Sola de Skrevet 8. september 2025 Forfatter #8241 Skrevet 8. september 2025 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Jeg tror at ingen ville legge merke til det før du sa det til dem. Gjør det! Mye mulig jeg gjør det. Er redd for veldige gnagsår på den foten, siden skoen er for stor. Har dem på meg nå, inne, for å kjenne hvor skoene plager meg. 1
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2025 #8242 Skrevet 8. september 2025 Gjør det! Gjør det! Gjennomfør det! <---lille Ordet støtter deg! 1
Sola de Skrevet 8. september 2025 Forfatter #8243 Skrevet 8. september 2025 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Gjør det! Gjør det! Gjennomfør det! <---lille Ordet støtter deg! Lille ordet mitt De blir vanskelig å venne seg til. Kjenner det i leggene og ankelen og i fotplaten Jeg tror jeg skal legge en såle i den for store skoen. Har kjøpt noe man kan legge bak hælen også, så skal se hvordan det blir før jeg kjøper nye sko. 1
Sola de Skrevet 9. september 2025 Forfatter #8244 Skrevet 9. september 2025 På den varmeste dagen i året, i sommer, så hadde jeg tenkt å ha grillskiver til middag. Det var så ekstremt varmt både inne og ute, at jeg ikke hadde verdens beste matlyst, så la bare grillskivene i fryseren. De ble middag i dag. Eller deler av dem. Jeg har to brannalarmer i umiddelbar nærhet til komfyren, så måtte steke dem på laveste varme, for å unngå at brannalarmen gikk av. Både vaktmester her, og naboer har fortalt at de som bodde her før meg, fikk den til å gå av hele tiden. Da jeg flyttet inn her, så var det noe tull med en sensor et annet sted i bygningen her, så den gikk av flere ganger i uken. Virket som om flere trodde det var her inne den gikk av, for fikk enkelte av dem på døren min. Har selv heldigvis ikke fått den til å gå av her, men det er nok kun pga jeg steker alt med med både vifte på og vinduene åpne pluss lav varme. Tar evigheter å steke noe, men blir ferdig uten at alarmen går av. Grunn til middag fra fryseren, er at fryseren min eller hele kombiskapet tror jeg synger på siste verset. Synes det plutselig er blitt veldig mye is i fryseren. Jeg tinte den av i desember, og egentlig helt fram til ca 14 dager siden, så var det ikke noe mer enn normalt med is i den. Må få spist den tom, så jeg får tinet den av en gang til, og se hvordan det blir etterpå. Om jeg må ha nytt kombiskap eller ei. Dette her er det kombiskapet jeg hadde som nr 2, der jeg bodde før. Det ble kjøpt i 2017, og sto på landet. Det har fungert ålreit, frem til nå. Det ser ikke så pent ut på sidene, da det er flyttet på noen ganger siden, men det er det ingen som ser heldigvis. Om det blir ekstremt med isdannelser på nytt etter avtining, så må jeg kjøpe nytt. 1
Hoppetaujenta Skrevet 10. september 2025 #8245 Skrevet 10. september 2025 Jeg har aldri spist grillskiver. Aldri grillet i løpet av hele mitt aleneliv. Har tenkt at det kunne ha vært en fin ting å kunne kjøpe på f.eks. MENY; en aluminiumsboks med lokk og ferdig grillet grillmiddag, så velger en koteletter, pølser, litt potetsalat og vanlig salat eller hva de nå har...eller "litt av hvert" og stekte poteter. Jeg er i nød for middag kan jeg kjenne, selv om det er frokosttid nå. God matdag til Sola mi. 1
Sola de Skrevet 10. september 2025 Forfatter #8246 Skrevet 10. september 2025 Hoppetaujenta skrev (3 timer siden): Jeg har aldri spist grillskiver. Aldri grillet i løpet av hele mitt aleneliv. Har tenkt at det kunne ha vært en fin ting å kunne kjøpe på f.eks. MENY; en aluminiumsboks med lokk og ferdig grillet grillmiddag, så velger en koteletter, pølser, litt potetsalat og vanlig salat eller hva de nå har...eller "litt av hvert" og stekte poteter. Jeg er i nød for middag kan jeg kjenne, selv om det er frokosttid nå. God matdag til Sola mi. Grillskiver er snadder Jeg pleier å kjøpe naturell i ferskvaredisken. De der forhåndsmarinerte, som selger i forpakninger ellers kan de få ha for seg selv. Jeg har knapt spist skikkelig grillet mat i mitt voksenliv. Besteforeldrene mine grillet da jeg var i hjembygda i 2016. Da ble det spist grillmat i 3 dager på rad, fordi bestemor hadde laget alt for mye Men godt var det. De flyttet deretter, så har ikke blitt noe grilling siden. Skulle grille i sommer, men søskenet mitt ble syk, så ble ikke noe av da heller. Jeg var innom nærmeste butikk her og hentet en pakke. I samme slengen kjøpte jeg en ny fjordland- middag. Lammelår. Er spent på om den er god. Blir middag en av dagene Hva står på menyen din i dag? Her blir det tacolefse med kyllingfiletbiter, salat, tacosaus og rømme tror jeg 1
Hoppetaujenta Skrevet 10. september 2025 #8247 Skrevet 10. september 2025 Hihi...jeg har holdt på å bestille "middag" fra tre forskjellige steder på nett, levert til min dør, så jeg har ikke bestemt meg ennå kan du si. Pizza? Burger? Fisk og chips? Eller noe helt annet. Ikke godt å si...men har akkurat hatt brødskiver med karbonade og løk...det var godt det, så jeg er mett for noen timer enn så lenge. Time will tell. Fjordland lammelår må være ny, eller? 1
Sola de Skrevet 10. september 2025 Forfatter #8248 Skrevet 10. september 2025 Hoppetaujenta skrev (47 minutter siden): Hihi...jeg har holdt på å bestille "middag" fra tre forskjellige steder på nett, levert til min dør, så jeg har ikke bestemt meg ennå kan du si. Pizza? Burger? Fisk og chips? Eller noe helt annet. Ikke godt å si...men har akkurat hatt brødskiver med karbonade og løk...det var godt det, så jeg er mett for noen timer enn så lenge. Time will tell. Fjordland lammelår må være ny, eller? Bon appetitt uansett hva det måtte bli. Karbonadesmørbrød Det er godt det Her ble det tacolefsegreiene. Ble litt for meget med mat. Er overmett Ja.
Hoppetaujenta Skrevet 10. september 2025 #8249 Skrevet 10. september 2025 Velbekomme og sånn. Den der har jeg ikke sett, så jeg skal rope på Brimien neste gang jeg ferdes i kjølehyllene i butikk. Liker å teste litt nytt.
Sola de Skrevet 10. september 2025 Forfatter #8250 Skrevet 10. september 2025 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Velbekomme og sånn. Den der har jeg ikke sett, så jeg skal rope på Brimien neste gang jeg ferdes i kjølehyllene i butikk. Liker å teste litt nytt. Jeg også. Fårikål og pinnekjøttet forblir favorittene 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. september 2025 #8251 Skrevet 11. september 2025 God morgen i matpratens ånd. Hender det at du lager fårikål i egen gryte sa du? Jeg måtte til sist gi bort storgryta mi, for jeg laget den full hver gang og da blir det mye like middager til en person. Ok. Ja, jeg innrømmer at jeg er en av dem som spytter ut pepperkornene. Det er for sterkt å tygge.
Sola de Skrevet 11. september 2025 Forfatter #8252 Skrevet 11. september 2025 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): God morgen i matpratens ånd. Hender det at du lager fårikål i egen gryte sa du? Jeg måtte til sist gi bort storgryta mi, for jeg laget den full hver gang og da blir det mye like middager til en person. Ok. Ja, jeg innrømmer at jeg er en av dem som spytter ut pepperkornene. Det er for sterkt å tygge. Det hender. En eller to ganger om høsten. Jeg har flere til middag når jeg lager da. Jeg er så glad i fårikål, så spiser mest av fjordlandsversjonen. Ja, et og annet pepperkorn går greit, men plukker vekk de fleste her og 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. september 2025 #8253 Skrevet 11. september 2025 Godt at vi er flere spyttere da. Jeg skulle tro at det var mulig å lage litt i ei gryte, men jeg har ikke fått det til. STORT skal det være. Jeg må ha hatt storfamilie i mitt forrige liv.
Sola de Skrevet 11. september 2025 Forfatter #8254 Skrevet 11. september 2025 (endret) Hoppetaujenta skrev (19 minutter siden): Godt at vi er flere spyttere da. Jeg skulle tro at det var mulig å lage litt i ei gryte, men jeg har ikke fått det til. STORT skal det være. Jeg må ha hatt storfamilie i mitt forrige liv. Burde ikke være så vanskelig. 1 kg kjøtt, 1 lite kålhode. Jeg pleier å ha rester dagen etterpå, men jeg spiser store mengder kål, så går fint hos meg Jeg har begynt å bruke annet enn fårikålkjøtt, da jeg synes det ofte er mer bein enn kjøtt, så har hatt tykke fårekjøttstykker oppi i stedet for. Da blir det litt mer omstendig å få spist opp, men fårikål blir jo bare bedre for hver gang den blir varmet opp Nydelig! Jeg er ingen stor potetspiser, så spiser ikke potet til. Kun kålen Endret 11. september 2025 av Sola de 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. september 2025 #8255 Skrevet 11. september 2025 Åhh...kålen er supergod! Jeg kan koke kål og ha smør og krydder på og bare det. NAM!
Sola de Skrevet 11. september 2025 Forfatter #8256 Skrevet 11. september 2025 Hoppetaujenta skrev (39 minutter siden): Åhh...kålen er supergod! Jeg kan koke kål og ha smør og krydder på og bare det. NAM! Er vel så godt med kålstuing f.eks 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. september 2025 #8257 Skrevet 11. september 2025 Sola de skrev (27 minutter siden): Er vel så godt med kålstuing f.eks Helt sant og jeg vil gjerne at de begynner å selge det på butikken. En liten plastpose som kan varmes opp i mikroen.
Sola de Skrevet 11. september 2025 Forfatter #8258 Skrevet 11. september 2025 Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden): Helt sant og jeg vil gjerne at de begynner å selge det på butikken. En liten plastpose som kan varmes opp i mikroen. Coop obs har hvertfall hatt det. Har ikke funnet det på de to coop extra jeg handler på, men kanskje obsen fremdeles har. Den var veldig god. 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. september 2025 #8259 Skrevet 11. september 2025 Har ikke sett det hos meg, men jeg fortsetter å lete.
Sola de Skrevet 11. september 2025 Forfatter #8260 Skrevet 11. september 2025 Hoppetaujenta skrev (49 minutter siden): Har ikke sett det hos meg, men jeg fortsetter å lete. Håper du finner Det fjordlandlammelåret falt ikke helt i smak hos meg. Poteten likte jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå