Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (1 minutt siden):

Smart :jepp:

Det meste blir spist som de er, de blir ikke så store, men er veldig gode :jepp: Håper å få laget en eplekake kanskje.

 

Nydelig! Beste frukt og grønt er den man får fra egne planter,  busker og trær :spise:

Jeg synes gravenstein og den type epler blir veldig gode i eplekake.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (Akkurat nå):

Nydelig! Beste frukt og grønt er den man får fra egne planter,  busker og trær :spise:

Jeg synes gravenstein og den type epler blir veldig gode i eplekake.

Ja, de er syrlige og gode :jepp: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ja, de er syrlige og gode :jepp: 

:nikke: :spise: Ser fram til desember :spise:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor laget jeg en kake med veldig mye tynne skiver av epler oppi, altså flere ganger den vanlige mengden. Den ble naturlig nok veldig kompakt, men god på smak. Frøs den ned i små stykker og har skåret de stykkene opp i syltynne skiver i frossen tilstand som jeg har stekt innimellom til kjeks, det ble veldig godt! Og kaken varer og varer, tror jammen jeg har flere stykker igjen enda :ler:

Lurer på å lage noe lignende igjen i år, men da vil jeg ha i hele nøtter og, det blir fint og godt når jeg skjærer den opp i kjeks tror jeg :jepp:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

I fjor laget jeg en kake med veldig mye tynne skiver av epler oppi, altså flere ganger den vanlige mengden. Den ble naturlig nok veldig kompakt, men god på smak. Frøs den ned i små stykker og har skåret de stykkene opp i syltynne skiver i frossen tilstand som jeg har stekt innimellom til kjeks, det ble veldig godt! Og kaken varer og varer, tror jammen jeg har flere stykker igjen enda :ler:

Lurer på å lage noe lignende igjen i år, men da vil jeg ha i hele nøtter og, det blir fint og godt når jeg skjærer den opp i kjeks tror jeg :jepp:

 

Jeg måtte lese flere ganger. Ser for meg alt fra start til slutt :dåne: Nydelig! Det skal jeg også gjøre! Har alltid for mye epler, da jeg kjøper inn av hver sort, så det skal bli en slik eplekake du beskriver også :nikke:

Om du har flere igjen, blir  det deilig helgesnacks :spise:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte lese flere ganger. Ser for meg alt fra start til slutt :dåne: Nydelig! Det skal jeg også gjøre! Har alltid for mye epler, da jeg kjøper inn av hver sort, så det skal bli en slik eplekake du beskriver også :nikke:

Om du har flere igjen, blir  det deilig helgesnacks :spise:

Ja, akkurat sånn jeg har brukt det :jepp: Kan sikkert passe godt til en ostetallerken og. 

Ekstra pluss er at det lager nydelig duft i huset når det stekes, og det blir ikke så mye ekstra liggende igjen. Noe som av og til kan være like greit :ler:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (6 minutter siden):

Ja, akkurat sånn jeg har brukt det :jepp: Kan sikkert passe godt til en ostetallerken og. 

Ekstra pluss er at det lager nydelig duft i huset når det stekes, og det blir ikke så mye ekstra liggende igjen. Noe som av og til kan være like greit :ler:

Ser dem for meg på en ostetallerken :spise: nam nam nam!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på julepynt, som er kommet i salg i diverse nettbutikker. Så noe fint. Kom plutselig på at jeg har kunstig tre, og pynten blir for tung og faller av treet. Jeg har gitt meg selv shoppeforbud på julepynt for mange år siden, men finner jo hele tiden noe ekstra fint noe, men begrenser meg til en eller to nye juletrepynter nå. Ikke halve butikken, som jeg før pleide å handle inn.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (45 minutter siden):

Sitter og ser på julepynt,  men begrenser meg til en eller to nye juletrepynter nå. Ikke halve butikken, som jeg før pleide å handle inn.

Dette skal vi følge nøye med på. :fnise:  ...og den eplekakemåten vil jeg ha på video "minutt-for-minutt"!!!  :rodmer:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Dette skal vi følge nøye med på. :fnise:  ...og den eplekakemåten vil jeg ha på video "minutt-for-minutt"!!!  :rodmer:

Det ble litt minutt for minutt i mitt hode da jeg leste det om og om igjen :rodmer: Nesten så jeg kunne kjenne smaken :spise:

Dere vet hvor svak jeg er for julepynt :plystre: Skulle bodd på Nordpolen i julenissens verksted jeg :nikke:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

I know...I know. :fnise: 

Blir nok en ting eller to kjøpt i år, eller kanskje ikke. Har enda ikke pakket julepynten min for flytting :dåne: Kan være jeg, eller kommer nok helt sikkert over ting jeg har glemt jeg har. Så blir vel mettet for et år eller to når den tid kommer vil jeg tro.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nye plassen kan du legge alt utover og virkelig få overblikk. Kanskje bli overrasket. :nikke: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (17 minutter siden):

På nye plassen kan du legge alt utover og virkelig få overblikk. Kanskje bli overrasket. :nikke: 

Ja. Er det jeg frykter. Da jeg bodde der jeg bodde før jeg flyttet inn i denne bygningen, så pleide jeg stort sett å ha ekte juletre. Var vel kun siste året der jeg hadde kunstig. Mye av pynten jeg brukte på ekte treet falt rett av kunstige, da glasspynten ble for tung. Så har all den julepynten. Har all pynten vi pleide å ha på treet da jeg var barn. Har all pynt jeg kjøpte til minste kunstige juletreet mitt. Har all pynt til det største kunstige juletreet mitt. Det er minst 4 store plastkasser med bare juletrepynt. Så er det ørten pyntegjenstander jeg har sikkert minst like mye av om ikke mer. Så er det juleserviserx tusen, juletekstilerxtusen osv :dåne: Sikkert halve boden min er bare julepynt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sånn at ting mine foreldre skal kvitte seg med, som regel havner hos meg. Eneste jeg har pent takket nei til er et kaffeservise min mor kjøpte til sin 30 års dag. Er til 12 stk :dåne: Har ikke plass til noe sånt. Pleier heller aldri å ha så mange gjester heller :ler:

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (45 minutter siden):

Dette skal vi følge nøye med på. :fnise:  ...og den eplekakemåten vil jeg ha på video "minutt-for-minutt"!!!  :rodmer:

Det får bli Sola som stiller på den videoen! :ler:

 

Sola de skrev (37 minutter siden):

Det ble litt minutt for minutt i mitt hode da jeg leste det om og om igjen :rodmer: Nesten så jeg kunne kjenne smaken :spise:

Dere vet hvor svak jeg er for julepynt :plystre: Skulle bodd på Nordpolen i julenissens verksted jeg :nikke:

Du hadde jo sklidd rett inn der! :jepp:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (2 minutter siden):

Det får bli Sola som stiller på den videoen! :ler:

 

Du hadde jo sklidd rett inn der! :jepp:

Jeg i video :redd: tror ikke det :ler:

Hadde ikke hatt noe i mot det jeg. Elsker julen jeg. :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo "kamfulere seg" på video og da kan jeg komme med usynlighetskappa mi og smaksprøve hjertelig. :nikke: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Man kan jo "kamfulere seg" på video og da kan jeg komme med usynlighetskappa mi og smaksprøve hjertelig. :nikke: 

Hopper under kappa til hoppe jeg også skulle jeg til å si :fnise:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...