Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Denne er litt enklere og holder til meg. Hadde jeg hatt familie ville jeg hatt noe større som kan gjøre mer. 
Min ser noe ala dette her ut, @Rumlevrs_73890474b707f83bede003cbc1ff2f6a3a43
God suppe blir det, både finkjørt og litt mer chunky med grønnsaksbiter og kjøttbiter. :spise: 

Smart, aldri sett en sånn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (1 minutt siden):

Smart, aldri sett en sånn før. 

    Anbefales til suppelikere. :nikke:  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden):

Denne er litt enklere og holder til meg. Hadde jeg hatt familie ville jeg hatt noe større som kan gjøre mer. 
Min ser noe ala dette her ut, @Rumlevrs_73890474b707f83bede003cbc1ff2f6a3a43
God suppe blir det, både finkjørt og litt mer chunky med grønnsaksbiter og kjøttbiter. :spise: 

Den koker suppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykk og kort eller lang og tynn. Hvilken farge var det vi manglet i fjor. Familien min ser ut som noen spørsmålstegn. Glitter vel. Sola de! Det bryr ikke de seg om. Nei vel. Ikke det de sier når juletreet blir pyntet og det blir for lite glitter på treet :snurt: :ler:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (29 minutter siden):

Den koker suppa?

Det gjør den. Man heller i vann opp til en viss strek, har i krydder, buljong etc og tilsetter oppkuttede grønnsaker opp til et annet nivå og så varmer den suppa opp, koker den og holder den varm en god stund...men jeg valgte å ha alt over i en thermos etterpå. Man kan få den finpisket, eller droppe piskingen, så innholdet forblir chunky og tilsetter da litt oppkuttet pølse/kylling eller annet kjøtt i småbiter - uten pisking. NYDELIG! :spise:  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (23 minutter siden):

Det gjør den. Man heller i vann opp til en viss strek, har i krydder, buljong etc og tilsetter oppkuttede grønnsaker opp til et annet nivå og så varmer den suppa opp, koker den og holder den varm en god stund...men jeg valgte å ha alt over i en thermos etterpå. Man kan få den finpisket, eller droppe piskingen, så innholdet forblir chunky og tilsetter da litt oppkuttet pølse/kylling eller annet kjøtt i småbiter - uten pisking. NYDELIG! :spise:  

Høres veldig lettvint ut, og det liker jeg :nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang jeg handler inn, så blir det suppeingredienser. Jeg har inspirert meg selv. :spise: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (15 timer siden):

Neste gang jeg handler inn, så blir det suppeingredienser. Jeg har inspirert meg selv. :spise: 

Bon appetit! :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Endelig helg. Skal på butikken hvert øyeblikk. Må ha brød og noe til middag. Har fisk i fryseren, men det har jeg ikke lyst på. Er invitert på middag til søskenet mitt, men det serverer blomkålsuppe og det liker ikke jeg så veldig, så sa jeg heller kunne få komme når det serverer lasagne :fnise:

Drømte i natt noe om leopardmønstrete klær. Tror ikke jeg har noen som helst slike. Takk og lov for det :ler: Ikke helt min stil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble brødskiver med italiensk salat og mårpølse, hapå og jarlsbergost og jarlsbergost og blåbærsyltetøy på til frokost. Magen min er god og mett. Til middag blir det casa di mama trio de carne pizza til middag. Liker bunnen på den veldig godt :nikke:

Hentet en pakke, som blant annet inneholdt julemerkelapper. De var så små. Ikke plass til å skrive noen som helst navn på. Bortkastede penger. Får bruke dem til noe annet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

De må kanskje brukes to og to? Til og fra? 

🤔 det går kanskje an ja. Takk for tipset :nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! :blomst2:

Sola, jeg smakte en ny yogurt i dag og da tenkte jeg på deg! Siden jeg vet du liker rips like godt som meg :ler: Den høstsesong-pakken med 8 stk i, der er det noen med rips og vanilje, var knallgod! Håper virkelig den kommer i egne forpakninger :jepp: 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (1 time siden):

God helg! :blomst2:

Sola, jeg smakte en ny yogurt i dag og da tenkte jeg på deg! Siden jeg vet du liker rips like godt som meg :ler: Den høstsesong-pakken med 8 stk i, der er det noen med rips og vanilje, var knallgod! Håper virkelig den kommer i egne forpakninger :jepp: 

God helg rumlemor :klem:

Jeg elsker rips! :spise: Den må jeg smake på! Måtte sjekke de andre smakene i pakken og jeg kan spise 3 av smakene :juhu:

Får skrive dem opp på handlelappen min for i morgen :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha på avfukter i dag. Jeg hadde tørket badebasseng ut av vinduene mine. Gikk kort tid, så var vinduene fulle av kondens igjen. Sånn skal det søren meg ikke være. Kondensen er nå tilbake igjen :risterpåhodet: Skal sette på avfukteren igjen i morgen. Den bråker så, så orker ikke høre mer på den i dag.  Utvendig vedlikehold har det ikke vært noe av siden begynnelsen av 80- tallet. Tør ikke tenke på hvor mye det vil koste å gjøre. Ikke mitt ansvar heldigvis.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

God helg rumlemor :klem:

Jeg elsker rips! :spise: Den må jeg smake på! Måtte sjekke de andre smakene i pakken og jeg kan spise 3 av smakene :juhu:

Får skrive dem opp på handlelappen min for i morgen :nikke:

Så bra! Ja, var derfor jeg skyndtet meg inn her for å tipse :ler: Håper du liker den!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (Akkurat nå):

Måtte ha på avfukter i dag. Jeg hadde tørket badebasseng ut av vinduene mine. Gikk kort tid, så var vinduene fulle av kondens igjen. Sånn skal det søren meg ikke være. Kondensen er nå tilbake igjen :risterpåhodet: Skal sette på avfukteren igjen i morgen. Den bråker så, så orker ikke høre mer på den i dag.  Utvendig vedlikehold har det ikke vært noe av siden begynnelsen av 80- tallet. Tør ikke tenke på hvor mye det vil koste å gjøre. Ikke mitt ansvar heldigvis.

Godt du er på flyttefot :nikke:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Så bra! Ja, var derfor jeg skyndtet meg inn her for å tipse :ler: Håper du liker den!

Skal holde deg oppdatert! :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Godt du er på flyttefot :nikke:

 

JA! Har fått denne leiligheten og bygningen her langt opp i vrangstrupen for lengst.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...