Gå til innhold

Solas grublerier3.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

Wow! Så heldig Derrick er! Skulle gjerne hatt en enkel blyanttegning, men den der siste der. Han er så detaljert i tegningene sine. Som små kunstverk i hver rute. 

Enig!

Sola de skrev (1 time siden):

Feriebesøket er ankommet. Ble som vanlig en tur på ikea i dag. Beina mine er heeeeelt skutt. Ble for meget for mine skadeskutte føtter. Er så alt for varmt ute i dag, men heldigvis litt vind. Er meldt enda varmere i morgen og på søndag :dåne: :svett: 

Er alt for varmt her også.  :svett:

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er et vrak etter å ha kjempet meg gjennom denne dagen, så jeg må logge av kan jeg kjenne.
Iskalde kluter sendes til dem som kjenner for det. Foran vifta mi plasserer jeg meg i alle fall. 

God fredag. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
SVK skrev (2 timer siden):

Enig!

Er alt for varmt her også.  :svett:

Er ekstremt varmt :dåne: Ser ut som den skal vare en god stund denne hetebølgen :dåne: 

Hoppetaujenta skrev (24 minutter siden):

Jeg er et vrak etter å ha kjempet meg gjennom denne dagen, så jeg må logge av kan jeg kjenne.
Iskalde kluter sendes til dem som kjenner for det. Foran vifta mi plasserer jeg meg i alle fall. 

God fredag. :) 

En kald dusj for så å tørke seg foran viften! Det må være superdigg det! 

God fredag :klem: 

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (16 minutter siden):

Er ekstremt varmt :dåne: Ser ut som den skal vare en god stund denne hetebølgen :dåne: 

En kald dusj for så å tørke seg foran viften! Det må være superdigg det! 

God fredag :klem: 

Dessverre så holder ikke den kalde dusjen; når jeg har skrudd av vannet så begynner jeg å svette og så skal jeg frotteres litt og da blir jeg badstue i hele kroppen og veldig irritert. :kjefte: Alle bad skulle leveres med vindu som en kan lage gjennomtrekk med. 

...men takk for gode ord. 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Dessverre så holder ikke den kalde dusjen; når jeg har skrudd av vannet så begynner jeg å svette og så skal jeg frotteres litt og da blir jeg badstue i hele kroppen og veldig irritert. :kjefte: Alle bad skulle leveres med vindu som en kan lage gjennomtrekk med. 

...men takk for gode ord. 

Hadde et sånt der jeg bodde før. Midt i dusjen var det. Stort vindu. Åpnet det alltid, men til liten nytte der i gården. ( hadde et dusjforheng foran vinduet, så jeg ikke skulle ødelegge det med vann og ja man dusjet på utstilling om det var mørkt ute. Kjøpte noe foliegreier jeg tok på ruta. Det hjalp noe, men man så nok likevel :bond: )

• Nyttig 1
Skrevet

God lørdag til deg. :) Neste gang jeg kanskje flytter (fordi Lotto slo inn stort), da skal jeg ha vindu på bad! :nigo: 

• Hjerte 1
Skrevet

God helg i varmen :blomst2:

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan er det med @Rumle og sommervarmen med mulig heteslag rundt hjørnet...kanskje? :) 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (57 minutter siden):

Hvordan er det med @Rumle og sommervarmen med mulig heteslag rundt hjørnet...kanskje? :) 

Håper virkelig ikke det! :overrasket: Er i varmeste laget for meg og, men det går relativt greit så langt. Hvordan har du det i dag, får du kjølet deg ned?

Skrevet

Joda, det går litt bedre. Sitte i stol med kald klut og vifte på fullt, det hjelper. Snart går sola ned og så kommer natta. :tommelopp2:

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (11 timer siden):

God lørdag til deg. :) Neste gang jeg kanskje flytter (fordi Lotto slo inn stort), da skal jeg ha vindu på bad! :nigo: 

God lørdag :klem: Det er for farlig varmt i dag. Kjente jeg ble uvel mens jeg var på kjøpesenteret i dag. Måtte kjøpe meg et beger med limonade for å kjøle meg ned litt. 

Rumle skrev (5 timer siden):

God helg i varmen :blomst2:

God helg :klem::svett: Varmere skal det bli i morgen :dåne: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

:dåne: :svett: Så helvetes varmt. Er visst 27 grader ute nå. Var 29 tidligere i dag. Det er så alt for varmt. Verste er at dette (for meg) drittværet skal vare leeeeeeeeeeenge til :( Vil heller ha kjølige sommerdager jeg :sukk: :svett: 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg vil aldri fatte hvordan noen frivillig oppsøker en slik hete, som vi nå har her. Er helt jævlig! Får ikke ned temperaturen inne. Gikk en tur ut med søppel i 5- tiden i håp om å få kjølt meg ned litt. Den gang ei. Er bare ukomfortabel her jeg sitter. Hadde ikke gjort noe om det kom noen dager med regn og heller kjølig vær.  Litt avbrekk fra heten hadde gjort seg. Jeg har absolutt ingenting i sydenlandene å gjøre. Det er i hvertfall helt sikkert  :opplyser:

:sukk: :svett:

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder øye med nattetempen og det blir varmere der også og absolutt ingen vind. I natt var det atten - nitten og da jeg omsider sov litt med ansiktet inni vifta; 19,9 som en bunnotering for min del. Det er vel varmere enn 20 hele natta som regnes som tropenatt. Jeg fatter ikke hva folk vil til "varmere breddegrader" for og i veldig høy luftfuktighet i tillegg.

ALDRI om jeg hadde dratt "på ferie" i sånne trakter! Jeg blir min verste utgave av dette her!!!  😠 

*skjerpe seg og ønske en kjøligere, snill morgen til Sola mi* :) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 14.7.2025 den 7.38):

Jeg holder øye med nattetempen og det blir varmere der også og absolutt ingen vind. I natt var det atten - nitten og da jeg omsider sov litt med ansiktet inni vifta; 19,9 som en bunnotering for min del. Det er vel varmere enn 20 hele natta som regnes som tropenatt. Jeg fatter ikke hva folk vil til "varmere breddegrader" for og i veldig høy luftfuktighet i tillegg.

ALDRI om jeg hadde dratt "på ferie" i sånne trakter! Jeg blir min verste utgave av dette her!!!  😠 

*skjerpe seg og ønske en kjøligere, snill morgen til Sola mi* :) 

Er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå varmt :svett: :dåne: Ventet matlevering i dag og solen skinte. Kunne ikke være i solen. Så et pinnsvin, jeg skulle ta bilde av, men var såååååååååååååååååå superhett :dåne: 

Jeg har heller ingenting slike steder å gjøre. 

Er overopphetet her. 27 grader inne :( Får nok ikke ned temperaturen før det kommer mer solavennlig vær, men ser ikke ut til å bli denne måneden :dåne: 

Skrevet

Stakkars både Sola og pinnsvinet. Sikkert varmt det også. :sukk: Værmeldingene endrer seg veldig fort, for så å ikke bli noe av det jeg ventet på. Skulle nok en gang bli regn i går kveld og natt, PLUSS torden, (tok ut alle ledninger sånn i tilfelle) men ingenting kom. Bare stillestående, varmt, upustelig vær og jeg har ikke sovet godt på evigheter de siste mnd. OLM kjenner jeg at jeg blir av dette. 

Måtte lindring være nær oss alle to snart. Ha en bra torsdag uansett. :farvel:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Stakkars både Sola og pinnsvinet. Sikkert varmt det også. :sukk: Værmeldingene endrer seg veldig fort, for så å ikke bli noe av det jeg ventet på. Skulle nok en gang bli regn i går kveld og natt, PLUSS torden, (tok ut alle ledninger sånn i tilfelle) men ingenting kom. Bare stillestående, varmt, upustelig vær og jeg har ikke sovet godt på evigheter de siste mnd. OLM kjenner jeg at jeg blir av dette. 

Måtte lindring være nær oss alle to snart. Ha en bra torsdag uansett. :farvel:

Håper det vil klare seg. Vaktmester klipper gresset i dag :( 

Har gitt opp været. Er meldt supervarme i flere dager til. 

Her lynte og tordnet det mye i går. Superskummelt. Er så redd lyn og torden. 

God torsdag :klem: 

• Liker 1
Skrevet

Nå er det så alt for varmt. Har vært oppe siden 4. Sitter i stua foran vifta. Er overopphetet. En varm dag her og der gjør meg ingenting,  men når det bare varer og varer uten en eneste dag med litt kjøligere temperatur.  Det blir for mye. Har feriebesøk og de vil jo gjøre alt mulig. Jeg fungerer dårlig i varmen, så ting man vanligvis ville gjort på en dag har blitt fordelt over flere. Har pakker som skulle vært hentet. Får se om jeg våger meg avsted i dag. 

Skrevet

Syns veldig synd på alle som jobber jevnt og trutt videre innendørs og kjenner svetten sildre over alt. Lønnsøkning skulle de hatt. 😕 Så noe om at på et sykehjem hadde viftene på huset gått i stykker og de som jobbet der beinfløy med vannkanner og isbiter og de "innsatte" led på sine rom. De ble loset inn, stuet sammen i mindre varme rom. Sånt går jo ikke an. Kan ikke bo i en badstue heller. :fy: 

God dag til Sola, med ønske om at mirakler faktisk kan skje. ❤️

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (8 timer siden):

Syns veldig synd på alle som jobber jevnt og trutt videre innendørs og kjenner svetten sildre over alt. Lønnsøkning skulle de hatt. 😕 Så noe om at på et sykehjem hadde viftene på huset gått i stykker og de som jobbet der beinfløy med vannkanner og isbiter og de "innsatte" led på sine rom. De ble loset inn, stuet sammen i mindre varme rom. Sånt går jo ikke an. Kan ikke bo i en badstue heller. :fy: 

God dag til Sola, med ønske om at mirakler faktisk kan skje. ❤️

Drømmer om kjøligere dager. Værkartet endrer seg hele tiden. I formiddag var det meldt regn neste uke. Nå er det fjernet fra varselet :( Blir vel hetebølge helt fram til vinteren :dåne: 

Det er skrekkelig å jobbe inne i en slik hete som det er nå. Især om aircondition ikke virker, eller er helt fraværende. 

Håper dagen din er god :klem: 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...