Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Borte i dag, men Sola vår får ha en bra helg. Nå legger jeg meg. :farvel: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Borte i dag, men Sola vår får ha en bra helg. Nå legger jeg meg. :farvel: 

God natt, hoppeloppen min :klem: 

• Hjerte 1
Skrevet

Har vasket og tørket håret mitt. Samt satt på en vaskemaskin.  Jeg har bare tatt i bruk 3 store og 4 små håndklær her. Resten er fremdeles nedpakket. Så nå var alle håndklær tatt i bruk, og jeg måtte fram med viften for å få tørket meg :ler: Var heldigvis ikke så kaldt som jeg fryktet. 

Skrevet

Litt kjølighet i tørkeprosessen etter dusj frembringer vikingkvinnen i deg. :nigo: Morn-Morn! 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Litt kjølighet i tørkeprosessen etter dusj frembringer vikingkvinnen i deg. :nigo: Morn-Morn! 

Vikingkvinne :ler: 

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (2 minutter siden):

Vikingkvinne :ler: 

Yepp...jeg ser at du ler hjertelig godt der og dermed gjenkjenner situasjonen i ditt liv. :nikke: 

Skrevet (endret)
Sola de skrev (På 13.11.2025 den 10.20):

Da venter jeg ingen pakker :danse2:Har hentet siste 3 i dag. Har et par gavekort igjen å kjøpe, men tror jeg er ferdig med alle gavene, som skal sendes. Faren min har en gammeldags telefon som bruker 2G-nettet, så han skal få seg en ny, som virker på 4G. Virker som det er ganske skrapet for den type telefon han liker, så håper det kommer inn flere snart.

Nå vet ikke jeg hvor vanskelig det er for faren din å bruke en mer avansert telefon enn de 2G-telefonene eller hvor dyr telefon du har.  Men om det er deg han kommer til å spørre om hjelp hver gang han  trenger hjelp så kan det være et alternativ å kjøpe han samme telefon som du har slik at du lett kan hjelpe han.

Vanlige smarttelefoner har også ofte systemer for at det skal være lettere for eldre å bruke dem. Man gjøre all teksten  større og alle app-ikonene større. Man kan også fjerne og skjule apper som ikke trengs slik at telefonen blir enklere å bruke.  Om du vurderer å kjøpe han samme telefon som du har så kan det være lurt å sjekke hva slags systemer telefonen har for eldre mennesker.

Om det er moren din eller sløsknene dine som kommer til å være den han spør om hjelp fra så kan du kjøpe samme telefon som de har. Men selvsagt lurt å snakke med dem først før du gjør det. 

Endret av SVK
  • Liker 1
Skrevet
SVK skrev (14 minutter siden):

Nå vet ikke jeg hvor vanskelig det er for faren din å bruke en mer avansert telefon enn de 2G-telefonene eller hvor dyr telefon du har.  Men om det er deg han kommer til å spørre om hjelp hver gang han  trenger hjelp så kan det være et alternativ å kjøpe han samme telefon som du har slik at du lett kan hjelpe han.

Vanlige smarttelefoner har også ofte systemer for at det skal være lettere for eldre å bruke dem. Man gjøre all teksten  større og alle app-ikonene større. Man kan også fjerne og skjule apper som ikke trengs slik at telefonen blir enklere å bruke.  Om du vurderer å kjøpe han samme telefon som du har så kan det være lurt å sjekke hva slags systemer telefonen har for eldre mennesker.

Om det er moren din eller sløsknene dine som kommer til å være den han spør om hjelp fra så kan du kjøpe samme telefon som de har. Men selvsagt lurt å snakke med dem først før du gjør det. 

Han ringer kun. Kunne like gjerne hatt en fasttelefon. Han liker doro- telefoner. Har forsøkt med ørten andre, men han synes de blir for små. Han fikk melding om at innen utgangen av 2027 må han få en telefon, som har 4G. Er jeg som pleier å kjøpe telefoner til ham, så skal kjøpe en ganske likedan, som den han har, bare en som kan brukes når 2G- nettet slukkes. 

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (4 minutter siden):

Han ringer kun. Kunne like gjerne hatt en fasttelefon. Han liker doro- telefoner. Har forsøkt med ørten andre, men han synes de blir for små. Han fikk melding om at innen utgangen av 2027 må han få en telefon, som har 4G. Er jeg som pleier å kjøpe telefoner til ham, så skal kjøpe en ganske likedan, som den han har, bare en som kan brukes når 2G- nettet slukkes. 

Skjønner.  Enig i at du bør kjøpe en så lik telefon som mulig som den han har og liker. 

Skrevet (endret)

Innleggene dine minner meg forresten på at jeg må begynne å pakke pakkene mine snart jeg også. Vanligvis så får jeg pakkene pakket i pakke-disken på kjøpesenteret. Jeg har aldri klart å pakke pakker med rare fasonger, men jeg skal se noen youtube-videoer og prøve å pakke selv i år. Det er lang kø i pakkedisken så hadde vært fint å slippe den. 

I fjor var det en som skulle være julenisse og hadde tatt med seg 50 pakker han ville at de i pakkedisken skulle pakke inn.  Heldigvis så sa de nei til det. Det hadde tatt evigheter om han skulle fått pakket alle gavene sine og køen var allerede svært lang. 

Endret av SVK
  • Liker 1
Skrevet
SVK skrev (51 minutter siden):

Innleggene dine minner meg forresten på at jeg må begynne å pakke pakkene mine snart jeg også. Vanligvis så får jeg pakkene pakket i pakke-disken på kjøpesenteret. Men jeg skal prøve å pakke selv i år. Det er lang kø i pakkedisken så hadde vært fint å slippe den. 

I fjor var det en som skulle være julenisse og hadde tatt med seg 50 pakker han ville at de i pakkedisken skulle pakke inn.  Heldigvis så sa de nei til det. Det hadde tatt evigheter om han skulle fått pakket alle gavene sine og køen var allerede svært lang. 

Hvordan går det med skrivingen? Blir sikkert superfine merkelapper og kort :nikke: Tenkte på deg, da jeg så skriften min bli verre og verre :ler: 

Det tviler jeg ikke på. Folk er så frekke. Her, på kjøpesenteret, så må man ha kjøpt varene der, for å få dem pakket inn. 

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (14 minutter siden):

Hvordan går det med skrivingen? Blir sikkert superfine merkelapper og kort :nikke: Tenkte på deg, da jeg så skriften min bli verre og verre :ler: 

Takk, jeg øvde på skrivingen i dag også. Jeg tror jeg ser små forbedringer. 

Ja, skriften blir faktisk verre og verre om man skriver lite. Og de  fleste voksne skriver veldig lite med penn og papir i dagens digitale verden. Vet det er voksne som hadde svært pen håndskrift som barn og som nå skriver slurvete. Men jeg tror det er sånn at de også vil lett få den pene håndskriften tilbake om de skriver litt. 

Sola de skrev (16 minutter siden):

Det tviler jeg ikke på. Folk er så frekke. Her, på kjøpesenteret, så må man ha kjøpt varene der, for å få dem pakket inn. 

Ja, er noe gratis så er det alltid noen som skal ta så mye at det går på bekostning av alle andre.  Er samme greia når det er julematvarer som har svært lav pris. Ender med at noen kjøper alt om det ikke settes begrensninger på antall per kunde. 

Ja, har sett at det mange steder er krav om å ha kjøpt varene der for å få pakket dem inn. Det er også en av grunnene til at jeg har tenkt til å prøve å lære å pakke inn pakker med rar fasong. Slik at jeg  slipper å stresse med å reise rundt for å finne noen til å pakke inn pakkene mine om kjøpesenteret mitt endrer reglene.

Skrevet

Jeg skriver dessverre lite med hånd etter hvert, men har blitt en liten racer på tastatur som var fremmed før det igjen. 

Tror jeg nok ender opp med en dugelig DORO selv om noen tiår. Alt blir smått og det er ingen skam
å kjøpe mobiler som en faktisk kan bruke. Mobiler er små nok som de er allerede i mitt liv og jeg ønsker
å få ned tiden jeg tilbringer på en slik...egentlig på pc også. Jeg vil leve livet mitt her ute i virkeligheten
mye mere. Hobbyer og andre ting betyr noe det også. Det er lett å glemme når timene fyker avsted med en...

