Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (39 minutter siden):

Jernkvinnen med stålviljen. :klappe: 

Jeg har spist melkesjokolade, bamsemums, marsipanhvaler, twist, vingummi som dessert denne julen, så så mye for stålvilje :fnise: Men dog over nyttår er det andre boller. Da skal jeg forsøke å holde meg til ren mat. Tåler dårlig ultraprosessert mat.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet litt i dag. Fått fylt opp enda en plastkasse med ting, som ikke trenger å være oppe til daglig bruk. Var egentlig ikke meningen å gjøre dette nå etter mørkets frembrudd, men bare ble sånn. Liker best å gjøre slikt mens det er lyst og jeg ser skikkelig hva jeg gjør. Fant to poser med tøy som trenger om ikke annet, å skylles opp. Kaster også mye skrot. Har en halv søppelsekk full, som jeg skal gå ut med i morgen. Ser jeg har noen jakker liggende. Skal se over dem. Vet glidelåsen er i ferd med å ryke på ene. Den blir stadig vanskeligere å lukke igjen. Tror den skal kvittes med også :nikke: Er boblejakke fra flere vintre siden, så den er langt forbi utvasket og egentlig ikke så veldig varm lenger heller.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått shoppet inn en god del av neste års julegaver. Godt med alt som er gjort. Har tenkt å lage til en egen plastkasse for julegaver. Enn så lenge havner de i et skap jeg egentlig ikke bruker. Kjøpte det på ikea for en hel del år siden. Tenkte det ville passe til å henge jakker i :risterpåhodet: Tror det i beste fall kan passe til å henge barnekjoler i til barn i barnehagealder. Noe lengre tøy enn det er det ikke plass til. sundvik-garderobeskap-hvit__0917896_ph16Et sånn her bare at det er mørkebrun/ svart i fargen. I skuffen har jeg nå min farmor og farfars penglass i, i mangel på andre steder å oppbevare dem. Øverste hyllen bruker jeg til regnbukser, turbukser og ullklær. Store rommet hvor ting skal henges er ingenting, så bare stuer ting til midlertidig oppbevaring der. Oppå skapet står nå noen oppbevaringsposer med julepynt, som aldri kom frem denne julen.

Tror jeg har en tom koffert eller to stående på soverommet. Tenkte å se over klær, og pakke ned i dem, det som ikke skal brukes før sommeren.

Jeg holder på å pakke ned det meste av ting. Greit med å ha det gjort, så det er bare å trille ut på trallen når den tid kommer. Jeg pleier å bruke plastkasser med lokk til å pakke ting ned i. Jeg så ved tidligere flyttinger hvor fort pappesker blir ødelagt ved flyttinger og oppbevaring der i mellom, så kjøpte først noen plastkasser til å ha barnebøkene mine i. Er hjul på dem, så de kassene kjøpte jeg tror var sånn 10 stk av. Nå har jeg hovedsaklig nevnte barnebøker, de tingene jeg har igjen fra barndommen oppi en kasse og resten er fulle av julepynt. Flyttet inn i forrige leiligheten jeg bodde i her og kjøpte veldig mange av ikeas samla- kasser. Hele boden min er full av dem tett i tett som et tetrisspill. Har 12 stk stående på soverommet mitt nå fulle, samt 4 tomme, som skal fylles opp i dag. Fine med dem er at de ikke tar så veldig stor plass når man er mellom flyttinger. Bare stabler dem oppi hverandre og de er like fine til neste flytting :)

Jeg fant en stikksag i går. Tenkte å samle sammen verktøy som slenger overalt her inne. Et skrujern der, en drill der, en hammer der :risterpåhodet:

Nytter ikke sitte her å skrive om ting som skal pakkes ned. Må få det pakket ned. Brette opp ermene sine og sette i gang :vinke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hoppen er eneste som synes det :ler: Er et solid rotehode, så selv om jeg rydder og pakker ned ting og setter vekk, så ser det fremdeles helt bombet ut. Synes ikke det synes at jeg harryddet og pakket. Har pakket ned to kasser i dag. Fikk støvsuget i sofaen og ryddet den. 3 bæreposer med klær fant jeg i den. Sitter liksom bare i et sete jeg da, så da blir det ting i resten av sofaen :plystre: Men har vært flinkere til å holde den ryddigere enn vanlig, så gikk i grunn kjapt å rydde opp i. Nå står støvsugeren på lading. Har fylt opp søppelsekken jeg begynte på i går, så skal gå ut med den og så en tur på butikken deretter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra alt du skriver, så er du et ideal uten sidestykke, Sola mi. :nigo: Du trenger ikke nyttårsforsetter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Ut i fra alt du skriver, så er du et ideal uten sidestykke, Sola mi. :nigo: Du trenger ikke nyttårsforsetter! 

