Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Bablet med pappa om kombiskapene mine. Ene er så kjølig at grønnsaker og denslags fryser i det. Det andre er for varmt for melk, men perfekt for grønnsaker. Fryseren på det kalde er mindre enn på det med varmest kjøledel. Plusser og minus med begge og jeg har egentlig kun plass til et av dem i nytt hjem. Kjøp nytt var hans løsning. Et som fungerer optimalt både med fryser og kjøledel :S Det har jeg ikke helt hatt i planene mine. Får se. Skal ta mål og se hvilket som vil passe best inn der kombiskap skal stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (1 minutt siden):

Jeg håper Don Rose holder i mange år til jeg også. 

Planen er å bestille en tegning. 

Jeg også liker veldig godt historiene om unge  Skrue i Klondike. 

Jeg driver og ser på tegninger han har laget for andre:
b41ba8267e9e36cdca44fb4606b0e5a7.jpg

Den der var veldig fin og sann tegning. Når man er ung drømmer man om den man skal bli, men når man blir eldre, så tenker man på den man var. Onkel Skrue, snakket jo alltid i seriene om da han var ung. Ganske så lik nevøene til Donald der, Skrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (5 minutter siden):

Den der var veldig fin og sann tegning. Når man er ung drømmer man om den man skal bli, men når man blir eldre, så tenker man på den man var. Onkel Skrue, snakket jo alltid i seriene om da han var ung. Ganske så lik nevøene til Donald der, Skrue.

Er helt enig med deg i hele innlegget ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fint å ha skapt seg en egen verden som står på og lever støtt på egne ben. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Må være fint å ha skapt seg en egen verden som står på og lever støtt på egne ben. :) 

Så mange historier med bilder og alt. Nesten mesterverk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (7 timer siden):

De er pene de oljemaleriene :nikke:

Jeg vurderte faktisk å kjøpe kopi av noen av oljemaleriene. Men det koster en del med oljemalerier selv om de er kopier, så jeg har ikke kjøpt det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (2 timer siden):

Jeg vurderte faktisk å kjøpe kopi av noen av oljemaleriene. Men det koster en del med oljemalerier selv om de er kopier, så jeg har ikke kjøpt det enda. 

Det jeg har gjort noen ganger er å skrive ut bilder jeg liker på akvarellpapir. Det eneste er at man raskt ødelegger på printeren det på den, som drar arket i gjennom. Blir som et trykk i utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal sove og ene øyeblikket begynner man å tenke på hva man trenger på butikken. Så tenker man på alt man må få gjort. Kan jo bare stå opp og både handle og starte ryddingen min tenkte jeg. Klokken er 00.50 :dåne:

Jeg tømte ene fryseren i går kveld. Mye rester. Kyllingfiletbiter, pølser, bacon, karbonadedeig. Rester av kalkun fra nyttår. Diverse is. Forpakninger av både fisk og kjøtt, som var åpnet. Hvor lenge har de vært åpnet :vetikke: Kastet alt. Noen kjøttboller som jeg kjøpte på ikea i fjor sommer lå oppi der. Synes nærmere halvannet år i fryseren er for lenge å ligge der. 

Den andre fryseren inneholder nyere mat om man kan si det slik. Så skal spise den tom. Tømte den for en måned eller to siden, så alt er ok av det som er i den. 

Får gi nattesøvnen et nytt forsøk. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 timer siden):

Det jeg har gjort noen ganger er å skrive ut bilder jeg liker på akvarellpapir. Det eneste er at man raskt ødelegger på printeren det på den, som drar arket i gjennom. Blir som et trykk i utseende. 

Takk for tipset og advarselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (4 timer siden):

Takk for tipset og advarselen!

Med raskt mener jeg sånn 15 ish ganger. Kommer sikkert an på hvilken printer man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (33 minutter siden):

Med raskt mener jeg sånn 15 ish ganger. Kommer sikkert an på hvilken printer man har. 

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Ble ovnsstekt torskefilet med gulrot, potet, stekt løk og tyttebær. Alt fra fryser eller hva jeg hadde fra før i kjøleskap.

Må få spist tom fryseren. Ser jeg har lettsaltet torsk, laksefilet, sprøbakt torsk, svenske kjøttboller, en frossenpizza, hamburgere, løvstek, pommes frites igjen av middagsmat i fryseren. I ene kjøleskapet, har jeg tynne ytrefiletskiver og karbonadedeig. Tror det får holde for resten av tiden min her i leiligheten. Gidder ikke kjøpe annet enn potet til middagene.

Har både brød, loff, hamburgerbrød i fryseren, så når brødmaten jeg kjøpte i dag er spist opp, så blir det brød fra fryseren som står på menyen. Har en stor mengde med makrell i tomat, så blir pålegg denne uka, så jeg får spist opp lageret mitt :fnise:  Ikke at jeg har noe i mot det akkurat. Er jo på topp 5 listen min over beste jeg vet. Er vel mer det, at det fort kan bli for mye av det gode :spise:

Lurer litt på om jeg skal slå av ene kombiskapet etter det er avtinet :klo: Har ikke helt bestemt meg for hvilket jeg skal beholde, men fryseren i det som jeg tømte fryseren på i går, er mye større enn i det andre kombiskapet. I og med at jeg må få tak i julemat, så er det en stor sjanse for at det er det som får bli med.

Det andre, som jeg kjøpte da jeg flyttet inn hit, har jeg egentlig bare vært misfornøyd med. Greit nok melka blir kaldere i det, men det er også eneste positive jeg har å si om det kombiskapet. Det stinker inni der. Har vasket det ørten millioner ganger til ingen nytte. Grønnsaker fryser i det og er ikke plass til kalkun i fryseren. Jeg måtte ta ut midterste skuffen for å få plass til kalkun, og enden på den visa var at jeg ikke så meg får og tråkket slik at jeg smadret den, så skuffen er halvveis knust. Jeg har kun melk og uåpnet mat i det pga lukten. Har vært slikt helt siden det var nytt. Blir hvertfall ikke til å kjøpe Gram hvitevarer igjen. Komfyren ble ødelagt da den var knappe to år gammel. Slo en ildkule ut fra der bryterne var og den kortsluttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sulten og kjenner at jeg er glad det ikke er meg som skal ta alle avgjørelsene med flyttegreier. Stå på, Sola! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (29 minutter siden):

Nå ble jeg sulten og kjenner at jeg er glad det ikke er meg som skal ta alle avgjørelsene med flyttegreier. Stå på, Sola! :) 

Du kan komme og forsyne deg med hva du vil ha :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå...skulle gjerne det vettu. Litt langt å fly for teppet mitt nå når høsten er lunefull og våt. :papirfly:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (46 minutter siden):

Håhå...skulle gjerne det vettu. Litt langt å fly for teppet mitt nå når høsten er lunefull og våt. :papirfly:

Kan få låne sopelimen min. Den flyr like fort som Harry Potters :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært og kjøpt gardiner til soverommene. Kjøpte også en ny grytevott. En med  tommelen i midten. Irriterer meg alltid over de med tommelen på en side. Når man skal ha noe kjapt ut av ovnen, så å begynne å få på seg de der :bond:

Er på leting etter et par nye grytekluter også. Bortsett fra det, så tror jeg at jeg ikke trenger noe innen tekstiler.

Om jeg kjøper en seng på 140, så kan jeg bruke 150- lakene mine på den.

Stuegardiner har jeg massevis av, så det trenger jeg ikke. Er ikke helt sikker på om jeg skal ha gardiner i stuen. Får se.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

I dag har jeg vært og kjøpt gardiner til soverommene. Kjøpte også en ny grytevott. En med  tommelen i midten. Irriterer meg alltid over de med tommelen på en side. Når man skal ha noe kjapt ut av ovnen, så å begynne å få på seg de der :bond:

Er på leting etter et par nye grytekluter også. Bortsett fra det, så tror jeg at jeg ikke trenger noe innen tekstiler.

Om jeg kjøper en seng på 140, så kan jeg bruke 150- lakene mine på den.

Stuegardiner har jeg massevis av, så det trenger jeg ikke. Er ikke helt sikker på om jeg skal ha gardiner i stuen. Får se.

Hva mener du med tommelen i midten? :klo:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (50 minutter siden):

Hva mener du med tommelen i midten? :klo:

:ler:

product_main_imageSynes denne med tommel i midten er best å bruke. Da kan man bruke både venstre og høyre hånd kjapt i votten, uten å tenke på å få den rett på hånda. Denne med tommelen på en side, liker jeg rett og slett ikke :ler: 208323_main.webp

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...