Rumle Skrevet 22. desember 2023 #3401 Del Skrevet 22. desember 2023 Så fine farger på den hemulskålen, jeg har litt lyst på koppen og God fredag og julehelg! (julerød amaryllis!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #3402 Del Skrevet 22. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Vakkert motiv og farger og ....du; det passer til godis hele året det. Hvor stor i tversover-cm er den øverst? Høyde: 5.5 cm Bredde: 14.8 cm Vekt: 305 g Kapasitet volum: 40 cl Passelig stor Rumle skrev (46 minutter siden): Så fine farger på den hemulskålen, jeg har litt lyst på koppen og God fredag og julehelg! (julerød amaryllis!) Synes den var så pen den koppen, så greit med skål også God fredag og julehelg til deg også Har dere to planer for julen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. desember 2023 #3403 Del Skrevet 22. desember 2023 Sola de skrev (1 time siden): Høyde: 5.5 cm Bredde: 14.8 cm Vekt: 305 g Kapasitet volum: 40 cl Passelig stor Synes den var så pen den koppen, så greit med skål også God fredag og julehelg til deg også Har dere to planer for julen? Nå så jeg det lille spørsmålet nederst Jeg har null planer bortsett fra fast julemiddag og litt sånt. Håper å få en stille og rolig jul. Du da? Blir huset fullt av gjester hele julen hos deg? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. desember 2023 Forfatter #3404 Del Skrevet 23. desember 2023 Rumle skrev (11 timer siden): Nå så jeg det lille spørsmålet nederst Jeg har null planer bortsett fra fast julemiddag og litt sånt. Håper å få en stille og rolig jul. Du da? Blir huset fullt av gjester hele julen hos deg? Nei, bare julaften, 1 juledag, så drar de hjem og jeg på besøk til dem 2 juledag og så her igjen nyttårsaften. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. desember 2023 Forfatter #3405 Del Skrevet 23. desember 2023 Har vært på butikken og kjøpt brød, godterier, chips og to penner. Skjønner ikke hvor jeg har ryddet vekk mine hen. Dukker sikkert opp nå når jeg har kjøpt nye.. Holder på med klesvask. 5 stappfulle poser med klær og 1 pose med kokevask skal vaskes. Bare å brette opp ermene. Husk ribba! sånn. minner meg selv på å ta den ut av fryser. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2023 #3406 Del Skrevet 23. desember 2023 Sola de skrev (13 timer siden): Passelig stor Synes den var så pen den koppen, så greit med skål også Har dere to planer for julen? Absolutt passelig stor ja. Takker for synet av vakker amaryllis. Mine pleier dessverre å bli veldig lange, så de velter. Det kommer visst av for mye vann og lys på en gang. Skal bare være hjemme hos meg selv i år. Ble invitert, men det blir så mye folk der, unger og hunder i flertall....jeg må ha fred og ro. Samme med nyttårsaften; planen er å kle på meg, ha ørebeskyttelse og gå ut halv tolv og se det hele fra et utsiktspunkt i nærheten, men...kjenner jeg meg rett så er jeg trøtt og syns det blir for kaldt på den tiden. Jeg er visst ikke så mye vikingkvinne som jeg liker å tro. Jaja, hjemmeliv er bra det også. Sola de skrev (35 minutter siden): Nei, bare julaften, 1 juledag, så drar de hjem og jeg på besøk til dem 2 juledag og så her igjen nyttårsaften. Masse planer i forhold til meg og det kommer sikkert til å bli ok. Sola de skrev (15 minutter siden): Har vært på butikken og kjøpt brød, godterier, chips og to penner. Skjønner ikke hvor jeg har ryddet vekk mine hen. Dukker sikkert opp nå når jeg har kjøpt nye.. Holder på med klesvask. 5 stappfulle poser med klær og 1 pose med kokevask skal vaskes. Bare å brette opp ermene. Husk ribba! sånn. minner meg selv på å ta den ut av fryser. Effektiviteten herself jo! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. desember 2023 Forfatter #3407 Del Skrevet 23. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden): Absolutt passelig stor ja. Takker for synet av vakker amaryllis. Mine pleier dessverre å bli veldig lange, så de velter. Det kommer visst av for mye vann og lys på en gang. Skal bare være hjemme hos meg selv i år. Ble invitert, men det blir så mye folk der, unger og hunder i flertall....jeg må ha fred og ro. Samme med nyttårsaften; planen er å kle på meg, ha ørebeskyttelse og gå ut halv tolv og se det hele fra et utsiktspunkt i nærheten, men...kjenner jeg meg rett så er jeg trøtt og syns det blir for kaldt på den tiden. Jeg er visst ikke så mye vikingkvinne som jeg liker å tro. Jaja, hjemmeliv er bra det også. Masse planer i forhold til meg og det kommer sikkert til å bli ok. Effektiviteten herself jo! Velter potten eller knekker planten? Om det er potten, så kanskje å ha stein i bunn vil hindre den å velte? Julestjerneplantene mine pleier å bli sånn også langstrakte. Får meg ikke til å kaste dem, så lenge det er liv i dem, så et par stykker har jeg hatt julen etter. Ikke fullt så vakker som første julen, men men. Borte bra men hjemme best Vi har alltid kjørt barnevennlig jul i vårt hjem. Blir aldri noe sen "voksenjul" hos oss. Middag i vanlig middagstid og pakkeåpning klokken 17 har det vært i alle år bortsett fra et år. Da ventet vi til klokken 18, og alle syntes det var såååååå lenge å vente For rundt 20 år siden bodde jeg et sted. Hadde fyrverkeri som blåste over ende og føyk alle veier. Siden har jeg vært veldig redd fyrverkeri, så holder meg helst til nød på balkongen, men er skummelt der også. Skvetter og er så redd for uvettig rakettoppskytning. Flyr vegg i mellom her jeg bor. Håper det blir pent vær der du bor, så du får sett noe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. desember 2023 #3408 Del Skrevet 23. desember 2023 (endret) Hoppen; du må snu på potten titt og ofte, de strekker seg mot lyset. Er du nøye med å følge med på det er det ganske sjelden de knekker Og som Sola sier, lønner det seg og å ha en stødig potte I fjor hadde jeg tre gigantiske som jeg drev frem fra knoller, alle ble godt over en meter høy med masse blomster, har aldri hatt noen som har vært så svære! Alle de sto i vinduet og mens de vokste snudde jeg de litt hver gang de tydelig lente seg mot vinduet. På et punkt ble de så store (for store for vinduskarmen) at de måtte få lene seg litt på ruten og da ble de stående slik til de var ferdig blomstret, med et par små justeringer. Men, vanligvis trenger de ikke lene seg på ruten altså, du bare snur motsatt av veien de strekker seg. Det funker for meg i alle fall Endret 23. desember 2023 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. desember 2023 #3409 Del Skrevet 23. desember 2023 Sola de skrev (1 time siden): Nei, bare julaften, 1 juledag, så drar de hjem og jeg på besøk til dem 2 juledag og så her igjen nyttårsaften. Blir sikkert koselig 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2023 #3410 Del Skrevet 23. desember 2023 Sola de skrev (21 minutter siden): Velter potten eller knekker planten? Om det er potten, så kanskje å ha stein i bunn vil hindre den å velte? Julestjerneplantene mine pleier å bli sånn også langstrakte. Får meg ikke til å kaste dem, så lenge det er liv i dem, så et par stykker har jeg hatt julen etter. Ikke fullt så vakker som første julen, men men. Borte bra men hjemme best Vi har alltid kjørt barnevennlig jul i vårt hjem. Blir aldri noe sen "voksenjul" hos oss. Middag i vanlig middagstid og pakkeåpning klokken 17 har det vært i alle år bortsett fra et år. Da ventet vi til klokken 18, og alle syntes det var såååååå lenge å vente For rundt 20 år siden bodde jeg et sted. Hadde fyrverkeri som blåste over ende og føyk alle veier. Siden har jeg vært veldig redd fyrverkeri, så holder meg helst til nød på balkongen, men er skummelt der også. Skvetter og er så redd for uvettig rakettoppskytning. Flyr vegg i mellom her jeg bor. Håper det blir pent vær der du bor, så du får sett noe Ja, jeg har ofte sittet med hjertet i halsen og patruljer i vinduene mine for å se om noe havner der det ikke skal. Potensiell brannfare over alt denne siste natten i året...og mange har mistet sitt hjem og kanskje sitt syn også. Ennå er vi i uvitenhet, men noen av dem der ute kommer til å oppleve de samme negative tingene i år også. Man tar en sjanse, for man skal jo bare... Håper at liv blir spart. / Begge deler har hendt for meg med langstrakt amaryllis, men jeg vet jo at man kan kutte av lang stengel og sette den i en høy blomstervase også. Mange som har en bunt med stengler for pyntens skyld. Sjekket bilder på nett nå og det finnes faktisk en forsterker som stilken skal tres inn i, så den holder seg oppe. https://blomsterhagen.no/inspirasjon-og-rad/dyrkingsveiledere/dyrking-og-bruk-av-amaryllis Rumle skrev (8 minutter siden): Hoppen; du må snu på potten titt og ofte, de strekker seg mot lyset. Er du nøye med å følge med på det er det ganske sjelden de knekker Og som Sola sier, lønner det seg og å ha en stødig potte I fjor hadde jeg tre gigantiske som jeg drev frem fra knoller, alle ble godt over en meter høy med masse blomster, har aldri hatt noen som har vært så svære! Alle de sto i vinduet og mens de vokste snudde jeg de litt hver gang de tydelig lente seg mot vinduet. På et punkt ble de så store (for store for vinduskarmen) at de måtte få lene seg litt på ruten og da ble de stående slik til de var ferdig blomstret, med et par små justeringer. Men, vanligvis trenger de ikke lene seg på ruten altså, du bare snur motsatt av veien de strekker seg. Det funker for meg i alle fall Den siste setningen der viser at DU hadde egnet deg ypperlig på reklame på tv; "det funker for meg i alle fall!" Jeg skal ta med meg deres gode råd til neste år. Har en som antageligvis blir rød, men den har ikke sprunget ut ennå. Så etter svibler med god duft, men fant ingen denne gangen. De er også stemningsfulle i denne tiden. 💜 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. desember 2023 #3411 Del Skrevet 23. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Ja, jeg har ofte sittet med hjertet i halsen og patruljer i vinduene mine for å se om noe havner der det ikke skal. Potensiell brannfare over alt denne siste natten i året...og mange har mistet sitt hjem og kanskje sitt syn også. Ennå er vi i uvitenhet, men noen av dem der ute kommer til å oppleve de samme negative tingene i år også. Man tar en sjanse, for man skal jo bare... Håper at liv blir spart. / Begge deler har hendt for meg med langstrakt amaryllis, men jeg vet jo at man kan kutte av lang stengel og sette den i en høy blomstervase også. Mange som har en bunt med stengler for pyntens skyld. Sjekket bilder på nett nå og det finnes faktisk en forsterker som stilken skal tres inn i, så den holder seg oppe. https://blomsterhagen.no/inspirasjon-og-rad/dyrkingsveiledere/dyrking-og-bruk-av-amaryllis Den siste setningen der viser at DU hadde egnet deg ypperlig på reklame på tv; "det funker for meg i alle fall!" Jeg skal ta med meg deres gode råd til neste år. Har en som antageligvis blir rød, men den har ikke sprunget ut ennå. Så etter svibler med god duft, men fant ingen denne gangen. De er også stemningsfulle i denne tiden. 💜 Kan love deg at jeg ikke har noe som helst i en reklame på tv å gjøre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. desember 2023 #3412 Del Skrevet 23. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden): Ja, jeg har ofte sittet med hjertet i halsen og patruljer i vinduene mine for å se om noe havner der det ikke skal. Potensiell brannfare over alt denne siste natten i året...og mange har mistet sitt hjem og kanskje sitt syn også. Ennå er vi i uvitenhet, men noen av dem der ute kommer til å oppleve de samme negative tingene i år også. Man tar en sjanse, for man skal jo bare... Håper at liv blir spart. / Begge deler har hendt for meg med langstrakt amaryllis, men jeg vet jo at man kan kutte av lang stengel og sette den i en høy blomstervase også. Mange som har en bunt med stengler for pyntens skyld. Sjekket bilder på nett nå og det finnes faktisk en forsterker som stilken skal tres inn i, så den holder seg oppe. https://blomsterhagen.no/inspirasjon-og-rad/dyrkingsveiledere/dyrking-og-bruk-av-amaryllis Den siste setningen der viser at DU hadde egnet deg ypperlig på reklame på tv; "det funker for meg i alle fall!" Jeg skal ta med meg deres gode råd til neste år. Har en som antageligvis blir rød, men den har ikke sprunget ut ennå. Så etter svibler med god duft, men fant ingen denne gangen. De er også stemningsfulle i denne tiden. 💜 Du kan faktisk også henge blomsten opp ned og fylle stilken med vann, visste du det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2023 #3413 Del Skrevet 23. desember 2023 Rumle skrev (2 minutter siden): Kan love deg at jeg ikke har noe som helst i en reklame på tv å gjøre Åkei, det vet du nok best selv, men det lignet veldig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. desember 2023 #3414 Del Skrevet 23. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Åkei, det vet du nok best selv, men det lignet veldig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2023 #3415 Del Skrevet 23. desember 2023 Rumle skrev (Akkurat nå): Du kan faktisk også henge blomsten opp ned og fylle stilken med vann, visste du det? Langt baki hukommelsen tror jeg at jeg har sett det før, men hadde glemt det. Flott påminnelse. Vakkert! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. desember 2023 Forfatter #3416 Del Skrevet 23. desember 2023 Rumle skrev (4 timer siden): Hoppen; du må snu på potten titt og ofte, de strekker seg mot lyset. Er du nøye med å følge med på det er det ganske sjelden de knekker Og som Sola sier, lønner det seg og å ha en stødig potte I fjor hadde jeg tre gigantiske som jeg drev frem fra knoller, alle ble godt over en meter høy med masse blomster, har aldri hatt noen som har vært så svære! Alle de sto i vinduet og mens de vokste snudde jeg de litt hver gang de tydelig lente seg mot vinduet. På et punkt ble de så store (for store for vinduskarmen) at de måtte få lene seg litt på ruten og da ble de stående slik til de var ferdig blomstret, med et par små justeringer. Men, vanligvis trenger de ikke lene seg på ruten altså, du bare snur motsatt av veien de strekker seg. Det funker for meg i alle fall Var hva jeg gjorde med plommetreet første årene også. Snudde det ofte. Så glemte jeg av å gjøre det og nå er det skeivt Rumle skrev (4 timer siden): Blir sikkert koselig Får satse på det Hoppetaujenta skrev (3 timer siden): Ja, jeg har ofte sittet med hjertet i halsen og patruljer i vinduene mine for å se om noe havner der det ikke skal. Potensiell brannfare over alt denne siste natten i året...og mange har mistet sitt hjem og kanskje sitt syn også. Ennå er vi i uvitenhet, men noen av dem der ute kommer til å oppleve de samme negative tingene i år også. Man tar en sjanse, for man skal jo bare... Håper at liv blir spart. / Begge deler har hendt for meg med langstrakt amaryllis, men jeg vet jo at man kan kutte av lang stengel og sette den i en høy blomstervase også. Mange som har en bunt med stengler for pyntens skyld. Sjekket bilder på nett nå og det finnes faktisk en forsterker som stilken skal tres inn i, så den holder seg oppe. https://blomsterhagen.no/inspirasjon-og-rad/dyrkingsveiledere/dyrking-og-bruk-av-amaryllis Den siste setningen der viser at DU hadde egnet deg ypperlig på reklame på tv; "det funker for meg i alle fall!" Jeg skal ta med meg deres gode råd til neste år. Har en som antageligvis blir rød, men den har ikke sprunget ut ennå. Så etter svibler med god duft, men fant ingen denne gangen. De er også stemningsfulle i denne tiden. 