Sola de Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #1101 Skrevet 7. februar 2023 Cid skrev (På 6.2.2023 den 4.31): Håper du har hatt en kjekk helg God tirsdag 1
Sola de Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #1102 Skrevet 8. februar 2023 God formiddag Har vært og ryddet på balkongen. Satt noen ting inn i drivhuset, i sikkerhet for vinden som er meldt senere i dag. Har rensket takrennen, tømt noen potter og bøtter som står ute. 2 potter var oversvømt nesten av vann. Må finne ut hva det er som til stadighet tetter igjen. Skal være tilstrekkelig med dreneringshull i begge, så må være noe som tetter disse igjen. Ene potten er ene av ripsbærbuskene i, så har tømt den for vann nå, og når jeg skal begynne ompotting, så må den få ny jord, om den overlever resten av vinteren. Får vurdere fortløpende om jeg må jeg må binde opp trærne mine noe mer. Får se hvilke retninger vinden tar utover dagen. 1
Sola de Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #1103 Skrevet 8. februar 2023 Jeg satte på vannkokeren. Antok det var nok vann i, noe det åpenbart ikke var. Hørte en merkelig lyd. Åpner lokket og der kom masse røyk. Det var den vannkokeren. Elementet er mørkt blitt i fargen, så tør ikke bruke den flere ganger. Er sikkert moden for utskiftning lell. Har hatt den i over 10 år 😕 1
Sola de Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #1104 Skrevet 8. februar 2023 Visste ikke at det fantes så mange vannkokere der ute. Har aldri kjøpt selv. Fikk min i julegave av Bestemor en gang i tiden. Jeg bruker min hver dag, så må få tak i en fort. Har komfyrvakt på komfyren, så pleier å koke vann opp i vannkoker før jeg har i gryta, så den skal nesten umiddelbart begynne å koke. Tar jo evigheter å vente på vann skal koke opp på komfyren ellers. 2
Rumle Skrevet 8. februar 2023 #1105 Skrevet 8. februar 2023 Sola de skrev (5 minutter siden): Visste ikke at det fantes så mange vannkokere der ute. Har aldri kjøpt selv. Fikk min i julegave av Bestemor en gang i tiden. Jeg bruker min hver dag, så må få tak i en fort. Har komfyrvakt på komfyren, så pleier å koke vann opp i vannkoker før jeg har i gryta, så den skal nesten umiddelbart begynne å koke. Tar jo evigheter å vente på vann skal koke opp på komfyren ellers. Den med mumitrollet på må jo være noe for deg? 2
Rumle Skrevet 8. februar 2023 #1106 Skrevet 8. februar 2023 Sola de skrev (5 timer siden): God formiddag Har vært og ryddet på balkongen. Satt noen ting inn i drivhuset, i sikkerhet for vinden som er meldt senere i dag. Har rensket takrennen, tømt noen potter og bøtter som står ute. 2 potter var oversvømt nesten av vann. Må finne ut hva det er som til stadighet tetter igjen. Skal være tilstrekkelig med dreneringshull i begge, så må være noe som tetter disse igjen. Ene potten er ene av ripsbærbuskene i, så har tømt den for vann nå, og når jeg skal begynne ompotting, så må den få ny jord, om den overlever resten av vinteren. Får vurdere fortløpende om jeg må jeg må binde opp trærne mine noe mer. Får se hvilke retninger vinden tar utover dagen. Det røsker godt i trærne utenfor her, er sånne laaange, drøye vinddrag. Samme hos deg? 1
Sola de Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #1107 Skrevet 8. februar 2023 Rumle skrev (26 minutter siden): Den med mumitrollet på må jo være noe for deg? Den er søt, men jeg trenger en på 1,7 liter, siden jeg bruker å koke opp vann til f.eks poteter og slikt i den før jeg har det i gryta. Komfyrvakt er bra å ha når stekeovnen kortslutter og slikt, men komfyren bruker sååååååååååååååååååååååååå lang tid på å koke opp vann Rumle skrev (25 minutter siden): Det røsker godt i trærne utenfor her, er sånne laaange, drøye vinddrag. Samme hos deg? Ja. Kommer med vindkast som river godt i taket og ser ut som plommetreet blir revet i alle retninger når de kommer. 1
Sola de Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #1108 Skrevet 9. februar 2023 Ble litt skummelt i natt. Det knirket veldig i vindusflateveggen. Det gjør det fremdeles. Tok en titt på balkongen før jeg la meg. Alt var flyttet på. Kraftig vind i dag og. Skal visst blåse opp mer senere. For noen år siden skrelte en orkan av taket på ene siden av huset til besteforeldrene mine. Sterke krefter i sving. Huset hadde stått der i ørten orkaner i over 50 år uten en skramme og så på sekunder Skjer så fort når slikt skjer. 2
Rumle Skrevet 9. februar 2023 #1109 Skrevet 9. februar 2023 Sola de skrev (3 timer siden): Ble litt skummelt i natt. Det knirket veldig i vindusflateveggen. Det gjør det fremdeles. Tok en titt på balkongen før jeg la meg. Alt var flyttet på. Kraftig vind i dag og. Skal visst blåse opp mer senere. For noen år siden skrelte en orkan av taket på ene siden av huset til besteforeldrene mine. Sterke krefter i sving. Huset hadde stått der i ørten orkaner i over 50 år uten en skramme og så på sekunder Skjer så fort når slikt skjer. Utrolig skummelt når sånt skjer, håper ingen ble skadet? 2
Sola de Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #1110 Skrevet 9. februar 2023 Rumle skrev (2 minutter siden): Utrolig skummelt når sånt skjer, håper ingen ble skadet? Bare lommebøkene deres. Forsikringsselskapet ville kun dekke nytt tak til "hovedhuset." Da jeg var liten ble huset bygget på to steder og disse var i orden, så skjønner forsikringsselskapet, men når de først måtte skifte taket på opprinnelige huset så ville det bli rart å la disse være urørt, så de måtte ut med 300.000 selv for å få de skiftet i samme slengen. 2
Sola de Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #1111 Skrevet 9. februar 2023 Er så skrekkelig vær i dag også. Liker det ikke. Ikke noe vær i gå ut i. Er tom for både melk, hvitost og ketchup, men får heller kjøpe det i morgen. Ble fiskegrateng fra fryseren til middag i dag. Er litt usikker på om jeg tåler den, men det finner jeg nok tidsnok ut av. Jeg har så veldig lyst på pølsegrateng av alle ting. Kanskje jeg skal lage det til middag i morgen. Har pinnekjøtt i kjøleskapet som må spises snart. Eller det kan nok ligge i noen måneder til. Er verre med kålroten jeg kjøpte tidligere i uken. Fikk plutselig ikke lyst på det overhodet Rart med det hvordan man har lyst på alt annet enn hva man bør få spist av hva man har. 1
Sola de Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #1112 Skrevet 9. februar 2023 Har fulgt nøye med på været i dag. Så et øyeblikk ut som stille før stormen. Skyndte meg avsted på butikken. Kom meg inn der. Relativt lite vind i forhold til hvordan resten av denne dagen og gårdagen var. Ikke noe snø, regn, hagl eller noe. Tenkte at det vil vel bli full storm på vei hjem, men neida. Kom meg inn døren og tittet ut av kjøkkenvinduet. På minuttet fra jeg kom meg inn i bygningen, opp med heisen og inn hit, var det full storm igjen blitt med masse snø, hagl og all slikt drittvær. Sørget for å handle nok, så vil egentlig ikke trenge å handle før mandag, men blir nok en tur på butikken på lørdag for ferskt brød 1
Sola de Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #1114 Skrevet 10. februar 2023 Athena Freyja skrev (2 minutter siden): Håper du får en fin helg Takk Det håper jeg du også får Og ei helg med godt vær 1 1
Sola de Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #1116 Skrevet 10. februar 2023 Rumle skrev (2 timer siden): God fredag solamiii God helg rumlemoren min 1
Sola de Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #1117 Skrevet 10. februar 2023 Jeg har bestilt en del påskepynt 🐣 🐤 Jeg hadde flere ting jeg hadde laget selv, men så kom muttern på besøk og borte vekk var dem Fant en skjør gammel påskeduk, etter min Farmor i et skap, mens jeg letet etter passet mitt ( som til stadighet ikke har dukket opp igjen). Tenkte å pynte med den, men kom på at resten av påskepynten min har jeg gitt vekk, så da bestilte jeg meg noen pene figurer 🐥 1
Rumle Skrevet 10. februar 2023 #1118 Skrevet 10. februar 2023 Sola de skrev (1 time siden): Jeg har bestilt en del påskepynt 🐣 🐤 Jeg hadde flere ting jeg hadde laget selv, men så kom muttern på besøk og borte vekk var dem Fant en skjør gammel påskeduk, etter min Farmor i et skap, mens jeg letet etter passet mitt ( som til stadighet ikke har dukket opp igjen). Tenkte å pynte med den, men kom på at resten av påskepynten min har jeg gitt vekk, så da bestilte jeg meg noen pene figurer 🐥 🐰💛🐰 Du er alltid tidlig ute du Når er det påske i år, vet du? 1
Sola de Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #1119 Skrevet 10. februar 2023 Rumle skrev (35 minutter siden): 🐰💛🐰 Du er alltid tidlig ute du Når er det påske i år, vet du? Første dagene av april mener jeg
Sola de Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #1120 Skrevet 11. februar 2023 God morgen Er varmt ute og varmt inne. Lå våken i flere timer før jeg sovnet. For varmt til å sove med dyna på og for kaldt til å sove uten. Våknet rimelig mørbanket i kroppen. Støl. Fikk tvilsomme gleden av å få hikke i det jeg skulle stå opp. Har holdt på bortimot en halvtime. Håper den går over snart. I dag har jeg massiv oppvask som venter på meg. I tillegg må jeg på butikken en liten tur. Men først må hikken gi seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå