Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (20 minutter siden):

Oi så mye fint! Så gøy det blir når det spirer og gror! Kuletistel er kjempe fin!

Jeg likte den veldig godt. Pleier alltid å ha en eller annen plante, som skiller seg litt ut :fnise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også fått fuglenetting. Så nå skal skal fuglene bare prøve seg! Ligger alltid an til store avlinger av rips, men blir ikke mer enn en håndfull igjen til meg når fuglene har vært på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen tomater i dag. Sto de skulle være søte og gode, så tenkte å så innmaten til ene om jeg liker dem.

Ellers i dag har jeg tenkt å gå igjennom sengetøyet mitt. Kvitte meg med de trekkene jeg ikke liker. Mange sengetøysett har jeg to av, og jeg har knapt brukt dem, da de kanskje ikke helt har vært min smak. Bakdelen med å kjøpe ting når man var i et forhold. Da var kanskje ikke mine favorittfarger de var. Mer guttete enn jentete i fargene om jeg skal beskrive det slik :ler: Så de skal bort. Skal også prøve noen klær jeg fant i sofaen da jeg letet etter passet mitt. Har forresten fremdeles ikke funnet det, så om jeg ikke finner det innen jeg skal reise utenlands igjen, når nå enn det måtte bli, så må jeg skaffe meg et nytt et.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt alt av sengetøy, som var i sengetøykommoden ut av den og gått igjennom. Ble vel sånn halvt om halvt hva som ble beholdt og hva som ble kastet. Har enda et skap å gå igjennom som er full av sengetøy, men det får bli en annen dag. Skal støvsuge og vaske skuffene, før jeg legger sengetøyet som skal beholdes tilbake i kommoden når jeg har fått vasket det opp igjen. Liker når ting har ligget lenge å få vasket det opp, så det føles litt mer fresh :)

Har i alle fall gitt meg selv kjøpeforbud på sengetøysett på en god stund. Laken er forbruksvare, så det blir vel kjøpt når det trenges, men sant skal sies, så blir det nok ikke med det første jeg vil trenge det heller.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Jeg likte den veldig godt. Pleier alltid å ha en eller annen plante, som skiller seg litt ut :fnise:

Det trengs for å bryte opp litt og lage liv. Høres ut som om det er så koselig ute på balkongen din om sommeren. :sol: Ble inspirert av deg og gikk ned i boden og så på alle mine planter der, ser ut som om det er liv i det meste! Fikk lyst å så litt. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (40 minutter siden):

Det trengs for å bryte opp litt og lage liv. Høres ut som om det er så koselig ute på balkongen din om sommeren. :sol: Ble inspirert av deg og gikk ned i boden og så på alle mine planter der, ser ut som om det er liv i det meste! Fikk lyst å så litt. 

Er mange ting man kan så nå og sette ut når de har vokst litt. Tomat og paprika f.eks. Jeg pleier bare bruke frøene i tomater, til tomatplantene, men synes paprika jeg har gjort det med blir bitre i smak,  så kanskje best å kjøpe slike frø, men har gul paprika jeg tenkte å forsøke med likevel. Er så morsomt å få ting til å spire :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig koselig utpå der sommerhalvåret. full jungel :)

Hvilke planter har du på overvintring?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 minutter siden):

Er mange ting man kan så nå og sette ut når de har vokst litt. Tomat og paprika f.eks. Jeg pleier bare bruke frøene i tomater, til tomatplantene, men synes paprika jeg har gjort det med blir bitre i smak,  så kanskje best å kjøpe slike frø, men har gul paprika jeg tenkte å forsøke med likevel. Er så morsomt å få ting til å spire :rodmer:

Har frø til bifftomater som jeg skal så. :jepp: agurk og paprika tenkte jeg å kjøpe.

