Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (14 timer siden):

Jeg er litt groggy for å si det som det er. :klo:  Mange røde dager får meg dit og så kommer helga før det endelig er mandag og den famte starter det nye året skikkelig for meg. Det blir bra. :) 

Høres jo supert ut! :tommelopp2:

P.s. hadde ikke sett ut i dag, men så hadde det jammen kommet noe sørpehvitt og jeg hopper manende 
for at det skal forsvinne på en dag eller to. :hoppe: 

Lov å håpe, men her har det fryst på og er rimelig glatt. 

God Bedring :klem:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juletreet og adventstjerna er kastet ut. Det vil si treet ble lagt i en juletre oppbevaringspose og slengt oppå et skap på ene soverommet. Kunne vært i en kjellerbod med det, men jeg liker ikke de bodene, så har bare et sekkehjul og noen kofferter med bøker stående i dem. Har all julepynt ellers igjen å pakke ned. Blir ganske tomt når alt er pakket ned. 

• Liker 1
Skrevet

Matleveringsfyren ble, som bambi på glattisen utenfor her. Fikk høre av en dame at fortauet er klink- is. Speilglatt. Tror jeg skal holde meg inne, så godt det lar seg gjøre. Må ut over helgen, men håper det kan bli strødd om ikke annet. Har egentlig ingen tro på det, men lov å håpe :nikke: 

Blir litt trist når man pakker vekk julen. Har egentlig ikke noe særlig med vinterlig pynt. Er som om hjemmet mitt får et pust i bakken et par måneder før vår/ påske/ sommer- pynten min kommer fram. Når vi snakker om påskepynt, så må jeg snart begynne å følge med, på når den kommer i salg. Er noen ting jeg ble for sen i fjor, til å få tak i. Hadde bestilt, men fikk mail, om at de var utsolgt blitt innen min pakke, ble pakket. 

Noe annet jeg må få tak i, i år, er vrihassel/trollhassel. Virker, som det er i salg alle andre steder enn hvor jeg er. Har sett etter det, hver gang, jeg har gått forbi en blomsterbutikk, men har ikke funnet her enda. 

Skrevet

Da er mesteparten av julepynten pakket ned. Landsbyhusene gjenstår, men det må bli en annen dag. Vinduene mine er så tomme nå. Bare helårspynten min står igjen, og er ikke så mye av den. Er alltid så mye pynt rundt omkring året rundt eller, så er rart :ler: 

• Liker 1
Skrevet

I dag føler jeg meg, som jeg er over 90 år. Knærne mine krangler veldig. Som om kulden har trigget dem begge. Vaklevoren er vel beskrivelse på hvordan jeg går i dag. Må passe meg i trapper :ler: Som sagt gammel dame :ler: 

• Hjerte 1
Skrevet

Våknet av min gode venn månen lyste på meg. Så stor og vakker den er i dag :rodmer: Så langt alt vel. Skulle bare på toalettet før jeg skulle legge meg igjen. Gikk på et bord med mye greier på, på vei tilbake. Setter meg i sengen. Hørte et brak fra den. Hva var det tenkte jeg. Fikk ikke tenkt mer over det før det oppå bordet gikk i gulvet. En eske, med en pyntegjenstand oppi var gått i tusen knas. Fikk den oppi søppelbøtten. Så var det senga da. Hvorfor ga den slik lyd i fra seg. Fant ut det var best å stå opp og heller sjekke hva som jeg har gjort med den i dagslys. Hadde skjønt det hvis det hadde vært heftig sengevals på gang i den, at den skulle lage lyd, men nå satt jeg bare i den 😕 

• Nyttig 1
Skrevet

Ble kalkunrester, saus, brokkoli, gulrot, rosenkål, mandelpotet, ertestuing til middag i dag. Skulle egentlig ha hamburger, men hadde ikke lyst på det. Bra å få tømt fryseren for litt rester også :nikke: 

Er så kaldt ute i dag. -9 grader var det visst tidligere i dag. For akkurat dette stedet jeg bor, så er det mye. 

Skrevet

Det kommer en vår, Sola. :)  Vi får være tålmodige.

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

Det kommer en vår, Sola. :)  Vi får være tålmodige.

Begynner nedtellingen 1 februar :opplyser: 

• Liker 1
Skrevet

Like rundt hjørnet med andre ord. :D  Jeg skal potte om og kanskje formere noen større planter som er for store
for plassen de står på. Begynne på nytt og bli mindre utgaver...men ikke enda. Plantene sover nå. 💤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...