Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Da har de vært her :dåne:Liker ikke den fotograferingen.  Heldigvis var takstmann mer opptatt av problemene her enn megleren som ikke fant noe fancy nok :lur: det var med vilje. Har hatt megler på besøk før der jeg har bodd og da har jeg funnet hjemmet mitt til spott og spe på finn. Nå hadde jeg fått pakket ned mye personlig. Hvordan er det med dere og meglere ufrivillig på besøk? Skulle jeg selv solgt hadde jeg nok tømt hele leiligheten og deretter fått den stylet med upersonlig meglervennlig pynt. Jeg er svært privat av meg (til tross for at jeg har dagbok her, så er det svært selektivt hva jeg prater om her og hva jeg ikke snakker om.) så liker ikke slike folk på besøk uten at jeg selv har invitert dem.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å ha solgt en tom plass. Kan man ikke det av andre grunner; rens bort alt personlig og litt til om mulig. Å ligge på utstilling er ikke ønskelig. Godt at det er over for denne gangen da. 😕 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 4.1.2024 den 11.32):

Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å ha solgt en tom plass. Kan man ikke det av andre grunner; rens bort alt personlig og litt til om mulig. Å ligge på utstilling er ikke ønskelig. Godt at det er over for denne gangen da. 😕 

Ekspander  

Ja håper det. Nå må jeg på boligmarkedet. Får se om det blir kjøp eller leie :vetikke: Jeg har spart egenkapital nok til en liten leilighet om jeg skal bo i by. Men jeg vet med meg selv at jeg trenger plass. Med renter osv så er jeg usikker på om jeg får lån til så stor som jeg "trenger". 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All mulig lykke til. Håper du er en av de heldige som er på rett plass, til rett tid...og får en bra plass å bo. Lenge. :) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 4.1.2024 den 12.55):

All mulig lykke til. Håper du er en av de heldige som er på rett plass, til rett tid...og får en bra plass å bo. Lenge. :) 

Ekspander  

Har sett på finn i flere år. De leilighetene i rett størrelse i min prisklasse er dem som trenger totalrenovering. Jeg bor i en sånn type leilighet nå, og jeg vet ikke om det er noe jeg orker per nå. Har denne leiligheten langt opp i vranghalsen, så tror jeg trenger noe som er nytt for nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kjøpe ny vannkoker. Det har blåst veldig siste dagene. Filteret på ventilen i vindu har blåst inn og mye av det har tydeligvis funnet sin vei inn et eller annet sted i vannkokeren. Er ingenting i selve kolben, men når jeg tømmer vann i koppen kommer mange svarte små prikker i koppen. Ligger ikke i helletuten heller, så gudene vet hvor de har gjemt seg. Ingenting jeg vil ha i meg eller servere til andre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (På 4.1.2024 den 15.47):

Håper du finner en solid en til en grei pris. :) 

Ekspander  

Satser på det. Kan være jeg kjøper en i fysisk butikk for en gangs skyld. Var veldig misfornøyd med denne, i forhold til den jeg hadde før. Var så lett å brenne seg på den.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en butikk i nærheten, så skader det jo ikke å smette innom og sjekke? :) 
Min egen er kjempegammel, men fungerer bra ennå. Så kjekt å få varmt vann i en fei. Love It! :hjerte:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 5.1.2024 den 0.01):

Hvis du har en butikk i nærheten, så skader det jo ikke å smette innom og sjekke? :) 
Min egen er kjempegammel, men fungerer bra ennå. Så kjekt å få varmt vann i en fei. Love It! :hjerte:

Ekspander  

Ikke sånn i umiddelbar nærhet, men skal i nærheten snart, så da kan jeg se etter en da, om jeg da ikke finner en på nettet i mellomtiden.

Den jeg hadde før denne var også kjempegammel. Jeg og søskenet mitt fikk en hver i julegave av bestemor et år. Da jeg bodde i andre leiligheten her, så pleide jeg å la den stå med ledningen i støpselet. Søskenet mitt ringte meg og sa jeg måtte kjenne på ledningen på den, da ledningen på mitt søskens vannkoker var glovarm. Den var glovarm på min og, til tross for at vannkokeren var avslått. Dro den ut av veggen. Den hadde ikke vært sånn de første årene i bruk, så var vel første tegn på at ting ikke var som det skulle med den. Hopp frem 5 ish år. Jeg skulle, mener det var i vår eller kanskje det var i 22 :vetikke: Jeg skulle varme opp vann til instant kaffe til mine gjester. Trodde det var nok vann på. Det var det ikke og i stedet for å slå seg av slik den skulle, så bare fortsatte den til det kom røyk ut av den og luktet veldig brent. Kjøpte da den jeg har nå, men har vært misfornøyd med den hele veien. Den blir svært varm utenpå. Det ble ikke den andre i hele tatt, så har noen ganger forglemt meg og brent meg. I tillegg spretter lokket opp av og til når den står på når vannet er ferdigkokt, og den fortsetter da bare å koke vannet i stedet for å slå av. Det er skummelt, for om jeg er i et annet rom mens den står på, så får jeg ikke det med meg. Den bruker mye lengre tid enn den gamle også. Jeg hadde tenkt å bytte den ut når jeg nå skal flytte av den grunn, men nå med filteret fra vindusventil greiene oppi seg, så skjer det raskere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :fryse: Er visst 8 minusgrader ute her i dag :fryse: :fryse: På soverommet mitt var det 16 grader nå på morgenen. Tror det må ha vært mye kaldere i natt. Var kaldt under dyna. I stua er det vel mellom 19-21 grader alt etter hvor solen er på himmelen. Håper egentlig den vil skinne litt i dag, så jeg får det litt varmere.

