Rumle Skrevet 26. april #7821 Skrevet 26. april Sola de skrev (1 time siden): Håper du får stor innhøsting av plommer De som var i salg i fjor var såååååååååååå gode! Blåbær Nei, ingen balkong, men jeg har et massivt tre i blomst utenfor, så ser det fra alle vinduer. Får se på det som hagen Ja, synes også alt blomstrer ekstra tidlig i år. Ser utenfor her. Ser ut som om det er sommer nærmest. Så fint med et så stort tre i blomst utenfor! ❤️ 1
Sola de Skrevet 28. april Forfatter #7822 Skrevet 28. april Rumle skrev (På 26.4.2025 den 23.36): Så fint med et så stort tre i blomst utenfor! ❤️ Det er det. Begynte å regne masse og blåse litt, så det fikk gjennomgå litt, men blomstene henger tunge på treet nå. Skal være glad når pollenhelvetet har gitt seg. Er så voldsomt for tiden. 2
Hoppetaujenta Skrevet 30. april #7823 Skrevet 30. april (endret) Hadde en liten realitetssjekk i går kveld; over fire mnd med sterk sol og mye hete ligger foran meg. Jeg har begynt med viftene mine for lengst. Endret 30. april av Hoppetaujenta
Sola de Skrevet 30. april Forfatter #7824 Skrevet 30. april Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden): Hadde en liten realitetssjekk i går kveld; over fire mnd med sterk sol og mye hete ligger foran meg. Jeg har begynt med viftene mine for lengst. Ja. Snyyyyyyt! og pollen 1
SVK Skrevet 1. mai #7825 Skrevet 1. mai (endret) Jeg skrev om Donald i tråden til Daryl Dixon og da kom jeg på at du også leser Donald. Om du ikke har lest Bona av Jeff Smith så anbefaler jeg den tegneserien. Den finnes både i farger og svart hvitt. Den finnes på biblioteket om du ønsker å spare penger. Det er en serie på 9 bøker pluss noen ekstra bøker som har bakgrunnshistoriene så kan koste litt om man skal kjøpe alle bøkene selv. Bone er en slags kombinasjon av Ringenes Herre og Donald Duck og Onkel Skrue. Den er laget for barn, men kan leses av folk i alle aldre. Anbefaler å sjekke ut første boka i serien og se om det er noe du liker. Selv lese jeg versjonen i farger fordi jeg liker best tegneserier i farger. Men serien ble først laget i svart hvitt så er en del som foretrekker å lese den versjonen siden det er "originalen". Den finnes både på engelsk og norsk. Endret 1. mai av SVK 1
Sola de Skrevet 1. mai Forfatter #7826 Skrevet 1. mai SVK skrev (1 time siden): Jeg skrev om Donald i tråden til Daryl Dixon og da kom jeg på at du også leser Donald. Om du ikke har lest Bona av Jeff Smith så anbefaler jeg den tegneserien. Den finnes både i farger og svart hvitt. Den finnes på biblioteket om du ønsker å spare penger. Det er en serie på 9 bøker pluss noen ekstra bøker som har bakgrunnshistoriene så kan koste litt om man skal kjøpe alle bøkene selv. Bone er en slags kombinasjon av Ringenes Herre og Donald Duck og Onkel Skrue. Den er laget for barn, men kan leses av folk i alle aldre. Anbefaler å sjekke ut første boka i serien og se om det er noe du liker. Selv lese jeg versjonen i farger fordi jeg liker best tegneserier i farger. Men serien ble først laget i svart hvitt så er en del som foretrekker å lese den versjonen siden det er "originalen". Den finnes både på engelsk og norsk. Skal sjekke den ut. Googlet og tror jeg har vært borti den tegneserien før et eller annet sted Kjente igjen figurene hvertfall. I donald liker jeg egentlig best onkel skrue- historiene
SVK Skrevet 1. mai #7827 Skrevet 1. mai (endret) Sola de skrev (40 minutter siden): Skal sjekke den ut. Googlet og tror jeg har vært borti den tegneserien før et eller annet sted Kjente igjen figurene hvertfall. I donald liker jeg egentlig best onkel skrue- historiene Du har sikkert vært borti Bone-tegnserien før. Det er en av de mest populære tegneseriene. Forfatteren er inspirert av blant annet Carl Barks sine Skrue-historier. På wikipedia står det: Smith was also inspired by Scrooge McDuck creator Carl Barks,whom Smith calls a "natural comic genius" for his ability to move characters effectively from panel to panel, and for their expressiveness. Alluding to the influence of Barks on Bone, Smith commented, "I always wanted Uncle Scrooge to go on a longer adventure. I thought, 'Man, if you could just get a comic book of that quality, the length of say, War and Peace, or The Odyssey or something, that would be something I would love to read, and even as a kid I looked everywhere for that book, that Uncle Scrooge story that was 1,100 pages long." https://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Smith_(cartoonist) Bone er faktisk på over 1100-sider. Men den er delt opp i 9 bøker. I tillegg er det en tegneserie så tar langt kortere tid å lese enn en bok på over 1100 sider. Endret 1. mai av SVK
Hoppetaujenta Skrevet 1. mai #7828 Skrevet 1. mai Juanita til 30,- på MENY nå. Jeg kjøper til lørdag.
Sola de Skrevet 2. mai Forfatter #7829 Skrevet 2. mai SVK skrev (19 timer siden): Du har sikkert vært borti Bone-tegnserien før. Det er en av de mest populære tegneseriene. Forfatteren er inspirert av blant annet Carl Barks sine Skrue-historier. På wikipedia står det: Smith was also inspired by Scrooge McDuck creator Carl Barks,whom Smith calls a "natural comic genius" for his ability to move characters effectively from panel to panel, and for their expressiveness. Alluding to the influence of Barks on Bone, Smith commented, "I always wanted Uncle Scrooge to go on a longer adventure. I thought, 'Man, if you could just get a comic book of that quality, the length of say, War and Peace, or The Odyssey or something, that would be something I would love to read, and even as a kid I looked everywhere for that book, that Uncle Scrooge story that was 1,100 pages long." https://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Smith_(cartoonist) Bone er faktisk på over 1100-sider. Men den er delt opp i 9 bøker. I tillegg er det en tegneserie så tar langt kortere tid å lese enn en bok på over 1100 sider. Skal sjekke ut. Kunne godt tenkt meg å dra for å få signert noe av Don Rosa. Hoppetaujenta skrev (18 timer siden): Juanita til 30,- på MENY nå. Jeg kjøper til lørdag. Jeg vet Har allerde kjøpt, samt bestilt mer 1
SVK Skrevet 2. mai #7830 Skrevet 2. mai Sola de skrev (2 timer siden): Skal sjekke ut. Kunne godt tenkt meg å dra for å få signert noe av Don Rosa. Planen er å få signert jeg også når Don Rosa kommer til Norge i mai/juni. https://www.outland.no/arrangement/signering-don-rosa-i-bergen-og-oslo?fbclid=IwY2xjawJ_YZBleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFROVV0OGdCSHRmWldnY0FqAR7wa4RBuFAAc7psSAtPgG10qN7RQBFTYy7z2PX1s6IzzZW8SaR6ECEWLwe-zw_aem_bziSyiU87v25ZPF1jxKb6A
Sola de Skrevet 2. mai Forfatter #7831 Skrevet 2. mai SVK skrev (1 time siden): Planen er å få signert jeg også når Don Rosa kommer til Norge i mai/juni. https://www.outland.no/arrangement/signering-don-rosa-i-bergen-og-oslo?fbclid=IwY2xjawJ_YZBleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFROVV0OGdCSHRmWldnY0FqAR7wa4RBuFAAc7psSAtPgG10qN7RQBFTYy7z2PX1s6IzzZW8SaR6ECEWLwe-zw_aem_bziSyiU87v25ZPF1jxKb6A Kunne tenkt meg å kjøpe noe av hva han selger. Har du tenkt noe mer over hvilken tegning du ønsker å bestille?
Sola de Skrevet 3. mai Forfatter #7832 Skrevet 3. mai God lørdag I dag har jeg nettopp spist frokost. Ble sen i dag, for jeg ventet matlevering og ville har ferskt brød De manglet noen ting jeg skulle ha, så da får jeg både trippel trumf neste uke og ytterligere trippel trumf oppå der
SVK Skrevet 3. mai #7833 Skrevet 3. mai Sola de skrev (20 timer siden): Kunne tenkt meg å kjøpe noe av hva han selger. Har du tenkt noe mer over hvilken tegning du ønsker å bestille? Jeg tror jeg ønsker denne jeg har vist deg tidligere: Jeg prøvde å bestille, men da jeg forsøkte å bestille så sa de at det allerede var over ett års venteliste og at han derfor ikke ville ta inn flere på ventelista før han hadde tegnet for en del av de som allerede stod i kø.
SVK Skrevet 3. mai #7834 Skrevet 3. mai På Facebook-siden hans er det bilde av trykkene han selger når han kommer for å signere: På noen av bildene så ser man at han lager en liten sketsj når han signerer bøker. Men slik jeg har forstått det så gjør han det kun i USA. Mener å ha lest at han sa at det er alt for lange køer i Europa til at han har tid til å lage sketsjer. I Europa så får man kun signaturer.
SVK Skrevet 3. mai #7835 Skrevet 3. mai Vet ikke hvorfor jeg ikke får postet lenken til Don Rosas Facebook-gruppe her på forumet. Men om du går på facebook og søker etter The Official Don Rosa Group så ser du gruppa.
SVK Skrevet 3. mai #7836 Skrevet 3. mai Er nok upraktisk å lese fra en så stor Donald-bok. Men sikkert kult å se på bildene når de er såpass store:
Sola de Skrevet 3. mai Forfatter #7837 Skrevet 3. mai SVK skrev (31 minutter siden): Jeg tror jeg ønsker denne jeg har vist deg tidligere: Jeg prøvde å bestille, men da jeg forsøkte å bestille så sa de at det allerede var over ett års venteliste og at han derfor ikke ville ta inn flere på ventelista før han hadde tegnet for en del av de som allerede stod i kø. Den der er fin og sier så mye. Er jo hvordan man er. Når man er ung drømmer man om den man en gang skal bli og når man er eldre, snakker man om den man en gang var. Likte så godt historiene til onkel Skrue om gamle dager i Klondike. SVK skrev (30 minutter siden): På Facebook-siden hans er det bilde av trykkene han selger når han kommer for å signere: På noen av bildene så ser man at han lager en liten sketsj når han signerer bøker. Men slik jeg har forstått det så gjør han det kun i USA. Mener å ha lest at han sa at det er alt for lange køer i Europa til at han har tid til å lage sketsjer. I Europa så får man kun signaturer. Han pleide før å tegne her også. Ser gruppen er privat, så sikkert derfor. SVK skrev (29 minutter siden): Vet ikke hvorfor jeg ikke får postet lenken til Don Rosas Facebook-gruppe her på forumet. Men om du går på facebook og søker etter The Official Don Rosa Group så ser du gruppa. SVK skrev (24 minutter siden): Er nok upraktisk å lese fra en så stor Donald-bok. Men sikkert kult å se på bildene når de er såpass store: Å
SVK Skrevet 3. mai #7838 Skrevet 3. mai Sola de skrev (6 timer siden): Den der er fin og sier så mye. Er jo hvordan man er. Når man er ung drømmer man om den man en gang skal bli og når man er eldre, snakker man om den man en gang var. Likte så godt historiene til onkel Skrue om gamle dager i Klondike. Enig. Sola de skrev (6 timer siden): Å Enig. Don Rosa skriver: Don posing with the big fat Artist Edition book from IDW that reprinted the original art of the first six "Life and Times" chapters at its original size that it was drawn in. -- Jano Her er video hvor noen blar i boka: Den inneholder visst også Don Rosas kommentarer. Mange av dem har teip over seg, men det skal visst gå an å lese gjennom teipen. Vet ikke om den er uten farger fordi det ble for kostbart å lage en slik versjon i farger eller om det er en annen grunn. Det er Don Rosas originale tegninger som er scannet og de var uten farger. Så mulig dette ble gjort fordi det var mest autentisk. Den versjonen heter Artist's Edition. Her er Deluxe Edition. Den er fargelagt og har også store sider, men ikke like store som Artist's Edition: I denne versjonen så får man også med en kopi av Onkel Skrues lykketiøring(som er en Dime fra 1875). Myntet man får med er en kopi og ikke ekte Dime fra 1875.
SVK Skrevet 3. mai #7839 Skrevet 3. mai Sola de skrev (6 timer siden): Han pleide før å tegne her også. Ser gruppen er privat, så sikkert derfor. Takk. Var ikke klar over at han pleide å tegne før her i Europa. Men det var kanskje mindre køer på den tiden, i tillegg til at han sikkert var i bedre form som ung. Har sett han skrive at før email kom så pleide han å sende tegninger til de som sendte han brev. Men etter email kom så fikk han så mye at han ikke kunne fortsette å svare folk. I tillegg til at etter at internett kom så ble adressen hans så kjent at han også fik alt for mange fysiske brev til at han kunne svare på dem. Så han bestemte seg for å ikke svare på noen som en slags likebehandling. Men de i USA får visst gratis sketsjer når de møter han på tegneserie-treff.
Sola de Skrevet 4. mai Forfatter #7840 Skrevet 4. mai SVK skrev (23 timer siden): Takk. Var ikke klar over at han pleide å tegne før her i Europa. Men det var kanskje mindre køer på den tiden, i tillegg til at han sikkert var i bedre form som ung. Har sett han skrive at før email kom så pleide han å sende tegninger til de som sendte han brev. Men etter email kom så fikk han så mye at han ikke kunne fortsette å svare folk. I tillegg til at etter at internett kom så ble adressen hans så kjent at han også fik alt for mange fysiske brev til at han kunne svare på dem. Så han bestemte seg for å ikke svare på noen som en slags likebehandling. Men de i USA får visst gratis sketsjer når de møter han på tegneserie-treff. Han var på et event for nærmere 20 år siden, tror jeg det var. Da tegnet han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå