Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Var 27 grader i stua da jeg skulle legge meg i går kveld. Var litt kjøligere på soverommet, men ikke så alt for mye. Ble en heller søvnløs natt :gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Ser en storavis i Europa mener Kjetil Knutsen kan være aktuell som Klopps arvtaker i Liverpool. Jeg tenkte tanken selv da jeg hørte om Klopps avgang etter sesongen. Har også tro på at kanskje Steven Gerrard kan være aktuell. Han kjenner klubben som sin egen bukselomme. Kan kanskje være både positivt og negativt. Tiden får vise hvem som blir ny manager :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jaha...alt jeg kan si her er "God ny dag til Sola". :fnise: 

God og god. Er hvertfall endelig omsider over for min del :nikke: Har ikledd meg pyjamas og blir å ikke gjøre mer enn høyst nødvendig resten av dagen.

Håper din dag er bedre :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke kan gjøre noe annet enn å være i ro, så har jeg tittet på mattråder her inne. Fant så mye digg jeg kan lage til middag fremover :spise: Chili con carne f.eks. Det er evigheter siden jeg har spist. En saftig digg hamburger likeså. Det får komme på menyen snart :nikke:

I dag blir det enten jegergryte med pølsebiter i, eller corn flakes til middag. Får se an ståa når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenet mitt har vært innom huset vi bodde da vi var tenåringer. Der badet mitt var, har nåværende eier laget en bar. Hvem i alle dager fjerner et bad for å lage en bar :risterpåhodet: Badet lå med kjøkkenet på andre siden av veggen, så kan være de vil ha den i forbindelse med kjøkkenet :vetikke: Men kjøkkenet var stort nok, så hadde ikke vært nødvendig å gjøre det større. Jaja. 

Middagen spist. Ble jegergryte med pølsebiter i. Får bli corn flakes i morgen i stedet :nikke:

Er varmt inne i dag også. Solen står rett på vinduene mine. Håper i grunn mildværet kan holde seg en god stund fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God formiddag :regn:

Regner og blåser en del i dag. Det knirker godt i vinden hører jeg.

Må på leting etter ene regnbuksen min. Tror den er i gangen. Så bukseselene, som er festet på den, så vil tro buksa er lenger ned i den kassen. Etter jeg begynte ryddingen min, så finner jeg ingenting :ler: Slår aldri feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Alt i rute med andre ord? :fnise: 

Ble gjennomvåt lell :regn: Er kaldt i vinden, så tok parkas på meg i stedet for regnjakke over regnbuksa. Dagens planer ble kansellert, så bortkastet. 

Oppdaget et lite problem på balkongen. Taket/ lokket på drivhuset tror jeg er i fare for å bli revet av. Vinden har tatt tak i det flere ganger. Forsøkte med teip å få det fast, men siden regnet står rett på der, så løsnet det hele tiden. Får se hvordan ting ser ut når vinden løyer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Det snør/ har snødd ute i natt :snurt: Jeg liker ikke snø :bond:

Glad for at jeg gikk ut med søppelet i går kveld. Var som om det var noen sekunders opphold i regn og vind. Må en tur på butikken i dag. Har ikke handlet siden mandag. Jeg forsøker å handle for flere dager når jeg først går på butikken nå. Bruker så mye penger hver gang jeg er der, at håper jeg kan få ned beløpet jeg bruker der i måneden på det viset :S Har ikke regnet over januar- forbruket enda. Vet det er astronomisk nesten. Brukte 1156 på mandag og på fredag 1100, og noen dager før der 697. Blir fort store summer om hver uke er sånn. Og gjerne mer om jeg handler hver dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om mest populære navnene i fjor. Olivia og Lucas. Kan ikke si jeg synes de navnene er særlig pene, men navnet skjemmer ingen heter det. Synes bare det er kjedelig når det er 4 barn i hver klasse med samme navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (23 minutter siden):

God morgen. Det snør/ har snødd ute i natt :snurt: Jeg liker ikke snø :bond:

Glad for at jeg gikk ut med søppelet i går kveld. Var som om det var noen sekunders opphold i regn og vind. Må en tur på butikken i dag. Har ikke handlet siden mandag. Jeg forsøker å handle for flere dager når jeg først går på butikken nå. Bruker så mye penger hver gang jeg er der, at håper jeg kan få ned beløpet jeg bruker der i måneden på det viset :S Har ikke regnet over januar- forbruket enda. Vet det er astronomisk nesten. Brukte 1156 på mandag og på fredag 1100, og noen dager før der 697. Blir fort store summer om hver uke er sånn. Og gjerne mer om jeg handler hver dag.

Ta det med ro. Tror det er vanligere enn vi tror. Jeg har det nemlig også sånn. Min husmoderlige nøkternhet, som av og til har vært innom i livet mitt, et på amerikaferie for tiden og sånn får det være. ALT er større i amerika. :D 

Sola de skrev (1 minutt siden):

Leste om mest populære navnene i fjor. Olivia og Lucas. Kan ikke si jeg synes de navnene er særlig pene, men navnet skjemmer ingen heter det. Synes bare det er kjedelig når det er 4 barn i hver klasse med samme navn. 

Lucas Olivia på samme ungen er uvanlig dog, men i tiden! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Ta det med ro. Tror det er vanligere enn vi tror. Jeg har det nemlig også sånn. Min husmoderlige nøkternhet, som av og til har vært innom i livet mitt, et på amerikaferie for tiden og sånn får det være. ALT er større i amerika. :D 

Lucas Olivia på samme ungen er uvanlig dog, men i tiden! :fnise: 

Og superdyrt! Ser videoer på youtuben og matvarer er dyrt der.

Er mange Lucas/ Lukas blant mine venners barn og. Skjønner ikke hvorfor de digger det navnet så veldig :ler: Marcus/ Markus er også navn som går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er middagen spist. Ble kokt laksefilet og fløtegratinerte poteter. Samme for meg om fisken blir kokt eller stekt, men besøket mitt var ikke helt enig. Dette har du gjort bedre før :skratte: Alle som kjenner meg vet at jeg har null interesse for mat og matlaging, så de får dra på restaurant om de vil ha det noe mer fancy enn hva jeg gidder den dagen å lage til.

Jeg skulle vært en tur på en remabutikk. Er tom for tyttebær blitt :dåne: Er litt krise :ler: Spiser det på nesten all middagsmat. Liker det tyttebærsyltetøyet de har der. Skal ha torsk, stekt løk, mandelpotet, gulrot til middag i morgen. Da må jeg ha tyttebær. Er ikke så begeistret for "kjøpetorsk". Smaker ikke det samme, som når du får den nærmest rett fra havet og i gryta. Lurer på hvor jeg skal få tak i torsketunger. Tror den er nedlagt den fiskematbutikken jeg pleide å handle i :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Og superdyrt! Ser videoer på youtuben og matvarer er dyrt der.

Er mange Lucas/ Lukas blant mine venners barn og. Skjønner ikke hvorfor de digger det navnet så veldig :ler: Marcus/ Markus er også navn som går igjen.

Folk er redde for å skille seg ut. Går i flokk. 

Sola de skrev (1 time siden):

Lurer på hvor jeg skal få tak i torsketunger. 

Åååå... :dåne: *holde seg for nesa og dåne* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (57 minutter siden):

Folk er redde for å skille seg ut. Går i flokk. 

Åååå... :dåne: *holde seg for nesa og dåne* 

Det er noe jeg aldri helt har skjønt. Hvorfor er folk, så redde for å skille seg ut og bryr seg, så veldig om hva andre måtte synes og mene om dem og sitt :vetikke: Selv om noe ikke er innenfor ens egne preferanser, betyr det ikke at det er feil. At det kun er en måte å gjøre ting på. En måte å leve sitt liv på. Hva man gjør, hvem man elsker. Å bli uglesett fordi man går nye veier :risterpåhodet:

Liker du ikke torsketunger? Synes det er nydelig snadder. På gaffel rett fra stekepanna :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sola de skrev (18 timer siden):

Liker du ikke torsketunger? Synes det er nydelig snadder. På gaffel rett fra stekepanna :spise:

En jeg kjente skulle kjøpe ekstra god middag fordi jeg var på besøk og han valgte torsketunger. :sukk: 
Jeg ble sjokkert, for det er spesialmat man ikke serverer til folk som ikke har den matvanen.
Stanken på kjøkken etc. var fryktelig og de andre i huset ville heller ikke ha. Ble tatt til side av en annen 
som fortalte meg at det der pleide han aldri å spise; han skulle bare tøffe seg for meg. Det funket ikke. 
Jeg ble sur og spiste gamle rester i kjøleskapet og skive til. 

...men koselig at du liker det. :nikke: Æresord! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (27 minutter siden):

En jeg kjente skulle kjøpe ekstra god middag fordi jeg var på besøk og han valgte torsketunger. :sukk: 
Jeg ble sjokkert, for det er spesialmat man ikke serverer til folk som ikke har den matvanen.
Stanken på kjøkken etc. var fryktelig og de andre i huset ville heller ikke ha. Ble tatt til side av en annen 
som fortalte meg at det der pleide han aldri å spise; han skulle bare tøffe seg for meg. Det funket ikke. 
Jeg ble sur og spiste gamle rester i kjøleskapet og skive til. 

...men koselig at du liker det. :nikke: Æresord! 

Stanker? Lukter ikke noe mer av det enn av annen fisk :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Stanker? Lukter ikke noe mer av det enn av annen fisk :klo:

Vi er bare vant til fjordland her. :ninja: Der er alt sammen luktredusert til i spiseøyeblikket. :gullengel:

P.s. jeg tror at han hadde melk i panna når det var stekt også. Ikke fristende. Sorry ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Vi er bare vant til fjordland her. :ninja: Der er alt sammen luktredusert til i spiseøyeblikket. :gullengel:

P.s. jeg tror at han hadde melk i panna når det var stekt også. Ikke fristende. Sorry ass. 

Å! Det er jo nydelig det! Ble torsk, mandelpotet, gulrot og smeltet smør til middag i dag her :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...