Skrevet
SVK skrev (På 16.11.2025 den 19.23):

Takk, jeg øvde på skrivingen i dag også. Jeg tror jeg ser små forbedringer. 

Ja, skriften blir faktisk verre og verre om man skriver lite. Og de  fleste voksne skriver veldig lite med penn og papir i dagens digitale verden. Vet det er voksne som hadde svært pen håndskrift som barn og som nå skriver slurvete. Men jeg tror det er sånn at de også vil lett få den pene håndskriften tilbake om de skriver litt. 

Ja, er noe gratis så er det alltid noen som skal ta så mye at det går på bekostning av alle andre.  Er samme greia når det er julematvarer som har svært lav pris. Ender med at noen kjøper alt om det ikke settes begrensninger på antall per kunde. 

Ja, har sett at det mange steder er krav om å ha kjøpt varene der for å få pakket dem inn. Det er også en av grunnene til at jeg har tenkt til å prøve å lære å pakke inn pakker med rar fasong. Slik at jeg  slipper å stresse med å reise rundt for å finne noen til å pakke inn pakkene mine om kjøpesenteret mitt endrer reglene.

Bra du ser forbedringer :nikke: 

Ting trenger ikke være perfekt. Vet ei, som pakker alle gaver, uansett hva det er, i esker, så det skal være lett å pakke inn. 

Hoppetaujenta skrev (På 16.11.2025 den 20.03):

Jeg skriver dessverre lite med hånd etter hvert, men har blitt en liten racer på tastatur som var fremmed før det igjen. 

Tror jeg nok ender opp med en dugelig DORO selv om noen tiår. Alt blir smått og det er ingen skam
å kjøpe mobiler som en faktisk kan bruke. Mobiler er små nok som de er allerede i mitt liv og jeg ønsker
å få ned tiden jeg tilbringer på en slik...egentlig på pc også. Jeg vil leve livet mitt her ute i virkeligheten
mye mere. Hobbyer og andre ting betyr noe det også. Det er lett å glemme når timene fyker avsted med en...

Greit å sitte på kg for avslapning mellom andre ting man gjør i hverdagen. Sitte og lese i tråder av interesse. 

• Liker 1
Skrevet

Du vet der er kaldt, når det blir nødvendig med fleecejakke på en, under trening innendørs. Bikkjekaldt. Var to varmeovner på, på veggen der jeg var, men tydeligvis dårlig isolert, for var såååååååååååååååå kaldt :fryse: 

• Hjerte 1
Skrevet

...men trent fikk du og kulda bestemmer ikke over deg. :D Flinke Sola vår.

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

...men trent fikk du og kulda bestemmer ikke over deg. :D Flinke Sola vår.

Det skal være sikkert og visst! Var veldig godt kledd i dag. Stappet til og med buksa nedi sokkene, så ikke kulda skulle komme innunder :ler: Bukser med normal beinvidde nede, venner jeg meg ikke til. har brukt tett inntilsittende bukser i sikkert 20 år.Fryser på anklene i vanlige bootcut :fnise:

Skrevet

Jeg har heldigvis fått meg slengbukser og dem har jeg virkelig savnet! :rodmer: Ble så lykkelig at jeg kjøpte mange forskjellige,
så nå har jeg hele neste år i alle fall. :hoppe:  Slengbukser er tøft syns jeg og lille Ordet mitt! :nigo: Tenk at en må vente 
så fryktelig lenge for at moten liksom skal går rundt sin egen akse og finne på at det gamle nå er det nye igjen. Weeee! 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Jeg har heldigvis fått meg slengbukser og dem har jeg virkelig savnet! :rodmer: Ble så lykkelig at jeg kjøpte mange forskjellige,
så nå har jeg hele neste år i alle fall. :hoppe:  Slengbukser er tøft syns jeg og lille Ordet mitt! :nigo: Tenk at en må vente 
så fryktelig lenge for at moten liksom skal går rundt sin egen akse og finne på at det gamle nå er det nye igjen. Weeee! 

Første gangen for meg, at det var på moten, var på 90- tallet. Husker min mor sa det var populært da hun var barn/ ungdom også. Er det ikke lett å snuble i egne bein, i de slengbuksene? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...