, så var bare å komme seg ut av senga. Har vasket badet, støvsuget leiligheten enda en gang, og ryddet litt i gangen. Har skittentøyskurven stående der, av mangel av plass på badet, så måtte rydde den litt penere om man kan si det slik.

Jeg skal straks hente besøket mitt på busstoppet. Må innom butikken etter snittebrød, brødposer, jordbær, fløte og melk. + hente pakker før vi går hjem :nikke: Haha, handlelapp her, hjelper lite når telefonen ligger hjemme :ler: Får lage meg en lapp :nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...