Sola de Skrevet 2. desember 2023 Forfatter #3221 Del Skrevet 2. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Blir det kaldt med hårtørrer? hårføner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. desember 2023 #3222 Del Skrevet 2. desember 2023 Sola de skrev (8 timer siden): Skulle nesten tro det hos min farmor og farfar. Der hadde føneren en eller annen fancy dings. Den satte seg fast i håret mitt Så på andre fønere har jeg tatt av alle fiffige dingser og forsøkt å bruke, men har ofte satt fast hår lell. Røykvarsler/ brannalarm er ofte plassert uten for baderom og det gjør at varmen fra føner kommer mot dem og de går av. Har dør lukket ved føning men spiller ingen rolle da ulingen begynner etterhvert uansett. Tar lang tid å tørke håret mitt. Er f.eks fremdeles vått 😕 Kanskje løsningen er skikkelig kort-kort hår, for da tørker det helt av seg selv? Sola de skrev (8 timer siden): hårføner? Ja. Var det et rart ord jeg brukte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3223 Del Skrevet 3. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (8 timer siden): Kanskje løsningen er skikkelig kort-kort hår, for da tørker det helt av seg selv? Ja. Var det et rart ord jeg brukte? Nei nei nei Du vet jeg har frisørskrekk? Ble snauklippet til over ørene en gang som barn og det holdt i massevis for et helt liv i å ha kort hår. Nei. Tror kanskje de apparatene de bruker over ens hode hos frisør heter hårtørrer? Er ikke så ofte der at jeg er helt sikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3224 Del Skrevet 3. desember 2023 Da er det ny luke i bli klar for julekvelden- kalenderen Har fått skiftet på en seng. Må skifte på senger flere ganger før jul, men er hvertfall en begynnelse for ting jeg må få gjort. Så holder jeg på med klesvask. Fikk litt ekstra vasketid i dag, så får vasket sengetøy og noe annet av som ligger i skittentøyskurven på vent, på å bli vasket. Har verdens største oppvask som venter på å bli tatt. Må få vasket noe av det i løpet av dagen. Må finne ut hvor jeg skal plassere mitt nye servise også. Bestilte på black friday salg. Fauna Jeg vurderte tidligere i høst et fra Marimekko, men likte i grunn dette fra Porsgrund best Har ikke helt bestemt meg for om det skal få bli hverdagsservise på høsten og våren eller om det skal få være til penbruk. Har Sense og Marius som hverdagsserviser ellers, og liker i grunn dem veldig godt. Får se 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3225 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) Har jeg nevnt det før at jeg digger Marius- mønster? Har genser, kofte, skjerf, sengetøy, håndklær, refleks, vinglass, blomstervase, middagstallerkener, frokosttallerkener og sikkert mye mer i det mønsteren Endret 3. desember 2023 av Sola de Har sofaputer, forkle, grytekluter og juletreteppe også 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3226 Del Skrevet 3. desember 2023 Hvor har jeg gjort av det juletreteppet Har flere jeg pleier å veksle mellom. Jeg må også finne passet mitt relativt snart, ellers så må jeg bestille nytt. Har en kommode jeg må ransake først. Akkurat nå står det gamle spisebordet mitt foran med alt for mye hobbyting oppå seg, så må få tømt det og flyttet på det før jeg får sett i kommoden, men det får bli et prosjekt for om ikke dagen i dag, så i morgen. Hva ønsker dere, dere til jul. Eneste jeg kom på når noen spurte meg var en notatbok. Ellers så har jeg listesaks, helt enkelt serveringsfat, slike dingser man har i ørene med ledning når man prater i telefonen. Hadde rotet bort slike uten ledning på 2 sekunder, så bedre med en ledning man legger bedre merke til Er i grunn ingen bøker jeg føler jeg må ha for tiden heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. desember 2023 #3227 Del Skrevet 3. desember 2023 Ønsker meg en stor lottogevinst. Ellers har jeg ingen ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3228 Del Skrevet 3. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (32 minutter siden): Ønsker meg en stor lottogevinst. Ellers har jeg ingen ønsker. Det ønsker jeg meg også, men har gitt opp lotto. Tror ikke jeg har vunnet mer enn sistepremien der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. desember 2023 #3229 Del Skrevet 3. desember 2023 Knapt nok det på meg, men jeg lever i håpet mens jeg lever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3230 Del Skrevet 3. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (42 minutter siden): Knapt nok det på meg, men jeg lever i håpet mens jeg lever. Min mors fetter vant hovedgevinsten en gang på 90- tallet. Han var vel knapt 20 år, så tror han sløste bort alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. desember 2023 #3231 Del Skrevet 3. desember 2023 Ja, jeg tror det ofte pleier å gå sånn. Jeg hadde nok hatt en liten sum jeg kunne gjøre impulsive ting med (kjøpe meg en foret varmedress eller noe sånn), men i hovedsak så skulle det tenkes, lages lister, strykes ting og velges ut hva som fikk første, andre og tredjeplassen på hva pengene skulle gå til. Fornuften skal styre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3232 Del Skrevet 3. desember 2023 Leser tråder om foreldre som på død og liv skal ha barna til å spise hva de blir servert. Skaper bare dårlige matopplevelser for barn å bli tvunget til å spise ting de overhodet ikke liker. Å se sine barn sitte og røre i maten og tvinge i seg ting de ikke liker Jeg var et kresent barn og er fremdeles kresen. Når vi hadde kjøtt til middag, så ble det vanlig at jeg ikke ville ha det. Spiste noen grønnsaker og sausmiddager, og det var for meg helt ok. Faktisk bedre enn å sitte å tygge på kjøtt jeg ikke klarte å svelge. Jeg får til stadighet høre, - men det spiser vel ikke du. Mine sine ser det på ansiktsutrykk og hører det på stemmen min om jeg ikke liker noe I går var det sursøt saus min tante skulle ha i en rett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3233 Del Skrevet 3. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden): Ja, jeg tror det ofte pleier å gå sånn. Jeg hadde nok hatt en liten sum jeg kunne gjøre impulsive ting med (kjøpe meg en foret varmedress eller noe sånn), men i hovedsak så skulle det tenkes, lages lister, strykes ting og velges ut hva som fikk første, andre og tredjeplassen på hva pengene skulle gå til. Fornuften skal styre. Hadde kjøpt meg eller bygget mitt eget hjem. Alt etter hvor stor gevinsten var. Så kjekt det må være å ikke ha boliggjeld 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. desember 2023 #3234 Del Skrevet 3. desember 2023 Mhm...det er nettopp det jeg skal gjøre når den dagen kommer. Akkurat som jeg vil ha det, arkitekttegnet...og med en stor tomt. Å være sin egen herre er toppen av frihet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3235 Del Skrevet 3. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Mhm...det er nettopp det jeg skal gjøre når den dagen kommer. Akkurat som jeg vil ha det, arkitekttegnet...og med en stor tomt. Å være sin egen herre er toppen av frihet. Tomt har jeg mer enn nok av. Arvet utmark, fjell, skog, fiskevann osv av min farmor og farfar, men det skal få forbli uberørt natur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #3236 Del Skrevet 3. desember 2023 Klesvasken ferdig for denne gang. Fikk vasket opp 4 jakker. En regnjakke, 2 tynne boblejakker og en tykk parkaslignende sak. Sistnevnte har jeg ikke fått brukt enda. Den luktet så fabrikk, så jeg tenkte jeg skulle få den vasket før bruk, men den er så svær, så månedene har gått, siden den kom i hus. Vasket den tidlig i dag, så den skulle få mulighet til å tørke noe før jeg måtte ta den opp for å henge til tørk. Neste uke må jeg skylle opp noen kjoler, så jeg har til jul. Har ikke kjøpt noen nye til denne julen. I fjor hadde jeg en grønn fløyelskjole. Den får bli årets julekjole også. Kjøpte tidligere i høst denne blondetightsen her. Tror den kan bli fin under grønne kjolen. Har en rød halterneck- kjole jeg har hatt i mange år. Den kommer vel på en eller annen dag i jula også. Ser oppå haugen med klær som ikke er lagt på plass, at det ligger en grå blondekjole. Den kan kanskje bli brukt på nyttårsaften Følger med et belte til den med masse strass på, men vet ikke helt. Må vel ha en svart cardigan over om jeg skal ha den på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2023 #3237 Del Skrevet 4. desember 2023 Sola de skrev (19 timer siden): Tomt har jeg mer enn nok av. Arvet utmark, fjell, skog, fiskevann osv av min farmor og farfar, men det skal få forbli uberørt natur Det høres ut som en drøm. Du er heldig. ...og jeg tror at du kommer til å stråle uansett hva du ifører deg, Sola vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. desember 2023 Forfatter #3238 Del Skrevet 4. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Det høres ut som en drøm. Du er heldig. ...og jeg tror at du kommer til å stråle uansett hva du ifører deg, Sola vår. Vet ikke helt hva som vil bli gjort der. Til å begynne med var det snakk om å dele det inn i hyttetomter, da det ligger slik til at ingen bor i nærheten, men ble med snakket. Står der som det alltid har gjort. Kanskje det beste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. desember 2023 Forfatter #3239 Del Skrevet 4. desember 2023 Har vært og kjøpt både en hel kalkun og kalkunbryst. 5,130 kg er kalkunen. Sånn må alltid skrive det ned, så jeg husker på det. Kalkunbrystet er 1,626 kg. Fenalår er også kjøpt, så da er det flere ting som kan strykes av listen min. Kalkun blir middag nyttåraften. Blir rester 1 nyttårsdag. Tenkte å ha kalkunbrystet til påske eller bare en dag jeg får lyst på det etter jul. Pleier å være noen restemiddager av hele kalkunen etter jul, og blir alltid så lysten på mer fugl sånn i april mai, men har aldri giddet å lage en hel kalkun da. Tar jo så lang tid å steke. Tror jeg tok kalkunen ut av fryseren den 28 i fjor. Tror det var hva jeg leste meg fram til. Da er det kun julepølse eller sossisser som gjenstår å kjøpe av kjøtt. Har ribbe og reinsdyrskav kjøpt inn fra før. Tror jeg skal kjøpe slike fjordlandsaktige mandelpoteter, som jeg bare varmer i posen sin. Blir hva som vil være mest lettvint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2023 #3240 Del Skrevet 4. desember 2023 Ingen kommer til å sulte hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå