Gå til innhold

Solas grublerier3.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte holde meg fast i senga i hele natt...nesten...for makan til vind har jeg ikke opplevd siden sist jeg opplevde det! :sjokkert:

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Måtte holde meg fast i senga i hele natt...nesten...for makan til vind har jeg ikke opplevd siden sist jeg opplevde det! :sjokkert:

Håper vinden roer seg ned snart. For et rabalder den lager!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Holder på å vaske klær. Kokevask i tørketrommel, mens bukser og t- skjorter er på vask. Av gammel vane, samler jeg opp klær :bond: Vet vaskemaskinen tar så, så mange plagg. Hvorfor setter jeg da ikke bare på en :bond:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (5 timer siden):

God helg rumlemor :klem: Blåser det mye hos deg? Her har det vært lurveleven i hele natt. Blir interessant å se an ståa når det blir lyst. Skal ikke ut i dag håper jeg :ler:

:nikke:

Ja, nå har det blåst ganske heftig i natt, blåser godt enda :jepp:

Skrevet

Blåser litt her også enda, men har roet seg litt fra i natt. Var ute litt og sjekket forholdene og det glatte
har smeltet med varmegrader. :mynona: Så får vi se hvor mange vintre det kommer før den omsider er ferdig. 

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (2 timer siden):

Ja, nå har det blåst ganske heftig i natt, blåser godt enda :jepp:

Her og. Leste det skulle roe seg, men det kommer skikkelige vindrosser.

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Blåser litt her også enda, men har roet seg litt fra i natt. Var ute litt og sjekket forholdene og det glatte
har smeltet med varmegrader. :mynona: Så får vi se hvor mange vintre det kommer før den omsider er ferdig. 

Håper det ikke kommer mere snø og glattheter nå. Veldig klar for vår :nikke:  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (22 minutter siden):

Her og. Leste det skulle roe seg, men det kommer skikkelige vindrosser.

Håper det ikke kommer mere snø og glattheter nå. Veldig klar for vår :nikke:  

Her og, har noen svære trær som det tar veldig i innimellom, så roer det seg lenge :jepp:

Skrevet
Rumle skrev (3 minutter siden):

Her og, har noen svære trær som det tar veldig i innimellom, så roer det seg lenge :jepp:

Er noen slike her og. Har fulgt med på dem i dag. De danser i vinden. 

• Hjerte 1
Skrevet

God morgen :sol:

Hva slags oppvaskmaskinstabletter bruker dere? Søskenet mitt anbefalte Finish, men synes ikke det vasker rent nok :klo: Hvertfall ikke på 30- minuttersprogrammet. Masse skum i bunn av oppvaskmaskinen og renner jo vann av alt når jeg åpner døra etter den er ferdig og blir rennemerker. Da synes jeg Sun var bedre. Men likte ikke den heller :ler: Kan det ha vært Yes jeg likte best sist jeg hadde oppvaskmaskin? Husker rett og slett ikke :klo: Hvilke andre er det i salg :klo:

Skrevet

Frokost spist. Ble omelett, røkelaks, juanitatomater, agurk, druer, gul paprika og en tykk skive spiralloff :spise: Stappmett :nikke:

Skrevet

Mener at jeg brukte "Sun" og var fornøyd med det, men ser at MENY har fått et nytt merke som skal være bra for det meste. 

"Vilje oppvasktabletter er godkjent av både miljømerket Svanen og Asthma Allergy Nordic. I tillegg er oppvasktablettene pakket på en måte som minimerer luft i esken og sikrer høy fyllingsgrad. Det innebærer mindre forbruk av emballasje og bedre utnyttelse av transport som betyr at vi kan frakte flere produkter per lastebil." 

large.jpg

Skrevet

Lyset blinket mens jeg spiste frokost. Tenkte det var pga det blåste :klaske: Gikk i dusjen og i det jeg kom ut av dusjen, hørte jeg tordenskrall :dåne: Jeg er jo superredd for lyn og torden :dåne: :dåne: Hadde aldri turt å gå i dusjen om jeg visste :dåne: :redd: Har tordnet mye siste kvarteret :dåne:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (58 minutter siden):

Mener at jeg brukte "Sun" og var fornøyd med det, men ser at MENY har fått et nytt merke som skal være bra for det meste. 

"Vilje oppvasktabletter er godkjent av både miljømerket Svanen og Asthma Allergy Nordic. I tillegg er oppvasktablettene pakket på en måte som minimerer luft i esken og sikrer høy fyllingsgrad. Det innebærer mindre forbruk av emballasje og bedre utnyttelse av transport som betyr at vi kan frakte flere produkter per lastebil." 

large.jpg

45 grader. Hvor mange grader er kortprogrammet på oppvaskmaskiner? Står ikke grader på displayet. Bare minutter. Kanskje om jeg trykker litt det vil stå :S Bruker kun de lengre programmene om jeg har hatt fete middager. Skyller jo av alt, så er ingenting på ting når jeg setter det i maskinen, så ikke nødvendig med langprogram til daglig.

En annen ting. Ser maskinen lyser at den trenger salt, men alle tabletter i dag har det vel i seg, som denne her? Leste  i en tråd her, at de hadde salt i oppvaskmaskinen. Det har jeg aldri hatt noe sted jeg har bodd, og måtte ta en titt på displayet og jaggu var det noe jeg antar er salt, som lyser opp. Samme med den til glansmiddel.

Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

45 grader. Hvor mange grader er kortprogrammet på oppvaskmaskiner? Står ikke grader på displayet. Bare minutter. Kanskje om jeg trykker litt det vil stå :S Bruker kun de lengre programmene om jeg har hatt fete middager. Skyller jo av alt, så er ingenting på ting når jeg setter det i maskinen, så ikke nødvendig med langprogram til daglig.

En annen ting. Ser maskinen lyser at den trenger salt, men alle tabletter i dag har det vel i seg, som denne her? Leste  i en tråd her, at de hadde salt i oppvaskmaskinen. Det har jeg aldri hatt noe sted jeg har bodd, og måtte ta en titt på displayet og jaggu var det noe jeg antar er salt, som lyser opp. Samme med den til glansmiddel.

Maskiner er vel forskjellige, så jeg vet ikke helt...og salt??? i maskinen har jeg aldri hørt om noen gang? :klo: 
    Fylte kun på glansemiddel og pulver hos min. Har du en butikk du kan spørre i? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

Maskiner er vel forskjellige, så jeg vet ikke helt...og salt??? i maskinen har jeg aldri hørt om noen gang? :klo: 
    Fylte kun på glansemiddel og pulver hos min. Har du en butikk du kan spørre i? 

Nei. Maskina sto her da jeg flyttet inn. Aner ingenting om den. Leser inne på elctrolux at om man fyller salt for første gang- er visst et spesialsalt for oppvaskmaskiner :vetikke: Så skal man ha 1 liter vann i først. Aner ingenting om hva som er gjort før. https://www.electrolux.no/support/support-articles/oppvask/oppvask/slik-fyller-du-pa-salt-i-en-electrolux-oppvaskmaskin/

Skrevet

Det der blir for gresk for meg. Tror rørleggeren skal få ta seg av det.

Skrevet

Det er nok best det. Må være i orden, det er alt jeg vet. 

Skrevet

Eller hvertfall noen som har mer peiling på alt sånt enn meg. Ser for meg at jeg blir til å fucke til mer enn jeg fikser. Og glansmiddel. Det er det hvertfall mer enn nok av i tablettene?

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Det er nok best det. Må være i orden, det er alt jeg vet. 

Best å ta oppvasken for hånd med Zalo da. Synes Sun fungerte bedre enn Finish i denne maskina hvertfall. Kommer flekker med Finish. Ikke med Sun :vetikke: Kanskje jeg skal prøve det Vilje- greiene.

Skrevet

Skader vel ikke, så vet du...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...