Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

God morgen :snomann:

I dag skulle jeg egentlig avsted på et storsenter å handle, da jeg må ha både det ene og andre og ny vannkoker især, men får vente til neste uke.

I dag skal jeg heller ta for meg en del husarbeid, for kanskje senere i dag holde på med malingsgriseriet mitt. Får se hvor langt jeg kommer med husarbeidet om jeg vil klare å gjøre mer i dag, men først husarbeid :vinke:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godmorgen flittige Sola vår. :)  Jeg skal ha frokost før jeg tenker på husarbeid. Sent oppe i natt. Alt blir forskjøvet liksom. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Godmorgen flittige Sola vår. :)  Jeg skal ha frokost før jeg tenker på husarbeid. Sent oppe i natt. Alt blir forskjøvet liksom. 

God fredag hoppeloppen min :klem: Hva bedrev hoppen i de sene nattetimer? :lur:

Jeg begynte i motsatt rekkefølge av hva jeg vanligvis pleier med oppvasken. Fikk vasket alle former, gryter, malingsting før jeg tok ting som jeg pleier.

Fikk holdt på med malingsgriseriet mitt også. Er helt satt ut av spill nå, men var moro, så får heller tåle det. Blir mange uker til alt er tørket så blir en god stund til neste gang.

Oppdaget at nå virker ikke radioen min heller lenger. Kontaktfeil eller noe. Så nå må det også på lista over ting som må skaffes. Hører ikke så ofte på den, men liker å ha den på mens jeg gjør husarbeid. Nå må jeg male kjøkkenet og soverommet, så snart det blir varmere i været, så da trenger jeg radio.

Nå blir det straks middag. Ovnsstekt laks med mandelpotet, rømme og agurksalat :spise:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omsider fått meg en ny pc som virker på alle måter der den gamle ikke gjorde det, så youtube har igjen blitt en nattlig surfeplass som gir meg stor glede. "Bare èn til!" har blitt en setning jeg sier hele tiden og det blir sent før jeg har fått sukk for meg. :) 

Har du ikke radio på nettplassen da? Eller mobilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Jeg har omsider fått meg en ny pc som virker på alle måter der den gamle ikke gjorde det, så youtube har igjen blitt en nattlig surfeplass som gir meg stor glede. "Bare èn til!" har blitt en setning jeg sier hele tiden og det blir sent før jeg har fått sukk for meg. :) 

Har du ikke radio på nettplassen da? Eller mobilen? 

Gratulerer med ny pc! Er mange å følge med på der. Så mye man kan lære seg selv, bare ved å se på videoer og :dåne:

Er det radio på mobiler :sjenert: ? Jeg har ingenting  av apper på telefonen min. Bruker den mest som en fasttelefon :ler: Der den er når jeg brukte den sist blir den liggende til jeg hører den ringe i det fjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Er det radio på mobiler? Jeg har ingenting  av apper på telefonen min. Bruker den mest som en fasttelefon. 
Der den er når jeg brukte den sist blir den liggende til jeg hører den ringe i det fjerne. 

Mhm...må nok laste ned nrk, eller hva du skal ha...og så er det underholdning mens andre ting pågår.  :) 
Hva med lydbok-app da? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (28 minutter siden):

Mhm...må nok laste ned nrk, eller hva du skal ha...og så er det underholdning mens andre ting pågår.  :) 
Hva med lydbok-app da? 

Jeg er ikke så glad i lydbøker eller podcasts. Synes det er kjedelig å høre på. Går så sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (13 timer siden):

Bare søk 'nrk radio' så kan du høre radio døgnet rundt på mobilen/PCen derfra :jepp:

Aha! Skal se om jeg får det til :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malingen har tørket nogenlunde pent. Ikke krakelert. Jeg har pleid å røre ut malingen min selv, som jeg gjorde nå, og da unngått det problemet, men hver gang jeg har kjøpt den ferdigblandete malingen så har det kraklert noe vanvittig. Underlaget ble bølgete :risterpåhodet:

I dag skal jeg fortsette der jeg slapp i går med husarbeidet mitt.

Aner ikke hva jeg skal ha til middag. Er matlei, og synes utvalget på nærbutikken er kjedelig. En bitteliten butikk, med utvalg deretter. Er glatt ute, så tør ikke bevege meg så mye lenger avsted. Er redd for å falle.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket vekk svartmugg på kjøkkenet.  Jeg har forhørt meg med naboer og de har alle samme problemet. Har samme problemet på soverommet.  Fellesnevner hos meg er at det er samme vegg. En nabo kunne ikke ha klær i klesskapet som er bygget inn langs den veggen. Jeg har ingenting i det skapet, pga hun fortalte om hennes problemer da jeg flyttet inn i leiligheten her. Bortkastet plass. Håper jeg kan finne meg et nytt sted å bo. Er lei av å bo i en leilighet som skulle vært totalrenovert for minst 30 år siden. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 timer siden):

Aner ikke hva jeg skal ha til middag. Er matlei, og synes utvalget på nærbutikken er kjedelig. 

Èn ukes faste på helsekostjuicer? :) 

Sola de skrev (1 minutt siden):

Har vasket vekk svartmugg på kjøkkenet.  

Hva kommer det av? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Èn ukes faste på helsekostjuicer? :) 

Hva kommer det av? :klo: 

Jeg kjøpte en ferskpresset mandarinjuice men den var ikke noe god :ler:

Er fukt i veggene. Skulle vært pusset opp både utvendig og innvendig for lenge siden, men ingenting blir gjort. Jeg har brukt nok penger på denne leiligheten. Har lagt gulv på balkongen, skiftet pakninger rundt dører osv for egen regning.  Har kvist og sperregrunn og et malingsspann jeg også skal bruke her. Føler nok er nok.  Hadde jeg eiet hadde jeg revet alt, men for å være ærlig så ville jeg ikke kjøpt her pga store etterslepet med renovering.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok aldri nøkkel til fellesvaskeriet. Gikk på leting. ....... ( bannskap) har hengt nøkkel på døren til vaskeriet i stedet for å levere den. Hun bor i samme etasje som meg, så ville kostet henne større krefter å gå ned med nøkkelen, enn å levere den :raven: Er så kort tid å vaske, så når man mister av sin tid pga andres idiotier, så blir jeg sinna.

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Får vasket to maskiner i dag. Skulle vasket minst 5. Personen som vasket i går kveld, har ikke ryddet opp etter seg heller. Var en halv parykk i pakningen til vaskemaskinen. Vaskemiddelkammeret så ikke ut. Lurer på hvem det er som tror vaskepulver skal i skyllemiddeldelen :risterpåhodet: Var skyllemiddel oppi der også, så var noe herk å få vasket.

JEG VIL HA ET STED Å BO HVOR JEG HAR PLASS TIL EGEN VASKEMASKIN!!!

:dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg veldig godt. :(  Et hjem skal være så en trives, kan bestemme ting selv
og har minimale ergrelser, i alle fall fra andres slumsethet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Det skjønner jeg veldig godt. :(  Et hjem skal være så en trives, kan bestemme ting selv
og har minimale ergrelser, i alle fall fra andres slumsethet! 

Synes det er bra ekkelt. Er jo et kvarter med rengjøring før jeg kan få begynne å vaske hver gang. Skal være unødvendig. Lofilter på tørketromler er fremmedord å rense, virker det som. Andre sine kjønnshår i :spy: Alltid store hårklaser i pakningen på vaskemaskinene. Har funnet brukerutstyr også i ene en gang. Vaskemiddelkamrene er en historie for seg selv. Skjønner ikke at noen finner det så vanskelig å vite hvor vaskepulver skal hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

De gir blaffen, dessverre. :( 

Ja. Virker slik. Noen er som griser rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...