Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (47 minutter siden):

Hvilken tvleverandør har du? 

Husker ikke helt...kan være CanalDigital, eller Telenor...eller... :klo: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (23 timer siden):

Er visst 19 grader ute nå. Inne er det 29. Greit om man sitter helt i ro, men med en gang begynner å bevege seg litt :svett:

Rart med det. Mai var supervarm. Juni og juli, var vel egentlig kun varm innendørs. August regnet vekk. Nå er det andre perioden med varme i september :sol: Regner med høstkulden kommer snart, så får kose oss med det som er av sol og varme nå. Ser det er stor forskjell på temperatur om natten og dagen nå.

Jeg håper det er lenge til kulden setter inn, gleder meg ikke til dyre strømregninger! :sukk:

Sola de skrev (18 timer siden):

God natt hoppeloppen min :klem3: Blir snart natta her og. Satt og så på Trom på tv. Lar meg stadig fascinere av færøyske språket :rodmer:

Er det krim? Utrolig vakkert på Færøyene :jepp:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (41 minutter siden):

Husker ikke helt...kan være CanalDigital, eller Telenor...eller... :klo: 

Det er det samme. Kanal nr 13 hos meg. Du kan logge deg inn på din side hos telenor. Der skal tvkanalene dine være. Du kan legge til og fjerne kanaler som du selv vil der.

Rumle skrev (15 minutter siden):

Jeg håper det er lenge til kulden setter inn, gleder meg ikke til dyre strømregninger! :sukk:

Er det krim? Utrolig vakkert på Færøyene :jepp:

For to år siden virket ikke sentralvarmen her på en stund. Jeg kjøpte en varmeovn. Hadde den på i 10 dager. 2000 kr kostet det :dåne: Har ikke hatt den på siden.

Ja. Går på Kanal6. Ja, sant det er :rodmer: Ørene mine sitter spisset og lytter. Forstår hva de sier. Veldig fascinerende :nikke:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare midlertidig mens du ventet på at den andre ble fikset?

Artig, jeg forstår litt her og der, samme med islandsk, men forstår ikke nok til å kunne si at jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (5 minutter siden):

Var det bare midlertidig mens du ventet på at den andre ble fikset?

Artig, jeg forstår litt her og der, samme med islandsk, men forstår ikke nok til å kunne si at jeg forstår det.

Det som var, var at vaktmester ble erstattet med en ny, som overhodet ikke hadde peiling på noe som helst angående sentralvarmeanlegget her. Det hadde vært fuskete om vinteren. Hadde ikke hatt varme siden februar, så trodde det var ødelagt, eller at det ikke ville bli fikset. Kjøpte varmeovnen, da det var veldig kaldt inne. Så møtte jeg tilfeldigvis på, en av assistentene til gamle vaktmesteren. Han hadde hatt med anlegget å gjøre, og jeg bare nevnte det for ham, og han fikset det på få strakser. Det blir alltid full av luft på høsten, så hører det av og til om noen under meg slår på ovnene sine. Det må fylles på igjen, så når kulda kommer, så har man det vel gående igjen. Varmeovnen jeg kjøpte står nå og støver ned. Tenkte å ta den ut på balkongen når jeg gidder, for å sette den på, så den får brent vekk støv som ligger utilgjengelig til. Brannalarmen vil bare gå her inne, om jeg forsøker meg på å gjøre det inne.

Jeg ville sikkert slitt med å følge med i dagligtale- samtale, da de sikkert snakker raskere til vanlig enn på tv, men var så mange ord som er helt likt norsk. Har aldri hørt noen fra Færøyene prate før, så visste ikke språkene var så like.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (3 timer siden):

Det som var, var at vaktmester ble erstattet med en ny, som overhodet ikke hadde peiling på noe som helst angående sentralvarmeanlegget her. Det hadde vært fuskete om vinteren. Hadde ikke hatt varme siden februar, så trodde det var ødelagt, eller at det ikke ville bli fikset. Kjøpte varmeovnen, da det var veldig kaldt inne. Så møtte jeg tilfeldigvis på, en av assistentene til gamle vaktmesteren. Han hadde hatt med anlegget å gjøre, og jeg bare nevnte det for ham, og han fikset det på få strakser. Det blir alltid full av luft på høsten, så hører det av og til om noen under meg slår på ovnene sine. Det må fylles på igjen, så når kulda kommer, så har man det vel gående igjen. Varmeovnen jeg kjøpte står nå og støver ned. Tenkte å ta den ut på balkongen når jeg gidder, for å sette den på, så den får brent vekk støv som ligger utilgjengelig til. Brannalarmen vil bare gå her inne, om jeg forsøker meg på å gjøre det inne.

Jeg ville sikkert slitt med å følge med i dagligtale- samtale, da de sikkert snakker raskere til vanlig enn på tv, men var så mange ord som er helt likt norsk. Har aldri hørt noen fra Færøyene prate før, så visste ikke språkene var så like.

Kjedelig at du måtte kjøpe en ny for så kort tid da, men kanskje du får bruk for den i ny leilighet? :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (1 time siden):

Kjedelig at du måtte kjøpe en ny for så kort tid da, men kanskje du får bruk for den i ny leilighet? :jepp:

Om den er ren for støv inni så :ler: Den er så åpen liksom. Jeg har jo selvsagt ikke hatt den dekket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med klesvask. Skulle henge opp mørke plagg til tørk. Så det var vaskepulverflekker på dem. Måtte ha dem på ekstra skylling og sentrifugering.  Så skulle to hodeputer vaskes.  Vaskemaskinen ville ikke sentrifugere dem, så måtte ta dem i hver sin maskin for ny skylling og sentrifugering :bond:  Har dem i tørketrommelen nå, men tiden har gått i fra meg. Er milevis bak skjema. Har på kokevask nå, som ikke er ferdig før halv 1 og to maskiner til som skal vaskes deretter :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en hel gjeng med festkledde damer inn i heisen i etasjen under meg. De skulle med bussen som skulle gå akkurat i det de gikk inn i heisen, og de mente at de ville nå den :risterpåhodet: Om vi ikke når den kan jeg gå opp å sminke meg ferdig sa ene dama. Hun var ferdigsminket, spør du meg. Har sett det på bussen noen ganger. Folk som fullstendig sminket, likevel klarer å ta på litt mer brunkrem eller hva det heter, leppestift, for å ikke snakke om å legge på perfekt mascara mens bussen humper av sted. Hvordan i alle dager klarer de det uten å få mascara i hele fjeset? Jeg klarer ikke å legge på mascara uten å grise det til på mitt eget bad en gang :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Tok lang tid før jeg sovnet og våknet alt for tidlig igjen :dåne: Hadde håpet på å sove til 10 eller 11, men den gang ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske sist jeg sov så lenge. Må ha vært dypt inni tenårene en gang. En indre klokke ringer seks-syv her. 
Uansett kvaliteten på natta. Da blir en trøtt... :sukk:  ...men god søndag til deg for det om. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Kan ikke huske sist jeg sov så lenge. Må ha vært dypt inni tenårene en gang. En indre klokke ringer seks-syv her. 
Uansett kvaliteten på natta. Da blir en trøtt... :sukk:  ...men god søndag til deg for det om. 

Ble vel en 4 timer med søvn her i natt :gjesp: noe resten av dagen har tatt preg av. Har kun fått vasket håret mitt og tørket det. Alt går i slow motion i dag.  God søndag :klem3:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De saktegående på forumet...er vel sunt det skulle jeg tro? :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (17 timer siden):

Slow motion dag her og, som vanlig, får jeg vel si. :hallo:

Var veldig tidlig i seng. Hvor lurt det var vet jeg ikke. Våknet midt i natten, men fikk hvertfall sovet.

Hoppetaujenta skrev (17 timer siden):

De saktegående på forumet...er vel sunt det skulle jeg tro? :) 

Gå til gå sakte aksjon eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen. Synes det er så mørkt ute, selv om klokken straks er 8. Trodde klokken var sånn 5-6. Ser ikke fram til mørke årstiden. Liker å ha dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man tror man hører, og får en til å lure på hva egentlig ble sagt, om det var rett det man hørte :ler: Var på apoteket. Hva skulle dama ta for å bli mindre sår i halsen når hun hadde k.. til mannen sin der var hva jeg hørte. Kunne aldri falt meg inn å spørre på et apotek om slikt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeuten spurte meg for et par uker siden, hvor langt jeg klarer å gå nå uten stopp. Litt for optimistisk svarte jeg at jeg klarer å gå alt jeg må gå. Vel det var feil. Har gått til sammen 800 meter i dag. Det var inkludert pauser :risterpåhodet: Foten min er hoven som fy. Så tror jeg skal holde meg i ro resten av denne dagen :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en remabutikk på vei til bussen hjem. Liker egentlig ikke noen av brødene de har der. Kjøpte en spiralloff. Ble det med fenalår, graddost, makrell i tomat til middag i dag. Rett i koppen- kakao til. Får heller lage middag i morgen. Kjøpte fjordland- fårikål, så da blir det sannsynligvis det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...