Sola de Skrevet onsdag kl 10:07 Forfatter #7101 Del Skrevet onsdag kl 10:07 God første dag i nye året- morgen Lurer litt på om en teori jeg har er rett. Jeg lot baderomsviften være på i går, med baddøra åpen, da jeg hadde lagt silikon rundt en list, så ville ha utluftning. Jeg lagde middag og tok både oppvask for hånd og hadde oppvaskmaskinen på flere ganger. Det la seg så veldig kondens i det ene vindu, som var nærmest badet. Når viften har vært av, har ikke det vært noe problem i det hele tatt. Nå er det ikke kondens i vindu i det hele tatt lenger 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet onsdag kl 10:38 Forfatter #7102 Del Skrevet onsdag kl 10:38 (endret) Hoppetaujenta skrev (34 minutter siden): ...men hvordan gikk det med sjakken? Magnus og han andre jeg ikke husker navnet på delte verdensmestertittelen. Magnus vant først to partier. Jeg trodde han skulle vinne, så gikk ut for å se på fyrverkeriet. Da jeg kom inn igjen holdt de enda på og han andre hadde vunnet de to neste. Så ble det flere remiser, før Magnus spurte dommeren om de kunne dele tittelen. Etter en stund fikk de lov til det. Endret onsdag kl 10:38 av Sola de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet onsdag kl 10:45 Forfatter #7103 Del Skrevet onsdag kl 10:45 Har skrudd på sentralvarmen på soverommet. Det har vært opptil 10 grader hele desember, så har ikke hatt noe behov for å ha varme på der inne. Begynner å bli kaldt i leiligheten nå når minusgradene har kommet. (Alt er relativt. Er 20,5 grader i stua, men jeg liker å ha 22 ) Ser det er meldt enda kaldere til natten, så greit å bare få den på. Vil ikke fryse om jeg kaster av meg dynen i løpet av natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet onsdag kl 12:36 #7104 Del Skrevet onsdag kl 12:36 Du må slutte å danse hula-hula når du sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet onsdag kl 16:47 #7105 Del Skrevet onsdag kl 16:47 Godt nyttår i tråden Synes det var litt merkelig at de delte gullet, men men, går vel bare gratulere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet torsdag kl 17:28 Forfatter #7106 Del Skrevet torsdag kl 17:28 Hoppetaujenta skrev (På 1.1.2025 den 13.36): Du må slutte å danse hula-hula når du sover. Aldri Rumle skrev (På 1.1.2025 den 17.47): Godt nyttår i tråden Synes det var litt merkelig at de delte gullet, men men, går vel bare gratulere Godt nytt år Nå skal lille gutten gifte seg også. Trodde han var sånn i begynnelsen av 20 åra blitt Er vel opp i 30 åra nå han 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet torsdag kl 17:40 Forfatter #7107 Del Skrevet torsdag kl 17:40 Har vasket litt klær i dag. Vaskemaskinen bruker såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå lang tid på programmene Det der eier ikke jeg tålmodighet til. Hurtigste programmet vasker dårlig synes jeg. Er lite plass i en vanlig vaskemaskin også Er så vant til store industrivaskemaskiner at når man igjen har vanlig vaskemaskin, så blir den litt liten. Liker heller ikke at om jeg har full maskin, så rister den så veldig. Har hatt nok vaskemaskiner tidligere som hoppet på gulvet ved sentrifugering. Hvorfor bruker nye vaskemaskiner i dag, evigheter på å vaske klær? Klærne blir vel nærmest vasket i filler om de skal stå på i flere timer hver gang de blir vasket? Kan ikke erindre at mine tidligere vaskemaskiner var slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet torsdag kl 18:08 #7108 Del Skrevet torsdag kl 18:08 Alle de små guttene får seg "sin første ordentlige dame" og så skal de plutselig bli far og mor. De burde brukt litt mer tid på å bli kjent med hverandre, for når ungene kommer trillende endres forholdet. Ta det fra ei som...ikke vet noe om det. Kloke-Hoppen har talt. Vaskemaskin tar vel vanligvis halvannen time på normalen. Kan du klage og bytte? Kanskje ikke...hvis det ikke egentlig er noe galt med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet torsdag kl 21:03 Forfatter #7109 Del Skrevet torsdag kl 21:03 (endret) Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Alle de små guttene får seg "sin første ordentlige dame" og så skal de plutselig bli far og mor. De burde brukt litt mer tid på å bli kjent med hverandre, for når ungene kommer trillende endres forholdet. Ta det fra ei som...ikke vet noe om det. Kloke-Hoppen har talt. Vaskemaskin tar vel vanligvis halvannen time på normalen. Kan du klage og bytte? Kanskje ikke...hvis det ikke egentlig er noe galt med den. Normalprogrammet på bomull er 2,5 timer. Man kan trykke på en hurtigknapp som tar halvannen time. Er en ekspressvask på 26 minutter, men klærne blir ikke rene. Halvannen time minimum, blir for lenge for mangt. Har sett på de andre programmene men de varer enda lenger. Et er på over 3 timer. Ull tar 1t42 minutter. Det er galskap. Ullvask har knapt tatt 40 minutter på alle maskiner jeg har hatt før. Dette går ikke. Endret torsdag kl 21:04 av Sola de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 06:34 Forfatter #7110 Del Skrevet i går, 06:34 God morgen Snøen har lavet ned siste dagene. Avisbudet har ikke vært her. Ikke har jeg hørt brøytebil heller. Skal bli interessant å bevege seg utendørs i dag, om jeg i det hele tatt skal våge meg ut. Glatt, vått osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 07:52 Forfatter #7111 Del Skrevet i går, 07:52 Har kansellert dagens planer. Har for mange skader til at jeg tør risikere å forverre dem mer enn de allerede er. Fikk levering av hoppens fine leveringstjenester. Tenk hun kom hit på flyvende teppet sitt i dette forrykende været. Mat for en uke. Da kan jeg krype inn i hiet mitt igjen fram til neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 14:51 Forfatter #7112 Del Skrevet i går, 14:51 På menyen i dag var hjemmelaget kyllingsalat. Den er vanvittig god Innbiller meg at det er tirsdag, men er visst fredag og atter helg igjen Synes når jul og nyttår kommer midt i uken at blir en evig lang helg, men jula som kommer og neste år blir enda verre i så måte. Folkeregisteret bruker evigheter på å behandle flyttemeldingen min. Irriterer meg. Lar de få en uke til før jeg ringer. De er gått over tiden med god margin. Hjelper fint lite at de sender mail hvor de beklager at de ikke får ut fingern Skjønner ikke hva det skal være å behandle. Steder som bruker folkeregistrert adresse, sender jo alt til mitt gamle hjem. Nå bestilte jeg mange måneder ekstra med omadressering av post. Bra det, for med tempoet til folkeregisteret, så venter jeg vel fremdeles på at nye adressen skal bli registrert når det går mot sommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet i går, 16:13 #7113 Del Skrevet i går, 16:13 Sola de skrev (1 time siden): På menyen i dag var hjemmelaget kyllingsalat. Den er vanvittig god Innbiller meg at det er tirsdag, men er visst fredag og atter helg igjen Synes når jul og nyttår kommer midt i uken at blir en evig lang helg, men jula som kommer og neste år blir enda verre i så måte. Folkeregisteret bruker evigheter på å behandle flyttemeldingen min. Irriterer meg. Lar de få en uke til før jeg ringer. De er gått over tiden med god margin. Hjelper fint lite at de sender mail hvor de beklager at de ikke får ut fingern Skjønner ikke hva det skal være å behandle. Steder som bruker folkeregistrert adresse, sender jo alt til mitt gamle hjem. Nå bestilte jeg mange måneder ekstra med omadressering av post. Bra det, for med tempoet til folkeregisteret, så venter jeg vel fremdeles på at nye adressen skal bli registrert når det går mot sommer Hvordan lager du kyllingsalat? Hvis du vil dele God fredag og helg i tråden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 16:54 Forfatter #7114 Del Skrevet i går, 16:54 God helg til deg også rumlemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 16:56 Forfatter #7115 Del Skrevet i går, 16:56 Lyden er mye høyere på denne pc enn den gamle. Har lyden nå på 2 i ørene. Den går opp til 100. Håper jeg slipper ubehagelige overraskelser når jeg skal se på nett- tv eller på youtube. Er så ubehagelig når den plutselig blir superhøy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 17:14 Forfatter #7116 Del Skrevet i går, 17:14 Kommunen er visst ansvarlig for å brøyte forbi her jeg bor. Vel. De har latt vente på seg. De snakker om å gi folk bøter for å ikke måke snø utenfor hjemmene sine. Hvem skal gi kommunen bot? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet i går, 20:10 #7117 Del Skrevet i går, 20:10 Sola de skrev (3 timer siden): Lyden er mye høyere på denne pc enn den gamle. Har lyden nå på 2 i ørene. Den går opp til 100. Håper jeg slipper ubehagelige overraskelser når jeg skal se på nett- tv eller på youtube. Er så ubehagelig når den plutselig blir superhøy. Det høres rart ut, kan det være noe annet som må stilles og kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 16 timer siden Forfatter #7118 Del Skrevet 16 timer siden Rumle skrev (11 timer siden): Det høres rart ut, kan det være noe annet som må stilles og kanskje? Sikkert. Den sto ubrukt fra mars til desember og den hadde millioner av oppdateringer da jeg startet den opp igjen. Er fremdeles en del ting som må fikses. Lyden sannsynligvis en av dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 16 timer siden Forfatter #7119 Del Skrevet 16 timer siden Da forsøker jeg meg på ullvask. Synes det tar lang tid det programmet, men vi får se hvordan det går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 5 timer siden Forfatter #7120 Del Skrevet 5 timer siden Klesvask ferdig. Skulle vaske opp en skjorte, som ikke har vært vasket før. Tok et par matchende sokker i vask sammen med skjorta. Det skulle jeg tydeligvis ikke gjort. Hadde det på hurtigprogrammet. Vaskemaskina klarte ikke å sentrifugere det. Lot den forsøke i 20 minutter før jeg slo den av. Vasket bher etterpå uten problemer, så kan tydeligvis ikke vaske få ting av ulik størrelse på hurtigprogrammet uten at det blir trøbbel. Greit å vite. Ullsokker henger til tørk. Håper de blir tørre til i morgen. De henger ved sentralvarmen på ene soverommet, så bør ikke ta så alt for lang tid. Nå er det helt ufremkommelig her jeg bor. Vaktmesteren forsøkte på fredag å måke litt utenfor her, men ga tydeligvis opp. Brøytebilene har enda ikke vist seg. Ser på kart at det er kommunen som har ansvar for brøyting av veiene i området her Skulle ut med søppel og heldigvis er der man kaster søppel plassert slik at man kan få kastet uten å måtte gå på snødekt vei. Er vel 40 cm med snø nå. Må bare innrømme at jeg ikke er så vant til slike snøfall lenger. Er generelt svært lite snø om vintrene her. Det kommer kanskje snø en dag, for så regne vekk neste dag. Nå har det blitt liggende noen dager og ser ut til at det skal bli liggende en stund. Håper bare det kan komme en bil kjørende opp her, så jeg kan komme meg tørrskodd ut av eiendommen. Gå i joggesko i høy snø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå