Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (1 minutt siden):

Jeg har tenkt på det. Hvertfall lam. Orker ikke fylle fryserene mine med kjøtt før flytting, så alt er på vent.

:spise: Lammelår :dåne: Det må jeg ha til påske!

Jeg må ha det på høsten og, når høstens ferske kommer. Ser de har begynt å komme nå, så må bli snart :spise:

Nei, lurt å ha minst mulig frysevarer da, ja :jepp:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (Akkurat nå):

Jeg må ha det på høsten og, når høstens ferske kommer. Ser de har begynt å komme å, så må bli snart :spise:

 

På nærbutikken har de frosne, men vet ikke om det er årets. Sannsynligvis ikke. Kommer sikkert veldig snart. Synes det nærmest har eksplodert med lammekjøttvarianter hver gang jeg er i butikkene nå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 29.8.2024 den 10.25):

Tror jeg har forverret en skade eller fått en helt ny en i ene beinet. Har bestilt time til kontroll, men har ikke fått time før midten av september :dåne:  Får se det an utover dagen i dag og i morgen, om jeg må på legevakten :(

 

Sola de skrev (På 29.8.2024 den 12.53):

Kjennes ut som om jeg er der jeg var før inngrepene i foten :( Hadde håpet det var på bedringens vei, da ting var bedre, selv om det ikke var helt bra. Faen heller.

Jeg forsøkte å gå meg en liten tur, for å kjenne på tingenes tilstand. Det ble ikke lange turen. Gikk museskritt bort til butikken. Kjøpte middag i ferskvaredisken og så haltet jeg meg rett hjem.

 

Har vært på kontroll. Jeg har fått nye skader oppå de gamle :raven: :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilder tilsendt av en valp. Nytt familiemedlem sto det. Ringte søskenet mitt. Forsikring! var alt jeg klarte å si. Herregud, det er xxxxx sin sa det :ler: En valp spiser jo på alt de kommer over. Favorittene til mine hunder var frynser på gulvtepper, sko, støpselet på lamper, q-tips (bomullsdottene på hver side :bond:)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 timer siden):

 

Har vært på kontroll. Jeg har fått nye skader oppå de gamle :raven: :sukk: 

Nei? :sjokkert: Fader så irriterende! :klem3:

Sola de skrev (3 timer siden):

Fikk bilder tilsendt av en valp. Nytt familiemedlem sto det. Ringte søskenet mitt. Forsikring! var alt jeg klarte å si. Herregud, det er xxxxx sin sa det :ler: En valp spiser jo på alt de kommer over. Favorittene til mine hunder var frynser på gulvtepper, sko, støpselet på lamper, q-tips (bomullsdottene på hver side :bond:)

Det kan nok lønne seg, ja! Koselig med valp 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Nei? :sjokkert: Fader så irriterende! :klem3:

Det kan nok lønne seg, ja! Koselig med valp 🥰

Er bestevennens hund. Heldigvis :ler:

Ja. Ble ikke særlig blid.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :sol: Er sommer igjen blitt ute. 19 grader nå :sol: Passer fint. Hadde mye husarbeid jeg måtte få gjort.

Ante uråd i går da jeg så tuten av en farrisflaske bak sofaen. Sofaen min er så lav og supertung, så er ikke ofte jeg får den flyttet fra der den står. Guri så mye som hadde havnet under. Skjønner nå hvor vaskekluter har tatt veien. Var minst 10 stk under der. Samme med strømper uten make. Jeg har lagt i sammen klær, så har en og annen nå og da falt ned og under. Jeg har ikke drukket farris siden i vinter :dåne: Den flaska var nesten flatklemt blitt. Ellers så var det et kjøkkenhåndkle, en keramikknisse, en påskefigur, støv og en stoooor edderkopp under der :dåne:

Fikk støvsuget og vasket, så nå er det rent og pent igjen.

Har vært og handlet på rema også. Blir svenske kjøttboller fra gilde, mandelpotet og saus til middag i dag :spise:

Snakket i telefonen med Bestemor. Hun har vært på ferie i syden. Hun elsker Mallorca :ler: Blir hvert år invitert med, men jeg og solen er ikke så gode venner, at jeg orker å vurdere det en gang :ler: Er sikkert fint for dem som elsker sol og varme :nikke:

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Så mange kjøttboller det er i en pose. Blir mange middager av den der. Jeg frøs ned det som var igjen. Lenge siden sist jeg spiste slikt. Ble veeeeldig mett. Blir nok ikke noe mer å spise på meg i dag.

Er sliten. Har fått beskjed om å holde foten i ro, så får lystre ordre resten av denne dagen :nikke:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venn av familien er gått bort. Han bodde i båten sin der jeg hadde min båt liggende. Han kjørte flyttelasset mitt hit, på masse møbelforretninger kjørte han også. Hunden min sin siste reis til veterinæren for å bli sendt til kremering kjørte han også. Alltid hyggelig, blid og svært hjelpsom. Venn med både hunder som duer. Han pleide å mate duene. Jeg hadde problem med duer som la reir i båten min. Pompel og Pilt, som duebarna het, likte ikke meg :ler: Men var veldig glad i matfaren sin :fnise: De sto og ventet på ham om morgenen. Tenkte på ham for ikke mange dagene siden. Begravelsen har allerede vært. Skulle visst det før. Søskenet mitt hadde møtt på en annen venn, som hadde fortalt det.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (16 minutter siden):

En god venn av familien er gått bort. Han bodde i båten sin der jeg hadde min båt liggende. Han kjørte flyttelasset mitt hit, på masse møbelforretninger kjørte han også. Hunden min sin siste reis til veterinæren for å bli sendt til kremering kjørte han også. Alltid hyggelig, blid og svært hjelpsom. Venn med både hunder som duer. Han pleide å mate duene. Jeg hadde problem med duer som la reir i båten min. Pompel og Pilt, som duebarna het, likte ikke meg :ler: Men var veldig glad i matfaren sin :fnise: De sto og ventet på ham om morgenen. Tenkte på ham for ikke mange dagene siden. Begravelsen har allerede vært. Skulle visst det før. Søskenet mitt hadde møtt på en annen venn, som hadde fortalt det.

Så leit. :trist:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Så leit. :trist:

Ja, det synes jeg og. Var alltid så snill og grei. Ikke mange slike mennesker der ute.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 minutter siden):

Ja, det synes jeg og. Var alltid så snill og grei. Ikke mange slike mennesker der ute.

Synd du ikke viste når begravelse var, men kommer langt med å sende noen tanker og. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Synd du ikke viste når begravelse var, men kommer langt med å sende noen tanker og. 

Det er sant.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Guri er ikke klokken mer :ler: Var ute med søppel 5. 30 i morges. Var på butikken i det brødene ble lagt i hylla. Nystekt brød med brunost :spise: Kjøpte brød i går på rema, men likte det ikke. I nøden spiser selv fanden fluer, så hadde nok gått ned om det var søndag og ikke mulighet for å kjøpe annet brød, men nå har jeg fått gode grovbrødet i stedet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskt brød med brunost er noe av det beste... :spise:  Lenge siden jeg har bakt selv nå, men i høst skal jeg i gang igjen. Enkelt nok når en først får tatt fram apparatet fra innerste skapene. Må kjøpe nytt mel/gjær også. Har stått for lenge nå. Skal bli godt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Ferskt brød med brunost er noe av det beste... :spise:  Lenge siden jeg har bakt selv nå, men i høst skal jeg i gang igjen. Enkelt nok når en først får tatt fram apparatet fra innerste skapene. Må kjøpe nytt mel/gjær også. Har stått for lenge nå. Skal bli godt ja. 

Har du en god brødoppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (23 timer siden):

En god venn av familien er gått bort. Han bodde i båten sin der jeg hadde min båt liggende. Han kjørte flyttelasset mitt hit, på masse møbelforretninger kjørte han også. Hunden min sin siste reis til veterinæren for å bli sendt til kremering kjørte han også. Alltid hyggelig, blid og svært hjelpsom. Venn med både hunder som duer. Han pleide å mate duene. Jeg hadde problem med duer som la reir i båten min. Pompel og Pilt, som duebarna het, likte ikke meg :ler: Men var veldig glad i matfaren sin :fnise: De sto og ventet på ham om morgenen. Tenkte på ham for ikke mange dagene siden. Begravelsen har allerede vært. Skulle visst det før. Søskenet mitt hadde møtt på en annen venn, som hadde fortalt det.

Så trist, kondolerer :klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på nærbutikken intet mindre enn 3 ganger.

I morges hentet jeg en pakke og handlet. Gadd ikke å lage middag, så gikk i middagstiden min og kjøpte mat i ferskvaredisken. Ventet noen pakker, så de kom alle sammen nå, så har nettopp hentet dem.

Forhåndsbestillingsplaggene mine kom. Samme gjorde regnjakka, jeg har ventet på, sammen med dem. Den er ikke foret :snurt: Må ha regnjakke, så får bruke den på ekstra ille regnværsdager. Fikk ellers 3 gensere. Har ikke prøvd dem enda. Tenkte å gjøre det når det blir litt kjøligere ute. Er 20 grader ute og inne er det sikkert tilbake til sitt vanlige 28 grader ish. Det får bli høstens nyervervelser innen tykkere gensere. Fikk en pakke med litt høstpynt også. Jeg har jo pakket ned høstpynten min, så noe måtte jeg ha :plystre: Jeg er svak for pene sopper, gresskar og den slags :rodmer: Jeg har maaaaange gresskar, men de er jo så fine :rodmer:

Nå, tro det eller ei, så venter jeg ingenting som helst av pakker. Det skjer inn i mellom :ler: Jeg handler alt bortsett fra mat på nettet, så er ikke så ille som det høres ut.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :sol: Våknet halv ni i dag :danse2:Kjekt med netter man får sovet skikkelig.

Det er kondens på alle mine vinduer. Sola skinner fra skyfri himmel. Hva i alle dager tenkte jeg.  Tåke som et lokk over havet. Det forklarer det. Solen tar seg vel av kondensen på vinduene vil jeg tro.

I dag skal jeg ta oppvasken og ellers ingenting håper jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...