Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Godt at det dukker opp noen sånne innimellom også. :)  Måtte den bringe med seg en god natt også. 

Vet du hoppeloppen min at jeg våknet etter en overraskende god natt i natt. Det er en stund siden sist. Hvordan  er søvnen din for tiden? 

Endret av Sola de
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et par cm bedre, men i små rykk og napp dessverre. Får ikke nok i mengde og ikke dypt nok. Jeg tenker for mye 
og hodet lever sitt eget vurderende, planleggende liv. Håper at neste år blir bedre, for nok søvn hjelper på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Et par cm bedre, men i små rykk og napp dessverre. Får ikke nok i mengde og ikke dypt nok. Jeg tenker for mye 
og hodet lever sitt eget vurderende, planleggende liv. Håper at neste år blir bedre, for nok søvn hjelper på alt.

Ikke lett å sove når hodet går inn i evige tankespinn. Håper nye året vil bringe med seg litt fred i så måte :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle støvsuge. Gikk tom for strøm. Venter til strøm er billigere før jeg lader den opp. Samme med å ha på oppvaskmaskinen. Har ikke så veldig lyst på høy regning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm...nok en vinter hvor en må tenke og planlegge litt ekstra. :) 
Oppvask for hånd med forsiktig bruk av vann om en må? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Mhm...nok en vinter hvor en må tenke og planlegge litt ekstra. :) 
Oppvask for hånd med forsiktig bruk av vann om en må? 

Joda, men etter 5,5 år med å ta oppvasken for hånd, så kan jeg veldig fint la være frem til den blir litt billigere :fnise:

Har en del arvet gammelt skjørt porselen, som jeg må vaske for hånd. Samler opp alt, så jeg får tatt det samtidig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

God uhellsfri fredag den trettende i tråden. :) 

Samme til deg. Ingen vågale gjøremål i dag her i gården.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet liste og bestilt hjemkjøring og den kan ha blitt litt mer omfattende enn først beregnet,
men det var bare et hendelig uhell i anledning dagens tall. :nigo: 
Æresord og sånn... :nikke:  Ordet bedyrer at Hoppe snakker sant. 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (26 minutter siden):

Jeg har skrevet liste og bestilt hjemkjøring og den kan ha blitt litt mer omfattende enn først beregnet,
men det var bare et hendelig uhell i anledning dagens tall. :nigo: 
Æresord og sånn... :nikke:  Ordet bedyrer at Hoppe snakker sant. 

Vurderer sterkt å bestille hjemkjøring jeg også. Har ikke handlet inne noe som helst av julemat enda.  Hvilken is ble den utvalgte? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg at du skulle. I fred og ro og med oversikt blir det mye bedre å få varene i hus
og de kan bære det inn for deg. :)  Hehe...det ble denne isen her, for den er veldig god...
24fe584c-6564-4609-90ee-2f049372c9ca.jpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (51 minutter siden):

Det syns jeg at du skulle. I fred og ro og med oversikt blir det mye bedre å få varene i hus
og de kan bære det inn for deg. :)  Hehe...det ble denne isen her, for den er veldig god...
24fe584c-6564-4609-90ee-2f049372c9ca.jpe

Å! den må være god! er så godt med appelsinsjokode :spise: Får se hvordan tiden fyker avsted med seg. Er jul hvert øyeblikk og det er ingenting bortsett fra et upyntet juletre som minner om det :dåne:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Å få ting plukket, kjørt og bært inn er en luxuz som vi fortjener. :nikke: 

Det er sant :nikke: Blir nok en bestilling snart :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt mørkt utenfor her jeg bor nå. Folk har julelys på hjemmene sine, men jeg er vant til masse gatelys og generelt lys overalt, så er litt vel mørkt. Jeg liker jo å ha det lyst hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i mitt gamle hjem i dag. Sofaen er tømt for puter og pledd. Fikk tømt en kommode også. Var noen ting tilhørende min oldefar oppi der. Gullklokken hans blant annet. Jeg har en del ting etter ham og kona. Da vi var små fikk vi telt og fiskeutstyr etter ham. Stor stas! Teltet var så stort at vi kunne ligge 5 stk i det og til og med stå oppreist i det. Det var vanntett i bunnen men ikke i taket, så vi måtte passe på å bruke det når det var oppholdsvær.

Var på nærbutikken der og kjøpte ribbe, rosenkål og matfløte. Får kjøpe mandelpotet,  gulrot osv over helgen. Glad for at ribba er i hus. Må få tak i kalkun også, men det får være en jobb for neste uke, det og. 

Begynner å bli veldig sulten på varm mat. Er enda noen dager til komfyren kommer. Fantaserer om all mulig middagsmat  :spise: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 9.12.2024 den 21.18):

Da har jeg første kveld i ny bolig. Jeg hører naboen ved siden av, på badet eller kjøkkenet sitt. Det var litt vel lytt, eller sant skal sies. Har ikke hatt folk over meg på over 20 år, så merker ørene mine legger merke til alt nytt.

Oii, allerede? Så gøy! :hoppe: Håper du vil trives godt der :jepp:

God helg i tråden :blomst2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...