Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

God morgen :sol:

Har sovet med vindu åpent og uten dyne på deler av natten :fryse: Tror vindu skal lukkes om natten snart. Er bare så varmt i leiligheten ellers i døgnet, så blir for varmt til å ha vindu lukket. Ser på bilder fra andre steder i landet, at det allerede er kommet snø i fjelltoppene. Det pleier det ikke å komme her før langt ut i november om jeg erindrer rett. Kan ikke si jeg gleder meg til snøen kommer heller. Glatte veier, våte og kalde sko :risterpåhodet: Jeg har aldri hatt noe som helst talent innenfor vinteridrett. Kan hverken gå på ski eller skøyter, så ser ikke idyllen med slikt heller, som mange synes er kjekt :ler: Nei, nok vinterklaging før den kommer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mhm...leste akkurat nå om at det anbefales å ha vinduet lukket om natten, for all fuktigheten ødelegger vinduet. 

Goddag herfra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (32 minutter siden):

Mhm...leste akkurat nå om at det anbefales å ha vinduet lukket om natten, for all fuktigheten ødelegger vinduet. 

Goddag herfra. :) 

Vinduet det er snakk om har vært der i over 40 år. Ser ikke ut til å ha tatt skade av vær og vind. Er ikke så ofte været er på, på den siden. Er mer endeveggen som får juling. Der blir vinduene vasket stort sett hver gang det regner. Kan skjønne hvorfor man skal ha vindu lukket, men når man ikke har lufteventiler å snakke om. De er der, men fungerer ikke, så må man ha vindu åpent. Hovedproblemet her i huset med vinduer og dører er egentlig at hver gang det sprenges et eller annet sted i nærheten, så blir dørene skeive. Stuedøren går nesten ikke igjen nå. I andre leiligheten fikk jeg så vidt igjen vindu en gang.

God dag :sol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Ble kyllinglår og pommes frites i dag. Slike de selger i form med grillkrydder på, som man må steke selv. Sto på formen at kyllinglårene skulle steke i 60-70 minutter. Den fella har jeg gått i før, og maten var ikke ferdigstekt, så jeg lot de stå 90 minutter i ovnen og de var perfekt.

Tror neste dagene, jeg må lage middager av hva jeg har i fryseren. Så jeg har en del fisk, hamburgere, løvstek, stekt kyllingkjøtt blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Høres nyyydelig ut! :nikke: Alt sammen! 

Det blir det forhåpentligvis også :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. Drømte jeg hadde herrebesøk :snapoutofit:Det er LENGE siden :ler:

I dag skal jeg egentlig på trening, men har fått beskjed om å holde foten i ro, så tror jeg skal gjøre det i stedet. Den har det ikke så veldig bra. Var hos en spesialist på mandag og han sa det lettere oppstår nye skader når det er andre skader. Kan kanskje forklare det:S

Må ut med søppelet i løpet av dagen, men bortsett fra det, så tror jeg, at jeg skal ta en rolig dag :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet i kjøleskapene. Må bli flinkere til å spise opp ting som er åpnet. Eller om jeg skal ha grønnsaker jeg ikke bruker mye av, at jeg har en rett neste dag, som har de i seg. Forsøker å gjøre det slik, men blir ofte ikke slik i praksis, da jeg finner andre ting som frister mer til middag neste dag. 

I dag blir det fjordland- fårikål til middag. Ser jeg har kjøttpølser, bacon og egg i kjøleskapet, så tror kanskje i morgen at jeg skal lage meg stekt pølse, bacon, egg og bønner til middag.

Skal bake kaker denne uken også. Tenkte å lage en eplekake eller to. En sjokoladekake og boller av resten av melet tenkte jeg. Jeg baker så sjelden, at greit å få laget det man skal ha av ting laget, mens man har ingrediensene tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Er alt for meget med 3 store poteter i en fjordlandmiddag :dåne: Jeg er ingen stor potetspiser, så hadde holdt med 1 :ler: Er stappmett. Når jeg lager fårikålen selv, så koker jeg potet til middagsgjestene, men spiser selv kun kjøtt og kål :spise: Masse kål. Er så nydelig godt :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på hvordan det vil gå med superlaget mitt i kveld. Kampen går på Vsport1 for dem som vil se på :ler: Er så spent :dåne: :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :fryse: Er 4 grader ute i dag :fryse: Må finne fram boblejakkene mine. Kan ikke gå i vårjakke når det er vinterkaldt ute :fryse: Takk og lov for at jeg lukket vindu i går, ellers ville det vært innmari kaldt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+3,7 hos meg i natt og 4,4 nå. Hodet mitt hender ikke helt med. Sommerjakkene henger fremdeles i gangen. Kanskje på tide å finne frem og bytte ut menyen av klær og sko snart. Takk for at du minner meg på det.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

+3,7 hos meg i natt og 4,4 nå. Hodet mitt hender ikke helt med. Sommerjakkene henger fremdeles i gangen. Kanskje på tide å finne frem og bytte ut menyen av klær og sko snart. Takk for at du minner meg på det.  :) 

Ja. Samme gjør det her. Var jo 20 grader forrige uke liksom. Er 6 grader nå her, men sola skinner, så blir vel litt varmere utover dagen håper jeg. Fant en tynn boblejakke hengende i gangen. Har brukt den som reservejakke i flere vintre. Skjønte det var noe gæli med jakken, men hadde glemt hva det var. Glidelåsen er røket. Fant det ut heldigvis før jeg gikk ut. De jakkene som kunne vært aktuelle å bruke har jeg hatt hengende i gangen, så de må skylles opp. Nedstøvet. Hadde tenkt å bruke klær jeg har denne vinteren, i stedet for å kjøpe nye. Om jeg hadde kjøpt nye ville de vært i hus for lengst, men fjorårets jakker er jo helt i orden, så da brukes de en vinter til, men denne plutselige kulden kom som julekvelden på kjerringa og ingenting er klart 😣Skulle en tur på butikken. Kledde på meg to av mine tykkere nyervervelser av overdeler og vårjakken utenpå der. Frøs heldigvis ikke, men nå var det ikke lange veien til butikken heller. Må fikses opp i. Aner ikke hvor jeg har pakket ned noe som helst av votter og den slags :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er kommet en ny vaktmester her jeg bor. Manerer hadde han. Holdt døren oppe for meg da jeg kom fra butikken. Slikt liker Sola :nikke: 

Jeg kjøpte ytrefilet av svin. Blir enten middag i dag eller i morgen. Er ikke middagsulten i dag, så mulig det blir brødskiver i dag. Kjøpte ferskt grovbrød :spise:  Det er så godt det nye de har fått på nærbutikken. Et de steker selv :spise:

Ellers i dag jakter jeg ny medlemstittel, så blir overaktiv på forumet til jeg får ny :ler: Har aldri vært platinablond, så vil ikke være platinamedlem heller. Neste tittel tror jeg er rubinmedlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Middagen i dag ble ostepop. Denne her Cheez-Cruncherz-800px.pngSynes den er bedre enn den vanlige. Ble iste med sitronsmak til. Magen min har begynt å slå kollbøtte av enkelte fersken- isteer, så får holde meg unna det en stund. Hvertfall til jeg finner en som jeg tåler. Den til Galvania tåler jeg og en fuztee eller hva den heter. Merkelige greier.

I morgen blir det ytrefilet av svin, stekt sopp, mandelpotet, gulrot, tyttebærsyltetøy og saus til middag :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noen som banket i sentralvarmeovnen sin. Da er den vel full av luft tenkte jeg. Gikk bort og satte min på. Forventet å måtte tømme den for luft, som jeg alltid må, men den gang ei. Den ble varm med en gang :sjokkert: :juhu: Den skal få stå på en stund og få brent vekk litt støv. Har ikke vært på siden rundt påske tror jeg. Temperaturen steg med en gang fra 22 til 24 grader i stua. Blir sikkert nærmere 30 før kvelden er her, men den synker vel når natten kommer med kulden sin.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte spise noen brødskiver. Ikke mye metthet i ostepop :ler: Ble brødskive med juanitatomater og jarlsberg på ene, og graddost og blåbærsyltetøy på den andre. Rett i koppen kakao til :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (16 timer siden):

Hørte noen som banket i sentralvarmeovnen sin. Da er den vel full av luft tenkte jeg. Gikk bort og satte min på. Forventet å måtte tømme den for luft, som jeg alltid må, men den gang ei. Den ble varm med en gang :sjokkert: :juhu: Den skal få stå på en stund og få brent vekk litt støv. Har ikke vært på siden rundt påske tror jeg. Temperaturen steg med en gang fra 22 til 24 grader i stua. Blir sikkert nærmere 30 før kvelden er her, men den synker vel når natten kommer med kulden sin.

Sentralvarmeovn har jeg aldri vært borti. :klo: Hadde det ikke vært greit å støvsuge den før bruk? Jeg gjør det med mine. 

God fredag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...