Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Det blir kaldt, men fryser ikke. Ennå. Friskt vil jeg kalle det. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden):

Det blir kaldt, men fryser ikke. Ennå. Friskt vil jeg kalle det. :fnise: 

Stakkars små tærne dine :fryse: Like før de faller av hvisker lille ordet mitt til meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle børste håret mitt. Ser opp et lite sekund. En edderkopp i taket over hodet mitt :dåne: Hyyyyyyl! Fant fram støvsugeren. Hyyyyyyyyyyl! Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyl! Tømte beholderen oppi en pose. Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy! Den var jo selvsagt i live :hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl! Jeg hater edderkopper. Har noen svære utenfor vinduene mine, så antar de kommer seg inn når vinduene er åpne :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte på butikken etter vann. De holder på å pusse opp et eller annet sted i bygningen jeg bor i. Sikkert kjøkkenet eller badet, for de tar vannet i tide og utide. Nå var vannet i vasken på badet brunt. Det pusser ikke jeg tennene mine i. Kjøpte kyllinglår i ferskvaredisken, mens jeg var der. Dagens middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir mørkt så tidlig. Skulle mye heller hatt det lyst både dag som natt jeg :rodmer:

Jeg har en lampe stående oppå et skap her og en likedan i vindusveggen. Hadde tenkt å kaste dem, men tror kanskje jeg skal beholde disse to likevel.

Må se hva jeg har i boden min. Har en del, hvertfall vegg og taklamper der. Men om de er helt min stil anno 2024/2025 er jeg mer usikker på. Noen av dem er mer min stil i 2010 ish. Var rundt omring da jeg kjøpte dem. Har aldri hatt dem oppe. Tror jeg hadde tenkt å ha dem i en gang, men husker ikke helt, hvorfor de ikke ble hengt opp :klo:

Jeg kjøpte meg i fjor en veldig fin knaggrekke. Tenkte å henge den opp i nytt hjem, men disse lampene og speilene mine passer overhodet ikke til den. Var veldig shabby chic i stilen for en 14-15 år siden.

Er noen år siden jeg gikk lei av den stilen, men siden mye av hva jeg hadde var i den stilen, så ble de tingene med inn her. Jeg har byttet ut en del ting, men store overromantiske speil har fått blitt. Skal bare se meg i dem, så ikke så nøye her hvordan de ser ut, men kræsjer litt med hva jeg liker i dag. Vil kanskje ha det litt enklere. 

Jeg har 3 tjusig skohyller montert oppå hverandre. De skal få bli med. Gudene vet jeg har flere par sko, enn hva som som er plass til, men nå får jeg sjansen til å ta en skikkelig gjennomgang av alle skoene mine. Min tante snakker om et par rosa adidas hun vil ha. Jeg har flere par rosa adidas, så må ta bilder av dem og se hvilke det er hun har sett seg ut.

Jakker må jeg ta en skikkelig gjennomgang av. Vet jeg har jakker i både garderobeskap, kofferter og hele gangen full. Å gå inn på soverommet mitt er litt som å gå igjennom garderobeskapet til Narnia.

Tror jeg har sånn 15 jakker hengende på døra til soverommet. De må jeg gå igjennom. Er i forskjellige størrelser, så er liksom flere typer jakker i hver størrelse, så ikke så ille som det høres ut, men ille nok likevel. Da jeg gikk ned i vekt, så var det så innmari dyrt å til stadighet skifte ut hele ens garderobe, så jeg har beholdt klær i de størrelsene som er nærmest der jeg er i dag, så jeg kan bruke dem. Noen ting, som vinterjakkene jeg frem til begynnelsen av denne uka gikk i, var 3 nr for store, så gikk det egentlig helt fram til nordavinden nå kom med vinterkulden sin. Da måtte jeg finne fram mer kroppsnære plagg. Tykke jakken jeg nå bruker blir som en varm klem i sammenligning :ler:

Jeg må også få pakket inn julegavene snart. Pleier vanligvis å vente til siste halvdel av november, men i år, må jeg bare få dem pakket inn og i det minste gjort klar til sending. Folk får bare bli sure over å motta pakkene tidlig. De blir stresset av det tror jeg. Eller er vel mer at de føler de må sende tilbake like tidlig. Det trenger de ikke, men :vetikke: 

Jeg må få spist tom fryserne mine også, så jeg får tinet dem av. Får ha middager fra fryseren hele uken som kommer og så se over hva som gjenstår når vi kommer til neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Det høres ut som mye å ta fatt i. :sjokkblå: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Det er det. Derfor jeg babler meg vekk om det her, i stedet for å sette i gang :ler: Er så veldig mye som skal kastes.

På soverommet er det kun en benk jeg skal ta vare på. Alt annet blir kastet. Hovedmadrassen er ødelagt på senga, så alt der går i søppelet. Tror jeg skal kjøpe en litt mindre seng. Jeg er bare en person. Trenger ikke en stor iskald dobbelseng. Fryser alltid så veldig kalde årstiden i den skjønner du :ler:

I stuen er det kun nye spisebordet, et skap jeg har mummikopper, diverse serviser i, lamper, et marmorbord ( et vi hadde hjemme da jeg var liten, så har vært både moderne, umoderne, moderne osv flere ganger) en lenestol, tv, min farmors kommode med duker og gamle barnestolen min som skal beholdes.

