Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (1 time siden):

Har begynt å lese meg igjennom årets julehefter. Akkurat ferdig med Fiinbeck og Fia. Ser på slutten av heftet det er kommet ny tegner. Han døde, den originale tegneren og ny overtok, mener jeg at jeg leste i et julehefte i fjor eller var det forleden år.

Nå er det Blondie som står for tur.

Selv leste jeg Donald-julehefte og Asterix-julehefte i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (18 minutter siden):

Selv leste jeg Donald-julehefte og Asterix-julehefte i år. 

Jeg kjøpte en slik tykk donaldjuleheftebok. Har ikke lest den enda. Gjemmer den til sist. Liker å lese Donald jeg :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøpte en slik tykk donaldjuleheftebok. Har ikke lest den enda. Gjemmer den til sist. Liker å lese Donald jeg :nikke:

Jeg kjøpte dette juleheftet:

8b10b0a2-1626-47fd-b417-259079573ba2.jpg

I tillegg leser jeg de gamle juleheftene mine.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (16 timer siden):

Koselige gamle varianter som jeg liker veldig godt. :nikke: 

Er kjekt å sitte å lese historier om våre gamle venner i Andeby. Syntes det var så kjekt da jeg var liten. Fikk lov til å lese donaldblader mens jeg spiste, hos besteforeldrene mine. Onkelen min fikk bladet hver uke, så var alltid mange blader og velge blant. Enda bedre var det, at han aldri pleide å ta ut tingene, som fulgte med bladene, så klistremerker og slikt fikk jeg og søskenet mitt :juhu:Du skulle sett kjøleskapet vi hadde hjemme. Dekket tett i tett med klistremerker :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat mottatt enda en av hoppens leveringstjenester. Tror det skal bli en fast ting. Gjør ting definitivt mer lettvint for meg. Nå hadde jeg lagt inn bestilling nesten like etter jeg mottok forrige, så er noen småting jeg må avsted i dag for å få tak i, men tror på sikt at å få mat levert en gang i uken vil spare en fra å bruke for mye penger på mat. Selvsagt. Rema/ kiwi vil være billigere, men nå koster det å ta taxi også. Av grunner jeg har fortalt om tidligere her, så unngår jeg å ta taxi om jeg kan for tiden, så da blir det levering. Har ingenting å utsette på leveringene jeg har hatt.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å! :lillesky:Pappa har kjøpt nye støvler til meg :lillesky: Søskenet mitt kastet mine ved en feil under flyttingen og jeg har uffet meg over det. Er jo hva jeg bruker når det regner ute, så har blitt våt på beina litt for ofte i det siste. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Da har jeg akkurat mottatt enda en av hoppens leveringstjenester. Tror det skal bli en fast ting. Gjør ting definitivt mer lettvint for meg. Nå hadde jeg lagt inn bestilling nesten like etter jeg mottok forrige, så er noen småting jeg må avsted i dag for å få tak i, men tror på sikt at å få mat levert en gang i uken vil spare en fra å bruke for mye penger på mat. Selvsagt. Rema/ kiwi vil være billigere, men nå koster det å ta taxi også. Av grunner jeg har fortalt om tidligere her, så unngår jeg å ta taxi om jeg kan for tiden, så da blir det levering. Har ingenting å utsette på leveringene jeg har hatt.

Det gleder meg å høre. Jeg har brukt det i mange år nå og setter pris på den lille plassen hvor en kan detaljskrive hva en mener og hva en bestiller. Har mengder av varer på samvittigheten, men ingenting å utsette på utplukking av epler eller andre enkeltvarer. Full honnør til MENY og ODA fra min kant. En herlig luksus som en fortjener å få bært til sin dør.  :nikke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (44 minutter siden):

Det gleder meg å høre. Jeg har brukt det i mange år nå og setter pris på den lille plassen hvor en kan detaljskrive hva en mener og hva en bestiller. Har mengder av varer på samvittigheten, men ingenting å utsette på utplukking av epler eller andre enkeltvarer. Full honnør til MENY og ODA fra min kant. En herlig luksus som en fortjener å få bært til sin dør.  :nikke:  

Fikk en del frukt og grønt levert i dag. Så greit ut. Frossenvarer var nettopp det frosne. Kan ikke alltid skryte av det, når jeg selv har vært og handlet. Er en halvtimes tid å kjøre fra hvor min mor bor og hit, så om jeg handler der og ikke har frysepose å ha varene i, så er alt smeltet innen jeg kommer meg hjem.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært og handlet i verdens dyreste butikk :dåne: over 2000 kr :dåne: Hadde jeg drukket kaffe, så hadde jeg satt den i vrangstrupen. Kjøpte en stekepanne. Tenkte den skulle koste 200-600 kr. Det kan den ikke ha gjort. Kjøpte batterier og annet småplukk også, men hadde trodd det totalt skulle koste rundt 1300-1400 kr. Jeg trenger stekepannen nå, så kjøpte den de hadde, men hadde lagt den tilbake om jeg hadde hatt anledning til å dra på kjøpesenteret eller ikea :dåne:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lommeboken min offisielt lukket for resten av dette året. Skal bli nye boller til neste år. Når man kutter ut småhandel som jeg har bedrevet siste 11 årene. Gikk på butikken nesten daglig og ofte flere ganger om dagen også. Gamle nærbutikken var like ved hvor jeg bodde. Var ikke mange skrittene fra meg bort dit. Veldig greit om man hadde glemt noe, og bare skynde seg bort dit, men blir dyrt i lengden.

De har ferskvaredisk, og for ei som ikke er noe glad i å lage mat, så ble det veldig enkelt å bare kjøpe noe derfra til middag. Var ikke billig. Kun de årene jeg jobbet skift, og kom hjem fra jobb sent på kvelden, at jeg fikk noe billig i ferskvaredisken, da prisene var satt ned i løpet av kvelden, men ikke ellers. De quick fix- middagene blir det helt slutt på. I tillegg så plukker man jo alltid med seg noe annet, som smaker bedre den dagen enn alt man har i kjøpeskap og fryser, så mye mat som av den grunn ikke har blitt spist.

Blir interessant i slutten av januar å sammenligne hvor mye penger jeg har brukt på mat kontra i fjor :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at det er MENY du bruker hjem? ODA har egen fryseavdeling i bilene og ting er friskt og som det skal være selv på varmeste sommeren. Min MENY har noen isoporkasser med is i for å kjøle ned alle varer. På den måten foretrekker jeg ODA. 

"Offisielt lukket resten av året" høres brutalt og hardt ut, men det er jo ikke så mange timene igjen av året, så jeg tror jeg skal hive meg på fornuftighetsbølgen jeg også. :fnise:  Vi får ønske hverandre lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (31 minutter siden):

Går ut ifra at det er MENY du bruker hjem? ODA har egen fryseavdeling i bilene og ting er friskt og som det skal være selv på varmeste sommeren. Min MENY har noen isoporkasser med is i for å kjøle ned alle varer. På den måten foretrekker jeg ODA. 

"Offisielt lukket resten av året" høres brutalt og hardt ut, men det er jo ikke så mange timene igjen av året, så jeg tror jeg skal hive meg på fornuftighetsbølgen jeg også. :fnise:  Vi får ønske hverandre lykke til. 

Er ikke ODA her. Jeg så han som kom i dag hadde maten i noen svære svarte kasser. Alt var kjølig og det som skulle være fryst var det.

Har tenkt å ha inn en ny bestilling snart, men må bare få spist opp litt av hva jeg har kjøpt inn til jul først. Har fremdeles alt for mye kjøttpålegg og alt mulig annet pålegg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (6 timer siden):

Smart! :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad på Solas vegne. Hele "kroppeline" går en lettere fremtid i møte og trenger ikke bære seg ekstra vond mer.  :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 timer siden):

Jeg er glad på Solas vegne. Hele "kroppeline" går en lettere fremtid i møte og trenger ikke bære seg ekstra vond mer.  :) 

Får håpe det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

God Morgen! :D  Gråvær her, men oppholds. Rundt null. God frokost fikser alt! 

Her har det falt sånn ufyselig hvitt fra himmelen i løpet av natten. Andre snøfallet denne vinteren. Ser det er meldt heller kjølig vær neste 14 dagene. Vil heller ha regn hver dag enn snø, is og kulde :sukk:I går var det begynt å bli småglatt ute. Vil tro det har blitt enda verre føre nå. Hater vinteren :dåne:

God frokost hoppemor :nikke:  Har ble det brødskiver med leverpostei. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det. Ser Shirley Bottolfsen har fått statue av seg på Glasshuset i Bodø. Det synes jeg var en veldig fin ting å gjøre. Selv etter sin bortgang kan hun hjelpe andre :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...