I dag skal jeg ingenting som helst :juhu: Er fri for pålegg, det vil si jeg har norvegia, rødvinspølse og multebærsyltetøy i kjøleskapet, men jeg foretrekker fiskepålegg, så det må jeg handle inn i morgen. Eller tror jeg har en boks med makrell i tomat, så da har jeg til kveldsmaten min :spise: Nekter å gå ut i dag :ler: Har vært så mye i flere uker nå, så vil ha en dag hvor jeg slipper å bevege meg ut av pyjamasen :ler:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell i tomat redder mang ei skive når en føler seg tom i skuffer og skap. :)  Jeg har en stabel med knust variant. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 5.1.2024 den 10.14):

Makrell i tomat redder mang ei skive når en føler seg tom i skuffer og skap. :)  Jeg har en stabel med knust variant. 

Ekspander  

Er noe av det beste jeg vet :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del bør den være kjøleskapskald og så må jeg ha kald melk til. Da kommer smakene best til sin rett syns jeg. De sier at det kun trengs ei skive pr. dag, så er behovet dekket. Jeg velger å tro på det. :) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 5.1.2024 den 10.33):

For min del bør den være kjøleskapskald og så må jeg ha kald melk til. Da kommer smakene best til sin rett syns jeg. 
De sier at det kun trengs ei skive pr. dag, så er behovet dekket. Jeg velger å tro på det. :) 

Ekspander  

Må være kald ja. Varm kan jeg være foruten :ler: Er litt sånn at duften er forderdelig, mens smaken er nydelig. Akkurat motsatt av kaffe :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Sola de skrev (På 4.1.2024 den 11.43):

Ja håper det. Nå må jeg på boligmarkedet. Får se om det blir kjøp eller leie :vetikke: Jeg har spart egenkapital nok til en liten leilighet om jeg skal bo i by. Men jeg vet med meg selv at jeg trenger plass. Med renter osv så er jeg usikker på om jeg får lån til så stor som jeg "trenger". 

Ekspander  

Spennende, håper du finner drømmeplassen! :jepp:

Makrell i tomat redder 0 skiver her i huset :opplyser: så er det sagt :ler:

God helg i tråden :blomst2:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (På 6.1.2024 den 10.56):

Spennende, håper du finner drømmeplassen! :jepp:

Makrell i tomat redder 0 skiver her i huset :opplyser: så er det sagt :ler:

God helg i tråden :blomst2:

Ekspander  

Takk det håper jeg også :sol:

Vet du ikke er så glad i fisk :fnise:

Goooooooood helg :klem:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sliten. Har først vært ute i kulden med søppel. Gikk på butikken deretter. Handlet inn for helgen og hentet en pakke med masse julepapir, merkelapper og den slags. Besøket mitt himlet med øynene når det så oppbevaringskassen min til julepapir. Selvfølgelig har du en slik fikk jeg høre :fnise:  skubb-oppbevaring-til-gavepapir-mork-gra:rodmer: Den var egentlig allerede mer enn nok full, men nå er den enda mer stappfull av alle nydelige papirer :rodmer: Har kjøpt en god del gaveposer også. Noen ganger når jeg er lei av å pakke inn, så blir det lettvint å stappe alt i en pose og lukke igjen. Har sånne gammeldagse klistremerkesegl også, som vil være fin til å lukke dem med :nikke:

Jeg har en stor samling av julemerkelapper. Finner alltid så mange fine nye :rodmer:

Jeg fikk også tilsendt en del julepynt. Jeg tror jeg har røde glasskuler i boden, om jeg ikke erindrer feil, men jeg skal ikke ha ekte tre neste år heller, så kjøpte noen glitrete røde kuler. Har kjøpt fra før av ny duk til å ha under juletreet. Disse vil passe fint til den :nikke: Kjøpte noen andre dekorerte glasskuler, men de likte jeg bedre på bildet enn i virkeligheten, så tror de skal bli lagt igjen i det rommet på gjenvinningsstasjonen hvor folk kan plukke med seg ting gratis, når jeg begynner å dra dit med ting og tang :nikke:

Etter å ha spist frokost, fant jeg ut at jeg skulle pakke ned juletreet. Så det tok sin tid. Jeg har flere pakninger med juletrelys. Utenpå ene esken står det " de dårlige juletrelysene", så antar de også vil bli gitt bort :ler: De lyser så svakt. Så svakt at søskenet mitt spurte om jeg ikke hadde slått dem på :risterpåhodet: De neste lysene ble for hvite igjen. Liker best lys som har litt varmere tone i seg, så det kjøpte jeg til forleden jul og de har jeg brukt siste par julene.

Etter juletreet var pakket ned og pynten sortert der den skulle, så fikk jeg gleden av å sortere sånn 2 og en halv dunk med skittentøy :dåne:

Nå spiser jeg rester av godterier kjøpt inn til jul. melkesjokolade med daim :spise: Er lei av iste med ferskensmak, så nå er det sunnivas iste med limesmak som gjelder :ler: Jeg drikker ikke brus, så iste om jeg skal kose meg :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 6.1.2024 den 11.55):

Takk det håper jeg også :sol:

Vet du ikke er så glad i fisk :fnise:

Goooooooood helg :klem:

Ekspander  

Stemmer det! Dessverre egentlig, men sånn er det :jepp:

Veldig smart med en sånn bag, problemet er bare hvor man skal oppbevare noe sånt. Hvor putter du den?

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...