Foreløpig skal jeg beholde hvitevarene mine. Hvertfall i første omgang.

Jeg har utsatt lenge nok å dra på prøvesitting og prøveligging av møbler. Jeg må få inn en bestilling snart også. Husker ikke om det var på bohus eller skeidar at det var 7 uker leveringstid på senger. Så det må jeg få gjort. Spisestuestoler er en helt annen lang saga. Finner ingen jeg synes er god å sitte på :bond: Om jeg skal ha sofa, kun lenestoler, eller kanskje begge deler vet jeg ikke.  Må prøvesitte noen og se hva jeg finner. Må være lett å komme seg ut av. Her jeg bor nå, har jeg en sofa som er så lav, at den er svært vanskelig å komme seg opp fra, især om man er stiv og støl. Den kunne sikkert vært veldig bra hadde den vært høyere, men den er så stor, tung og i skinn. Det er bare veldig klamt om sommeren :ler: På tide med noe nytt, mer passende :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det med seng. Jeg har også stor, men det hadde holdt lenge med en mindre. 1.20 tenker jeg. :klo: 
Alt tar plass og når den ikke er ubegrenset merker man store møbler godt. Lykke til med jakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Enig i det med seng. Jeg har også stor, men det hadde holdt lenge med en mindre. 1.20 tenker jeg. :klo: 
Alt tar plass og når den ikke er ubegrenset merker man store møbler godt. Lykke til med jakten. 

Den jeg har nå er 150x200 cm. Jeg tenker 120 eller 140 kan være bedre. Kanskje 140. Jeg sover veldig urolig, og har falt ut av noen senger på 120. Så kanskje 140 vil være bedre :klo: Vil ha noen passelige møbler. en 3 seter sofa er unødvendig.  Er bare jeg som sitter der i ene setet, så bortkastet plass.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond: Har vært og hentet en pakke med julepynt :raven: Hadde ikke bestilt alt sammen om jeg hadde visst jeg må flytte før avtalt. Mer å pakke ned. Eneste fornuftige i pakken var gråpapir og en hagesaks, så jeg får kuttet ned alt på balkongen av planter og trær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter heldigvis ikke flere pakker nå. Skal finne meg en plastkasse og pakke ned denne nye julepynten og høstervervelsene mine. Er helt ute av både julestemning og ellers pynte med fine ting- stemning. Nå er det bare pakke ned fort- stemning jeg er i.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok drosje før i dag. Han hadde visst kjørt meg før, for han husket meg. Nå fikk jeg en melding på telefonen min fra ham. Jeg svarer ikke. Følte på meg han var for overinteressert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis skal jeg flytte, så han ikke vet hvor jeg bor når den tid kommer. Synes det er ubehagelig slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sa han da...om en kan få høre? Eller ikke. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Hva sa han da...om en kan få høre? Eller ikke. :klo: 

Han snakket om en operasjon jeg skulle ha, så antar han har kjørt meg til eller fra sykehuset, siden det var snakk om. :vetikke: Syntes det var rart han husker det. Hvem legger slikt på minne når man kjører sikkert hundrevis i måneden. Han hjalp meg inn med varene 😕 Hender sjåfører gjør det, så la ikke noe i det, men skjønner jo han var overinteressert siden han sendte meg melding over to timer etterpå fra hans private telefon. Tydeligvis tatt vare på navn og nummer.

Jeg tar så mye taxi at legger ikke merke til hvem som kjører meg, om de ikke nylig har kjørt meg. En dag fikk jeg samme sjåfør to dager på rad. Da kjente jeg ham igjen og han kjente meg igjen, men ellers :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med navn er en helt annen ting. Jeg presenterer meg aldri når jeg bestiller taxi, men navnet mitt står alltid på skjermen i bilen når den kommer. Jeg er ikke registrert i telefonkatalogene, så de finner ikke navnet mitt ved nummer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det uprofft av sjåføren og hvis du finner det plagsomt, si ifra til en sjef eller hva de nå her der. De skal ikke ta kontakt sånn. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Da er det uprofft av sjåføren og hvis du finner det plagsomt, si ifra til en sjef eller hva de nå her der. De skal ikke ta kontakt sånn. :( 

Hvis han fortsetter så. Men tror jeg skal ringe et annet drosjeselskap neste gang :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Gjør det. De skal ikke plukke opp damer som en bigesjeft der heller og det skal de vite og respektere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (41 minutter siden):

Mhm. Gjør det. De skal ikke plukke opp damer som en bigesjeft der heller og det skal de vite og respektere. 

Da jeg var 20 ish år skulle jeg på besøk til min mor. Skulle av på endestoppet. Bussjåføren slapp meg ikke ut av bussen før jeg hadde fortalt ham hva jeg het og han hadde fortalt meg hva han ville gjøre med meg :spy: Er mange idioter der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...