Har to roser, magnolia, en prydbusk, pampas, geranium, georgineknoller og blåregn, stjerneskjerm i potte, inne på overvintring. Ute under tak står en kaprifol, den har tålt alt hittil så håper den overlever nå og. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se noe spire er så tilfredstillende, og spesielt om det blomstrer eller blir frukt på! Litt sånn, se hva jeg har fått til!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (6 timer siden):

Har hentet pakken med alle hageting jeg har bestilt. Masse frø :juhu:

Jeg var så fornøyd med å bestille gulrotfrø. Annen type enn hva jeg har fra før :ninja: Er akkurat samme type ser jeg :fnise:  Får så opp resten av posen fra i fjor i år, og heller gjemme andre posen til neste år :ler:

Agurk kjøpte jeg i fjor. Hadde ikke plass inne langs vindusveggen til den, men nå har sitrontrærne mine og ene paraplyplanten avgått med døden, så nå er det plass til agurk. Kan være jeg lar den vokse seg halvstor inne og så sette den ut når det blir sommer :S

Fant en pose med store blomkarser jeg kjøpte i fjor. Ser frøene er gått ut av dato, men samma det.

I fjor hadde jeg en pose med evighetsblomsterfrø i to potter. De spirte og gikk i blomst helt fram til frosten kom. Så har kjøpt en ny pose med papirblomsterfrø papirblomst-blandede-farger-731260094332Blir så vakkert. Se de fargene :rodmer:

Kuletistel kjøpte jeg fordi jeg synes den så litt kul ut :ler:kuletistel-blaa-7312600934160.jpgSå vakreste sommergeorginer :rodmer:sommergeorgine-redskin-mixfarger-731260095112_rudbeckia_hirtaprairie_sun_image_1 Sommer solhatt. Så nydelig :rodmer:

Noen solsikkefrø kjøpte jeg og, men ser når jeg googler den ikke ser så pen ut, som på frøposen. Ice cream solsikke 😕 Kan være jeg lar være å så den, og heller finner en annen solsikke jeg kan ha i stedet. Har muligens frø fra tidligere år liggende.

Tusenfryd 95715_bellis_perennis_image_1.jpg Og disse frøene. Har ikke hatt slike før, men så søte :rodmer:94204_tanacetum_chrysanthemum_parthenium

Så mye fint! 😍

Hvor høy blir de kuletistlene? Jeg har hatt lyst å prøve meg på en litt annen type tistel de siste årene, men det har blitt med tanken. Innbiller meg at de trenger mer sol enn jeg egentlig kan tilby, men nå fikk jeg lyst å prøve igjen :ninja:

Jeg sliter med å ikke bestille masse nå :bond: Men, det er så mye jeg har lyst på!

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Å se noe spire er så tilfredstillende, og spesielt om det blomstrer eller blir frukt på! Litt sånn, se hva jeg har fått til!

Veldig enig :jepp: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frø til bifftomater som jeg skal så. :jepp: agurk og paprika tenkte jeg å kjøpe.

Har to roser, magnolia, en prydbusk, pampas, geranium, georgineknoller og blåregn, stjerneskjerm i potte, inne på overvintring. Ute under tak står en kaprifol, den har tålt alt hittil så håper den overlever nå og. 

Oi. Svaret mitt kom inni ditt.. Må få skiftet farge på det. Sånn.

Bifftomater :spise: Er så godt! De må bli fantastisk gode. Synes selvsådde tomater smaker så uendelig mye bedre enn de man får i butikken.

Så mange nydelige planter :rodmer: Om den har klart seg hittil, vil den sikkert klare resten og vil jeg tro :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og så mye mer givende når hva man har sådd får frukter synes jeg :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (21 minutter siden):

Så mye fint! 😍

Hvor høy blir de kuletistlene? Jeg har hatt lyst å prøve meg på en litt annen type tistel de siste årene, men det har blitt med tanken. Innbiller meg at de trenger mer sol enn jeg egentlig kan tilby, men nå fikk jeg lyst å prøve igjen :ninja:

Jeg sliter med å ikke bestille masse nå :bond: Men, det er så mye jeg har lyst på!

Veldig enig :jepp: 

Disse kuletistlene jeg kjøpte blir 80-100 cm. Står det er en nøysom type. Sol er ikke noe problem her jeg bor. Blir heller litt for mye av den, spør du meg :fnise:

Bestill de du har lyst på!

Jeg kjøpte alle jeg likte, som de hadde inne. Men var utsolgt for mye. Kommer vel ikke for alvor i salg før neste måned eller april vil jeg tro. Tenkte å la dem vokse seg til små planter inne, før de pottes om ute. Virker som om hele vekstprosessen stopper opp når jeg planter dem ut ofte, så greit å la dem bli solide planter først :nikke:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (4 minutter siden):

Oi. Svaret mitt kom inni ditt.. Må få skiftet farge på det. Sånn.

Bifftomater :spise: Er så godt! De må bli fantastisk gode. Synes selvsådde tomater smaker så uendelig mye bedre enn de man får i butikken.

Så mange nydelige planter :rodmer: Om den har klart seg hittil, vil den sikkert klare resten og vil jeg tro :nikke:

Planlegger å kjøpe et drivhustelt til en pallekarm så de får litt varme ute, i fjor ble de store, men aldri modne! Pene i formen da. :ler: så ut som gresskar.

Sola de skrev (4 minutter siden):

Ja. Og så mye mer givende når hva man har sådd får frukter synes jeg :nikke:

Ja, det ligge jo mye jobb bak, og håp om at det lykkes. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Planlegger å kjøpe et drivhustelt til en pallekarm så de får litt varme ute, i fjor ble de store, men aldri modne! Pene i formen da. :ler: så ut som gresskar.

Ja, det ligge jo mye jobb bak, og håp om at det lykkes. 

Nydelige :rodmer: Man kan plukke dem mens de er grønne og la de bli røde inne på benken. Det er hva som gjøres med dem man kjøper i butikken.

Jeg har et sånn her drivhus VisBildeServlet?produktId=14379196Er mye som havner inni der før sesongen er skikkelig i gang. Om høsten og vinteren er det bare redskapsbod :ler:

Er så kjekt å se noe som er vanskelig å få til, til å vokse seg store og flotte :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (10 minutter siden):

Nydelige :rodmer: Man kan plukke dem mens de er grønne og la de bli røde inne på benken. Det er hva som gjøres med dem man kjøper i butikken.

Jeg har et sånn her drivhus VisBildeServlet?produktId=14379196Er mye som havner inni der før sesongen er skikkelig i gang. Om høsten og vinteren er det bare redskapsbod :ler:

Er så kjekt å se noe som er vanskelig å få til, til å vokse seg store og flotte :)

Det var fint! Kanskje ha et slik en plass jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (30 minutter siden):

Disse kuletistlene jeg kjøpte blir 80-100 cm. Står det er en nøysom type. Sol er ikke noe problem her jeg bor. Blir heller litt for mye av den, spør du meg :fnise:

Bestill de du har lyst på!

Jeg kjøpte alle jeg likte, som de hadde inne. Men var utsolgt for mye. Kommer vel ikke for alvor i salg før neste måned eller april vil jeg tro. Tenkte å la dem vokse seg til små planter inne, før de pottes om ute. Virker som om hele vekstprosessen stopper opp når jeg planter dem ut ofte, så greit å la dem bli solide planter først :nikke:

Ja, det er jo det jeg pleier :ninja: Nei, må begrense meg kraftig, men litt må jeg ha! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (17 timer siden):

Det var fint! Kanskje ha et slik en plass jeg og!

Kjøpte det for noen år siden. Hadde det i boden liggende lenge før jeg fikk det montert. Er kjekt å ha på balkongen :nikke:

Rumle skrev (17 timer siden):

Ja, det er jo det jeg pleier :ninja: Nei, må begrense meg kraftig, men litt må jeg ha! :jepp:

Har du lyst på noe, så kjøp det :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt for voldsomt prosjekt jeg hadde laget meg til i dag. Jeg hadde 2 stappfulle maskiner med kokevask fra før, og så alt annet i tillegg. Ja.. Fikk vasket 4 maskiner med klær og satt på 2 med laken og sengetøysett, før lufta gikk ut av ballongen. Venter på at ting skal tørke Er sliten. Har flere maskiner til med sengetøy som skulle vært vasket, men det blir ikke denne uken. :sukk:

Har oppvask som venter, samt jeg skulle selv vært en tur i dusjen, men får bli i morgen. :gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...