Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøleskapsgrøt er store havregryn lagt i melk+yoghurt (eller lignende) over natta. Spises kaldt med bær eller frukt eller syltetøy og sånn🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frøkenfryden skrev (11 timer siden):

Kjøleskapsgrøt er store havregryn lagt i melk+yoghurt (eller lignende) over natta. Spises kaldt med bær eller frukt eller syltetøy og sånn🙂

Det høres veldig godt ut :spise:

Skrevet

Lurer på hva jeg tenkte på når jeg bestilte noen hobbyting. Det jeg trodde skulle være stort var smått og omvendt :/ Må ha lest feil :vetikke:

• Hjerte 1
Skrevet

Ble strimlet svinekjøtt, salat, tacolefse og hjemmelaget dressing til middag i dag. Fant så mange tacolefser her om dagen i fryseren, så må spises opp. Jeg har kjøpt en pakning når jeg skulle hatt slikt og lagt restene i fryseren. En skuff var nesten full blitt av slike, så må nok få spist dem opp før jeg kjøper nye :nikke:

Fant her om dagen ferdigstekte pizzabunner på rema. stenovnsbakte. Var i 2-pk. Tenkte å bruke en av dem i morgen. Håper de er gode. For mange år siden fikk jeg tak i boboli- bunner. De var nydelige, men har ikke sett det noen steder på haugevis av år.

Av og til savner jeg Rimi- butikkene. De hadde kjempegode reinsdyrkarbonader. Finner det ingen steder lenger heller.

• Hjerte 2
Skrevet
Sola de skrev (På 16.2.2023 den 11.57):

Lumle :rodmer:

Jeg elsker gult. Er en slik en vakker farge synes jeg.  Blir nydelig med blomst i den :nikke:

Kjøleskapsgrøt. Hva er det? Har ikke smakt det tror jeg.

Den er så søt den koppen. En av mine favoritter.

En egen hoppekopp! :hoppe: Pleier du å kjøpe asjettene også til koppene? 

Glemte svare.. ikke alle asjettene, har sånn 8 kanskje. 😌 Min store drøm... At det kommer middagstallerkener😍

• Hjerte 2
Skrevet
Sola de skrev (3 timer siden):

Ble strimlet svinekjøtt, salat, tacolefse og hjemmelaget dressing til middag i dag. Fant så mange tacolefser her om dagen i fryseren, så må spises opp. Jeg har kjøpt en pakning når jeg skulle hatt slikt og lagt restene i fryseren. En skuff var nesten full blitt av slike, så må nok få spist dem opp før jeg kjøper nye :nikke:

Fant her om dagen ferdigstekte pizzabunner på rema. stenovnsbakte. Var i 2-pk. Tenkte å bruke en av dem i morgen. Håper de er gode. For mange år siden fikk jeg tak i boboli- bunner. De var nydelige, men har ikke sett det noen steder på haugevis av år.

Av og til savner jeg Rimi- butikkene. De hadde kjempegode reinsdyrkarbonader. Finner det ingen steder lenger heller.

Høres godt ut! Tacolefser er og godt som pizzabunn en lat mandag🥰

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
Sola de skrev (8 timer siden):

Det høres veldig godt ut :spise:

Takk. Liker det! Og praktisk at den er klar om morgenen😃

Endret av Frøkenfryden
  • Hjerte 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (19 timer siden):

Glemte svare.. ikke alle asjettene, har sånn 8 kanskje. 😌 Min store drøm... At det kommer middagstallerkener😍

Det hadde vært noe. Jeg har skålen til kjærlighetskoppen og asjett og skål mener jeg det er til den blå mummitrollkoppen som var før den grønne.

Frøkenfryden skrev (19 timer siden):

Høres godt ut! Tacolefser er og godt som pizzabunn en lat mandag🥰

Det skal jeg huske på :nikke: Har sett mange bruke pitabrød også.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

God morgen skulle jeg til å si, men så så jeg på klokka. Får heller si god formiddag :nikke:

I dag har jeg vært på butikken. Trillet med meg handlevognen hjem, helt til døren min. Gidder ikke forsøke å bære med meg varene hjem om jeg synes en pose er tung og jeg har 4. Sjefen på butikken tok meg på fersken en gang i å gjøre det. Sa jeg hadde kjøpt for tunge ting og skulle sette den tilbake igjen. Det var greit det. Heldigvis. Fine med å bo like i nærheten av butikken. Og jeg er jo fast kunde også.

Endret av Sola de
Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Det hadde vært noe. Jeg har skålen til kjærlighetskoppen og asjett og skål mener jeg det er til den blå mummitrollkoppen som var før den grønne.

Det skal jeg huske på :nikke: Har sett mange bruke pitabrød også.

Tortillalefser fungerer også greit, hvis man bruker to stk med et tynt lag med ost i mellom (som lim liksom) så blir de litt tykkere :jepp:

• Hjerte 2
Skrevet

I dag blir det joikaboller og mandelpotet til middag. Er tom for butikkjøpt tyttebærsyltetøy, så må på dypdykk i fryseren etter hjemmelaget.

Holder på med klesvask. Har en maskin med blå- vask og en maskin med svart- vask på nå. Ene går i tørketrommel mens andre blir hengt opp til tørk. Har ikke så mye kokevask denne gangen av en eller annen grunn. Eller stryk det. Jeg må få vasket en maskin med sengetøy og. Fant intet mindre enn 7 kjoler liggende i en pose nederst i skittentøyskurven. Så det er der de er blitt av :ler: Så målet er å få vasket opp noen av dem også :nikke:

• Hjerte 1
Skrevet

Klesvasken ferdig for denne uken. Nå er skittentøyskurven helt tom for første gang på over ett år. Ignorerer at jeg har en hel søppelsekk med sengetøy som skal vaskes opp igjen. Har funnet så mye sengetøy alle andre steder enn hvor jeg skal ha dem.

Tror nok at jeg skal kvitte meg med noen av dem som er i sekken også. Samt en hotellpute og en vanlig pute skal også kastes.

Fant favorittlua mi i skittentøyskurven, så nå er den også vasket og henger til tørk. Den har vært savnet omtrent like lenge, som det er siden skittentøyskurven var tom sist :ler:

Finner så masse man har glemt man har. Fant en fleecejakke oppi skittentøyskurven også. Fortsatt i emballasjen sin :risterpåhodet:Skjønner ikke helt hvordan den havnet der. Da har jeg en ny til vårlig bruk :nikke: 

Skrevet

Jeg ser for meg ditt fremtidshus (som du bor i helt for deg selv), der er det mange rom og garderober/vaskerom
akkurat som du vil ha det. Oversiktlighet i hyller og skap. Kanskje et prøverom med "mannekenger" som du kan sette sammen dine outfits på, før du går med det selv. Jeg fantaserer ofte om mitt fremtidshus...og ønsker deg alt godt og det samme etter din smak. :nikke:  Godmorgen til Sola vår. 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Jeg ser for meg ditt fremtidshus (som du bor i helt for deg selv), der er det mange rom og garderober/vaskerom
akkurat som du vil ha det. Oversiktlighet i hyller og skap. Kanskje et prøverom med "mannekenger" som du kan sette sammen dine outfits på, før du går med det selv. Jeg fantaserer ofte om mitt fremtidshus...og ønsker deg alt godt og det samme etter din smak. :nikke:  Godmorgen til Sola vår. 

God morgen :sol:

Haha! Jeg snakket nettopp om en bedre tilrettelagt bolig, som vil passe uansett alder vil være beste alternativet. Folk sier jeg snakker som om jeg skulle være 80 år, men tenker alt på en flate vil være best :nikke: 

En grandtante har havnet mindlertidig på sykehjem, og hjemmet hennes er vel alt annet tilrettelagt for alderdom. Er en bratt trapp opp til hovedetasjen hvor hun har bruksrommene sine. Håper hun får fast plass. Ikke greit å bli gammel.

Jeg har bodd i alt for mange år, med vaskerom i kjeller. Først der jeg bodde før jeg flyttet inn i bygningen her. Bodde i 3 etasje da og var tungt å dra tunge poser med våte klær opp trappene. Sikringene gikk om jeg brukte tørketrommelen min, så måtte tørke alt oppe :risterpåhodet: Tok evigheter. Flyttet inn her. Bor øverst, både i andre leiligheten og her, og er heldigvis heis, så slipper å gå opp alle trappene :dåne: Men likevel. Jeg er supersliten hver gang jeg har klesvask- dag. Hadde fungert bedre for meg å ha plass til vaskemaskin i boenheten min, så jeg kunne vasket når jeg selv ville og da ville ikke det være noe issue i det hele tatt. Nå må jo alt samles opp, og i går vasket jeg noen kjoler som har ligget over 1 år uten å bli vasket 😕

Jeg vil også ha et forholdsvis nytt bad, som vil være ok plass på. Felles for alle bad jeg har hatt siden jeg ble tenåring er at de har vært veldig små. Vil liksom ha plass til skittentøyskurven på badet mitt. Her står den i gangen. I andre leiligheten hadde jeg ikke plass til skittentøyskurv overhodet.

Er det noen steder du liker bedre enn andre for hvor du vil ha fremtidsboligen din?

Søskenet mitt snakket i går om at vi kan bygge hytte på jorder/skog/fjell/utmark vi arvet. Jeg bare -jeg skal vel ikke ha noe hytte, så tydeligvis ønsker jeg meg ikke det, uten å ha tenkt over det en gang :ler: Så det blir ikke. Men kanskje et mer alt på en flate- hjem kan være noe, men jeg må sette meg inn i hva som er i nærheten av der. Har ikke vært der siden jeg var barn.

Jeg vil heller ikke ha sentralvarme der jeg skal bo. Hvertfall ikke på soverom. Er drittlei av susing fra rør, og den evige bankingen den begynner med når den er full av luft :raven:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hmm...det måtte ha lagt for seg selv, i natur og med litt utsikt. En stor tomt. Vei helt frem. Jeg ser nok for meg en etasje av praktiske grunner når jeg blir så gammel...men også en andre etasje med en solid trappeheis som kan ta mange hundre kilo, så alt av meg selv/møbler/varer kan fraktes opp og ned. En veranda på to sider av bygget, så jeg kan velge sol/skygge når jeg trenger det...og fine tørkesnorer der ute. Sol og vind gjør underverker med tøylukten. Det er herlig å drømme... :rodmer:

• Hjerte 2
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Hmm...det måtte ha lagt for seg selv, i natur og med litt utsikt. En stor tomt. Vei helt frem. Jeg ser nok for meg en etasje av praktiske grunner når jeg blir så gammel...men også en andre etasje med en solid trappeheis som kan ta mange hundre kilo, så alt av meg selv/møbler/varer kan fraktes opp og ned. En veranda på to sider av bygget, så jeg kan velge sol/skygge når jeg trenger det...og fine tørkesnorer der ute. Sol og vind gjør underverker med tøylukten. Det er herlig å drømme... :rodmer:

Tørkesnorer :dåne: TENK  Å HA DET!!!! :dåne:  Dufter så deilig av utetørket tøy :rodmer:

• Hjerte 1
Skrevet

Man må smøre seg med tålmodighet når man ringer postnord :raven: 

• Hjerte 1
Skrevet

Denne dagen :dåne: Først ventet jeg i evigheter på pasientreiser i morges. Så en taxi kjøre forbi her, i det jeg kom ned. Satte meg og ventet og ventet og ventet. Gikk ut. Telefonen ringte. Ja, ha sto utenfor og ventet på meg, sa han :risterpåhodet: nei det gjorde han ikke. Han sto utenfor noe greier oppi bakken her. Han kom kjørende ned. Han var forsinket. Jeg merket jeg begynte å se ofte på klokka. Hadde en time jeg skulle nå. Ankommer omsider dit jeg skal. Resepsjonisten sier de er forsinket, noe de ofte er. Venter og venter og venter. Over en time! Ble ferdig der, og så var det ny venting på pasientreiser. Om alt hadde gått som det skulle, skulle ting tatt til sammen maks halvannen time. 3 og en halv time tok ting i dag :raven: 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Saaaaaanta Claaaaaus iiiiis cooooomiiiiing tooooo toooooown :nisse: God morgen. Har sunget på julesanger hele morgenen :fnise: Jeg bestilte noe julegreier i går, så er vel i blanding mellom jule og påskepynt- stemning for tiden.

Jeg venter hjemlevering av noen andre greier jeg har bestilt. Var eneste alternativ. Hadde egentlig foretrukket å hentet på utleveringssted, da jeg slipper å holde meg tilgjengelig hjemme, men men. Forhåpentligvis kommer det i dag. Så det var ankommet i natt til dette stedet når jeg sporet opp leveringen.

Jeg satt og tegnet i går kveld. Satt først og letet etter en stensil på nettet, men fant ikke det jeg letet etter. Tegnet hva jeg ser for meg, og fant ut er jo bare å tegne sjæl. Noen ganger er man lat :fnise: Skal male et motiv på noe og tenkte først en stensil ville være enklest og kjappest. Skal finne frem tegnebrettet mitt og rentegne :nikke:

I kveld skal jeg se på laget mitt spille i Conference league. Håper de vinner :ball:

Endret av Sola de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...