💜 Er så mye uvettig oppskyting. Ser hvert år han øyelegen fortelle om hvor mange skadete det har vært. Er så unødvendig. Burde forbys oppskyting i privat regi. Klarer du duften fra svibel? Synes den er så ekstrem. Rumle skrev (3 timer siden): Du kan faktisk også henge blomsten opp ned og fylle stilken med vann, visste du det? Guri så superkult! Det der skal jeg forsøke meg på en jul! Hva fester man stilken i? Sytråd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2023 #3417 Del Skrevet 23. desember 2023 Sola de skrev (6 minutter siden): 1. Så glemte jeg av å gjøre det og nå er plommetreet skeivt... 2. Klarer du duften fra svibel? Synes den er så ekstrem. 1. I Solas husrom er det hjerterom! 2. Åjadda, men de må settes litt unna der jeg sitter, ellers blir det sterkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. desember 2023 Forfatter #3418 Del Skrevet 23. desember 2023 Da har jeg vært i Varmt vann til og med Ikke hverdags her. Som regel blir halve dusjen mer kald enn varm. Er for kaldt til å tørke håret foran viften, så lar det tørke såpass at det ikke drypper mer i håndkle. Måtte skynde meg å få dusjet før det ble mørkt. En eller annen glup sjel fant ut at det var lurt å ha stort vindu midt i dusjen til folk Skjønner bygningen ble tegnet først utvendig, for innvendig passer det svært dårlig, selv om det ser bra ut utvendig med vinduer der. Er ikke eneste upassende plassen de har plassert vinduer her. Hadde før folie på det vinduet, men den falt av pga mye fukt her. Har kjøpt ny, men ingen vits å sette den opp vinterstid, da den som sagt bare faller av. Så da må jeg sørge for å få dusjet mens det er lyst. I mørket står man på utstilling for gud og hver mann. Har dusjforheng foran vindu, men hjelper fint lite mot innsyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. desember 2023 Forfatter #3419 Del Skrevet 23. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): 1. I Solas husrom er det hjerterom! 2. Åjadda, men de må settes litt unna der jeg sitter, ellers blir det sterkt. Husker mine foreldre pleide å få oppsats hvert år i gave av noen slektninger. Den ble flyttet rundt på helt til den ble satt i gangen ved siden av inngangspartiet. Var der den var til minst sjenanse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2023 #3420 Del Skrevet 23. desember 2023 Sola de skrev (6 minutter siden): Da har jeg vært i Varmt vann til og med Ikke hverdags her. Som regel blir halve dusjen mer kald enn varm. Er for kaldt til å tørke håret foran viften, så lar det tørke såpass at det ikke drypper mer i håndkle. Måtte skynde meg å få dusjet før det ble mørkt. En eller annen glup sjel fant ut at det var lurt å ha stort vindu midt i dusjen til folk Skjønner bygningen ble tegnet først utvendig, for innvendig passer det svært dårlig, selv om det ser bra ut utvendig med vinduer der. Er ikke eneste upassende plassen de har plassert vinduer her. Hadde før folie på det vinduet, men den falt av pga mye fukt her. Har kjøpt ny, men ingen vits å sette den opp vinterstid, da den som sagt bare faller av. Så da må jeg sørge for å få dusjet mens det er lyst. I mørket står man på utstilling for gud og hver mann. Har dusjforheng foran vindu, men hjelper fint lite mot innsyn. Oijj...der hadde ikke jeg likt meg og hadde fått opp TI gardiner og sort søppelsekkspesialsydd gardin. Men gratulerer allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå