Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (8 timer siden):

Godmorgen første søn(vaske)dag i desember. :) Advent og greier. Tror året på ny plass blir bra. :nikke: 

God 1 søndag i advent.  Er sliten. Var langt på natt før jeg la meg. Gikk ut med en søppelsekk med ting som skulle kastes og på vei inn igjen hadde jeg fått nøkkel til vaskeriet, så har fortsatt vaskingen av alt som var i et klesskap. 

Jeg kastet en hel del med pyntegjenstander. Ingenting jeg blir til å ta vare på.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaster mer enn hva jeg kanskje ville gjort om jeg hadde tilknytning til dette stedet jeg bor. Jeg ønsker meg nærmere hjemlige strøk etter hvert. Da gidder jeg ikke betale for å få fraktet ting jeg egentlig ikke trenger. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :ball: 🏆🥇

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (6 minutter siden):

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :ball: 🏆🥇

Er det LIverpool?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (Akkurat nå):

w5WFm-xx9sxz5NRCm0frlQFR1zdFNan2Wx1LzW9Z

Takk! Jeg følger lite med på fotball så var ikke klar over at Bodø/Glimt var blitt seriemester.

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Takk! Jeg følger lite med på fotball så var ikke klar over at Bodø/Glimt var blitt seriemester.

Gratulerer!

Hurra!!!!! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forresten nrk kunne funnet en nøytral figur til å uttale seg om hvem som burde vunnet eliteserien. Ikke en tidligere brannspiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (5 timer siden):

Jeg kaster mer enn hva jeg kanskje ville gjort om jeg hadde tilknytning til dette stedet jeg bor. Jeg ønsker meg nærmere hjemlige strøk etter hvert. Da gidder jeg ikke betale for å få fraktet ting jeg egentlig ikke trenger. 

:nigo: Ordet nappet meg i ermet og foreslo at vi skulle tipse tanten om at nå er det opptil 70% i noen sånne
klær-handleplasser på nett, men jeg måtte da fortelle at Sola har blitt en nytt og bedre menneske, som ikke
lar seg friste til noe som helst på denne tiden. . .så da sier vi ikkeno` !  ( :fnise: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (31 minutter siden):

:nigo: Ordet nappet meg i ermet og foreslo at vi skulle tipse tanten om at nå er det opptil 70% i noen sånne
klær-handleplasser på nett, men jeg måtte da fortelle at Sola har blitt en nytt og bedre menneske, som ikke
lar seg friste til noe som helst på denne tiden. . .så da sier vi ikkeno` !  ( :fnise: ) 

Om du hadde sett hvor mye jeg kaster for tiden, så hadde man blitt kurert for shoppefristelser. Jeg trenger absolutt ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet ser beundrende i Solas retning og håper å bli slik når det en gang blir stor og heldigvis er det fryktelig lenge til. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg pakket ned fotoalbum. Dessverre har de ligget i et rom hvor det er en del fukt i vegger samt mugg, så albumene er ikke i verdens beste tilstand. Jeg har hatt dem liggende i stua siste par årene, så er tørre blitt, men på et tidspunkt vil jeg få en kjempejobb med å berge bildene. Har pakket dem inn i en lukket søppelsekk og i en koffert deretter. Satt og leste i dem. Bursdagskort  skrevet og bilder av folk som ikke lever lenger. Guri som tårene har trillet. 

Har fått tømt min farmor sin kommode med duker. 7 store skuffer fulle :dåne:Jeg og pappa har gått igjennom dem. Noen ble kastet. De var fulle av flekker. Tror det er garnet som har farget av, så tror ikke de ville blitt noe bedre av vasking. Er duker helt tilbake til min tippoldemor i tid. Skal en dag ta dem for meg. Få dem renset eller vasket. Er kanskje bedre vaskemidler for flekker nå enn før i tiden. Tenkte på vanish, men gallesåpe er kanskje bedre valg pga alder. Er ikke det bra på flekker :klo:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått kastet mange bøker i dag også.

I boden har jeg flere kasser med barnebøker. Jeg har ingen barn, så har ikke så stort behov for å ta vare på dem. Kun for minnenes skyld i så fall. Tar jo bare opp plass. Jeg vil ha plass til dem, da jeg har to store boder, men hvor lenge skal man egentlig ta vare på noe, som aldri vil bli lest i, igjen :vetikke:

Julepynt er et helt annet kapittel for seg selv. Jeg har ekstreme mengder med julepynt. Mye av dette vil nå bli kastet. Jeg har kunstige juletrær. Vekten av glasskuler f.eks blir for tungt for disse. Jeg vurderer å kaste det største juletreet, men det lille er i en slik forfatning at må nesten settes sammen for å se om det i det hele tatt er noe å samle på. Noe julepynt er jeg blitt lei av, så kvitter meg med den, av den grunn. Noe har fått litt skader også. Tror at alle juleservisene mine lever litt farlig også. Bruker dem jo ikke. Skal høre med søskenet mitt om det vil ha dem, men det var innom tidligere i dag og det ville ikke ha hverken Mitt skattekammer- bøkene til muttern eller min farmors kommode, så tviler på det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en storjobb utført i dag. Minner og sånn kjenner jeg til, for jeg bruker også tid på å gå igjennom i detalj og minnes og minnes og ender med å beholde det, selv om jeg aldri ser på det lengre. Hvis en klarer det; gå igjennom og kun beholde litt...og la resten få gå videre ut av oppbevaringens grep. :sukk: Lykke til videre, flinke Sola. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 30.11.2024 den 8.56):

Er dere i julestemning? Det er ikke jeg. Overhodet ikke. Søskenet mitt ønsker å ha ekte tre i år. Det vil ikke jeg ha. Har ikke lyst til å ha juletre oppe i det hele tatt. Om juletreet kommer opp, så må det bli stående til langt ut i januar. Orker ikke ta det ned like etter å ha satt det opp. Hva er det lengste dere har hatt oppe juletre? Tror vi var nådd februar før mitt kom ned et år :ninja: Jeg var bortreist hele januar, så forklarer det, men må ha sett merkelig ut utenfra med stjerne i vindu og et juletre stående der, såpass lenge etter jul. 

Har heldigvis for lengst sendt julegaver til folk. Hadde nok spøket veldig for om noen fikk gaver, om jeg skulle ventet til nå og handlet til folk. Har fremdeles en jeg må kjøpe. Til ene grandtanten min. Hun blir så gretten om hun får gaver tilsendt tidlig, så kjøper et gavekort og sender når jul nærmer seg. Tenkte på vinmonopolet, men kanskje en blomsterbutikk vil være like bra :vetikke:

Tror jeg skal endre praksis angående min julegavehandel. Vanligvis har jeg ofte vært ferdig eller halvferdig alt etter som, innen sommeren, men ting skal oppbevares. Det gidder jeg ikke.

Kanskje søskenet mitt har rett i å kalle meg for en grinch :fnise: Hadde julen kommet om noen måneder så hadde det nok føltes litt bedre ut. Er bare enda et stressmoment oppi flyttingen. 

Ikke mye julestemning her heller, men det er som det er :jepp:

Sola de skrev (På 30.11.2024 den 7.10):

Den er større. Det er bra. Utsikten er nok atskillig bedre her jeg bor nå. Har panoramautsikt her. Der må jeg se på skrå ut av vindu for å se havet. Er felles takterrasse der, men hvem bruker vel den så ofte. Ikke jeg hvertfall. Sikkert greit på nyttårsaften for å se på raketter 🤔

Så bra! Gjelder å fokusere på det som er bra og fungerer :jepp:

God advent fra meg og :blomst2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så får vi se her hvem av oss som våkner til snø en morgen.... :fnise:  Den står vel og venter på oss tenker jeg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Så får vi se her hvem av oss som våkner til snø en morgen.... :fnise:  Den står vel og venter på oss tenker jeg. 

Jeg har våknet til snø en morgen allerede! Masseog :jepp: Men, nu er den regnet vekk!

Kom forresten ingen julestemningen med snøen :vetikke:

Endret av Rumle
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijsann....da vant du...får en vel si og kan få måke og strø for Sola og meg helt til våren. Grattis! :fnise: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Oijsann....da vant du...får en vel si og kan få måke og strø for Sola og meg helt til våren. Grattis! :fnise: 

Hurra! :hoppe:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...