Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (1 minutt siden):

Tror jeg smakte den for en stund siden, du må like chili for å like den :jepp:

Jeg liker chili av og til, men synes det fort kan overdøve andre smaker helt. 

Magen min er litt var på chili, så tør ikke prøve den med chili. Gul paprika er eneste jeg tåler av slikt for tiden. I svært små mengder.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (1 minutt siden):

Forstår jeg godt!

Skal få det sjekket ut.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 minutter siden):

Magen min er litt var på chili, så tør ikke prøve den med chili. Gul paprika er eneste jeg tåler av slikt for tiden. I svært små mengder.

Da er det nok best å stå over den :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Da er det nok best å stå over den :nikke:

Tror det ja :nikke: Er så merkelig. Hadde en periode hvor jeg var flink og lagde mat fra bunnen av. Ingen tilsetningsstoffer. Da kunne jeg spise fylte paprika f.eks uten reaksjon. Nå når jeg spiser ultraprosessert mat igjen, så tåler jeg det nesten ikke overhodet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Tror det ja :nikke: Er så merkelig. Hadde en periode hvor jeg var flink og lagde mat fra bunnen av. Ingen tilsetningsstoffer. Da kunne jeg spise fylte paprika f.eks uten reaksjon. Nå når jeg spiser ultraprosessert mat igjen, så tåler jeg det nesten ikke overhodet.

Pussig. Er det mulig at det kan være en kombinasjon av matvarer som gjør at du reagerer? Eller at en spesifikk ting du spiser kan virke inn på hvordan du reagerer på andre matvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Pussig. Er det mulig at det kan være en kombinasjon av matvarer som gjør at du reagerer? Eller at en spesifikk ting du spiser kan virke inn på hvordan du reagerer på andre matvarer?

Karragenan i mat vet jeg at jeg reagerer på. Skjønte det etter jeg leste om det og deretter hva det var i. Typiske ting magen min alltid slår kollbøtte av. Jeg er svært allergisk mot gress og bjørk, så kryssreagerer på mye frukt og grønt. Noen ting er jeg allergisk mot i seg selv, hele året. Hele tiden noe nytt, så vanskelig det der. I år er det helt crazy.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (Akkurat nå):

Karragenan i mat vet jeg at jeg reagerer på. Skjønte det etter jeg leste om det og deretter hva det var i. Typiske ting magen min alltid slår kollbøtte av. Jeg er svært allergisk mot gress og bjørk, så kryssreagerer på mye frukt og grønt. Noen ting er jeg allergisk mot i seg selv, hele året. Hele tiden noe nytt, så vanskelig det der. I år er det helt crazy.

Forstår, må være slitsomt å forholde seg til

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 timer siden):

Forstår, må være slitsomt å forholde seg til

Det er det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med klesvask. Av og til lurer jeg på hva folk tenker med. Lo og hår har folk kastet der vannet fra vaskemaskinene renner ut. Selvsagt ble det tett. Har nettopp plukket denne ren. Ikke noe fornøyelse akkurat. I tillegg har noen lagt en hageslange som er drypper veldig, rett på gulvet, i stedet for nedi sluket der det pleier å være. Vann overalt! :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. 4 grader ute. Er så stor forskjell temperaturmessig på forrige uke og denne uka.

Ble relativt tidlig ferdig med klesvask i går. Kom meg i seng til 23.30. Sov til halv ni i dag. Mitt skadeskutte bein, har det ikke så bra i dag.

Det skal bli bra å få egen vaskemaskin. Kunne vaske klær når jeg selv vil, i stedet for å kaste bort mer tid på å måtte bruke nærmest en hel arbeidsdag i tid ukentlig på klesvask. Når man har vaskemaskin selv og egentlig oppvaskmaskin også, så slipper man å bruke tid på både klesvask og oppvask.

I dag skal jeg ikke gjøre noe som helst. Fri en søndag :danse2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer fremdeles om et godt designet vaskerom, med plass til alt jeg ønsker å gjøre der. 
Litt maskiner som kan blåse tørt og folde/stryke pent også. Skapplass. Dagslys. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Jeg drømmer fremdeles om et godt designet vaskerom, med plass til alt jeg ønsker å gjøre der. 
Litt maskiner som kan blåse tørt og folde/stryke pent også. Skapplass. Dagslys. 

Kunne tenkt meg et slikt tørkeskap man finner i barnehager. Må være bra til å tørke bukser i tenker jeg :nikke:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt meg en lang dusj. Varm sådan :juhu: Det er ikke hverdags her i bygningen.  Stålsatte meg for en kalddusj , men ble en god og varm en :strix:

Nå sitter jeg foran vifta til hårtørk. ikledd fleecejakke og pyjamas.  Tar vel en times tid :dåne:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så vant til å ha en liten vifte her ved pc`en, at den står på av gammel vane. Nydelig i kjølig bris,
med blåbær i et beger. Jummi. :)  ...selv om det er "de amerikanske hvite bærene, som her kommer fra polen.
Smaker ikke blåbær fra norske skoger og...hvorfor får vi ikke kjøpe dem i små begre? :klo: 
Lilla rundt munn og på fingre skal det være. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (24 minutter siden):

Jeg er så vant til å ha en liten vifte her ved pc`en, at den står på av gammel vane. Nydelig i kjølig bris,
med blåbær i et beger. Jummi. :)  ...selv om det er "de amerikanske hvite bærene, som her kommer fra polen.
Smaker ikke blåbær fra norske skoger og...hvorfor får vi ikke kjøpe dem i små begre? :klo: 
Lilla rundt munn og på fingre skal det være. 

Lilla munn og fingre ja :nikke: Har gått i den hvite inni bær- fella noen ganger. Liker ikke de der bærene. Hvis jeg ikke hadde smakt skikkelige blåbær, så hadde de nok gått ned, men når man forventer en smak og får en helt annen, så ble det feil i min munn. Blåbær er på topp 5 lista mi over mat. Spiste det senest til frokost. Nei det er ikke sant. Spiste nettopp en blåbærmuffins :fnise: :spise:

Blir det ikke ganske kaldt foran pc, med vifta på?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 minutter siden):

Blir det ikke ganske kaldt foran pc, med vifta på?

Hmm...jeg er relativt "hot", så det er akkurat hva som behøves for å ha balansen. :lur: 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Hmm...jeg er relativt "hot", så det er akkurat hva som behøves for å ha balansen. :lur: 

Olala sier lille Ordet mitt :ler:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenet mitt har vært på ikea og kjøpt nye madrasser til sengen på gjesterommet sitt. Dit må du dra å kjøpe ny til senga di. Var visst halv pris eller noe. Går inn i nettbutikken, og da kommer jeg på hvorfor jeg ikke kjøper madrass på ikea. Senga mi er 150 cm. Det har de ikke på ikea. De har 140 og 160 men ikke 150 :bond: Må ha ny hovedmadrass. Er to alternativer. Kjøpe helt ny seng eller bytte ut hovedmadrassen. Etter at fjærene røyk på den jeg har nå, så er det heller vondt å ligge for lenge. Er ofte mørbanket om morgen. Er som å kravle i oppoverbakke for å komme seg ut av sengen. Hadde tenkt å vente til jeg kom inn i nytt hjem, men vet ikke om kroppen min orker vente.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Fant en jakke i gangen jeg ikke helt kan erindre å ha kjøpt. En tykk boblejakke.  Den er for stor til meg så må være et forglemt feilkjøp. Tok den på da jeg skulle med bussen. Er ikke helt boblejakkevær i dag, men vårjakke blir igjen for kaldt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...