Har nok mange av nyttårsforsetter også :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sånn 2/3 inn i julegavehandelen for neste år. Nå er det stans i julegavehandelen frem til høsten. Da er det mer datovarer og slikt som blir kjøpt inn. Var relativt lett å kjøpe gaver. Virker som alle trenger det samme, så er vel hovedsakelig 3 ting jeg har kjøpt, som samtlige får i en eller annen variant. Så får jeg kjøpe hva enn de måtte ønske seg når julen nærmer seg igjen til dem når den tid kommer :) ( De pleier å få noe de trenger, noe de ønsker seg og noe jeg synes passer fint til dem.)

Muttern og søskenet mitt er opptatt av matlaging i airfryer. Tenkte å kjøpe airfryer- kokebok til dem, om de ikke har kjøpt til seg selv allerede innen neste jul. Søskenet mitt har stekt ribbe i sin. Smakte visst veldig godt. De ønsket så veldig gjerne å gi meg en airfryer til jul, men jeg er så veldig lite interessert i matlaging, at den ville ikke blitt brukt. Søskenet mitt forsøkte en periode å gi meg kokebøker i julegave, for å få meg interessert i matlaging, men de ble vel kun bladd i på julaften og det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Airfryer virker som et flott supplement. Har vurdert, men...  :lur: 

Tenker det blir med den, som med alle andre den slags apparater jeg har til kjøkken. De står innpakket i emballasjen sin. I boden. Er mye som er kjekt å ha, men all den tid, det er ørten ting å vaske opp, især når jeg ikke har oppvaskmaskin, så blir det ikke tatt i bruk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen forresten :sol:

Holder på med klesvask. Ekstreme mengder i dag. Jeg har ryddet, så nedstøvete plagg skal også skylles opp igjen. Har 2 maskiner med kokevask på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på min vakre venn, månen :rodmer: Mange hunder som heter Luna. Kanskje det kunne vært navn på eventuelt ny hund eller katt, om det noen gang skulle bli aktuelt :vetikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (1 time siden):

Tenker det blir med den, som med alle andre den slags apparater jeg har til kjøkken. De står innpakket i emballasjen sin. I boden. Er mye som er kjekt å ha, men all den tid, det er ørten ting å vaske opp, især når jeg ikke har oppvaskmaskin, så blir det ikke tatt i bruk.

Du har helt rett, skjønt jeg bruker "tingen" en stund før jeg tar en pause og da kan den plutselig bli lang. :sjenert:

Sola de skrev (1 time siden):

God morgen forresten :sol:

Holder på med klesvask. Ekstreme mengder i dag. Jeg har ryddet, så nedstøvete plagg skal også skylles opp igjen. Har 2 maskiner med kokevask på nå.

Måtte godt vaskepulver være med deg inn i det nye året. Er det OMO det går i? Pluss skyllemiddel, eller ikke? 

Sola de skrev (2 minutter siden):

Sitter og ser på min vakre venn, månen :rodmer: Mange hunder som heter Luna. Kanskje det kunne vært navn på eventuelt ny hund eller katt, om det noen gang skulle bli aktuelt :vetikke: 

Veldig fint navn. Har du sett filmen "forhekset av månen" med Cher?  :rodmer:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (31 minutter siden):

Du har helt rett, skjønt jeg bruker "tingen" en stund før jeg tar en pause og da kan den plutselig bli lang. :sjenert:

Måtte godt vaskepulver være med deg inn i det nye året. Er det OMO det går i? Pluss skyllemiddel, eller ikke? 

Veldig fint navn. Har du sett filmen "forhekset av månen" med Cher?  :rodmer:

Fant en gang ut at brødrister var noe jeg trengte. Ble brukt første uken og deretter støvet den ned :risterpåhodet:

Omo? :risterpåhodet:Det synes jeg klør. Skyllemiddel :spy: :dåne: Bruker Neutral uten noen ting som helst duft. Aller best :nikke:

Kan være jeg har en eller gang i tiden :klo: Høres hvertfall kjent ut.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står maskin nr 5 og 6 på. En hettegenser i ene maskina alene. Den er uvasket, så fant det best, så den ikke farger av på annet tøy. I andre maskina er det atter kokevask på gang. Til tørk.. Søren! Jeg glemte å ta med meg kokevasken jeg hadde i tørketrommelen opp. Skal straks ned igjen, så får hente den da. Til tørk nå henger bukser og skjorter. Haha, minner meg på :ler: Kjøpte denne i julegave til meg selv X96160A-0263_ModelFront.jpg?sw=375&sh=50 Syntes den så, så pen ut. Prøvde den ikke før i dag. Ser ut som en gammel dame i den. Kler ikke sånne volanggreier :ler: Jeg hadde tenkt å kjøpe den i svart også, men tror jeg avstår :nikke: Minner meg litt om kjolen jeg hadde på meg i konfirmasjonen til min onkel. Den var ikke i blonder, men i et eller annet materiale med masse volanger. Tror den var fra England. Pleide å få mange kjoler derfra som barn, da min bestefar sin onkel og bror bodde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri vært borti "Neutral" noen gang og er superfornøyd med OMO`en min. Jeg brukte en ny type en stund og var fornøyd, men plutselig var merket borte fra alle hyller og OMO kom tilbake til meg igjen. Jeg ble så glad for å finne et nytt skyllemiddel i den samme varianten og syns nok at det stinket fryktelig når tøyet skulle ha vært renskyllet. Forsto ikke det der, helt til jeg forsto det; det var ikke skyllemiddel, men flytende vaskemiddel i siste skyllevann. Veldig sterk lukt og silly me! 

Jeg er glad i skyllemiddel, men det må være et hint og ikke sende folk i bakken av lukten. "Det stinker godt", liksom. :nei:  
Dessuten syns jeg at vaskemiddelprodusenten burde hatt skyllemiddel av samme merke, så de passet sammen. 💕

God jobbelyst til deg utover dagen og ha en bra lørdag. 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volanger får en til å se annerledes ut jeg, men fargen var fin den. For gjennomsiktig for meg med sånt.
Hilsen en litt over snittet tilknappet Hoppetusse...  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Aldri vært borti "Neutral" noen gang og er superfornøyd med OMO`en min. Jeg brukte en ny type en stund og var fornøyd, men plutselig var merket borte fra alle hyller og OMO kom tilbake til meg igjen. Jeg ble så glad for å finne et nytt skyllemiddel i den samme varianten og syns nok at det stinket fryktelig når tøyet skulle ha vært renskyllet. Forsto ikke det der, helt til jeg forsto det; det var ikke skyllemiddel, men flytende vaskemiddel i siste skyllevann. Veldig sterk lukt og silly me! 

Jeg er glad i skyllemiddel, men det må være et hint og ikke sende folk i bakken av lukten. "Det stinker godt", liksom. :nei:  
Dessuten syns jeg at vaskemiddelprodusenten burde hatt skyllemiddel av samme merke, så de passet sammen. 💕

God jobbelyst til deg utover dagen og ha en bra lørdag. 🌹

Jeg har brukt Neutral i mange år. Før det brukte jeg Blenda, men syntes den også klødde. På jobb brukte de Blenda og jeg merket godt når uniformene mine ble vasket i det. Omo klør veldig synes jeg. Jeg synes at alt skyllemiddel stinker. Mange mener skyllemiddel lukter rent, men der er jeg nok overhodet ikke enig :ler:

Jeg irriterer meg over naboer som ikke vet hvilket kammer vaskepulver skal i. I dag fikk jeg gleden av å pirke størknet vaskepulver ut av skyllemiddelkammer :risterpåhodet:

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Volanger får en til å se annerledes ut jeg, men fargen var fin den. For gjennomsiktig for meg med sånt.
Hilsen en litt over snittet tilknappet Hoppetusse...  :) 

Fant ut det ikke var helt for meg volanger :ler: Hadde tenkt å ha en svart genser under og bukse, så ville ikke vært på utstilling :ler: Jeg er nok nokså tilknappet selv. Har ikke behov for å vise hverken det ene eller andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kokevask nr 3 i tørketrommel og nå står en hvit genser på og 2 "kjolesjal" på i andre maskina. Fant ene under sofaen. Merkelige greier. Tror ikke jeg har brukt kjolen det tilhører, mens jeg har bodd i denne leiligheten, så må ha fulgt med annet ut av skapet. Etterpå skal bher og capser på vask. Jeg pleier å kjøpe meg en beigehvit en hver sommer til bruk på balkongen når jeg vanner osv. Jeg fant plutselig flere stk. De lå samme plass, så selv om jeg aldri har funnet den fra året før når det har blitt sommer, så har jeg tydeligvis lagt dem samme plass etter sommeren. Fant også 3 limpistoler i går. I samme kasse. Hvordan er det mulig. Husker da jeg bodde i andre leiligheten. Fant ikke skrumaskinen min. Dro avsted for å kjøpe en ny. Kom hjem og la den ved siden av min gamle. Hadde sett i skapet den lå flere ganger. Merkelige greier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...