Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Da er middagen fortært. Ble finnbiff i dag. Veldig godt, men nå er magen min overmett i dag igjen. Er ikke vant til så mektige måltider flere dager på rad.

Tenkte å kjøpe meg bokskap og nye spisestoler for julegavepengene jeg fikk i går. Skal se på januarsalget om det er noe jeg liker der. Ser de har begynt med salg allerede.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Romjul er unntakstilstand og da gjør man ting litt mer enn ellers...så kommer januar og alt blir seg selv igjen. :nikke: 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 24.12.2023 den 19.28):

Hveeeeeeem eeeeer deeeeennnneeee kaaaaaareeeen medd seeeeekk oggg luuuue påååå :romeo:

:lillesky:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (16 timer siden):

Romjul er unntakstilstand og da gjør man ting litt mer enn ellers...så kommer januar og alt blir seg selv igjen. :nikke: 

Januar er tid for nyttårsforsetter som aldri blir holdt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God 2 juledagsmorgen :nisse:

I dag blir det middag hos mitt søsken. Pinnekjøtt :spise: Skal bli digg å slippe å lage middagen selv.

Fikk nå bilde på telefonen min av en hund som har tykk pels. Ikledd tykk vinterfrakk og lue :risterpåhodet: Den trenger ikke slikt! Fordi eieren synes noe er søtt, så er det ofte ikke det beste for stakkars dyret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (23 minutter siden):

Januar er tid for nyttårsforsetter som aldri blir holdt :fnise:

Ja....det er vel ofte slik det blir, men intensjonen er god og en får nyte den i de fem minuttene den varer. :lur: 

Sola de skrev (17 minutter siden):

Fikk nå bilde på telefonen min av en hund som har tykk pels. Ikledd tykk vinterfrakk og lue :risterpåhodet:
Den trenger ikke slikt! Fordi eieren synes noe er søtt, så er det ofte ikke det beste for stakkars dyret.

Enig. Dyr må ofte finne seg i tull og tøys fra sine eiere, fordi det blir søte bilder til instagram av det...og likes. :jolie: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Ja....det er vel ofte slik det blir, men intensjonen er god og en får nyte den i de fem minuttene den varer. :lur: 

Enig. Dyr må ofte finne seg i tull og tøys fra sine eiere, fordi det blir søte bilder til instagram av det...og likes. :jolie: 

Joda. 5 minutter bør man klare :ler:

Siste hunden min begynte å blø under ene labben pga så mye salt på veiene. Var nødvendig med hundesko når hun skulle ut. :risterpåhodet: Hun fikk på sko, men hun skulle ikke ha dem på seg. Hun sto og hoppet på gulvet helt til hun fikk dem av seg. Fikk potesalve på og en sokk, men den rev hun av også. Hun skulle ikke ha på seg noe som helst. En gang hadde hun fått "lampeskjermkrage" på seg etter et veterinærbesøk :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Flink hund det. Akkurat det samme som jeg selv ville ha gjort. :fnise:  

Jeg tviler ikke :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor en liten prinsesse vilikke i meg...må innrømme det. Spesielt om folk skal bestemme over meg.
                                                                                                                                       :jolie: Vil ikke! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (51 minutter siden):

Det bor en liten prinsesse vilikke i meg...må innrømme det. Spesielt om folk skal bestemme over meg.
                                                                                                                                       :jolie: Vil ikke! 

I meg og. Derav jeg aldri kan gifte meg. Bli tvunget til å være gift med noen fordi et papir sier så :dåne: NEI! Bedre å være sammen med noen av fri vilje da i stedet for papirmøllen ekteskap medfører. Eller enda bedre å være nogenlunde ung, fri og singel :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute med søppel. Er svært glatt utenfor her. Lurer på hvor broddene mine er hen :klo: Så de i fjor vinter. Får se oppi skoene i gangen, om jeg lagt dem inni en eller annen sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (18 minutter siden):

I meg og. Derav jeg aldri kan gifte meg. Bli tvunget til å være gift med noen fordi et papir sier så :dåne: NEI! Bedre å være sammen med noen av fri vilje da i stedet for papirmøllen ekteskap medfører. Eller enda bedre å være nogenlunde ung, fri og singel :nikke:

Et langt og fint motto som fungerer helt fint hele livet det! :klappe: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi spist middag hos søskenet mitt. Pinnekjøtt, kålrabistappe og mandelpotet :dåne: Er sååååååååååå fullstendig langt forbi overmett! Var så godt! Det hadde satt på julemusikk, som var på i bakgrunnen. Det har også ommøblert litt etter at familiepusen gikk bort tidligere i år. Gamle sofaen det arvet etter meg var byttet ut med en mindre og fancyere sak og satt mot den veggen hvor tv og slikt før var. Var veldig fint der :nikke: På vei hjem i taxien, så kjørte vi forbi mange julekledde hus. Et hadde laget et skikkelig julevindu ved bruk av bare blomster og lys. Nydelig rett og slett. Gardinene var trukket igjen, og det man så var røde amaryllis, julestjerner og disse var belyst opp så nydelig. Skulle gjerne hatt noe slikt. Har en vegg som bare er vindu, så er vanskelig å få noe gjort uten at det blir overdimensjonert.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag :klo: jo er onsdag? alle dager føles som søndag for tiden.

Er enda ganske mett etter gårdagens middag. Skulle spise frokost i dag tidlig og det ble for mektig :ler: jeg spiste nesten ikke middag i uken før jul fordi jeg visste hvordan det ville bli disse dagene. I dag vet jeg ikke om jeg skal ha middag. kanskje bare brødskiver.  Tror magen har godt av rolige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker hvordan det med spising fra lille julaften og ut til hverdag på nyåret. :) 
Har ikke vært slik de siste årene og godt er det. Små fjordlandporsjoner er ikke for mye. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (20 minutter siden):

Jeg husker hvordan det med spising fra lille julaften og ut til hverdag på nyåret. :) 
Har ikke vært slik de siste årene og godt er det. Små fjordlandporsjoner er ikke for mye. 

Blir grandiosa her i dag. Vet ikke om jeg klarer å få det i meg en gang :ler:  Fjordlandporsjonene er mer enn nok mat ja :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen skulle jeg til å si, men er langt på dag blitt allerede. Har vært på butikken og handlet inn en del melk. Blir corn flakes til middag i dag. Blir ingen skikkelige middager før nyttårsaften. Hadde en ettermiddagt og kveld i går med en mage som slo kollbøtte. Tror ikke julemat er så sunt for en i lengden. 

Kalkunen er tatt ut av fryseren og lagt i kjøleskapet til tining. Tar vel noen dager.

Kjøpte i går en kransekake. Sto på esken man kunne fryse den, så brakk den opp i biter og frøs ned porsjonvis, så da har vi for både nyttår og andre festligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut. :) ...og denne her er veldig god. Bare sier det. (Du har kanskje multeisen igjen ennå du?) 
862c3146-918e-424c-90de-036ad508ce91.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden):

Høres lurt ut. :) ...og denne her er veldig god. Bare sier det. (Du har kanskje multeisen igjen ennå du?) 
862c3146-918e-424c-90de-036ad508ce91.jpg

Ja, har all dessert igjen. En boks med multeis, 2 bokser med frossen riskrem og har ikke laget multekrem enda.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...