Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Jeg mistet kaffekannen i gulvet i dag. Den ble knust inni. Noen som vil anbefale meg en ny? Jeg drikker ikke kaffe selv, så har bare kjøpt dem jeg syntes så pen ut, men denne siste holdt veldig dårlig på varmen, så kanskje en som holder på varmen en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt og så på mesternes mester. Sjakkfyren røk ut. Kom til å tenke på en fra 3 klasse på vgs. Han hadde hatt Agdestein som lærer på ntg. Har ikke ofret ham en tanke på sikkert over 20 år minst :ler: Måtte google ham. Spiller visst fremdeles sjakk etter hva jeg kunne se. Fikk meg til å tenke på andre jeg heller ikke har sett snurten av siden den gang. Så rart det var å se dem som voksne. Noen lignet på seg selv mens andre ville jeg ikke kjent igjen. Ser sikkert ikke ut som jeg gjorde da jeg var 18 jeg heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen eller er vel mer god natt :gjesp: Magen slår kollbøtte, så har stått opp. Må løpe på badet i tide og utide, så ingen vits å forsøke å sove 🤢 Håper den roer seg ned snart.

Ikke så mye man kan gjøre på midt i natten ellers. Er visst 7 minusgrader ute nå i følge avisa. :fryse:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt oppe i 3 timer før jeg kom meg i seng, som en frossen versjon av meg selv. Måtte legge meg påkledd, da det ble for kaldt i senga med kun dyne. I tillegg er senga mi for stor for å sove alene i om vinteren uten å fryse :fryse: ( Kan ikke skjønne hvorfor jeg kjøpte 160- seng, da jeg syntes gamle på 150- bredde var for stor :klaske:) Skal skru opp sentralvarme der inne. I stua står sentralvarme på full guffe. På andre soverommet tror jeg den står på full guffe også, men det er bare 18,5 grader i leiligheten nå.

Jeg bor i høy første- etasje. Er det virkelig alltid så kaldt i 1 etasje? Er et stort relativt tomt kjellerrom under leiligheten. Er vinduer på den siden av underetasjen hvor leiligheten er. Kanskje det slipper kulde inn. Der fellesgang utenfor leiligheten min er, så er det boder i etasjen under. Kanskje ville vært bedre å hatt dem under seg, enn tomrommet:klo:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kaldt. Snakket med muttern hun hadde 18,5 grader inne hos seg, med alt av varme på. Hun bor øverst der hun bor. Hun har innglasserte balkonger, så burde vel ikke være så kaldt da innendørs :klo: Her er var det for en time siden 19 grader, men synes det er blitt litt kjølig her jeg sitter. Skal være glad når vi igjen får plussgrader og herlig regn :rodmer: Heller regn hver dag, enn sånn ufyselig hvitt fallende fra oven :nikke: Har snødd i hele formiddag :sno:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig :mynona:Beina mine har fått ullsokker på seg. Varmekabler er påskrudd på badet. Må helt ærlig innrømme at jeg har glemt at jeg har varmekabler der. Har aldri noe sted jeg har bodd, hatt dem på. Husker hjemme, hvor mine foreldre fyrte for kråka med dem på full guffe og badevindu åpent, så slo jeg dem av :ler: Er ingen frysepinn til vanlig og har ikke hatt behov for dem noe sted jeg har bodd. Forrige leiligheten hadde ikke varmekabler. Der kunne det derimot vært god bruk for dem. Litt usikker på om jeg trenger å ha dem på her. Badet er liksom midt i rommet uten yttervegger. Synes den ble deilig under mine føtter med varme på, men det er kun fordi jeg fryser på beina. Liker å gå barbeint innendørs, men nå måtte jeg ty til ullsokker. Tror de skal få stå på nå mens det er så kaldt, så får jeg skru dem av når det blir plussgrader igjen :nikke:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker du å lage noe varmt å drikke eller middag eller noe sånn? Fin indre varmovn det også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Husker du å lage noe varmt å drikke eller middag eller noe sånn? Fin indre varmovn det også. :) 

Hadde joikaboller til middag.

Kledde på meg plagg for plagg etterhvert som jeg ble kald. Har nå på meg i følgende rekkefølge: Singlet, langermet genser, flanellskjorte utenpå der. Ville sett bedre ut med skjorta inni genseren, men jeg har ikke vært utenfor døren i dag, så samma det vel hvordan jeg ser ut eller ikke ser ut :ler:

Så varmt det blir på et bad med varmekabler på. Skrudde dem av. Hadde ikke noe for seg for resten av leiligheten heller tror jeg. Bortsett fra å koste meg en formue i strøm. Hva koster det å ha på varmekabler på et bad?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. :klo: Har hatt det en gang og da kom jeg fra veldig kalde omstendigheter og trodde jeg var havnet i himmelen. :dåne: Det er en god og jevn varme og en kan tørke tøy liggende på rent gulv. Tror det er midt på treet i utgifter, men godene og varmen som sprer seg i resten av boligen har godt av det tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Aner ikke. :klo: Har hatt det en gang og da kom jeg fra veldig kalde omstendigheter og trodde jeg var havnet i himmelen. :dåne: Det er en god og jevn varme og en kan tørke tøy liggende på rent gulv. Tror det er midt på treet i utgifter, men godene og varmen som sprer seg i resten av boligen har godt av det tror jeg. 

Har både dem og viften på nå. Dusjing med hårvask her i dag. Har selv tørket klær på varme rene gulv før. En bukse som jeg måtte ha tørr veldig fort. 

En bil står på tvers utenfor her. Kjørt seg fast. Ser noen naboer kom til for å hjelpe.  Har du utstyr til snømåking? Det har jeg aldri hatt tror jeg :klo: Søskenet mitt bor høyere opp enn meg og måtte gå til innkjøp av slikt her om dagen. Snødd inne sa det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist.  Ble en skikkelig hot pizza. Pleier ikke å ha på den krydderposen som følger med. Er eneste frossenpizzaen, så vidt jeg har sett, i salg nå med blant annet ananas på:spise:

Var at bilen kjørte seg fast som skulle til for at det endelig ble måket utenfor her. Forhåpentligvis holder det seg slik, så man får kommet seg ut i morgen. Med brodder selvsagt. Noe annet tør jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

En bil står på tvers utenfor her. Kjørt seg fast. Ser noen naboer kom til for å hjelpe.  Har du utstyr til snømåking? Det har jeg aldri hatt tror jeg :klo: Søskenet mitt bor høyere opp enn meg og måtte gå til innkjøp av slikt her om dagen. Snødd inne sa det. 

Å jadda, jeg har hatt alt sammen igjennom livet. Måkt veier, trapper og bilplasseringer. Vanskelig og tungt på de verste stedene, men godt å kunne bli svett og så komme inn og få dusj og nye klær. Da er husmoderen i meg fornøyd. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (20 minutter siden):

Å jadda, jeg har hatt alt sammen igjennom livet. Måkt veier, trapper og bilplasseringer. Vanskelig og tungt på de verste stedene, men godt å kunne bli svett og så komme inn og få dusj og nye klær. Da er husmoderen i meg fornøyd. :nigo: 

Synes det er gøy å måke snø. Pleide å gjøre det for besteforeldrene mine, mens de fremdeles bodde i huset sitt, og jeg var på besøk der om vinteren. Var liksom kun da jeg gjorde det, så derfor sikkert jeg synes det er gøy. Alle tror det har rablet for meg, når jeg sier det :fnise: Sikkert pga de er drittlei av å måke snø. Men som sagt. Snør sjelden her jeg bor, så er unntakstilstander alltid så snart det kommer snø.

Du hadde bil før mener jeg å erindre? Da må man kanskje ha til bilen sin :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sinna: :raven::bond::dåne:Måtte på behandling i dag. Det er søren meg ikke blitt brøytet nesten noe sted! Hva faen!?! Gå med livet som innsats for å kravle igjennom snø/ slaps til knærne flere steder. De kunne i det minste ha brøytet foran busstoppene så folk kunne komme seg trygt på og av bussene, men den gang ei. Strykkarakter gir jeg hvem nå enn det er som er ansvarlig for å få brøytet gater og fortau. Dette holder overhodet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (21 timer siden):

Du hadde bil før mener jeg å erindre? Da må man kanskje ha til bilen sin :vetikke:

Ja, slikt er jo viktig. En bitteliten og en mindre til å ha i bilen og en større til garasjen og plassen foran. Andre steder har jeg bodd uten fast p-plass og da må en sirkulere og forsøke å være kjapp om en av dem skulle bli ledig. De digreste kan jeg ikke ha i bil, selv om det hadde hjulpet fra tid til annen. Det smelter vel forhåpentlig fort igjen, så får en se hvor mange ganger "vinteren" dukker opp før den til sist forsvinner og det blir vår på ordentlig. 

Sola de skrev (1 time siden):

:sinna:  Strykkarakter gir jeg hvem nå enn det er som er ansvarlig.

Det er nok værgudene som skal ha skjenn, for de liker å overraske oss. :sukk: 

Klapper for flinke sola generelt. :nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Ja, slikt er jo viktig. En bitteliten og en mindre til å ha i bilen og en større til garasjen og plassen foran. Andre steder har jeg bodd uten fast p-plass og da må en sirkulere og forsøke å være kjapp om en av dem skulle bli ledig. De digreste kan jeg ikke ha i bil, selv om det hadde hjulpet fra tid til annen. Det smelter vel forhåpentlig fort igjen, så får en se hvor mange ganger "vinteren" dukker opp før den til sist forsvinner og det blir vår på ordentlig. 

Det er nok værgudene som skal ha skjenn, for de liker å overraske oss. :sukk: 

Klapper for flinke sola generelt. :nikke: 

Garasje :rodmer: Det kunne jeg tenkt meg. Egentlig mer til å ha verktøy og den slags skrot i, enn å ha en bil i :ler: Hvordan har det vært, å ikke ha fast parkeringsplass? Kunne du risikere å ikke finne plass?

Håper, om det kommer mer snø denne vinteren, at det blir av det kortvarige slaget. Presterte å gå skoene av meg. De var fulle av snø oppi da jeg fikk dem opp av snøen :dåne: Jeg er ikke laget for vinter :risterpåhodet:

Joda, værgudene skal ha sitt, men virker som snøfall kommer som julekvelden på kjerringen, hver eneste gang det kommer noe som helst snø her. Nå har det ikke snødd noe særlig siste par dagene, men de klarer likevel ikke å få måket vekk. Fortauene har sin egen snø pluss det som kommer fra veien. Ufremkommelig rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det salte kjeks med juanitatomater, agurk, druer, appelsin og jarlsberg til middag :spise:

Har vært ute med søppel. Det faller snø fra takene her. For et brent barn i så måte, så står og jeg følger nøye med på taket før jeg skynder meg med søppelet. Høres nesten ut som jordskjelv når det raser. Brakk beinet da jeg var liten, da jeg fikk takras over meg, så har alltid vært veldig var for snøras fra tak siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (9 minutter siden):

Hvordan har det vært, å ikke ha fast parkeringsplass? Kunne du risikere å ikke finne plass?

Javisst. Slitsomt. :(  Da måtte jeg sirkle frem og tilbake og håpe... I sommerhalvåret måtte jeg stå på skeiva i en grøft.
Ikke anbefalt, sikkert ikke lov heller, men hadde en slik firehjulstrekker da og den kom frem over alt.  :rodmer:
Garasje kan man jo bruke til hva man vil syns jeg. Verktøy eller drivhus og er natten varm, så kan man overnatte der. 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Javisst. Slitsomt. :(  Da måtte jeg sirkle frem og tilbake og håpe... I sommerhalvåret måtte jeg stå på skeiva i en grøft.
Ikke anbefalt, sikkert ikke lov heller, men hadde en slik firehjulstrekker da og den kom frem over alt.  :rodmer:
Garasje kan man jo bruke til hva man vil syns jeg. Verktøy eller drivhus og er natten varm, så kan man overnatte der. 

Huff. Ser det for meg. Firhjulstrekker :rodmer: Det vil jeg også ha om jeg en gang skal ha en automobil :ler:

Mine foreldre oppbevarte verktøy og en stor fryseboks i sin, da de hadde garasje. Bilen tror jeg aldri var inni der. Sto alltid parkert utenfor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Huff. Ser det for meg. Firhjulstrekker :rodmer: Det vil jeg også ha om jeg en gang skal ha en automobil :ler:

Mine foreldre oppbevarte verktøy og en stor fryseboks i sin, da de hadde garasje. Bilen tror jeg aldri var inni der. Sto alltid parkert utenfor :ler:

Kreativ tenking liker jeg. :) / En 4x4 anbefales veldig. :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...