Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Solas grublerier3.

Anbefalte innlegg

Skrevet
SVK skrev (På 28.6.2025 den 13.32):

Endte du med å skaffe noe fra Don Rosa? 

Jeg møtte opp og fikk signatur fra Don Rosa. Jeg hadde allerede noen signerte bøker. Men versjonen av Liv og levnet som er signert er en jeg har eid siden jeg var barn og nesten falleferdig.  Da Disney i 2023  bestemte seg for å sensurere Liv og levnet så kjøpte jeg en av bøkene som kom ut før sensuren slik jeg fikk kjøpt dem før de var utsolgt. Jeg ønsket å ha en usensurert versjon som ikke var falleferdig.  

Den nye jeg hadde kjøpt hadde jeg aldri tittet ordentlig i. Jeg ønsket ikke at den skulle bli slitt så jeg turte ikke å bruke den.  Men jeg tittet først i den da jeg skulle få den signert av Don Rosa. Da viste det seg at versjonen jeg hadde kjøpt hadde noen blekkflekker på seg som jeg ikke hadde fått med meg da jeg kjøpte den. Så min versjon var visst ikke i perfekt stand. Er ikke veldig stygge blekkflekker, men jeg ble skuffa. For jeg hadde jo kjøpt den for å ha en utgave som var i god stand og jeg hadde ikke turt å bruke den fordi jeg var redd den skulle få stygge merker på seg.  

Nei :( jeg glemte først av det. Sjekket dato og så at det ikke var flere billetter eller hva det heter igjen. 

Jeg har hadde noen gamle disneybøker og donaldblader fra jeg var barn, men alt ble kastet da jeg flyttet nå sist. 

Kjedelig med blekkflekkene :( Men så kjekt det må ha vært å treffe Don Rosa :hoppe: Hadde han med seg trykk som ble solgt der? 

Skrevet

Da har jeg endelig omsider begynt på shoppingen jeg har utsatt i det uendelige. Har flere ting på handlelisten min, men det får bli i neste omgang. Var innom 5 forretninger i dag. Får ta resten senere :nikke: 

Skrevet

Hadde ikke maktet ordentlige butikker om sommeren. Netthandel er vidunderlig. :D Hei på deg på en onsdag!

Skrevet
Sola de skrev (23 timer siden):

Nei :( jeg glemte først av det. Sjekket dato og så at det ikke var flere billetter eller hva det heter igjen. 

Jeg har hadde noen gamle disneybøker og donaldblader fra jeg var barn, men alt ble kastet da jeg flyttet nå sist. 

Kjedelig med blekkflekkene :( Men så kjekt det må ha vært å treffe Don Rosa :hoppe: Hadde han med seg trykk som ble solgt der? 

Så leit du glemte datoen.  Her jeg var så var det også ganske lang kø. Personene som stod bak meg og foran meg stod også i kø fordi det ikke var nok billetter sist gang de prøvde å få billetter. 

Var veldig kjekt å møte Don Rosa. Selv om det var enormt mange som skulle ha signeringer så tok han seg til til å prate litt med de som ville ha signaturen.  Han pratet en del med begge do to som stod foran meg i køen. Nå er jeg for sjenert og for lite komfortabel med å snakke engelsk til at jeg turte å snakk med han så jeg fikk kun autografen. Det at det var billetter slik at det var gitte tidspunkter gjorde jo også at man ikke trengte å stå så lenge i kø. 

Slik jeg har forstått det så pleier Don Rosa å holde på fra morgen til kveld med disse signeringene og pratingen med fansen. Han sa ha likte det veldig godt og at han aldri føler seg sliten før etter det er ferdig. 

Ja, han hadde med seg trykk og svært mange kjøpte dem for de koster ikke så mye. Han hadde også med seg noen av de håndtegnede originalene fra tegneseriene han har laget. Men disse kostet en formue. Husker ikke akkurat hvor mye, men tror noen av dem kostet 80 000 kroner.  Det var en ansatt som håndterte disse og da jeg var der så var det ikke engang noen som spurte å få se dem da de hørte prisene.  Men det er sikkert noen som kjøper dem for hvis ikke så hadde han vel ikke tatt dem med seg til signeringer. 

Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

Så leit du glemte datoen.  Her jeg var så var det også ganske lang kø. Personene som stod bak meg og foran meg stod også i kø fordi det ikke var nok billetter sist gang de prøvde å få billetter. 

Var veldig kjekt å møte Don Rosa. Selv om det var enormt mange som skulle ha signeringer så tok han seg til til å prate litt med de som ville ha signaturen.  Han pratet en del med begge do to som stod foran meg i køen. Nå er jeg for sjenert og for lite komfortabel med å snakke engelsk til at jeg turte å snakk med han så jeg fikk kun autografen. Det at det var billetter slik at det var gitte tidspunkter gjorde jo også at man ikke trengte å stå så lenge i kø. 

Slik jeg har forstått det så pleier Don Rosa å holde på fra morgen til kveld med disse signeringene og pratingen med fansen. Han sa ha likte det veldig godt og at han aldri føler seg sliten før etter det er ferdig. 

Ja, han hadde med seg trykk og svært mange kjøpte dem for de koster ikke så mye. Han hadde også med seg noen av de håndtegnede originalene fra tegneseriene han har laget. Men disse kostet en formue. Husker ikke akkurat hvor mye, men tror noen av dem kostet 80 000 kroner.  Det var en ansatt som håndterte disse og da jeg var der så var det ikke engang noen som spurte å få se dem da de hørte prisene.  Men det er sikkert noen som kjøper dem for hvis ikke så hadde han vel ikke tatt dem med seg til signeringer. 

En håndtegnet original fra tegneseriene :dåne: Det hadde jeg kunnet tenkt meg! Men hadde ikke hatt mulighet til å betale så mye. Men fint for ham, at han får så mye for tegningene sine. 

Jeg pleier å se på gold rush på tv. Så på en australsk versjon her om dagen, og jeg sa at sånne der gullklumper fant onkel skrue i Klondike også :ler: Da jeg var liten og Don Rosa kom med historiene sine og stamtavlen osv. Så mange detaljer i tegningene. Nesten som en liten historie i hver rute :) Er jo disse jeg husker mye bedre enn de andre donald- historiene. 

Håper han snart kommer igjen. Da skal jeg sørge for å huske på å få signert en bok :nikke: 

Skrevet
Sola de skrev (7 minutter siden):

En håndtegnet original fra tegneseriene :dåne: Det hadde jeg kunnet tenkt meg! Men hadde ikke hatt mulighet til å betale så mye. Men fint for ham, at han får så mye for tegningene sine. 

Jeg pleier å se på gold rush på tv. Så på en australsk versjon her om dagen, og jeg sa at sånne der gullklumper fant onkel skrue i Klondike også :ler: Da jeg var liten og Don Rosa kom med historiene sine og stamtavlen osv. Så mange detaljer i tegningene. Nesten som en liten historie i hver rute :) Er jo disse jeg husker mye bedre enn de andre donald- historiene. 

Håper han snart kommer igjen. Da skal jeg sørge for å huske på å få signert en bok :nikke: 

Jeg hadde elsket å ha originalene  jeg også, men de er er alt for dyre for meg også. Men synes det er fullt fortjent at han nå tjener svært godt.  Om han hadde solgt dem til svært lav pris så hadde sikkert også noen hamstret alle sammen og solgt dem videre med svært god fortjeneste. Er bedre at han som har tegnet dem får pengene enn at folk kjøper dem av han for en billig penge kun for å videreselge dem til høy pris. 

Kjøper man dem av han personlig så vet man jo også at man får noe ekte og ikke en forfalskning. 

Ja, jeg også husker Don Rosa-historiene best og hadde også stamtavlen. 

Håper han kommer igjen jeg også. Også fordi som sagt det virker som om han synes dette er gøy. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 2.7.2025 den 16.23):

Hadde ikke maktet ordentlige butikker om sommeren. Netthandel er vidunderlig. :D Hei på deg på en onsdag!

Så denne nå jeg. Forsvant i mellom det andre. Er ikke så glad i vanlig butikkhandel uansett årstid jeg, men nå var jeg tom for det meste. Dog fant jeg ikke barberbladene jeg har pleid å kjøpe på Normal. De hadde bare slike med gel eller hva det er for noe på. Får se på en annen Normal, om de har de jeg foretrekker der :nikke: Hei på deg på en torsdag!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

God morgen :regn: Har vært og hentet noen pakker. heldigvis hadde jeg pose utenpå for pappen, som fikk regn på seg var nesten gått i oppløsning, innen jeg kom meg hjem. Ene pakken var full av dusjforheng. Her jeg bor må jeg ha ekstra lengde på dem. Dusjen er helt idiotisk plassert, så badedøren må dekkes til for å ikke bli enda mer skadet enn den allerede er fra å ha blitt dusjet på i gudene vet hvor mange år. Har satt dusjlist rundt denne også på gulvet, så at ikke den skal bli mer skadet enn hva den er.  

• Hjerte 1
Skrevet

God helg i tråden :blomst2:

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (På 5.7.2025 den 18.43):

God helg i tråden :blomst2:

God mandag :klem:

• Hjerte 1
Skrevet

God onsdag. :gjesp: Det er stille og greit her inne, så da forsøker jeg å legge meg. Natta/Godmorgen.

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (10 timer siden):

God onsdag. :gjesp: Det er stille og greit her inne, så da forsøker jeg å legge meg. Natta/Godmorgen.

God morgen hoppeloppen min :klem: 

Jeg har hatt matlevering før heten setter inn. Iskrem, iskrem, iskrem og enda mer iskrem 🍨 🍧 Du skulle sett øynene på lille ordet mitt. Det trodde knapt sine egne øyne. Viften er også klargjort, samme er sommerklær, så folk får bare tåle å se ei mindre påkledd enn vanlig Sola for et par uker. Er av dem som er veldig sen med å kle av meg når det blir varmt :ler:

• Liker 1
Skrevet

Ordet er fra seg av glede og skal være mye hos tante Solrik i sommer, sa det. Unner deg alt sammen og unner naboene avkledningen, som i dette øyeblikk blir sms`et mellom de som er interesserte i den slags. :rodmer: De er sikkert kunstneriske
og skal akt-tegne med deg litt på avstand. 

:fnise: 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Ordet er fra seg av glede og skal være mye hos tante Solrik i sommer, sa det. Unner deg alt sammen og unner naboene avkledningen, som i dette øyeblikk blir sms`et mellom de som er interesserte i den slags. :rodmer: De er sikkert kunstneriske
og skal akt-tegne med deg litt på avstand. 

:fnise: 

Gjett om! Det kom med bagen sin og har flyttet inn for sommeren. Får spise så mye is det bare orker :nikke: 

Er du så sikker på det? :skratte: 

Akt- tegning. Det er interessant det :ninja: :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som hele bygningen har hatt samme tanke som meg i går. Matleveringsbilen har vært her i hvert utleveringstidspunkt i dag. Aner ikke hva andre har kjøpt, men hos meg gikk det i iskrem og andre mer nedkjølende ting. Lette middager. Ingen som gidder å spise typiske høst og vintermiddager når det er superhete. Håper det blir overskyet. Skyfri himmel og opp mot nærmere 30 grader kan bli veldig farlig. 

Annonse
Skrevet

Når du nå sier det, så hadde det smakt med julemiddag og alt tilbehør, men jeg er bare veldig sulten for tiden. :engel:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (17 minutter siden):

Når du nå sier det, så hadde det smakt med julemiddag og alt tilbehør, men jeg er bare veldig sulten for tiden. :engel:

Ribbe :spise: Her blir det i grillskivevarianten :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Skrev at i USA så gir Don Rosa bort enkle tegninger til de som møter opp på treffene for å møt han. Selv om det er enkle tegninger så er de veldig flotte og hadde elsket å ha noe slikt i en av mine bøker:

515443304_10229878443568019_352414653595

Men Derrick hadde også kjøpt den "Artist Edition" av  Liv og Levnet. Den som er helt gigantisk stor:
the-life-and-times-of-scrooge-mcduck-art

Og der hadde han fått denne tegningen av Don Rosa:

515438858_10229954012937206_424443353565

Så den tegningen er ikke bare svær detaljert og i farger, den er også gigantisk.

Derrick har visst  vært på så mange treff og snakket så mye med Don Rosa på treffene at da Derrick kom på treffet for å få en enkel tegning så skal Don Rosa ha bedt om om å få boka sendt hjem til han slik han kunne få tid til å lage denne tegningen. Skal vist ha tatt mange timer. 

• Hjerte 1
Skrevet
SVK skrev (1 time siden):

Skrev at i USA så gir Don Rosa bort enkle tegninger til de som møter opp på treffene for å møt han. Selv om det er enkle tegninger så er de veldig flotte og hadde elsket å ha noe slikt i en av mine bøker:

515443304_10229878443568019_352414653595

Men Derrick hadde også kjøpt den "Artist Edition" av  Liv og Levnet. Den som er helt gigantisk stor:
the-life-and-times-of-scrooge-mcduck-art

Og der hadde han fått denne tegningen av Don Rosa:

515438858_10229954012937206_424443353565

Så den tegningen er ikke bare svær detaljert og i farger, den er også gigantisk.

Derrick har visst  vært på så mange treff og snakket så mye med Don Rosa på treffene at da Derrick kom på treffet for å få en enkel tegning så skal Don Rosa ha bedt om om å få boka sendt hjem til han slik han kunne få tid til å lage denne tegningen. Skal vist ha tatt mange timer. 

Wow! Så heldig Derrick er! Skulle gjerne hatt en enkel blyanttegning, men den der siste der. Han er så detaljert i tegningene sine. Som små kunstverk i hver rute. 

Skrevet

Feriebesøket er ankommet. Ble som vanlig en tur på ikea i dag. Beina mine er heeeeelt skutt. Ble for meget for mine skadeskutte føtter. Er så alt for varmt ute i dag, men heldigvis litt vind. Er meldt enda varmere i morgen og på søndag :dåne: :svett: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...