Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråkket på noe i formiddag. Det skar inn i hælen min og jeg begynte å blø. Gjorde vondt å stå på foten, så uansett hva det var/ er, så tror jeg det fremdeles er der. Har forsøkt å grave oppi der med pinsett. Brukt en fil, for å forsøke å rive med seg hva enn det måtte være til ingen nytte. Blør når jeg tråkker ned på hælen, så forsøker å la være.

Jeg skulle på behandling, så måtte bare halte meg avsted. Kom haltende inn til behandling og de trodde det var en annen skade som trøblet seg, men var ikke noe de kunne hjepe med dette, så fikk heller massasje der jeg var der for og gjorde noen vonde øvelser.

Haltet meg til bussen og hjem. Var innom butikken. Sto en hund utenfor. Nydelig miks av malamute og border collie om jeg skal gjette på raser. Eieren var like nydelig skulle jeg til å si. Superkjekk :ler: Virket som de skulle på tur, da han hadde svær tursekk på ryggen. Sola liker friskuser :nikke:

Har akkurat spist grandiosa til middag. Har forsøkt å file enda mer over der det blør, men kjenner ingenting. Lurer på hva i alle dager det kan ha vært. Har ikke knust noe på badet, så rart om det er glasskår :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du ikke ha tenkt kjapt der og "falt på bakken grunnet skade" som du måtte ha akutt hunkehjelp
for å kjøre deg til akutten? :D Kunne ha bært deg inn med sine sterke armer og muskuløse kropp...hum? :lur: 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Kunne du ikke ha tenkt kjapt der og "falt på bakken grunnet skade" som du måtte ha akutt hunkehjelp
for å kjøre deg til akutten? :D Kunne ha bært deg inn med sine sterke armer og muskuløse kropp...hum? :lur: 

Hahahaha,  ser det for meg :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Sola er svært intens i ettermiddag. Blir blendet til tross for gardin er trukket for. Må finne en tykkere soltett gardin. Mener jeg har fra forleden år et eller annet sted :lete:

• Hjerte 1
Skrevet

Sola får ris for egen bak. Spiste masse jeg ikke tåler så godt i går. Resultatet lot ikke vente på seg. Magen har slått kollbøtte siden i går kveld. Får sørge for å få i meg nok væske. Det er det viktigste.

Har noen pakker som skal hentes, men det må vente til i morgen. Blir en være inne- dag i dag.

• Liker 1
Gjest Lurven
Skrevet

Er det bokstavelig talt? Var det ris du spiste?

Skrevet
O.A filibombombom skrev (2 timer siden):

Er det bokstavelig talt? Var det ris du spiste?

Var faktisk det :skratte: I sjokolade. Pluss en vanlig kroneis med sjokolade :dåne: Tåler ikke melk så godt. Tenkte optimistisk at siden jeg ikke drikker melk med laktose i eller noe annet, så kanskje jeg ville tåle den kroneisen :risterpåhodet: Hjalp vel ikke på at jeg spiste ultraprosessert middag heller :dåne:

Skrevet

Har vært og hentet pakke fra panduro. Jeg må nok begynne i første klasse igjen og lære meg matematikk :fnise: Jeg kjøpte noen figurer og de var mye mindre enn forventet. Gjorde samme greien med noen dekorasjonssommerfugler jeg bestilte annet sted. Trodde de skulle være små, og verdens største sommerfugler kom i posten :redd: Var ikke så søte lenger når de ble svære for ei som hyler for hver insekt hun ser :ler:

Kjøpte meg to planter i dag. En potte med røde tulipanløker og en med sånne her :rodmer:516859-Narcissus%20Katie%20heat.jpg?sh=1Så nydelige. Blir pent på balkongen :nikke: Julerosene står fortsatt i full blomst, så jula varer visst helt til påske :nikke: passer jo fint, for forhåpentligvis vil disse stå i full blomst da :)

• Liker 1
Skrevet

Og jeg kjøpte blomsterfrø! Kjøpte nye solsikkefrø. Likte ikke helt de jeg kjøpte for noen uker siden. Kjøpte også tomatfrø da jeg ikke finner så godt utvalg av tomater på butikkene nær her jeg bor. Før var det mye større utvalg 😕

Skrevet

I dag blir det ovnsstekt torskeloin uten skinn og bein ( er lov å håpe, finner alltid minst 1 bein), mandelpotet og gulrot til middag  :spise: Kjøpte 3 pakninger, så da har jeg en hel del torskemiddager å ta av :spise: Jeg har så veldig lyst på torsketunger :dåne: Men er så superdyrt. Før pandemien betalte jeg 320 kr for 1 kg :risterpåhodet: på fiskebutikken. Tør ikke tenkte på hva det koster nå. Sikkert minst 400. Det blir for dyrt synes jeg. 

Skrevet

Å. Er du en sånn en som liker torsketunger? Det lukter ikke godt syns jeg. :ninja: 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (40 minutter siden):

Å. Er du en sånn en som liker torsketunger? Det lukter ikke godt syns jeg. :ninja: 

Jeg elsker torsketunger. Er så nydelig! Sprøstekt rett fra panna på gaffelen :spise:

Gjest Lurven
Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Var faktisk det :skratte: I sjokolade. Pluss en vanlig kroneis med sjokolade :dåne: Tåler ikke melk så godt. Tenkte optimistisk at siden jeg ikke drikker melk med laktose i eller noe annet, så kanskje jeg ville tåle den kroneisen :risterpåhodet: Hjalp vel ikke på at jeg spiste ultraprosessert middag heller :dåne:

Drikker du melk med eller uten laktose?

Kan jo være sånn at du tåler en type melkeprodukt men ikke et annet.

Jeg feks kan spise eple , men får vondt i magen av eplejuice

Skrevet
O.A filibombombom skrev (45 minutter siden):

Drikker du melk med eller uten laktose?

Kan jo være sånn at du tåler en type melkeprodukt men ikke et annet.

Jeg feks kan spise eple , men får vondt i magen av eplejuice

Jeg hadde en periode i fjor hvor jeg ikke kunne drikke melk. Merket magen var ganske rolig denne perioden for så slå kollbøtte når jeg begynte å drikke melk igjen. Tåler ikke så bra produkter med melk i. Begynte å bruke laktosefri produkter og det har gått fint. Så fikk jeg så lyst på en kroneis forledendag :/

Jeg er allergisk mot bjørk, gress osv, så har masse kryssreaksjoner på mat, især frukt og grønt. Tåler kokt gulrot f.eks men overhodet ikke rå. Eple tåler jeg kun i desember :ler: Spiser det lell når de norske kommer , selv om jeg får unngjelde for det etterpå. Er du pollenallergisk?

Gjest Lurven
Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en periode i fjor hvor jeg ikke kunne drikke melk. Merket magen var ganske rolig denne perioden for så slå kollbøtte når jeg begynte å drikke melk igjen. Tåler ikke så bra produkter med melk i. Begynte å bruke laktosefri produkter og det har gått fint. Så fikk jeg så lyst på en kroneis forledendag 😕

Jeg er allergisk mot bjørk, gress osv, så har masse kryssreaksjoner på mat, især frukt og grønt. Tåler kokt gulrot f.eks men overhodet ikke rå. Eple tåler jeg kun i desember :ler: Spiser det lell når de norske kommer , selv om jeg får unngjelde for det etterpå. Er du pollenallergisk?

Pleier å reagere litt på pollen,men vet ikke hvem eller hva, tar ikke noe for det.

Skrevet
O.A filibombombom skrev (46 minutter siden):

Pleier å reagere litt på pollen,men vet ikke hvem eller hva, tar ikke noe for det.

Jeg tenkte bare det at du ikke tåler eplejuice kan være en kryssallergi :vetikke:

Gjest Lurven
Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

Jeg tenkte bare det at du ikke tåler eplejuice kan være en kryssallergi :vetikke:

Ååå sånn. Det har jeg faktisk ikke tenkt på

Skrevet
Rumle skrev (17 timer siden):

Så en fin vannkoker og tenkte på deg i dag, den var kanskje litt dyr da https://www.tilbords.no/kjokken/kjokkenapparater/vannkokere/laura-ashley-elveden-vannkoker-17l-blue-silver/ 

Den er i en annen fargevariant og :jepp: Jeg vet ingenting om den er god eller noe sånt da.

Den der skulle jeg sett før jeg bestilte en :dåne:Bestilte en kjedelig vanlig en. Den får duge mens jeg bor her. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (10 minutter siden):

Den der skulle jeg sett før jeg bestilte en :dåne:Bestilte en kjedelig vanlig en. Den får duge mens jeg bor her. 

Ja? Tenkte du kanskje ville like den! Men, jeg synes den var fryktelig dyr for en vannkoker da. Bra du har funnet en i alle fall! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...